2014 : endurance loonse en drunense duinen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandyjorgen

Re: 2014 : endurance loonse en drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 20:58

ohja, haha. we wisten niet dat er een kleurensysteem in zat. we hadden gekeken naar de afstanden en daar het eerste nummer van genomen. dus 48 km-400nummers, 34 km -300 nummers enz....
doen we volgend jaar anders idd.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:23

fabske schreef:
Leuk Renske_w wie ben je dan herken ik je een volgende keer weer

Ik was de nummer 4. :)
Maar dit was helaas voorlopig de eerste en laatste wedstrijd.
Het waarom ga ik hier niet neer zetten, maar voor de nieuwsgierige, jullie mogen best pb'n. :)

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 06:19

Leuk.!! Ook ik heb me op de foto's voorbij zien komen. Zijn allemaal heel leuk.

Hier ook een goede wedstrijd gereden. Wel aantal keer flink verdwaald, vooral de zandvlaktes. En helaas kon mijn groom het allemaal heel moeilijk vinden dus die heb ik heel weinig gezien.

Maar ik mag niet klagen, heb een goede plaats behaald om pony liep weer super. Haha alleen nogal wat moeite gehad bij het viaduct. :')

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:03

Renske mooi paardje heb je zeg
Ymediem fijn dat je het uiteindelijk wel allemaal gehaald hebt
en moeite met het viaduct omdat de snelweg eronder door gaat natuurlijk?
of ergens anders door?

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:08

Fabske, was inderdaad vanwege de weg wat al heel spannend was. En er kwam ineens een scootmobiel achter de pony met een paar fietsers erbij. Dat vond pony niet zo heel leuk... :+ maar verder was alles goed gegaan.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:16

Mooi zo ook jouw paardje vond ik erg leuk mooi zo in die kleuren ook.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:26

Het meest irritante wat ik heb ervaren tijdens de wedstrijd was een menkar en een zeer onvriendelijke vrouw die gebaarde dat wij niet mochten passeren . Uiteindelijk duurde het nog best een tijdje voordat we er langs mochten en kennelijk heeft ze ook nog ruiters uitgescholden. Vraag mij toch af wat je dan in godsnaam in het bos doet als er een endurance wordt verreden en je hebt een schrikkerig paard.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:29

Ik denk niet dat iedereen er van op de hoogte was dat er een wedstrijd in het bos gaande was. :) Blijft uiteraard een vervelende situatie.

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:31

Daar had ik ook last van. Mensen die boos deden, geïrriteerd en alsmaar op de ruiterpaden wandelden. Ook onderweg ruiters gehad die boos deden. Vroeg ook of ik mocht passeren, kreeg heel boos antwoord want dat waren geen regels.... :+

Mijn groom had er ook heel veel last van.

Maar inderdaad wat splash zegt, mensen wisten het miss niet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:34

Wij hebben juist leuke gesprekken met wandelaars gehad. Ze duidelijk uitgelegd wat de endurance nu inhield en mensen gaven positieve reacties. :j

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:35

Ik vond juist de ruiters en wandelaars uiterst vriendelijk en behulpzaam!

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:37

Haha dan heb ik het net niet getroffen. Maar ook ik had hele vriendelijke mensen hoor. En ruiters ook. Een ruiter hielp mij nog. Heel vriendelijk

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:38

Daar heb ik gelukkig geen last van gehad.
Alleen 1 keer een snauw gegeven aan een mountainbiker. Ik remde af om 'm voorrang te geven gaat die ul midden op het ruiterpad stil staan en eens om hem heen kijken waar hij is...
En hij had me goed zien aan komen.

Verder gelukkig alleen maar positieve reacties en heel veel mensen die je veel succes wenste.
En soms ook mensen met wat vragen over endurance.

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:47

Goed om te horen dat er ook goede reacties zijn.

Wat wij niet moeten vergeten als ruiters zijnde dat wij te gast zijn in een gebied ook al zijn wij met een "wedstrijd" bezig, wij hebben ons wel te houden aan de regels die er zijn in de bossen.

We vragen of we mogen passeren, als betreffende vraagt om dit in een rustig tempo te doen dan doe je dat in een rustig tempo.

Onze Loonse en Drunense Duinen zijn vergeleken met de Veluwe niet groot en dat houdt dus in dat je meer mensen tegen kunt komen in het parcours.

Met een vriendelijke lach en respectvol met elkaar om gaan bereik je meer en behouden wij de mogelijkheid om deze wedstrijd te organiseren!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 07:52

toen ik de route aan het bedenken was kwam ik er pas achter hoe vaak we als ruiters onze paden moeten delen met wandelaars en mountainbikers.
Ik vind het fijn om te horen dat vooral de grooms er een positieve draai aan kunnen geven.
Als veel overige recreanten zouden gaan klagen zou dat zo maar eens een editie nummer 2 in de weg kunnen staan.
En ik denk inderdaad dat er genoeg mensen/menners zijn die niet hebben geweten dat er een endurance gaande was. Maar zelfs dan gelden uiteraard de gedragsregels. Omdat de Loonse en drunense duinen een stuk kleiner zijn dan bv de Veluwe, loop je hier eerder en vaker tegen aan.

edit :') joyce ook aan het "thuis"werken :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:53

Wij hebben langs de kant ook alleen maar positieve reacties gehad van mensen. Heel veel mensen wilde de details weten en er kwam zelf een meneer terug met foto camera!

Nou moet ik zeggen dat er ruiters (deelnemers en niet-deelnemers) op allerlei manieren langs de wandelaars gingen! Nu vind ik niet dat wandelaars op een ruiterpad horen maar in volle galop langs mensen gaan op een pad van 2 meter breed vind ik op zijn zachts gezegd ook niet horen. := dus snap de frustraties aan beide kanten wel eigenlijk

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:03

Ikliet mijn pony elke keer stappen om te passeren. Er liepen veel kleine kindere op de ruiterpaden dus dat vond ik behoorlijk eng. Vooral omdat mensen niet kijken of verwachten dat er paarden komen.

Maar inderdaad heel veel mensen die interesse hadden in wat we deden. Veel met camera's.

Helaas werd er tegen mijn groom wel wat bot gedaan.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:07

Ik riep vaak al een stukje van te voren of ik mocht passeren.
Dan hebben wandelaars ook de tijd om hun hondje of kinderen bij zich te roepen.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:35

F3nn3 schreef:
Ik vond juist de ruiters en wandelaars uiterst vriendelijk en behulpzaam!

Ik ook alleen die vrouw op die kar _O-

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:39

Om mensen van te voren te informeren kan men net zoals in Etten-leur op diverse plekken informatieborden ophangen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:44

Als iedereen een beetje op elkaar let dan is het volgens mij prima te doen. :)

De meest negatieve reactie die wij kregen waren van ruiters van een of andere puzzeltocht. Schijnbaar worden ruiters (en sommige paarden) nerveus als er witte drinkbakken staan en twee stoelen :=

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:47

Sommige groom plekken waren uiterst slecht aangegeven, puntje voor de organisatie.
Bij de roestelberg stond letterlijk roestelberg en daar kun je ook je paard parkeren dus wij dachten daar.
Gelukkig kwamen we er op tijd achter dat je de hele heuvel over moest en Nog een eind verder om op de route te komen.
Duidelijker aangeven dus, dit was maar 1 voorbeeld.
Groom punt 1 was ook erg onduidelijk.
Gelukkig ken ik de omgeving op mijn duimpje maar kan me voorstellen dat het voor diverse onduidelijk was.
Was voor de eerste keer groom en beviel me eigenlijk wel, misschien doe ik volgend jaar zelf mee ... Weet het nog niet.
Zag wel Veel slechte conditie paarden dat ik dacht. ... wat kom je doen.
Maar ook veel mooie arabiertjes etc <3
Zag ook een heel klein langharig oudere pony en vond die zoo schattig!
Had ook een rood lintje in zijn/haar staart.
Verder is mijn team redelijk geëindigd maar de route was erg zwaar dus te begrijpen dat ze er moeite mee hadden :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:49

Ik ben op GP 2 en 4 geweest en dat was super goed aangegeven, ben direct goed gereden. Op een klein foutje van mezelf na dan. :o

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:54

2 wel ja dat klopt, kon je ook niet missen. 4 weet ik even niet welke dat was maar de kk Had niet alle punten.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:57

Die man en vrouw op de wagen waren inderdaad niet blij... Verder een mooie route goed uitgezet. Min puntjes vind ik erg veel over het losse zand (liggen mooie goed begaanbare paden in het gebied). Het vele losse zand maakt de mooie route onnodig zwaar. Vetgate was iets aan de kleine kant en het water ver weg van de vetgate. Prijsuitreking was heerlijk op tijd!!!!