endurance KWB (maart 2012)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: endurance KWB (maart 2012)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:02

En voor de liefhebbers wat foto's van vandaag.
Ik zat op de vetgate en heb een paar plaatjes geschoten (niet de hoeveelheid die jullie van me gewend zijn)

http://www.mijnalbum.nl/Album=BOACW3CS

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:29

Tot morgen voor iedereen die naar kwb gaat

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:57

Hier ook alles ingepakt! Tot morgen en succes iedereen!

keep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:28

Iedereen veel plezier morgen !!

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 22:36

Succes aan iedereen! Dat we allemaal maar goed en gezond finishen! *\o/*

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 06:48

Succes iedereen! Ik heb gisteren bij de mendurance gegroomd. Heerlijk dagje gehad!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:33

Zowww dat was een lange dag, we begonnen met veel stress maar uiteindelijk is alles goed gekomen. En we zijn helemaal goed gekeurd! Goede eerste ervaring en gaan we zeker vaker doen :).

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:52

Ook wij hebben een top dag gehad! Mooie hartslagenen allemaal A'tjes en ook nog gelijk kunnen aanbieden bij P/A en finish. Tempo was ook echt super, heerlijk kunnen door rijden ondanks door de mulle paden.

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:58

Het was een super dag! Ook ik had goede hartslagen en gelijk kunnen aanbieden, fijn tempo, mooi weer! Op naar de volgende rit :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:58

Wat een heerlijke dag! Alle vrijwilligers en organisatie: Bedankt! Bij ons was ook alles in orde vandaag! :D Laatste puntjes aan het sprokkelen voor klasse 2 nu!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:51

Bij mij begon het met stress :'). Bij de voorkeuring bleek dat mijn pony nooit een basisenting heeft gehad dus ze ging overleggen met de jury, stress schoot er bij mij al in van oliebol straks mag ik niet mee doen... Ik mn pony altijd netjes laten enten, nooit een dierenarts horen zeggen dat ie geen basis had... Nou ja ik stress pony stress (en die was al onrustig, allemaal nieuw natuurlijk). Dus ja bij de voorkeuring had ie al een te hoge hartslag, de rest wel goed dus ze heeft maar 60 opgeschreven omdat ze ook wel zag dat het stress was ;).

Toen weer op de wagen gezet, voorbespreking gevolgd en daarna weer van de wagen af en gezadeld en toen kon het feest beginnen :). Gezellig meegereden met oud-stalgenootjes ze herkende elkaar gelijk en pony vond het allemaal prima om achter hun aan te sukkelen. Bij de P/A een goede hartslag, daar konden we ook vrij snel aanbieden. Misschien hadden we het wel gelijk kunnen doen maar ach wilde even een poging laten doen tot drinken... Wat ie niet wilde, toch maar is oefenen!

Daarna weer door hij leek alleen maar meer energie te krijgen! We hebben voornamelijk gedraafd en ook lekkere lange stukken tussen door gestapt, klasse 0 dus konden lekker rustig aan doen :D. Toen de laatste kilometer naar de finish lekker gestapt, laatste stukje aan de hand en even voor het finishen opgestapt :P. Daar kon ik m gelijk aanbieden en was ie ook gelijk goed en stond ie er rustig bij. Terug naar de vrachtwagen even nog afgesponst en gestapt. En toen de nakeuring, daar had ie ook weer veel stress (andere paard van stal was daar ook maar te ver weg kennelijk :P). Maar hij was goed, en ik was helemaal happy :D. Heb echt genoten! En wil zeker nog een keer! Alleen wordt het dan nog een rondje klasse 0 of gaan we klasse 1 lastig :P. Hebben nu volgens runkeeper 11,12 km/u gereden....

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:08

Fijne berichtjes..
Als ik een tip mag geven, bereken je snelheid aan de hand van je tijd, dat kan een groot verschil geven. en de organisatie rekent ook zo, is nogal vervelend als je denkt goed te zitten en je hebt toch te langzaam of te snel gereden.

Mijn dag begon erg slecht, frank wilde de trailer niet op en zijn uiteindelijk 1,5 uur bezig geweest, en toen had ik in kwb nog maar 20 min voor de start, gelukkig had mijn moeder al zo veel mogelijk geregeld.
Daarna wel erg fijn gereden, frank was erg fit tot het eind aan toe, moest hem zelfs in de laatste 2 kilometer nog inhouden.
In de vetgate en op de finish beide keren snel kunnen aanbieden.
Heb 13,6 km/h gemiddeld gereden, wat echt heel snel is voor ons.

jesslam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:12

Echt super gereden. Was de eerste keer voor het echie. Mijn witte-hekjes-figuur deed het echt super. Bij p/a even gewacht met aanbieden. Hartslag was 48 had dus direct aan moeten bieden, maar das achteraf. Bij de finish ook hartslag 48 en 36 bij de nakeuring. Kortomde eerste 3wp zijn binnen! Later bij de prijsuitreiking bleek ik nog een 8ste plaats te hebben. Helemaal super natuurlijk! *\o/*

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:16

Ik heb ook wel redelijk snel gereden voor ons doen :). Heb geloof ik een diesel, in begin hing die er achter en moest ik als we gingen stappen telkens even bijdraven, na de p/a had ik ineens een racemonster onder me die er helemaal zin in had :').

Fijn dat het bij jou ook goed gegaan is, wat minder van de trailer! Ik ken het, heb die van mij een keer 2 uur staan laden. Tegenwoordig loopt ie er zo op, helemaal met de vrachtwagen pony houd gewoon van luxe :P.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:21

jesslam schreef:
Echt super gereden. Was de eerste keer voor het echie. Mijn witte-hekjes-figuur deed het echt super. Bij p/a even gewacht met aanbieden. Hartslag was 48 had dus direct aan moeten bieden, maar das achteraf. Bij de finish ook hartslag 48 en 36 bij de nakeuring. Kortomde eerste 3wp zijn binnen! Later bij de prijsuitreiking bleek ik nog een 8ste plaats te hebben. Helemaal super natuurlijk! *\o/*

GEFELICITEERD..!! volgens mij heb ik jou gezien... was jij nr 246??? want ik startte na jou...

jesslam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:24

_Fer_ schreef:
jesslam schreef:

GEFELICITEERD..!! volgens mij heb ik jou gezien... was jij nr 246??? want ik startte na jou...

Dank je wel. ik was indd nummer 246. Reed jij op een donkerbruine pony?

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:31

@jesslam: ja klopt..!! :D
ik reed zonder neusriem ivm wondje op haar neus en gewoon dressuurzadel

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:40

Wij stonden geparkeerd naast (nou ja 1 wagen dr tussen) degene die ook mee reden met de shet. Wat een stoer ding zeg (wij zijn er zelfs door ingehaald :D).

Qwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:52

Ik heb vandaag ook meegereden. Het was voor ons de eerste endurance wedstrijd en ik vond het erg leuk. Had me alleen verkeerd opgegeven, ipv in de kennismakingsklasse stond ik bij de 'gewone' 26 km, maar ik mocht gelukkig wel starten. Heb geprobeerd rond de 13 km per uur te rijden, met een kwartier pauze op een paar km voor de finish was mn snelheid 12,79 km/u. Maar ik had geen idee dat je niet harder dan 15 km/u mocht rijden per traject dus toch nog gediskwalificeert. Het tempo moet wel een stuk lager dan ons normale tempo, volgende keer dus maar eerder een pauze haha. Haar hartslag was ook laag, heb haar steeds meteen aangeboden. Heb al zin in de volgende rit!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:02

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 09:23

Ook wij hebben een superdag gehad, helaas waren wij 3 min te vroeg bij de finish! Maar Wilvy heeft zich zo super gedragen ( normaal is ze nogal druk en gister niet _/-\o_ ) beter begin van het seizoen had ik niet kunnen dromen :o ! En de wedstrijd was weer super georganiseerd!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:31

Shaggy was alleen relaxed bij de p/a in het veld :'). Maar fijn dat je ook een goede start hebt gehad!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:57

Gisteren als grooms een tamelijk relaxte wedstrijd gehad. Anouk reed de korte klasse 1 om in het wedstrijdritme te komen. En we hadden besloten om alleen bij de PA te groomen en later bij de finsh weer. Dus we hadden een uur om bij de PA te komen. Daar rustig de tijd om alles klaar te zetten. Inderdaad, met een uur was Anouk er ook. direct aangeboden op de PA: pols 52. Even wat koelen. Rakesh wilde niet drinken en liep al gauw weer te springen. Een teken dat hij verder wil. Anouk weer op Rakesh en wij konden weer terug naar de finish. Nu iets minder tijd omdat het maar 11 km was. Dus op de finish weer spullen klaar gezet. En even gewacht. Onderweg naar de finish gekoeld. Weer direct aangeboden: pols van 44. Meneertje even leker afgespoeld, en als ultieme beloning lekker laten rollen. Dekentje op, bakkie eten voor zijn neus en hij was helemaal tevreden. Op de nakeuring ook alles goed, pols van 40, A voor locomotie. Hij heeft lekker staan eten, pas later toch wat drinken. Anouk moest tamelijk laat starten (13.40 u) en deze keer hebben we op de prijsuitreiking gewacht (hoefde we niet zo lang op te wachten). Deze rit werd beloond met een mooie 9de plaats voor Anouk en Rakesh. Haar snelheid was uiteindelijk 11,95 km/u. Al met al was het voor ons weer een zeer geslaagde dag.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:11

evdpanne schreef:
Bij mij begon het met stress :'). Bij de voorkeuring bleek dat mijn pony nooit een basisenting heeft gehad dus ze ging overleggen met de jury, stress schoot er bij mij al in van oliebol straks mag ik niet mee doen... Ik mn pony altijd netjes laten enten, nooit een dierenarts horen zeggen dat ie geen basis had... Nou ja ik stress pony stress (en die was al onrustig, allemaal nieuw natuurlijk). Dus ja bij de voorkeuring had ie al een te hoge hartslag, de rest wel goed dus ze heeft maar 60 opgeschreven omdat ze ook wel zag dat het stress was ;).

Toen weer op de wagen gezet, voorbespreking gevolgd en daarna weer van de wagen af en gezadeld en toen kon het feest beginnen :). Gezellig meegereden met oud-stalgenootjes ze herkende elkaar gelijk en pony vond het allemaal prima om achter hun aan te sukkelen. Bij de P/A een goede hartslag, daar konden we ook vrij snel aanbieden. Misschien hadden we het wel gelijk kunnen doen maar ach wilde even een poging laten doen tot drinken... Wat ie niet wilde, toch maar is oefenen!

Daarna weer door hij leek alleen maar meer energie te krijgen! We hebben voornamelijk gedraafd en ook lekkere lange stukken tussen door gestapt, klasse 0 dus konden lekker rustig aan doen :D. Toen de laatste kilometer naar de finish lekker gestapt, laatste stukje aan de hand en even voor het finishen opgestapt :P. Daar kon ik m gelijk aanbieden en was ie ook gelijk goed en stond ie er rustig bij. Terug naar de vrachtwagen even nog afgesponst en gestapt. En toen de nakeuring, daar had ie ook weer veel stress (andere paard van stal was daar ook maar te ver weg kennelijk :P). Maar hij was goed, en ik was helemaal happy :D. Heb echt genoten! En wil zeker nog een keer! Alleen wordt het dan nog een rondje klasse 0 of gaan we klasse 1 lastig :P. Hebben nu volgens runkeeper 11,12 km/u gereden....

Wacht even hoor, je mocht dus starten terwijl je pony geen basisenting had? Waarom mocht je starten, aangezien de regel is dat je bij incorecte entingen niet mag starten en er ook mensen uitgesloten zijn vanwege verkeerde enting.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:21

In de tijd dat ik hem had is ie altijd goed geent. Alleen heeft ie bij de fokker geen basisenting gehad (alleen gewone), en dat is mij nooit verteld door de dierenartsen die hem bij mij hebben geent. Denk ook dat als ik klasse 1 had gestart ofzo dat het misschien niet mocht. Heb nu ook een aantekening en als ik de volgende keer zou starten en het is niet in orde dan mag ik niet starten.

Maar staleigenaar zou gelijk dierenarts bellen, dus volgende keer is dat in orde en dat gaat al een hoop stress schelen! Ik had al helemaal paniek, had wat geweest als ik m weer had moeten inladen, denk niet dat pony dat leuk had gevonden...