Katwijk. Eerste keer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wennie

Re: Katwijk. Eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:55

pjotrg schreef:

OK, verkocht! Leuk! Als het tempo me te gortig wordt haak ik op een later punt wel af, maar Junk is volgens mij prima in conditie. For the reference, ik heb startnummer 93

Mijn startnummer is 76.
De spikkelpaarden op pad Cool
Ik ben nog even aan t plannen, maar ik denk dat ik ongeveer 9 uur op het terrein ben.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:49

MireilleSmit schreef:
Ik twijfel zo! Ik zou heel graag weer mee willen doen, ik heb vorig jaar voor het eerst de kennismakingsrit gedaan en vond het geweldig! Alleen heeft mijn paard erg gehoest en tijdens zijn medicijngebruik mocht hij niet in het zweet gereden worden en heeft dus niet zo veel gelopen. Nu zit ik te denken om mee te doen en gewoon rustig aan te doen, maar ik weet het nog niet?! Denk, denk...

Hangt er natuurlijk vanaf. Als hij al weer effe van het hoesten af is en je denkt dat je paard fit is moet je het gewoon proberen. Hij moet wel door de voorkeuring heen komen uiteraard Knipoog Luister onderweg goed naar je paard en als het niet gaat, haak je af. Het "ergste" wat je dan nog kan overkomen is dat je te laat binnen komt (te lage snelheid). So What! Heb je toch een leuke strandrit gehad. Have Fun!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:24

MireilleSmit schreef:
Ik twijfel zo! Ik zou heel graag weer mee willen doen, ik heb vorig jaar voor het eerst de kennismakingsrit gedaan en vond het geweldig! Alleen heeft mijn paard erg gehoest en tijdens zijn medicijngebruik mocht hij niet in het zweet gereden worden en heeft dus niet zo veel gelopen. Nu zit ik te denken om mee te doen en gewoon rustig aan te doen, maar ik weet het nog niet?! Denk, denk...

Bij twijfel zou ik het niet doen Ik heb dit jaar ook al 2 wedstrijden afgezegd omdat mijn paard ziek was geweest en ik heel erg twijfelde. Achteraf ben ik heel blij dat ik naar mijn paard en mijn eigen gevoel geluisterd heb. Het is toch 29 km wat je gaat rijden en het is het niet waard dat je paard straks weer ziek is (vind ik). Hoe lang is hij nu van de medicijnen af?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:25

Ik zou het ook niet doen. 29 kilometer is voor een ongetraind paard toch wel een afstand.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:27

Vind ik ook Apple. Het is toch 29 km en Katwijk is ook nog best een zware wedstrijd. Het zal zaterdag ongetwijfeld flink waaien op het parkeerterrein en als je paard dan al verkouden is geweest en medicijnen heeft gehad. Nee ik zou persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen en de gezondheid van mijn paard zou voor gaan.

Reijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:15

Ik heb startnr 1, Gooien jullie een regendeken op morgen...of word het daaronder te benauwt ofzo?

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:08

Ik zou zeker tijdens het rijden geen deken of zo opdoen. Het is belangrijk dat je paard zijn warmte kwijt kan!
Tijdens stops (als je moet wachten bij de P/A en zeker ná het rijden wél want het gaat stevig waaien en het parkeerterrein is dan één grote winderige vlakte. Er is wel 90% kans op neerslag, maar er zou dan maar 3 millimeter valen, word je niet echt nat van Cool

Aangezien de wind uit het westen komt word je eerder nat van opspattend zeewater Haha! Haha!. Overigens is dat wel een gunstige richting lijkt me, bij zuiwesten wind of noordenwind van die windkracht worden jij en je paard anders gezandstraald Knipoog

Nou maar hopen dat het niet té hard waait, anders wordt de wedstrijd afgelast Verdrietig Dat zou heel jammer, maar ook heel terecht zijn.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:57

Ik neem 3 zweetdekens mee, zijn regendeken en zijn regenuitrijdeken. Ik rij zonder dekens maar zodra ik op p/a lang moet stilstaan en daarna terug bij de finish dan gaat er meteen een deken over zijn achterhand heen.

Wat trekken jullie morgen zelf aan Verward Ik weet het gewoon niet met die rotweer. Morgen zou het ook niet veel beter worden hoorde ik.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:58

pjotrg schreef:
Ik zou zeker tijdens het rijden geen deken of zo opdoen. Het is belangrijk dat je paard zijn warmte kwijt kan!
Tijdens stops (als je moet wachten bij de P/A en zeker ná het rijden wél want het gaat stevig waaien en het parkeerterrein is dan één grote winderige vlakte. Er is wel 90% kans op neerslag, maar er zou dan maar 3 millimeter valen, word je niet echt nat van Cool

Aangezien de wind uit het westen komt word je eerder nat van opspattend zeewater Haha! Haha!. Overigens is dat wel een gunstige richting lijkt me, bij zuiwesten wind of noordenwind van die windkracht worden jij en je paard anders gezandstraald Knipoog

Nou maar hopen dat het niet té hard waait, anders wordt de wedstrijd afgelast Verdrietig Dat zou heel jammer, maar ook heel terecht zijn.

Bij wat voor windkracht wordt de wedstrijd afgelast??

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:31

N.B. In verband met het welzijn van paard en ruiter zal de wedstrijd worden afgelast bij een windkracht van 7 Bfr. of meer.

Dat word nog spannend... Nagelbijten / Gniffelen

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:39

Kheb net een mail gestuurd naar het secretariaat... Clown

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:51

Citaat:
Wat trekken jullie morgen zelf aan Verward Ik weet het gewoon niet met die rotweer. Morgen zou het ook niet veel beter worden hoorde ik.

Lange waxjas mogelijk ook mijn chaps, helaas mag ik mijn hoed niet op Verdrietig Dus geen Malboro look Knipoog

Enne..... droge kleren voor na afloop Haha!

En voor Junk uiteraad een paar dekens voor het uitzweten en droogblijven na afloop en bij de P/A (als ik daar moet wachten)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:02

Droge kleding heb ik al klaargelegd Haha!

Ik heb wel een lange BR paardenregenjas maar dat vind ik gewoon niet lekker rijden. Ik kan hem langs mijn benen vastzetten maar denk dat ik liever natregen dan met zo'n lange jas te moeten lichtrijden Scheve mond

Ik hou niet van regen en storm dus dat wordt nog wat morgen Scheve mond

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:16

Ongetwijfeld is er weer een stalletje van Equestrian Nomads present. Die verkopen speciale waterdichte neopreen chaps.
Aanrader voor morgen. Ik heb zelf dikke lange leren chaps. Houden het ook wel 4 uur uit zonder door te lekken Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:48

Ja weet ik dat Eq. nomads daar staat maar denk niet dat ze alle maten en kleuren op voorraad hebben Verward Ik wil natuurlijk een blauwe Tong uitsteken

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:53

Ik heb ze een mailtje gestuurd dat ze maar beter een extra voorraadje mee kunnen nemen Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:57

pjotrg schreef:
Ik heb ze een mailtje gestuurd dat ze maar beter een extra voorraadje mee kunnen nemen Haha!

Ik ga haar zo even bellen. Heb ook nog een carrousel broek in bestelling maar die was nog niet binnen toen ik haar in Ommen sprak. Hoop dat ze de neopreen chaps heeft want dan schaf ik die aan voor ik ga starten en doe ze meteen aan Haha! Wat kosten ze trouwens? Kan niet op de site op mijn werk!

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:58

69,95 euro voor het lange model

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:00

Okay ga haar zo even bellen Haha! Duimen jullie voor me dat ze ze nog op voorraad heeft Haha!

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:33

Bedankt voor de tips, hij was in erg goede conditie, maar dat is nu wel iets minder geworden. Ik denk dat ik maar volgend jaar weer mee doe... Het is nog kijken of het niet te hard stormt morgen!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:14

Sprak net Carla van EN en ze zei dat de wedstrijd morgen gewoon doorgaat, Windkracht 5 is voorspeld.

Ze wist helaas niet uit haar hoofd of ze de lange chaps in het blauw in mijn maat nog had maar zou ze meenemen als ze ze op voorraad had.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:56

Misschien helpt het als we allemaal gaan denken aan beter weer? De kracht van de positieve gedachte Haha! .
Het is trouwens wel lekker rustig op het strand met dit weer Clown

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:12

AnneOmie schreef:
Sprak net Carla van EN en ze zei dat de wedstrijd morgen gewoon doorgaat, Windkracht 5 is voorspeld.

Knmi.nl; Zaterdag veel wind en enkele buien, mogelijk met onweer.
Lijkt me geen windkracht 5 dan Clown (ja, mss in de Achterhoek Knipoog)

Pffff... Maarja, inderdaad... Positive thinking Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:23

Wedstrijd gaat gewoon door hoor las ik op het NF waar ook de organisator van Katwijk ook op zit.

Of het rustig wordt valt nog te bezien want juist met veel wind zijn er veel surfers en vliegers op het strand. Mensen en honden minder denk ik maar die heb ik nog liever dan surfers en vliegers Scheve mond

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:29

Ik heb vandaag een uur op het strand gereden met laag water tussen Katwijk en het einde van de boulevard Noordwijk (qua tijdstip vergelijkbaar met morgen tussen half 12 en half 1).

Als de weersomstandigheden morgen hetzelfde zijn als vandaag dan gaat het een zware rit worden.

Hoewel het laag water was, was er in praktijk maar een strook van anderhalve meter breed waar het goed rijden was. En ook daar zaten nog hele zachte plekken in het strand (door de heersende windrichting wordt het water vrij hoog opgestuwd en trekt dus niet lekker weg). Hoger op het strand waren allemaal heuvels verstopt onder opgewaaid strand. Meer bij de vloedlijn waren veel gaten en kuilen die nog vol met water stonden.

Richting Noord (redelijk voor de wind) was het gewoon warm. Op de terugweg (tegenwind) woei ik bijna uit mn cap en bodywarmer.

Qua kleren: als je paard er gevoelig voor is neem dan iets dan niet zo erg klappert. Er klappert al genoeg op het strand dus als je dan zelf ook nog iets klapperends hebt dan schiet dat niet op. Verder is het helemaal niet koud, je zult het dus snel te warm krijgen als je met volle regenbepakking gaat rijden.

De wind stond nu trouwens zo hard dat ik denk dat het voor de meeste surfers en vliegers te spannend wordt.