Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Corientjuh94

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:21

Wie gaat er allemaal starten op ermelo? Wij starten voor de 2e keer korte klasse 1 :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:12

Ikke ook korte klasse 1.

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:16

Wat voor paardje heb je? Dan herken ik je misschien haha

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:25

Afbeelding
Een fjord :o
Moet mij nog inschrijven even na het werk doen.

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:33

Leuk :)! Makkelijk herkennen haha

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:24

Hallo allemaal, nieuweling hier :)
Ik zit te denken om te starten in de impulsklasse op de Holterberg, zijn er meer mensen die daar heen gaan?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:46

Twijfel daar nog over. We zijn dan net terug van een weekje veluwe, waar we ook veel km's maken, dus denk dat ik oversla. Ben 7 juli terug.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:32

Hier ook besloten naar Ermelo te gaan nu Ommen niet door gaat.
Zat nog te twijfelen tussen Ermelo en Grolloo, maar had zo'n zin in Ommen dat ik helemaal geen zin had om nog een maand te moeten wachten.
Dus net lekker ingeschreven voor Ermelo voor de kk 1.

Holterberg heb ik ook op de planning staan. Mooi dichtbij ook. Maar weet nog niet of dat een lange klasse 1 gaat worden of nog een keer een korte.
Afgelopen zaterdag hebben we 30 km met 8 km p/u gereden en hij was nog zo fris als een hoentje toen we thuis kwamen...knetterde in galop bokkend het land op na zn muesli.
Dus ik zit eraan te denken om daar voor de lange klasse 1 te gaan. Die is nog ff weg dus nog tijd genoeg om hem daar klaar voor te krijgen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:16

Voor de mensen die KK/K1 rijden: met welke snelheden trainen jullie? Plan je dat van tevoren en wat is dan de verhouding tussen afstand en snelheid?

Mijn blondie loopt nu 20 km in 2 uur als we een beetje lekker kunnen galopperen onderweg, maar wanneer zit je 'goed'?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:48

Holterberg staat hier ook op de planning. Kort klasse 1 waarschijnlijk

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:57

ik zit meestal rond de 8 lm p/u en rijd dan zo rond de 25 tot 30 km.
En dan doordeweeks nog een kleinere rit met meer tempo; rond de 11 km p/u bij een afstand rond de 12 tot 13 km.

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:10

Ik probeer elke week 1 groot rondje van minstens 20 km met snelheid tot 11 km/u te rijden en 2 kleinere rondjes van +/- 10 km met hogere snelheid. En als ik verder ga dan minder ik in snelheid en als ik minder km's rij dan probeer ik de snelheid wat op te voeren :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:57

Ik train meestal met een snelheid van 12 km/u. Rondjes zijn 15 tot 25 km. Op kortere rondjes kan de snelheid behoorlijk oplopen echter verlies ik veel snelheid met goed in-en uitstappen (vooral dat laatste zijn we aan het oefenen) en het doorgaan van hekken (op de Kampina heb ik er al snel 7 in een ronde). Op wedstrijd rijden we meestal rond de 14 km/u

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:42

Napie schreef:
Ik train meestal met een snelheid van 12 km/u. Rondjes zijn 15 tot 25 km. Op kortere rondjes kan de snelheid behoorlijk oplopen echter verlies ik veel snelheid met goed in-en uitstappen (vooral dat laatste zijn we aan het oefenen) en het doorgaan van hekken (op de Kampina heb ik er al snel 7 in een ronde). Op wedstrijd rijden we meestal rond de 14 km/u

Mooi, dan zal ik er eens een paar hekken in de route van de marathon stoppen :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:57

Helaas is Ermelo voor mij gebeurd; de rhino bij de kliniek in Wolvega is helaas voor ons de kink in de kabel; is hemelsbreed nog geen 3 km hier vandaan en stalhouder wil de komende 2 weken geen paard van het erf af hebben.
Ik kan ons dus maandag gaan afmelden. Stalhouder gaat maandag proberen of ik mn startgeld terug krijg (minus het 10tje administratiekosten dan), maar ga zelf ervan uit dat ik die niet terug krijg.

Voor nu concentreer ik me op Grolloo.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:22

Bedankt voor de reacties m.b.t. snelheid. Dan zitten we aardig goed nu. Misschien starten we een impuls dit jaar, even proeven. :P

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:19

Nilay heeft vandaag groen licht gekregen om weer op te gaan bouwen. Dus ik begin langzaamaan weer te hopen op het rijden van een wedstrijd volgend jaar.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:10

Wat super nieuws Malenka, ben het hele topic weer aan het terug lezen. Heb enorm veel zin in zondag te starten. Zit echt ongeduldig te wachten op de startlijst :')

Wijslander, ik zeg doen!
Nette ronde al.

Zo balen Cynn maar ook zeer begrijpelijk van je staleigenaar. Ik start Grolloo denk ook nog wel, dan evt samen rijden?

Vanmorgen ook beugels besteld bij Kifra, hopelijk zijn ze nog binnen deze week. Mooie paarse en als ze bevallen bestel ik ook rode voor Enya der set :p

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:55

Graag Joyce, rijden we dan samen :)

Vindt het ook zeker begrijpelijk, maar balen was het wel, maar goed; volgende maand Grolloo. Ook een mooie wedstrijd.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:13

Ik rij zondag de mendurance in Barchem (Achterhoek) Ik start klasse 2 van 45 km. Voor mijn idee is pony er helemaal klaar voor.
Vanavond laatste training gereden van 18 km. Was geen rustig rondje door alle muggen die hij er dan graag uitloopt. Hij loopt sinds een maand wel super gecontroleerd. Weer echt genieten.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:18

Gaat helemaal goed komen.
Ik had echt een rupsenplaag :')
Echt fijn dat het gecontroleerd gaat.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:53

Ik kan helaas niet meer wijzigen, maar heb aantal vragen over Ermelo. We krijge dus zo'n zender om. Maar dan staat er dit:
Citaat:
Belangrijke informatie omtrent Endurance Ermelo CEN 13-05-2018

Om een idee te krijgen of een tijdsysteem werkt voor nationale wedstrijden gaan we in Ermelo ook nationaal met het tijdssysteem van T-Track rijden, dit houd in dat ieder paard voorzien wordt van een zender die op bepaalde punten de tijd registreert. Dit heeft echter wel een aantal gevolgen en 1 heel belangrijke is dat je niet terug moet lopen met je paard over de (denkbeeldige) lijn waarover je bent gekomen bij de vetgate! want dan registreert het systeem dat je weer vertrekt.

Als je over de lijn bent gekomen heb je 2 keuze’s

1 je gaat naar rechts naar de grooming of rest area daar verzorg je je paard en gaat daarna naar de vet area of

2 je gaat naar links, de cooling area (in de buitenbak) koelt het paard en gaat daarna naar de vet area

Nou zul je denken wat is het verschil?

In de cooling area mag alleen koelwater staan, hier mag het paard alleen gekoeld worden! Er mag absoluut niks zoals hooi of stro op deze bodem komen, dus als je paard eerst moet plassen om de hartslag naar beneden te krijgen en dit niet op zand wil doen maar alleen op gras of stro, dan moet je niet naar de cooling area gaan!!

De nationale wedstrijden zijn ook te volgen via de app van T-Track waar ook de startlijsten op komen te staan

Geldt dit voor alle klasses of alleen voor de klasses met een vergate?

En de markering is ook ander de kk1 heeft de blauwe route dus moet ik de blauwe pijlen volgen?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:02

In klasse 1 heb je geen vetgate dus dat zal schelen. Vraag het anders ter plekke even.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:13

Ga ik zeker even doen.
Heb er iig heel veel zin in *\o/*

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:13

Wijslander schreef:
Bedankt voor de reacties m.b.t. snelheid. Dan zitten we aardig goed nu. Misschien starten we een impuls dit jaar, even proeven. :P

[ [url=m/cpC38h.png]Afbeelding[/url] ]

Welke app gebruik jij?