Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
arun schreef:Voor de afstanden die je op je planning staan hebt is het naar mijn mening voldoende om tijdens weekend lange rit te doen. Die korte ritten zijn naar mijn mening tijdverlies (op vlak van training) en doe je beter longewerk.
Ik zou paard onder de ijzers houden. In het begin dat je een paard ijzerloos zet breken de randen af van de oude nagelgaten voordat dit terug goed gegroeid is ben je minstens 2 maand verder en in de winter misschien 3 maanden. Dan kan je terug netjes een ijzer zetten.
arun schreef:Citaat:Ok maar qua planning zou er dan wel een klasse 2 in mei in kunnen zitten vanaf opbouw training?
Ja maar je moet dan uw weekend ritten verlengen in tijd zodat het paard gewoon word langer te werken. Voldoende lange (in tijd) stapritten inlassen (hoe saai dit ook is).
Hoe oud is je paard?

Maar wat mijn eigenlijke vraag is: stel dat ik morgen nu niet rijd of alleen een rustig ritje, draagt de rit van afgelopen zondag dan wel bij aan het opbouwen van de (basis)conditie? Of moet je dan minimaal 2x per week die afstand rijden?
en naarmate jullie langer bezig zijn en de conditie beter wordt kan je natuurlijk weer verder uitbreiden.