Ommen-Vilsteren Omloop 30 September

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Re: Ommen-Vilsteren Omloop 30 September

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:06

wat doen jullie aan? Het schijnt ongeveer 16 graden te worden...een trui lijkt me te warm?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:24

weet ik nog niet, dun vestje of t-shirt met lange mouwen. In neem beide + gewoon t-shirt mee, kan ik altijd even aankijken Haha!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:43

Ik moet met een (paarse!) body-protector rijden, dus koud heb ik het nooit! Verder alleen een shirt er onder.
Maar voor de zekerheid wel een extra stel kleren inkl. schoenen mee voor het geval dat............. Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:49

Een vest en een poncho mee Haha!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:55

Bijna alles ingepakt Lachen Het heeft hier vandaag alleen maar geregend, geregend en geregend, volgens mij is het geen minuut droog geweest...
Ben benieuwd hoe het met de bodem is in Ommen!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:37

Voor ons was het niet helemaal een top dag... Femcke had bij de voorkeuring al wat last van een tranend oog en wat opgezette slijmvliezen en klieren. We mochten wel gewoon starten want ze kwam goed fit over. Ze begon eigenlijk heel goed, liep lekker en was vrolijk. Daarom was ik ook helemaal verbaasd dat ze bij de P/A een hartslag van 68 had...dit ken ik helemaal niet van haar. Na tien minuten was het 52 en mochten we verder. Maar toen kon ik na een paar kilometer echt merken dat ze niet fit meer was, ze was niet meer voorwaarts en ging steeds meer zweten. Daarom heel rustig aan gedaan, veel gestapt, ook veel ernaast gelopen. Ik denk dat we nog net binnen de tijd binnen waren maar weet het nog niet zeker. Bij de nakeuring bleek dat ze inderdaad niet heel erg fit was, de DA dacht aan een virus. Voelde me wel schuldig dat ik haar dat hele eind heb laten lopen vandaag... Ze liep nog wel heel vlot en goed bij de locomotie dus dat was dan weer positief. Ze staat nu lekker op stal...ze mag nu net zo lang herstellen en bijkomen als ze wil.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:39

Dat is dus een beetje een gemengd resultaat Jamika Scheve mond

Kan best hoor, een virusje.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:46

Goed dat je haar zo goed aanvoelt hoor Jamika!
Jammer dat het niet ideaal ging, was de route op zich wel mooi?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:19

De route was mooi, soms niet helemaal duidelijk aangegeven (er was iemand die 20 km is omgereden...) Maar door een prachtig gebied, wil 'm volgend jaar graag weer rijden! De groompunten waren ook niet allemaal even duidelijk aangegeven, maar mijn vader heeft de meeste wel gevonden gelukkig Knipoog Vooral de stukken over de Lemeler berg en langs de Regge waren prachtig.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:39

De route vond ik een ramp Nagelbijten / Gniffelen
Wat een slechte paden en soms vrezelijk onduidelijk aangegeven. Dat het nat was oke, daar kunnen ze niets aan doen, maar ook al was het droog dan vond ik sommige paden nog steeds onverantwoord.

Maar goed. We hebben hem goed uitgereden. We zijn zeker geen eerste geworden, maar dat hoeft ook helemaal niet van mij.

Jamika, goed gedaan, alleen jammer van die 10 minuten.

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:14

Hoihoi! Ook Vip heeft het goed gedaan vandaag! Voor ons was het de eerste klasse 1 rit. Bij direct aanbieden bij P/A hartslag 56 en bij finish 59, dus gelukkig in een keer goed allemaal! Helaas hebben we zo'n km of 8 omgereden, doordat het slecht stond aangegeven tijdens de laatste km's. Dit was erg jammer, waarschijnlijk ben ik nu net niet binnen de tijd geeindigt..grr. Maar goed, een goede rit is het belangrijkst! Vond het wel erg mooie route, maar inderdaad blubberen zeg. Soms tot aan zn knieen. Echt behoorlijk zwaar!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:15

Wij zijn ook een heel stuk verkeerd gereden.
Jammer is dat.

Hopelijk zit je nog binnen de tijd.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:21

Dat stuk met die heuveltjes aan het eind was vooral erg zwaar voor Femcke, ze was al niet fit natuurlijk maar daar had ze er helemaal geen zin meer in...

@Renske: hoop dat je toch binnen de tijd bent...en in ieder geval super dat je een goede rit hebt gehad!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:25

Wij zijn bij een soort Y-splitsing ook verkeerd gereden............................. op een paar punten hadden een paar extra linten voor een boel duidelijkheid kunnen zorgen.
Bij de finish had Fob 62.................... na 10 min. 54 of zo.
Weer niet in de uitslag helaas, maar wel een supergezellige dag gehad.
Alles staat nu weer binnen, de was draait en ik ga foto's uit het toestel halen.
Manlief heeft ze gemaakt dus ik kan alles verwachten......................... Haha!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:28

Jamika schreef:
De route was mooi, soms niet helemaal duidelijk aangegeven (er was iemand die 20 km is omgereden...) Maar door een prachtig gebied, wil 'm volgend jaar graag weer rijden! De groompunten waren ook niet allemaal even duidelijk aangegeven, maar mijn vader heeft de meeste wel gevonden gelukkig Knipoog Vooral de stukken over de Lemeler berg en langs de Regge waren prachtig.

oh dat kan ik wel eens geweest zijn. Tenminste, ik dacht zelf dat het maar 10 km was Bloos

Naast dat fout rijden ging het erg goed. Heb heel stuk van de rit met nummer 13 mee gereden, die ook al fout was gereden. Er was er zelfs 1, ik geloof met een draver, die ik de wedstrijd uit gestapt wegens onduidelijk aangegeve route. Maargoed, we hebben stevig door gereden maar ik heb het niet meer gered helaas. Verder opzich wel een leuke rit gehad (op incident met nummer 8 int begin na) met goede hartwaardes, ik ben wel te vreden. Alleen zo jammer dat ik weet fout gereden ben, erg duidelijk was het niet. Maargoed hopelijk gaat wanroij beter, heb in ommen in iedergeval een leuke klasse 2 raining gahad :p

Zijn er nog meer die last hebben gehad van nummer 8?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:32

Hij had wel best wel wat babbels. Hij is namelijk ook hopeloos verdwaald en zal het waarschijnlijk niet gered hebben binnen de tijd.

Maar mag ik vragen wat er gebeurd is (mag ook via PB).

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:37

over nummer 8?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:39

Ja

Aangezien hij bij ons ook niet al te vriendelijk over kwam.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:41

Ik ben geen nummer 8 tegen gekomen.
Ben zowiezo maar weinig mensen van andere klasses tegen gekomen.

Woeliej heb ik wel gezien

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:45

Van die twintig km om was volgens mij nummer 2, een vrouw in het bordeaux op een donkerbruin paard.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:48

Ik ben wel iemand tegen gekomen die niet blij was omdat ze helemaal verkeerd was gereden.
Dat zou dan wel die nummer 2 geweest zijn

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:48

hij heeft aan het begin 3 recreatie ruiters in rengallop ingehaald. Hij zij dat z'n pony niet onder controle had. Was nergens voor nodig, want dat was naast die omgeploegde maisakker dus hij had zo een paar voltes kunnen draaien.

Vervolgens hij hij het beest snel weer terug ( en dat voor zo'n onhandelbaar beest! *ahum*) want we kwamen in de knoop met de route. Moesten die recreatieruiters zelf achter meneer aan om er een sorry uit te krijgen.

En vervolgens, vlak na dat akkevietje, toen we de weg weer hadde gevonden haalt hij mij in rengallop in! Hij riep wel aan maar toen die al bijna naast me reedt.. Kon dus nix meer zeggen. Want mijn pony kan die niet hebben, die ging er vandoor en dat kon daar echt niet. Was als de dood dat hij zich kreupel zou lopen, ik allemaal takken in m'n gezicht gekregen en ik het het zand werkelijk overal zitten..

Kom ik hem even later weet tegen en heb hem even laten weten wat ik van zijn misselijke actie vond + klacht ingedient. Dat soort asso gedrag is gewoon levens gevaarlijk. Hij verdedigde zich met dat het een levend dier is dat onvoorspelbaar is. Nou die van hem slaat dan binne de sec 180 graden om, en daar geloof ik mooi niks van

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:50

Jamika schreef:
Van die twintig km om was volgens mij nummer 2, een vrouw in het bordeaux op een donkerbruin paard.

oke dat was ik niet. Wel jammer voor haar. Zijn toch net van die dingen die niet hoeven maar toch fout gaan. Is toch altijd jammer

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:53

Maar ik heb wel een mooie gele emmer Haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:55

Tammy was verder goed, alleen bij de nakeuring een C. Bleek zich getrapt te hebben op de bak van de voet en liep niet helemaal lekker. Nouja, volgende keer beter.