Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:59

Atent schreef:
Ik vind het ook nergens op slaan. Je betaald bij impulsklasse zelfde startgeld als klasse 1. Doe je je best. Wordt je eerste....Nee sorry maar we hebben geen prijs voor je. Als ik dat van te voren geweten had...

Dan had je de reglementen gelezen en gezien dat het uitreiken van prijzen in de Impulsrubriek niet verplicht is voor de organisatie en dus óf een startpas aangevraagd óf bij de organisatie nagevraagd of ze prijzen hebben voor klasse 0. Niet iedere organisatie doet dat, dat geldt bijv. ook voor zaken als een best condition of een jeugdrubriek.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:59

Weet niet of t al gezegd is , maar Esther van green distance heeft een heel leuk en duidelijk boek uitgegeven over endurance .
Weet dat zij ook regelmatig oefen cq training ritten organiseert ...

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:18

JoycexEnya schreef:
Ik zou starten in Ruinen maar ga denk voor Wateren.

Wat leuk ik wil daar ook beginnen ga jij alleen ? Of wil je misschien met mij starten?

Otti1977

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:20

Ik ga 1 mei in Ermelo starten. Zijn er meer hier daar starten?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:24

Mei is nog te snel voor ons.
Was begonnen met trainen, maar paar weken stil gezeten ivm gekneusde ribben. Ze is wel gereden door stalgenootje, maar paar keer in de bak

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:38

Ilse_123 schreef:
Waarom wil je een startpas? Verschil tussen de licentie en de startpas is dat je met die laatste ook dressuur, springen en eventing mag starten.
Als je alleen endurance wilt starten heb je genoeg als je lid bent vd endurance vereniging en de startlicentie (van 35 eu) hebt. En dan mag je zoveel endurance wedstrijden starten als je wilt :)

Was ook meer de vraag van wat is het slimste

Ik ga nu ook voor de licentie en de verenging lidmaatschap. .

Heb er iniedergeval heel veel zin in officieel te gaan starten.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:51

ik heb een vraagje w.b.t. het lidmaatschap van de KNHS. de KNHS is dit jaar samen gegaan met de FNRS. Ik rijd op de manege FNRS proeven en ben dus ook lid van de FNRS, ben ik hierdoor ook automatisch lid van de KNHS?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:52

sloffiee schreef:
JoycexEnya schreef:
Ik zou starten in Ruinen maar ga denk voor Wateren.

Wat leuk ik wil daar ook beginnen ga jij alleen ? Of wil je misschien met mij starten?

Ja lijkt me erg leuk.

Ja dan ben je lid van de knhs ben ik ook als fnrs paspoort zijnde

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:57

Atent schreef:

Ik ga ook naar Ermelo :j Daarvoor start ik ook nog de zondag in Leersum.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:59

Je hebt pb joyce =)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:04

Ben toch enthousiast over een hartslagmeter :+
Wordt een duur jaar! Ook trailer aanschaffen, haha.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 22:20

Unseen schreef:
Atent schreef:

Ik ga ook naar Ermelo :j Daarvoor start ik ook nog de zondag in Leersum.

Dan wil ik ook mijn eerste wedstrijd starten! Als het allemaal even uitkomt in ieder geval. Anders de 21ste.
Ga eens zien hoe mijn pony het gaat doen. Ben heel benieuwd maar denk dat het helemaal goed gaat komen!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:53

Ik ga Ermelo ook starten :o
Daarvoor ga ik Ommen ook nog rijden en ik hoop die twee goed uit te rijden en bij beide 3 winstpunten te behalen zodat ik eind mei in wateren de korte klasse 2 kan proberen.
Ik heb afgelopen weekend al 2X 24 km gereden, dus dat is al een goed begin!

Ik kan je de hand schudden nessa, ok wil dit jaar ook graag een eigen trailer aan gaan schaffen. De trailer die ik nu gebruik is helaas te klein voor mijn paard, waardoor hij er niet meer in wil :(

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:09

Ik heb nu mijn blikken gericht op 21 mei in Teteringen om mijn eerste officiële wedstrijd te starten.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:13

Ik heb me ingeschreven voor de impulsklasse in Wateren. Moet denk nog wel even trainen en vooral met koelen vanaf haar rug. Zijn die liter melkannen handig?

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:48

Ik ben wasmiddel flessen met handvaten aan het sparen, die zijn wat steviger dan de melkkannen. Ik moet zelf ook nog even uitvinden wat het fijnst is.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:53

S_imonee schreef:
Ik ben wasmiddel flessen met handvaten aan het sparen, die zijn wat steviger dan de melkkannen. Ik moet zelf ook nog even uitvinden wat het fijnst is.

Ja die heb ik ook, ze pakken fijn beet door het grote handvat aan de zijkant. Het sparen daarintegen gaat iets minder hard, je drink toch sneller een frisdrankfles van 1.5 liter leeg dan dat je >30 wassen draait voordat je wasmiddel op is := . Melkflessen heb ik ook geprobeerd, maar hoe goed ik die ook schoonmaakte, ik vond ze toch zuur gaan ruiken na een aantal dagen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:58

Je kan dat soort flessen ook gewoon online kopen, dat scheelt je wassen draaien :j

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:01

Hilli schreef:
Je kan dat soort flessen ook gewoon online kopen, dat scheelt je wassen draaien :j

Nee echt serieus :wow: , dat ga ik even bekijken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:08

O.a. via plasticflassen.nl. Zelf geen ervaring mee voor wat betreft bestellen, maar de ruiters die ik groom hebben daar hun flessen vandaan en dat zijn prima flessen.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:11

ik heb me ook op gegeven 29 mei wateren in DWF.. ook hier nog even wat trainen uithoudingsvermogen heeft hij genoeg dus daar hoef ik me niet druk om te maken :) moet je die flessen zelf mee nemen voor te koelen?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:14

sloffiee schreef:
ik heb me ook op gegeven 29 mei wateren in DWF.. ook hier nog even wat trainen uithoudingsvermogen heeft hij genoeg dus daar hoef ik me niet druk om te maken :) moet je die flessen zelf mee nemen voor te koelen?

Ja, zelf meenemen en zelf thuis al vullen. De organisatie voorziet niet in dat type spullen.

Soms zijn er onderweg wel waterpunten: dan staat er een speciekuip en kun je met een zelf meegebrachte spons (aan een touwtje aan je zadel) je paard koelen en in een andere speciekuip zit dan drinkwater.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:18

Hilli schreef:
sloffiee schreef:

Ja, zelf meenemen en zelf thuis al vullen. De organisatie voorziet niet in dat type spullen.

Soms zijn er onderweg wel waterpunten: dan staat er een speciekuip en kun je met een zelf meegebrachte spons (aan een touwtje aan je zadel) je paard koelen en in een andere speciekuip zit dan drinkwater.

Staat er bij een waterpunt altijd een koelwater bak? Want dan neem ik as zaterdag in Leersum wel een spons mee, moet alleen nog even uitvinden hoe ik die dan meeneem, er zitten geen ringen achterop mn zadel :(

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:25

Je kan een spons ook aan de D-ring voorop je zadel knopen :j (gaatje in spons maken, veter/touwtje erdoor en aan je zadel knuppen). In Leersum zijn er zowel drink- als koelwaterbakken weet ik uit eigen ervaring.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:27

En je spons dan dus niet dompelen of leegknijpen in de drinkkuip ;)