Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:37

minka schreef:
Bedankt voor je tips Ilse. Hoe lang zijn jullie meestal aanwezig voor een wedstrijd? Heb een pony die niet graag op de trailer wacht, dus neem je die als je er bent meteen mee richting het terrein of is dit niet handig?

Als je helemaal alleen bent zal die op de trailer moeten wachten. Als er iemand met je mee is dan kan die bij de pony blijven?
Je moet sowieso eerst naar het secretariaat en dan kan je pony niet mee.
En ik zou het ruim nemen aangezien je soms moet wachten voor de voorkeuring en je een beetje relaxed wil starten.
Laatst bijgewerkt door funnypony11 op 09-03-18 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Corientjuh94

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:39

Je kan altijd aan iemand vragen of ze heel even je pony vast willen houden, want er zijn altijd mensen. Toch is het wel heel handig om iemand mee te nemen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:18

Is er bij jullie niet de mogelijkheid om een paddock te bouwen? Wij nemen schrikdraad mee en maken onze eigen paddock, misschien is dat een mogelijkheid?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:22

Ik heb twee grooms mee, dus dat komt sowieso goed. Denk dat ik het grotendeels over me heen moet laten komen, maar ben met dit soort dingen soms nogal een controlfreak en wil het graag plannen en goed doen, vooral voor de pony ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:22

Kan meestal wel ja, maar niet altijd.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:23

Iriscope schreef:
Is er bij jullie niet de mogelijkheid om een paddock te bouwen? Wij nemen schrikdraad mee en maken onze eigen paddock, misschien is dat een mogelijkheid?

Dat zou het meest ideale zijn, dan kan ze ook even tot rust komen na de reis. Maar begreep dat we moeten parkeren op een parkeerterrein een stukje buiten het terrein. Dus denk niet dat ik daar prikpaaltjes kan prikken.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:44

minka schreef:
Bedankt voor je tips Ilse. Hoe lang zijn jullie meestal aanwezig voor een wedstrijd? Heb een pony die niet graag op de trailer wacht, dus neem je die als je er bent meteen mee richting het terrein of is dit niet handig?

Ligt eraan, klasse 1 hoef je nagenoeg niks klaar te zetten dus minder tijd nodig. Toen vaak uurtje van te voren aanwezig
Lekker meteen van de trailer afhalen, losstappen grasjes/hooi laten eten :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:47

Wij hebben trouwens een stomme bereken fout gemaakt met de influenze enting. Die heeft die van mij te laat gekregen en nu missen we dus de komende wedstrijd op een paar dagen na.
De andere is wel op tijd geent, dus mijn 80km gaat nog door, maar ik was juist zo enthousiast om met mijn eigen paard een wedstrijd te proberen! Hopenlijk is er een andere wedstrijd op haalbare afstand in april en kunnen we dan kijken wat we samen waard zijn..
Dit is hem trouwens, Tarikh en ik, begin van een training;

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:50

Dat is balen zeg!

Ik las trouwens net dat de eerste wedstrijd in Leersum (april) niet door gaat.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:59

Lein_ schreef:
minka schreef:

Ligt eraan, klasse 1 hoef je nagenoeg niks klaar te zetten dus minder tijd nodig. Toen vaak uurtje van te voren aanwezig
Lekker meteen van de trailer afhalen, losstappen grasjes/hooi laten eten :)

uurtje zou idd voldoende moeten zijn.
Vorig jaar in Grolloo onze eerste wedstrijd gehad. Heb het toen zo gedaan: we waren er al 2 uur van te voren. Dit omdat het voor Goliath sowieso de allereerste keer was dat hij op een wedstrijdterrein kwam en dus nog niet wist in hoeverre hij onder de indruk zou zijn van alle drukte en de grote hoeveelheid vreemde paarden om hem heen.
Ik wilde die extra tijd zodat ik hem eerst wat kon laten grazen en lopen zodat hij lekker om zich heen kon kijken en in rust alles opnemen. De extra tijd zorgde er ook vor dat ik naar de voorkeuring kon toen het daar erg rustig was; was 1 andere combinatie op dat moment bij de voorkeuring.

Gelukkig had ik me druk gemaakt om niets, want hoewel Goliath helemaal onder de indruk was en weinig rust in zn kont had, was z'n hartslag bij de voorkeuring 48.

Omdat ik al heel vlot bij de voorkeuring ben geweest, hebben we nog een uur moeten wachten tot we konden gaan zadelen en los rijden. Vond Goliath niet erg; het gras van Grolloo smaakte hem prima :D

Maar bij de volgende wedstrijd ga ik wel wat minder vroeg van te voren er zijn; 2 uur was wel erg veel.

Omdat er nog 2 personen met mij mee waren, konden we gelijk Goliath meenemen; dat scheelde ook al een hoop. Terwijl ik naar het secretariaat ging, kon Goliath al worden losgelopen.

Denk dat ik voor de volgende wedstrijd ong anderhalf uur van te voren ga aanhouden.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:26

Ik was mijn eerste wedstrijd ook ruim van te voren. Moesten zelfs bijna een uur wachten voor ik kon opzadelen.

In wateren was ik al eerder met de auto gekomen, omdat het zo dichtbij was, kwamen mijn ouders later, maar de voorkeuring was toen tot 11 uur. Terwijl ik om 1 uur moest starten.

Mijn eerste wedstrijd word weer Ommen. 31 maart wou ik meedoen, maar toen moest ik een zadel kopen, dus helaas geen geld ervoor.

Nu heb ik een vraagje, wij gaan eind juni een weekje naar de veluwe. Mijn 5 jarige tinker wil ik daarvoor wel op conditite hebben ( ze is dan 6 jaar) nu dacht ik om interval te doen in draf, maar weet niet goed op hoeveel minuten draf en minuten rust te doen. En is het mogelijk om dit zonder hartslagmeter te doen, die komt dit moment namelijk niet door de wintervacht heen helaas. Haar conditie is echt bijna niks.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:59

Het hangt er voor mij ook een beetje van af hoe ver je moet rijden. Als je van ver komt is het wel fijn als je paard behalve benen strekken ook nog even de kans heeft om goed te drinken voor je moet starten!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:56

Is het schema op deze pagina dan niet wat voor je JoycexEnya?
http://www.pendurance.nl/index.php/training/

of in elk geval om als leidraad te gebruiken. Je hebt tenslotte nog een aantal maanden voor je naar de Veluwe gaat.

onze eerste wedstrijd voor dit jaar wordt ook Ommen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:17

Het word sws in de bak, met buitenrijden ga ik vaak te ver. Enzo.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:22

kan in principe ook in de bak lijkt mij.....zolang je dan maar wel figuren rijd om het interessant te houden....pasje wijken erbij...toewerken naar schouder binnenwaarts enzo

Anders wordt het snel saai

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:23

JoycexEnya schreef:
Het word sws in de bak, met buitenrijden ga ik vaak te ver. Enzo.

Hoe bedoel je dat? Trainen voor de endurance gaat niet in de bak hoor ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:25

ik neem aan dat ze bedoeld; de conditie eerst wat opbouwen, aangezien die zeer slecht is...dat kan in principe ook in de bak...en wanneer een beetje basisconditie erin zit, het buitenrijden weer oppakken.
Aangezien ze aangeeft met buitenrijden al snel te ver gaat; te ver voor dit paard zn conditie neem ik aan.
Want idd echt voor de wedstrijden trainen zou ik toch vooral buiten doen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:23

In de bak vind ik intervallen het makkelijkst, omdat ik anders te groot ga buiten. Zo heb ik het met me fjord gedaan en maak wel km maar ze is 5 jaar. En start dit jaar sws niet met haar, maar gaan 30 juni een week naar de veluwe en wil ik haar op conditie hebben

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:02

Tip voor de beginnen de ruiters..

25 maart is er een leuke wedstrijd zeker voor beginners in Renesse (Zeeland) mooi over het strand !! Ze hebben weinig inschrijvingen dus als je kan en wil meld je aan. Tis echt een leuke wedstrijd

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:43

helaas voor mij nu EN te vroeg EN helaas ook wel erg ver weg voor een kk1.
Maar sowieso komt 25 maart net wat te vroeg; iets te lange winterpauze gehad.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:16

Relien schreef:

25 maart is er een leuke wedstrijd zeker voor beginners in Renesse (Zeeland) mooi over het strand !! Ze hebben weinig inschrijvingen dus als je kan en wil meld je aan. Tis echt een leuke wedstrijd

Ben er vorig jaar gaan vrijwilligen. Echt een super leuke wedstrijd met hele fijne route!
Wilde eigenlijk dit jaar mee doen maar de dag ervoor wordt mijn pony verplaatst naar nieuwe stal, dus dat is geen optie nu :(
Volgend jaar hopelijk wel!!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:34

Voor mij ook echt te ver voor klasse 1

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:36

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:07

Ik heb op 25 maart helaas andere plannen anders had ik er zeker bij geweest in Renesse. Toch wel een van mijn favoriete wedstrijden :+:

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:59

Kayleigh327 schreef:
Relien schreef:

Ben er vorig jaar gaan vrijwilligen. Echt een super leuke wedstrijd met hele fijne route!
Wilde eigenlijk dit jaar mee doen maar de dag ervoor wordt mijn pony verplaatst naar nieuwe stal, dus dat is geen optie nu :(
Volgend jaar hopelijk wel!!

Is het geen optie om een nachtje op/bij het wedstrijdterrein te blijven? Dan kun je daar van je oude stal naartoe en vanaf de wedstrijd terug naar de nieuwe stal.