Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Napie schreef:Ik train meestal met een snelheid van 12 km/u. Rondjes zijn 15 tot 25 km. Op kortere rondjes kan de snelheid behoorlijk oplopen echter verlies ik veel snelheid met goed in-en uitstappen (vooral dat laatste zijn we aan het oefenen) en het doorgaan van hekken (op de Kampina heb ik er al snel 7 in een ronde). Op wedstrijd rijden we meestal rond de 14 km/u
Citaat:Belangrijke informatie omtrent Endurance Ermelo CEN 13-05-2018
Om een idee te krijgen of een tijdsysteem werkt voor nationale wedstrijden gaan we in Ermelo ook nationaal met het tijdssysteem van T-Track rijden, dit houd in dat ieder paard voorzien wordt van een zender die op bepaalde punten de tijd registreert. Dit heeft echter wel een aantal gevolgen en 1 heel belangrijke is dat je niet terug moet lopen met je paard over de (denkbeeldige) lijn waarover je bent gekomen bij de vetgate! want dan registreert het systeem dat je weer vertrekt.
Als je over de lijn bent gekomen heb je 2 keuze’s
1 je gaat naar rechts naar de grooming of rest area daar verzorg je je paard en gaat daarna naar de vet area of
2 je gaat naar links, de cooling area (in de buitenbak) koelt het paard en gaat daarna naar de vet area
Nou zul je denken wat is het verschil?
In de cooling area mag alleen koelwater staan, hier mag het paard alleen gekoeld worden! Er mag absoluut niks zoals hooi of stro op deze bodem komen, dus als je paard eerst moet plassen om de hartslag naar beneden te krijgen en dit niet op zand wil doen maar alleen op gras of stro, dan moet je niet naar de cooling area gaan!!
De nationale wedstrijden zijn ook te volgen via de app van T-Track waar ook de startlijsten op komen te staan