Drents Friesche Wold 19-8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Re: Drents Friesche Wold 19-8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:08

Ik heb er echt belachelijk veel zin in! Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:15

Haha, ik ook! Haha!

Lijkt me zo'n mooie route!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:21

Is het alleen in het bos? Hyper!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:00

Hoe is de dazenstand op dit moment???

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:03

zolang het onder de 20 graden blijft zie je ze amper Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:53

Fijn!! Zal wel goed komen denk ik! Ik zag wel 70% kans op regen. Nou ja, scheelt koelwater. Haha!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:10

Ja hoor, Nederland is ideaal endurance land. Koelwater komt gewoon uit de lucht vallen, heb je geen grooms meer voor nodig Knipoog Haha!
Scheelt ook dazen als het regent.

Ik heb een ontsteking in mn voet..zit nu met been omhoog te duimen dat het morgen en zondag beter is....

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:13

evita_ schreef:
Ja hoor, Nederland is ideaal endurance land. Koelwater komt gewoon uit de lucht vallen, heb je geen grooms meer voor nodig Knipoog Haha!
Scheelt ook dazen als het regent.

Ik heb een ontsteking in mn voet..zit nu met been omhoog te duimen dat het morgen en zondag beter is....

Wat een pech! Hoop dat het snel opknapt...en anders maar strak inpakken en een pijnstiller voor de start? Kan je wel een schoen aan?

Neem ik maar een extra regenjas mee...mmm, hou helemaal niet van een zweterige jas tijdens het rijden. Nou ja, dat gratis koelwater is natuurlijk wel handig idd Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:42

Ik hou ook niet van een jas Jamika, ik neem wel droge kleren mee voor na de rit, en handdoeken (heb ik voor de grooms ook extra ingepakt) maar verder gewoon in mijn t-shirt rijden hoor!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:36

Jeddah schreef:
Ik hou ook niet van een jas Jamika, ik neem wel droge kleren mee voor na de rit, en handdoeken (heb ik voor de grooms ook extra ingepakt) maar verder gewoon in mijn t-shirt rijden hoor!

ja zo ga ik het ook doen. Eenmaal nat maakt het toch niet meer uit en ik zorg gewoon voor droge kleren na de rit en handdoeken.

Mijn paard heeft er ook zin in! Liep te stuiteren door het weiland zonet Lachen

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:57

Goed plan, ik denk dat ik het ook zo ga doen Lachen Ik ga bitloos starten...deed Femcke vandaag voor het eerst sinds twee weken vakantie en twee weken bitloos rijden een bit in om te passen en ze ging meteen lopen stuiteren op de poetsplaats. Ga het maar gewoon zonder proberen en geef het bit met teugels wel mee aan mijn grooms, kan het er in geval van nood onderweg nog in.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:59

Ik rij toch echt liever in regenpak dan in een nat pak.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:03

Nee, een regenpak krijg ik het spaans benauwd in...

Super dat je het zonder gaat proberen Jamika! Gaat goed komen hoor!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:12

Ik heb er ook ontzettend veel zin in! Heb besloten deze rit maar alleen te gaan rijden, de vorige keer was ik dood gelukkig met het gescheldschap van Eva (was voor mij de eerste keer, vond het best spannend allemaal Nagelbijten / Gniffelen ) Maar ik merk wel dat Visco erg trekt op een ander paard en daardoor niet echt goed op zijn eigen tempo loopt. Ik rij normaal altijd alleen dus ik wil even proberen of het alleen beter gaat.

Mijn voorbereiding is niet al te best, was deze week weg dus hij is alleen wat gelongeerd. Maar heb vandaag gereden en morgen ook nog even een lichte training en dan moet het denk ik wel goed komen. Baal wel want hij heeft last van een hangend rooster, gister heeft hij niet heel goed gegeten maar vandaag at hij weer keurig. Gras eet hij ook gewoon dus ik maak me opzich niet heel veel zorgen, met rijden heeft hij er totaal geen last van. (toch wel handig dat bitloos rijden Tong uitsteken )

Ik neem gewoon alles mee, regenkleding, vliegendeken etc. Je weet maar nooit wat het weer gaat doen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:17

Niet druk om maken hoor! Ik rij ze eigenlijk nooit de laatste 4 dagen voor de wedstrijd. Dan ook weer 3 dagen niet. Wil beslist niet dat ze eventueel met een mini blessure die niet te zien is de wedstrijd in gaan, en ook daarna moeten ze zeker 72 uur herstel hebben vind ik om blessures te voorkomen.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:23

Hé! Ik wil geen regen hoor! Wie is je groom Jeddah?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:30

haha Laura; mijn gescheldschap ?? Lachen Haha!
Vis hing inderdaad erg in mn kont, maar het was voor jullie allebei spannend.

Ik ga deze keer ook alleen starten, ben benieuwd hoe Abel dat vind.
Ik heb de afgelopen 2 weken precies 2 keer gereden...en gister 10 minuten gelongeerd en wat strekwerk gedaan.
Sinds maandag heb ik niet gereden.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:36

tja ik ben echt een spellings ramp Nagelbijten / Gniffelen maar je weet wat ik bedoel toch Tong uitsteken Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:34

JIPPIE!!! Het blijft DROOG!!!

@Pannenkoek, mijn pa en de pa van mijn buurmeisje. We starten samen, zij voor het allereesrt (ze is 12) dus mega spannend! Haha!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:09

Droog? Ik hoor anders ook andere berichten Tong uitsteken

M'n zusje is nr. 306 (fries) en ik 307 (schimmeltje), we starten lekker samen.
Heb er erg veel zin in! Ja

Heb nog niet helemaal bepaalt wat ik aan moet doen. Heb zelf ook een hekel aan een regenpak/jas, wordt zo vreselijk zweterig/warm. Dan wordt ik toch liever nat van het hemelwater, als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:36

Jeddah schreef:
Niet druk om maken hoor! Ik rij ze eigenlijk nooit de laatste 4 dagen voor de wedstrijd. Dan ook weer 3 dagen niet. Wil beslist niet dat ze eventueel met een mini blessure die niet te zien is de wedstrijd in gaan, en ook daarna moeten ze zeker 72 uur herstel hebben vind ik om blessures te voorkomen.

En daarbij, als je binnen een week voor de wedstrijd nog wat aan de conditie moet doen heb je iets niet goed gedaan en van een weekje niet zoveel doen wordt de conditie niet minder

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:52

Precies, de basis conditie moet goed zijn.
Ik rijd zowiezo heel weinig, ze houden zichzelf in de kudde van 11 prima in 'training' Lachen

Ik lees ook nog dat er wel regen zou vallen. Maar als we allemaal heel hard visualiseren dat het droog blijft..Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:04

Heb zondag voor het laatst een traingsritje gemaakt. Het enigste wat ik in de week daarvoor nog doe is zorgen dat hij los blijft. Ga straks even longeren en wandelen.

Het is een bommetje energie, wat nog net niet uit elkaar ploft. Start dan ook met bit, het is puur voor mezelf het zit tussen mn oren. Maar ja, ga ik twijfel tijdens het rijden over het bit gaat Cloud ook twijfelen en werkt het niet meer. Kan het altijd nog uit klippen.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:05

Ik en 3 vriendinnen van mij helpen als vrijwilligers morgen. Lachen Dat wordt bokkers spotten! Ik sta op de p/a controle dus ik zal alleen de mensen uit klasse 1 meemaken denk ik, maar ik geloof dat ik maar eens profielen ga doorneuzen en zo bokkers kan gaan herkennen. Misschien neem ik mijn huis-tuin&keuken camera ook wel mee om plaatjes te schieten als ik daar tijd voor heb. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:07

Misschien dat ik je op het terrein zie dan, anders niet.

Overgens zijn wij te herkennen aan een geel hoofdstel. (gele rijbroek is nog niet binnen. Verdrietig) En met last van dazen een prachtige roze uitrij-vliegendeken.