Endurance Kootwijkerbroek 11 augustus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:18

jowien schreef:
Het lijkt goed weer te worden, een graad of 21 met windkracht 3, zon en wolken. Prima weer om te rijden.

Hoop dat het zo blijft! Gisteren, toen ik op mijn telefoon keek, zei het dat het ging regenen -O- Lang leve het feit dat mijn telefoon het zelden goed heeft, maar ik werd toch niet zo blij van dat bericht :P

Aileen_Noël

Re: Endurance Kootwijkerbroek 11 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:27

Zal allemaal wel meevallen met het weer! Sowieso zijn wij niet vies van een klein spettertje regen en dat zie ik niet gebeuren als ik de weerberichten zie via weeronline.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:33

Ik ben niet vies van regen, maar daya wel :n Die gaat dan met zijn hoofd tussen zijn voorbenen lopen. Ik denk dat ik maar zo'n hoofdparaplu voor hem aanschaf :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:39

Dat klopt dat was ik. :j maar dan was jij het niet want iemand heeft het aan me gevraagd. Maar ik dacht ook dat die op een Haflinger reed in een impulsklasse die doe dat vroeg dan he. :P

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:43

Oh haha! Nee ik heb het niet aan jullie gevraagd. Ik ben wel ook iemand gepasseerd met een haflinger in een impulsklasse. Die had ook flink het tempo erin! Ze ging de volgende wedstrijd officieel starten dacht ik :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:55

Dan was die het misschien. :+ ik dacht al huh maar dat kan zij niet geweest zijn want die reed toch op een Haflinger haha. :+

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:52

Wij vertekken morgen naar Caitwickerzand. Ik wil iedereen heel veel succes wensen a.s. zondag. Dat het een mooie rit mag worden met heel veel plezier en uiteraard allemaal gezonde paardjes!!!! :P

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:56

Jolindaa schreef:
Oh haha! Nee ik heb het niet aan jullie gevraagd. Ik ben wel ook iemand gepasseerd met een haflinger in een impulsklasse. Die had ook flink het tempo erin! Ze ging de volgende wedstrijd officieel starten dacht ik :D

Degene met die Haflinger ben ik! Jij hebt even een stukje bij ons gereden en ging toen weer door. Ik start Kootwijkerbroek inderdaad officieel, misschien zien we elkaar weer wel!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:03

Wat leuk! Gezellig! Ga je de 22 km rijden ?
Ik denk overigens dat Somebitch iemand anders bedoelt met een haflinger, want jou kwam ik veeeeel eerder tegen dan Somebitch, dus denk niet dat jij haar dan nog hebt ingehaald :)

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:13

Ik heb somebitch ook niet gezien volgens mij. Maar toen ik in jou profiel keek, wist ik wel zeker dat ik jou wel had gezien :) . Ja wij rijden zondag 22km. Echt heel veel zin in! Jij ook 22km?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:17

Nee, ik ga deze keer voor de 31 km :j Ik heb er ook heeeeel veel zin in hoor!
Alvast heel veel plezier en succes. Gaat zeker goedkomen :j

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:24

Kan iemand vertellen hoe de voorkeuring precies in zijn werk gaat?
Eerst wordt de algehele conditie bekeken en dan voordraven. Gaan ze bij algehele conditie het hele paard in detail langs (echt zoeken naar 'problemen')? Of meer hartslag, ademhaling, turgor en wondjes (globaler)?
En begrijp ik nu goed dat jullie allemaal eerst naar de voorbespreking gaan om daarna bij je paard te kunnen blijven? :)

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:29

Eerst idd de algehele conditie, wat bedoel je met zoeken naar problemen?
Als ze wondjes hebben, gewoon gelijk aangeven. Mijne staat in een hit actief en heeft ook wel eens een klein schrammetje.

Het is wel handig om eerst naar de voorbespreking te gaan, paard van de trailer, lekker rondstappen, eten en drinken geven en op je gemak naar de voorkeuring. Afhankelijk hoe laat je start.
Na goedkeuring weer terug naar je trailer en op het gemak zelf wat eten en drinken, paard eten en drinken of lekker laten grazen daarna opzadelen en warmstappen :)

Neem vooral je tijd, zorg dat je op tijd aanwezig bent, scheelt een hoop stress (ook voor je paard).

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:30

De algehele conditie wordt bekeken, dus ze kijken naar de slijmvliezen, evt spanning in de rug, hartslag, etc. Als er wondjes zijn, kun je die beter even aangeven, zodat er rekening mee gehouden kan worden.
Als je hier nette waarden hebt, kun je naar het voordraven. Daar krijg je dan een letter, waarna je kunt starten (mits goed natuurlijk) :D

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:35

Het fijne in Kootwijkerbroek is dat de voorbespreking via een dvd gaat die op repeat staat. Zo hoef je dus niet op een precies tijdstip bij het secretariaat te zijn, maar kan je elk moment kijken.

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:36

Jolindaa schreef:
De algehele conditie wordt bekeken, dus ze kijken naar de slijmvliezen, evt spanning in de rug, hartslag, etc. Als er wondjes zijn, kun je die beter even aangeven, zodat er rekening mee gehouden kan worden.
Als je hier nette waarden hebt, kun je naar het voordraven. Daar krijg je dan een letter, waarna je kunt starten (mits goed natuurlijk) :D

Klopt helemaal! En gewoon veel vragen als je iets wilt weten, zowel aan de arts-assistentes, veeartsen, organisatoren, vrijwilligers en andere deelnemers. Veel plezier!

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:38

Jolindaa schreef:
Nee, ik ga deze keer voor de 31 km :j Ik heb er ook heeeeel veel zin in hoor!
Alvast heel veel plezier en succes. Gaat zeker goedkomen :j

Jij ook vast veel plezier en succes!

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:44

Even een stukje teruggelezen in het topic en zag de vraag voorbij komen betreffende het opbergen van je vetkaart. Ik heb ook zo'n waterdicht hoesje, van de Xenos. Ik hang deze aan de voorkant van mijn zadel en stop hem dan tussen mijn zadel en dekje, zodat hij er nog met met een punt uit steekt. Voordeel van deze opbergplek is dat er meteen een identificatie aan je paard hangt mocht je er tijdens de wedstrijd afvallen en paardlief de benen neemt. Je eigen naam, die van je paard en het telefoonnummer van het secretariaat staan er op. Als een voorbijganger je paard aantreft, kan deze iig het secretariaat bellen.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:47

Ohja Tuc, ik heb vorige KWB mijn eerste wedstrijd gereden en ik heb gewoon goed de kaart bekeken die in het programmaboekje zit. De plattegrond van het terrein zegmaar. Zo ben ik gewoon lekker overal heen gelopen en heb het aan jan-en-alleman gevraagd. Iedereen is vriendelijk, dus vraag het gewoon!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:15

HafNap schreef:
Jolindaa schreef:

Degene met die Haflinger ben ik! Jij hebt even een stukje bij ons gereden en ging toen weer door. Ik start Kootwijkerbroek inderdaad officieel, misschien zien we elkaar weer wel!

Nee dat was ik niet. Ik reed samen met iemand ik reed niet alleen. :)

Ben er niet op kwb helaas. :( was wel de bedoeling maar na de blessure op etten keur net iets teveel gevraagd. :j

Ginkelseheide zijn we weer Vd partij. :)

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:18

Bedankt! Ga ik zeker doen :)
Ze heeft op de voorbenen wondjes waarvan ik vermoed dat het ontstaan is door galopperen in de wei zonder peesbeschermers. Dit zal ik van te voren melden.
Met 'zoeken naar problemen' bedoel ik dat ze alles af gaan speuren, dus kijken of de benen gezwollen zijn of bijvoorbeeld de hoeven inspecteren...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:19

Ik heb niet het idee gehad dat ze zoeken... Ze letten echter wel goed op en dus als er iets is, kan je het beter melden :)

pam15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:03

Dispar_Vulgo schreef:
Nog 1 vraag trouwens (kon m'n vorige post niet meer aanpassen):
Waar laten jullie de routekaart en je vetkaart?

Tijdens KWB rijd je met een nummerhouder. Daar stop ik de route- en vetkaart in.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:27

pam15 schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
Nog 1 vraag trouwens (kon m'n vorige post niet meer aanpassen):
Waar laten jullie de routekaart en je vetkaart?

Tijdens KWB rijd je met een nummerhouder. Daar stop ik de route- en vetkaart in.

Dat is een goeie, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Ik rij normaal met de kaart in een plastic hoesje in mijn zak, maar daar krijg ik nog wel eens plekjes van.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:39

Jolindaa schreef:
Ik heb niet het idee gehad dat ze zoeken... Ze letten echter wel goed op en dus als er iets is, kan je het beter melden :)

Mijn paard heeft artrose door d'r leeftijd (maar uiteraard geen last van, anders deed ik niet mee).
Zou ik dit moeten melden?