Drents Friesche Wold 19-8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Re: Drents Friesche Wold 19-8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 20:28

linky schreef:
Wat is dat precies Jamika, en kan het ook op een schimmel of kleurt het? Daasspray kan dus niet, en al het andere helpt voor geen meter........... en wie heeft het te koop?
Ik ga nog een poging wagen met Fob, proberen om nou eens niet met 64 te eindigen.................. maar met 60!

He wat super dat je het weer gaat proberen! En als het niet te warm is...dan moet die 60 haalbaar zijn, toch? Leuk om je weer te zien!
Ik kreeg de Endure-tip van Jeddah en heb het besteld bij http://www.pardoes-aurora.nl/, maar las later dat het op meer plekken te koop is (moet je even terugzoeken in dit topic) Je moet het een paar dagen achter elkaar smeren en dan met wat langere tussenpozen, maar dan schijnt het wel 10 dagen te werken uiteindelijk. Ik had nu drie keer gesmeerd en had echt het idee dat het helpt. Het is kleurloos en ruikt niet echt naar iets...een beetje chemisch misschien Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 08:35

Linky, in onstwedde heb ik je volgens mij nog even gezien. Valt ook welliswaar heel er op, je paardje volledig in het paars. Lachen

Leuk dat je het nog eens gaat proberen, en heel veel succes. Cloud had ook last van de warmte in onstwedde.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:22

Ja, Fobke ook, en de keuring bij de finish was middenin de dazen, ze was daarom erg onrustig. Bij de trailer was geeneen, daar stonden ze gelijk lekker te eten..............

Zal even op de site zien Jamika, ben best wel benieuwd!
In de wei hebben we weinig last, de dazenval werkt super. Maar onderweg...................... vanochtend weer 2½ uur heerlijk gereden, stap, draf en 3 x galop. Dat had ik vorig jaar niet durven dromen!

Mijn nicht die ook start (Ingrid Geldof) komt morgen, kunnen we deze week nog lekker met de peerdjes aan de gang.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:58

Beetje laat vanwege mijn trouwen..maar ik doe ook mee op 19-8!

Ik ben nog geen spuitspul tegen gekomen wat écht helpt tegen de dazen. Terwijl een fles toch snel 20 euro kost en je die in 5 keer opspuit..alsof je geld wegblaast.

Ik rijd tegenwoordig wel met vliegendeken, werkt voor ons goed al moet ik goed opletten dat ie nergens schuurt.

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 20:00

ik rijdt altijd al lange ritten met mijn paard.
liep eergisteren opeens kreupel, in stap niet zo veel last van, maar in draf wel.
vandaag ging het al iets beter.
maar ik denk dat ik me morgen of overmorgen maar moet afmelden..
kan beter maar geen risico nemen.
wil zowieso wel kijken daar, moet alleen even kijken als ik er helemaal op de fiets kan komen..
Ach gut
xxxx

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:45

@tuttifrutti: balen! inderdaad beter het zekere voor het onzekere, aan de andere kant als hij zich alleen even heeft verstapt zou het ook mee kunnen vallen? Hoe lijkt het vandaag?

Wie weet hoe het met de muggen/vliegen/dazen in DFW is op dit moment???

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:05

ga ik vanavond even tjekken, vorige week toen het iets minder warm was viel het erg mee

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 16:07

Jamika schreef:
@tuttifrutti: balen! inderdaad beter het zekere voor het onzekere, aan de andere kant als hij zich alleen even heeft verstapt zou het ook mee kunnen vallen? Hoe lijkt het vandaag?

Wie weet hoe het met de muggen/vliegen/dazen in DFW is op dit moment???

jah idd!
vandaag is het al iets beter, maar als hij stilstaat gaat hij wel meteen op rust staan met dat been.
ik kom zeker weten kijken! ik keek er echt naar uit naar die wedstrijd!

ojah, en ik rijdt(nu dus reed) elke dag in het het DFW en ik heb net via bokt een vliegendeken gekocht voor het rijden. want ik werd gek van de dazen. Ach gut

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:44

Thanks Susan! Ja

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:50

Vandaag 2 uur door het bos gecrossed met twee zwetende shetlanders en geen spray en maar 1 daas gespot. Het valt dus nu erg mee maar het waaide wel vandaag.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:58

We gaan weer het slechtere weer tegenmoet, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:34

Volgens mij valt het momenteel idd erg mee qua dazen/muggen. Hoop dat dat zo blijft en we met wat sprayen wat fatsoenlijk kunnen rijden. Met vliegendeken rijden vind ik persoonlijk echt verschrikkelijk .. bovendien is de buik niet bedekt en daar gaan veel van die beesten juist zitten .. bij mij tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:28

Vliegendeken is voor ons ook geen succes. Heb een hele oude en daar een gat ingeknipt. Een vliegen uitrijdeken dus. Maar zodra er iets om zijn borst zit gaat het daar vreselijk schuren. Heb dus wel iets voor over zijn kont. Dat is het belangrijkste, als hij daar wordt geprik begint hij te bokken.

Verder maar in spuiten met vliegenspul. Heb zo'n vermoede dat er zonag zo een hele fles atex-daas door heen kan gaan Nagelbijten / Gniffelen

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:58

Probeer de deken eens in te sprayen met die atex-anti-daas!
Daar zweten ze het niet vanaf! Van hun huid wel. Zo blijft het langer zitten, is een stuk effectiever (en goedkoper Knipoog )

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:15

Ik heb het idee dat een vliegendeken alleen maar onnodig warmte creëert en vasthoudt bij het paard tov bloot ...

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 06:41

Lappie_Lap schreef:
Ik heb het idee dat een vliegendeken alleen maar onnodig warmte creëert en vasthoudt bij het paard tov bloot ...

Daar ben ik ook een beetje bang voor en mijn pony zweet al zo snel...

@susan: hoe was het met de dazen en vliegen?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:09

het viel mee met de dazen, maar goed dit was in de avond en al wat afgekoeld, zorg iig voor goede spray!
endurance met een deken vind ik ook niets, te warm

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:52

Ik vind t ook zeker te warm, maar voor de mensen die er toch al mee rijden is het misschien een handige tip. Lachen

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:09

Ik heb zowiezo een vliegendeken gekocht en extra spray Haha!
Denk dat ik de vliegendeken gebruik voor de start/bij de PA en na de finish.
En voor de rest dus goed insprayen...

Indien het regent..
Wat voor regenkleding gebruiken jullie?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:16

zorgen voor een waterdicht windjack, bijv van de anwb winkel en veredr niets, even een dekentje voor de kont van het paard bij de p/a

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:57

Ik heb een waterdichte jack, twee regendekens. Ik heb wel een regenrijbroek maar vind dat nou niet echt geweldig rijden. Neem gewoon een droge trui en broek mee voor na de wedstrijd.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:10

Mij lijken die rainlegs zo vreselijk handig ... maja, dat kost weer geld Bloos

Sprayen jullie alleen bij de start anti-vlieg of ook onderweg nog een paar keer?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:14

Bij elke keer koelen ook weer sprayen. Zou met Endure niet hoeven, maar neem ook nog wel mijn Sectolin Vliegvrij mee en daar spuit ik onderweg mee bij.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:05

In Onstwedde zat de dazenspray tot in mn oren. Ik heb het idee dat mijn schimmel minder last van dazen heeft als bijvoorbeeld mijn bruine paarden. Ze blijft koeler, want hoe je het ook went of keert, dazen komen toch ook op lichaamswarmte af. Ze zweet ook niet snel.
Mijn grooms spuiten ons bij de groomplaatsen altijd helemaal in na het koelen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:21

Mijn schimmel heeft ook veel minder last! Maar die zweet wel weer meer dan dan mijn zwarte die wel veel last heeft. Haha!

Ik vind het vooral belangrijk dat ze voor de P/A en Finish lekker ingespoten zijn, verder draven we toch vooral en dan heb je sowieso minder last.