Endurance Kootwijkerbroek 11 augustus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jowien

Re: Endurance Kootwijkerbroek 11 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:11

@Dispar: als ze gewoon goed loopt, is er niks aan de hand. Als ze niet lekker loopt ga je -neem ik aan- toch niet op wedstrijd?
Ze zoeken niet naar problemen, maar kijken of je paard fit is om te starten. Ze zijn er niet om mensen naar huis te sturen, maar wel om de paarden te beschermen voor een tocht die ze niet aankunnen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:50

Is hier iemand die met mij de lange klasse een wilt starten.
Door een klap van een van een van onze paard heb ik erg last van me armen. Me paardje is vrij pittig te rijden en is ee stuk rustiger met een ander paard er bij. Waardoor het voor mij nu fijner rijden zou zijn.
Mijn paard is een draver. Ze kan galop maar die is wat vlotter. In draf loopt ze lekker door. Tussen door stap ik vaak stukjes o. Het tempo naar beneden te brengen.
We willen graag rustiger rijden. Dus een paardje met een wat langzamer tempo is niet zo erg.
Wie wilt er met me samen rijden.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:19

Hoe laat start je? Ik wil het wel proberen met je :D mijn arabje draaft alleen niet zo hard als een draver natuurlijk, haha. Galop in vlot tempo is geen enkel probleem :D

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 04:47

Ik start tien voor elf. Ik wacht nog ff reacties af

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 06:16

Ik start 11:12, dus denk niet dat t gaat lukken. Ook een beetje laat om dat nog te laten veranderen. Zal geen pretje zijn voor suzanne :-)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 07:20

Nee denk dat dta kort dag is. Ik ga vanmiddag maar eens een proef rit maken kijken hoe het gaat.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:50

Zijn er geen PA's?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 17:53

PA? als in Pols/ademhaling meting onderweg? Dat is sinds 1 januari 2013 afgeschaft :)

Misschien verstandig om het wedstrijdreglement nog een keer door te lezen, er zijn meerdere wijzigingen geweest.

Het wordt mooi endurance weer morgen, niet te warm, niet te koud, klein beetje gratis koelwater uit de lucht... Zin in!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:34

Iedereen heel veel plezier en succes morgen!

pam15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:38

Attitude schreef:
Iedereen heel veel plezier en succes morgen!

Jij ook een fijne rit gewenst. Kans is groot dat ik je dit persoonlijk kan zeggen.

Tot morgen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:06

Iedereen veel plezier morgen!
MJ, ik hoop toch echt binnen te zijn voordat het koelwater komt ;)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:18

Paard liep gisteren super gelukkig, dus wij zijn morgen ook van de partij! Ben stik nerveus, hoop dat het ons bevalt. Dan gaan we in 2014 officieel meerijden!

Veel plezier allemaal!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:58

Komt vast goed Kaygee!

Iedereen heel veel succes morgen. Ik ga gauw slapen, want om half 6 gaat de wekker weer :o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 07:00

Veel plezier wn. Succes allemaal!!'

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:16

En.... Hoe ging t?
Bij mij super goed en alle keuringen goed :)
Ovi vond het ook erg leuk!!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:55

Hier ook super, alleen Daya maakte zich weer erg druk in zijn eentje bij binnenkomst en nakeuring :-( voordat hij alle paarden zag, wist ik duizend procent zeker dat zijn hs onder de 60 was, maar hij begon weer te dribbelen en schreeuwen toen hij iedereen zag. Daag hartslag :p maargoed, 68, na 6 minuten weer aangeboden en toen 60. Nakeuring 54 als ik het goed heb: waar hij zich wederom druk maakte.
Verder alles goed! Ben benieuwd naar de tijd en de punten :j

Ik ga eens wat ETR-ritten opzoeken die ook een keuring doen, zodat ik ongestraft met hem kan oefenen dat vreemden hem bevoelen en doen :j en op stal wat stapgenootjes laten voelen enz. Oefening baart vast kunst :j

Leuk dat je een goede ervaring hebt Tuc!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 16:03

Wij zijn ook weer thuis en hebben goed gereden. 10e van de 25 geworden op de 44 km :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:20

Gefeliciteerd! :))

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:37

Gefeliciteerd Myrthe! Zag je vertrekken :j

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:46

Wij zijn ook weer onderweg naar huis! Ik ben weer een verslaving rijker hoor! :D Wat heerlijk om zo te rijden en Nero gedroeg zich voorbeeldig! Heel de rit lang teugeltje, behalve wanneer we ingehaald werden, daar moet hij nog aan wennen. Gelijk aangeboden, impuls heb je toch niets te verliezen. Precies 60 dus mazzel. Uiteindelijk 6e geworden dus nog met prijs naar huis ook :D

Jolindaa reed ik jou nou voorbij in die laatste 2 km? Wat balen dat je paardje dan zo gestresst raakt.

MyrtheJ super netjes, gefeliciteerd!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:08

Kaygee schreef:
Wij zijn ook weer onderweg naar huis! Ik ben weer een verslaving rijker hoor! :D Wat heerlijk om zo te rijden en Nero gedroeg zich voorbeeldig! Heel de rit lang teugeltje, behalve wanneer we ingehaald werden, daar moet hij nog aan wennen. Gelijk aangeboden, impuls heb je toch niets te verliezen. Precies 60 dus mazzel. Uiteindelijk 6e geworden dus nog met prijs naar huis ook :D

Jolindaa reed ik jou nou voorbij in die laatste 2 km? Wat balen dat je paardje dan zo gestresst raakt.

MyrtheJ super netjes, gefeliciteerd!

Hmmm, zou ook de mijne kunnen zijn. die begon enorm te piafferen en stuiteren. Ben er maar even afgesprongen en ernaast gaan lopen. stukje verder ging het wel weer.

myrthe gefeliciteerd!. mooie prestatie, lijkt me toch een heel eind die 44.

ik vandaag lange klasse 1 gestart. ging eigenlijk super goed en heerlijk rij weer. heel de weg alleen gereden en hele fijne stukken kunnen galopperen (ben dit nog steeds aan het uitbouwen). meteen aan kunnen bieden en alle keuringen waren meteen goed. Heb ook lekker aan de tijd kunnen rijden maar helaas niet op de uitslagen kunnen wachten -O-
iemand enig idee hoe die was voor de klasse 1 lang?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:10

Inmiddels ook weer thuis. Troepjes al opgeruimd, vieze dekjes al in de wasmachine gehad. Emmers, kannen en flessen staan weer op hun plekje. Net zo als pony. Die staat de lekker in de wei, bij zijn vriendinnetje. Anouk heeft de 44 km netjes gereden.Mooie waardes op de vetkaart. En als kers op het toetje, klap op de vuurpijl heeft ze een supernette eerste prijs behaald. *\o/* Trots op mijn dochter en haar super pony. Ze haalde een gemiddelde snelheid van 17,4 km/u. Haar prijs: een mooie Uvex-cap, een zak slobber en een rozet.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:18

Hier ging het ook allemaal super, veel beter dan verwacht!

Haalde m'n paard lekker gestresst van de trailer, maar met voorkeuring toch hartslag van 60 en de rest allemaal top.
De rit zelf vloog echt voorbij! M'n 'grooms' stonden trouw bij iedere GP (uit verveling) om foto's te maken en naar me te zwaaien hahah

Bij de finish eerst zadel enz eraf gehaald en wat gestapt. Toen aangeboden was de hartslag nog 72, wat me niet eens zo tegenviel! Daarna tijdje gewacht en weer laten meten, toen was het 58. Met de nakeuring was alles weer perfect, en dat voor m'n oudje (een van de oudsten van de hele dag)
Dus ik heb m'n eerste endurancerit succesvol uitgereden!! *\o/*

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:22

Misty12 schreef:
Inmiddels ook weer thuis. Troepjes al opgeruimd, vieze dekjes al in de wasmachine gehad. Emmers, kannen en flessen staan weer op hun plekje. Net zo als pony. Die staat de lekker in de wei, bij zijn vriendinnetje. Anouk heeft de 44 km netjes gereden.Mooie waardes op de vetkaart. En als kers op het toetje, klap op de vuurpijl heeft ze een supernette eerste prijs behaald. *\o/* Trots op mijn dochter en haar super pony. Ze haalde een gemiddelde snelheid van 17,4 km/u. Haar prijs: een mooie Uvex-cap, een zak slobber en een rozet.

wow, dat is wel echt tof, een uvex cap!
gefeliciteerd met de fijne rit.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:13

Gefeliciteerd allen :D