Sprengenrit in Laag Soeren, wie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Sprengenrit in Laag Soeren, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:25

Jammer, maar veulens gaan dan toch voor. Er komen nog genoeg wedstrijden

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:27

Lenneke_ schreef:
Jammer, maar veulens gaan dan toch voor. Er komen nog genoeg wedstrijden

vind ik ook,en ik heb nog 20 jaar de tijd Knipoog

basje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:08

Al bijna he!:D Heb er echt zin in! Ik ben trouwens in het knal knal oranje:P met polo dekje met 1 erop!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:42

wij(spookie en ik)zijn beiden afgehaakt...
ze had al een andere afspraak staan,en omdat spookie niet helemaal lekker loopt,vind ik het ook geen probleem.
Andere keer maar weer en kan nog genoeg fijne buitenritten maken.
Ik denk dat ik wel even kom kijken,in mijn upje,haahah dus als mensen willen meeten ergens?(grooms enzo?)

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:54

@ Griebels,

Alleen het begin van dat pad zit er in nl op de terugweg bij G1 rechtdoor. Daar gaat de route linksaf als je hier zo'n 100 m door zou rijden dan ben je aan het begin van het snelwerkpad. Opletten dus. Onze paarden herkennen het ook na jaren nog, blijkbaar vinden ze het voluit gaan echt heerlijk.

Wat nu echt een cadeautje is voor alle deelnemers is het bloeiende vingerhoedskruid
WAT IS NEDERLAND TOCH MOOI

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:12

Ik wil jullie even attent maken op het volgende bericht:

Een paard is dinsdagavond omstreeks negen uur met zijn been door een wildrooster gezakt in natuurgebied de Bedafse Bergen aan de Brakkensedijk nabij Vorstenbosch. De eigenaresse van het paard had de tegenwoordigheid van geest om het paard te laten liggen en zijn hoofd met een jas te bedekken.

Het dier bleef daardoor rustig en is erger voorkomen, aldus een brandweerman. De brandweer van Uden besloot te wachten op een dierenarts om het paard te verdoven alvorens het te bevrijden. Nadat het paard verdoofd was heeft de brandweer met behulp van onder andere een spreider ruimte gemaakt tussen de spijlen van het wildrooster waarna ze het been van het paard voorzichtig konden bevrijden uit het wildrooster. Na onderzoek door de dierenarts bleek dat het paard niets gebroken had. Het paard kwam daarna langzaam bij uit zijn verdoving en werd weer op de been geholpen waarna hij afgevoerd in een paardentrailer. Een dolblije eigenaresse bedankte de brandweer voor het bevrijden van haar paard.

Dit bericht is te lezen op de start pagina van Bokt. Ook in onze wedstrijd zitten verschillende hekken met een wildrooster ernaast. Met pijn in mijn buik zie ik soms dat mensen dit rooster overlopen ipv de moeite te nemen om het naast gelegen hek te openen. DOE DIT NOOIT !!! Deze roosters zijn meestal alleen geschikt voor fietsers! (maar ook de auto roosters zij niet geschikt voor paarden voeten)
Zoals in bovengenoemd bericht te lezen zijn de gevolgen niet te overzien. Nu is het met dit paard gelukkig goed afgelopen. Een jaar of 10 geleden is het paard van mijn instructrice tussen de spijlen door gegleden en in paniek geraakt. Helaas was zij niet meer te redden.
Buiten deze reden is het ook reden tot diskwalificatie.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:15

Nou is het wel zo dat wij hier op de Veluwezoom VEEkerende roosters hebben en het in het bovenstaand bericht om een wildrooster gaat. Groot verschil. Het verschil is duidelijk te zien, de roosters hier hebben veel te brede openingen tussen de spijlen èn altijd een hek ernaast.
Maar toch inderdaad soms geen onnodige waarschuwing voor mensen die hier niet bekend zijn...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:23

Ik heb gister mijn startkaart binnengekregen en dus ook gister meteen mijn inschrijfformulier voor Laag Soeren op de post gedaan, nu is t echt Tong uitsteken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:35

Even een berichtje uit Griekenland Haha!
(handig he, hele dag internet voor 3 euro bij bijna 40 graden Tong uitsteken )

Weet iemand wanneer je je boekje enzo. binnen krijgt als je dat via de post hebt aangevraagd?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:41

Meestal een week voor de wedstrijd.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:43

Oke, bedankt OK dan!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:50

Ik zie alleen een groomroute op de site staan van 2006. Is die van dit jaar hetzelfde?
Hoe leg je die route overigens uit aan beginnende grooms? Ik snap zelf al amper iets van zo vanaf het kaartje... Clown

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:52

De groomroute is heel makkelijk.

Het zijn enkel zijstraatjes als je op het kaartje kijkt Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:54

Ja... maar zelf ben ik al een ramp in de weg vinden, helemaal zonder straatnamen... En dit is ook nog eens totaal onbekend terrein Bloos

De vorige wedstrijd hadden mijn rijmaatje en ik ook een groom en die waren steeds net te laat omdat ze het niet konden vinden. Dus zo duidelijk is het blijkbaar niet Clown

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:55

Voor ons ook, maar de groomroute ziet er super makkelijk uit.
Gewoon de weg volgen en dan zie je vanzelf waar je of moet.
Dat is niet moeilijk, alleen goed kijken Knipoog

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:43

De groomkaart bestaat uit zowel een kaart als een duidelijk beschrijving (op de achterkant) en langs de weg zijn ook routebordjes aangebracht (met logo en een grote G). Volgens mij is verdwalen vrijwel onmogelijk.

Het klopt idd dat nog niet op alle kaarten het jaartal is gewijzigd maar de route van 2007 is dezelfde als die van 2006.

Alleen is door een wegafsluiting in Loenen de aanrijroute vanaf deze kant gewijzigd. Dit staat duidelijk uitgelegd in het boekje (komt binnenkort op de site)

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:47

Het klopt idd dat er ook veekerende roosters zijn (dit zijn roosters met ronde stangen die ver uit elkaar staan) maar er komen ook wildrooster voor mn op de fietspaden.
En idd beter vaak gewaarschuwd dan dat er weer een paard door zakt.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:22

Ik snap sowieso niet dat mensen dat risico nemen om maar over zo'n rooster te gaan en niet door het hek. Er staat volgens mij toch ook bij vermeld dat het gevaarlijk is en verboden om over de veeroosters heen te gaan Verward Ik denk niet dat mijn paard zo rustig zou blijven liggen zeg... die trekt net zo lang door tot hij weer bevrijd is... vreselijk verhaal!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:06

Ik zou echt nooit over zo'n rooster durfen.

Het lukt me inmiddels aardig om de hekken open en dicht te doen zonder dat ik eraf moet Lachen Alleen die grote hekken, die kleine klaphekjes waag ik me niet aan, daar stijg ik wel even voor af.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:02

Mirabagh schreef:
@ Griebels,

Alleen het begin van dat pad zit er in nl op de terugweg bij G1 rechtdoor. Daar gaat de route linksaf als je hier zo'n 100 m door zou rijden dan ben je aan het begin van het snelwerkpad. Opletten dus. Onze paarden herkennen het ook na jaren nog, blijkbaar vinden ze het voluit gaan echt heerlijk.

Wat nu echt een cadeautje is voor alle deelnemers is het bloeiende vingerhoedskruid
WAT IS NEDERLAND TOCH MOOI

die van mij leeft indd om voluit te gaan (en om te winnen Knipoog )... Is ook de reden dat ze hem uit de rensport gehaald hebben na zijn peesblessure Ja

Ik zou graag dat pad eens helemaal nemen maar liever niet in de wedstrijd Bloos

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:05

AnneOmie schreef:
Ik snap sowieso niet dat mensen dat risico nemen om maar over zo'n rooster te gaan en niet door het hek. Er staat volgens mij toch ook bij vermeld dat het gevaarlijk is en verboden om over de veeroosters heen te gaan Verward Ik denk niet dat mijn paard zo rustig zou blijven liggen zeg... die trekt net zo lang door tot hij weer bevrijd is... vreselijk verhaal!!

Een vriendin van mij doet/deed het ook altijd... Ik kies liever de veilige weg, door het poortje...
Ik snap ook niet dat mensen dat doen, het is om vee tegen te houden, waarom zouden er dan wel paarden overheen kunnen Verward

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:48

Anoniem schreef:
wij(spookie en ik)zijn beiden afgehaakt...
ze had al een andere afspraak staan,en omdat spookie niet helemaal lekker loopt,vind ik het ook geen probleem.
Andere keer maar weer en kan nog genoeg fijne buitenritten maken.
Ik denk dat ik wel even kom kijken,in mijn upje,haahah dus als mensen willen meeten ergens?(grooms enzo?)

ja!!! marina en ik hebben nog een groom nodig!

groetjes carola

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:58

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:42

Dan hoop ik het boekje ook snel via de post te mogen ontvangen Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:42

Ik ben zo benieuwd wie de andere deelnemers zijn in de klasse 3