Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
)
. HappyHorse33 schreef:@arjan1983: ja dat doen we nu ook. Heerlijk met zijn tweeen. Een paar weken terug gingen we met zijn 4-en en toen merkte ik dat mijn fjord het heeeel spannend vind als de rest net iets harder draaft dan zij.
Niet meer zo aangedacht, tot gisteren. We reden buiten, op een open stuk en de wind kwam pal van voren. De pony van mijn zoon vloog er ineens vandoor (hij bleef keurig zitten en er is niks gebeurt, maar ben er wel van geschrokken. We hebben wel vaker daar gereden, nooit iets aan de hand............tja het blijven dieren is weer duidelijk) en die van mij erachter aan. niet dat ze schrok, maar had meer zoiets van help.............mijn vriendje gaat weg. Ik kon haar nog wel iets tegenhouden in de galop ( in de zin dat ik niet volle rengalop ervandoor knalde) , maar ik kon haar niet tot stoppen dwingen. Dat lukte pas toen mijn zoon zijn pony om had kunnen draaien en zij zag dat het tempo weer lager was. En toen bedacht ik mij later............jee, bij endurance rijd er natuurlijk van alles langs, ook in galop...........hoe ga ik dat nu toch oefenen?
Goede tips (mag ook over ander bit -ik rijd met pessoa omdat mevrouw zo sterk is- of hulpteugels -ik rijd nu nog met bijzet-)?
Arjan1983 schreef:HappyHorse33 schreef:@arjan1983: ja dat doen we nu ook. Heerlijk met zijn tweeen. Een paar weken terug gingen we met zijn 4-en en toen merkte ik dat mijn fjord het heeeel spannend vind als de rest net iets harder draaft dan zij.
Niet meer zo aangedacht, tot gisteren. We reden buiten, op een open stuk en de wind kwam pal van voren. De pony van mijn zoon vloog er ineens vandoor (hij bleef keurig zitten en er is niks gebeurt, maar ben er wel van geschrokken. We hebben wel vaker daar gereden, nooit iets aan de hand............tja het blijven dieren is weer duidelijk) en die van mij erachter aan. niet dat ze schrok, maar had meer zoiets van help.............mijn vriendje gaat weg. Ik kon haar nog wel iets tegenhouden in de galop ( in de zin dat ik niet volle rengalop ervandoor knalde) , maar ik kon haar niet tot stoppen dwingen. Dat lukte pas toen mijn zoon zijn pony om had kunnen draaien en zij zag dat het tempo weer lager was. En toen bedacht ik mij later............jee, bij endurance rijd er natuurlijk van alles langs, ook in galop...........hoe ga ik dat nu toch oefenen?
Goede tips (mag ook over ander bit -ik rijd met pessoa omdat mevrouw zo sterk is- of hulpteugels -ik rijd nu nog met bijzet-)?
yoh!
Dat zijn geen leuke momenten en kan soms vervelend tot einde komen. Gelukkig is het goed afgelopen.
Dit is dus ook 1 van de redenen dat lievers alleen op buitenrit rijd dan in een groep. Als je vaak alleem rijd leert je paard steun bij jouw als ruiter te zoeken, zich aan jouw tempo aan te passen. Als ik met ander persoon en paard samen rijd, wil ik altijd afentoe van plaats wissellen( voor of achter mede ruiter rijden.
Hulpteugels in de endurance is niet toegestaan evenals bepaalde soorten bitten. Zie regelementen op Deronline.nl