TREC voorhout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:48

gerritje schreef:
jammer, dan ga ik ons niet inschrijven. het is daar namelijk erg druk met verkeer en met een niet 100% verkeersmak paard ga ik er niet aan beginnen om het risico te lopen langs de weg te moeten daar.

Ik denk dat dat een hele goede beslissing is. Je weet nooit waar je langs gaat met een route. Ik zou echt niet met een paard aan een trec meedoen als deze niet gewoon verkeersmak is :\

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:50

Ik heb eerder in dit topic gereageerd, als geïnteresseerde in TREC, omdat ik overwoog mee te doen. Na goede informatie te hebben ontvangen had ik vervolgens besloten nog niet mee te doen maar eens te komen kijken, als vrijwilliger. Inmiddels is mij duidelijk geworden dat er dezelfde datum een westernwedstrijd is in Bleiswijk en aangezien dat vooralsnog momenteel mijn tak van sport is, ga ik daarheen.

Ik wens een ieder die meedoet aan deze TREC wedstrijd en de organisatie een succesvolle en plezierige dag toe.

Mijn eerste kennnismaking met mensen die TREC doen is in ieder geval positief verlopen en wellicht tot ziens.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:46

gerritje schreef:
jammer, dan ga ik ons niet inschrijven. het is daar namelijk erg druk met verkeer en met een niet 100% verkeersmak paard ga ik er niet aan beginnen om het risico te lopen langs de weg te moeten daar.

TREC komt voort uit een vaardigheids test voor het buitenrijden uit Frankrijk, een soort van ruiterbewijs test.
Alles wat je gaat doen is bedoelt om te testen of het veilig is om als combinatie op trektocht te gaan.
Verkeers veiligheid en verkeersmak is dus zeer belangrijk voor TREC.
Als je paard nog niet aan de orientatie rit mee kan doen omdat hij nog niet voldoende verkeersmak is kun je ook vragen om alleen de onderdelen mee te doen die op het terrein plaats vinden, de MA en de PTV.
Als je op een andere manier wilt kijken wat TREC nu inhoud zou je ook kunnen komen helpen als vrijwilliger zodat je en beter/ uitgebreider beeld krijgt van TREC en dan misschien een volgende keer makkelijker kunt inschatten of het wat voor jullie is.

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:17

Hoi Gerritje,
De POR route zal zeker verkeer tegen komen, daar ontkom je hier niet aan in asfaltia :o
Je kunt je inschrijven voor de MA en PTV, maar ik zal het erg gezellig vinden als je komt vrijwilligen :D
De inschrijvingen stromen binnen, maar de vrijwilligers nog niet zo ;(

Neem gezellig een stalgenootje mee en kom proeven wat trec inhoudt :j
Stuur dan graag even mailtje naar leenplas@online.nl

Elpharo

Re: TREC voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:07

Hmmmm...meedoen is natuurlijk leuk. Maar ik heb nog nooit gevrijwilligt....kan natuurlijk ook een keer heel leuk zijn :) Pharo is op zich wel verkeersmak hoor, allen trekkers niet, maar dan stappen we gewoon even af. En dan is het goed.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:10

Gaan vanmiddag weer oefenen :):)

Iemand die nog leuke oefeningen weet?

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:30

@Maflinger_S alvast veel succes in Bleiswijk!! Ik heb de komende 3 weken westernwedstrijden (Beverwijk, Huis ter heide en Aalsmeer) en heb er voor gekozen om Bleiswijk te laten schieten om kennis te maken met de TREC ( vond mijn bank rekening ook een beter idee :D ) . Als vrijwilliger wel te verstaan. Mee doen is misschien iets voor volgend jaar.

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:59

Super Samba, dat je komt helpen, maar als echte Voorruiter had ik al een klein hoopje, hi hi.

We gaan zondag ochtend rond 10 uur weer wat PTV oefeningen doen op mijn LC Ranch op de Achterweg te Noordwijk. Mocht er nog iemand willen oefenen dan ben je van harte welkom :9k

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:57

Ik ga nog even overleggen wanneer ze me het beste kunnen gebruiken in de kantine en dan geef ik even aan je door of ik jullie s'ochtends of s'middags kan helpen.

Frutske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:05

Frutske schreef:
Nado schreef:
Ik zie een regel staan bij TREC Voorhout, die ik nog niet eerder gezien heb:
-Paarden moeten een minimale schofthoogte van 1,30 hebben.

Is hier een bijzondere reden voor of is dit een nieuwe regel die voortaan voor wedstrijden geldt ? Een vriendin van mij wil graag gaan rijden en haar IJslander is 1,29. De mijne is gelukkig wel 1,34, maar ik ben benieuwd naar de achtergrond van deze regel.

Ik heb dit ook nog nooit eerder gezien en staat ook niets van in de reglementen. Misschien heeft het wel te maken met de 'laaghangenende takken', dat die niet lager kunnen..... :+

Weet al iemand wat de reden is van minimale schofthoogte?

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:54

De minimale schofthoogte komt voort uit de waterpassages die internationaal voorkomen.
Als ik het goed begrepen heb tenminste :o

Frutske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:41

hahaha, anders verzuipen die kleine ponnies... :)
Op zich wel verklaarbaar, Courtil heeft bv ook zo'n diepe vijver. Maar ik kan het niet terugvinden in de reglementen, of kijk ik niet goed?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:23

dat kan op vraag programma's extra gemeld worden en staat oa ook op het vraagprogramma van het EK van vorig jaar.
heeft ook betrekking op de laaghangende takken die anders niet laag genoeg kunnen en de sprongen worden ook erg heftig

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:10

Nu is het handig dat de laaghangende takken wel laag genoeg kunnen, maar de sprongen zullen in Voorhout niet heftig zijn hoor :P Max. 60 cm (als we dat al doen ;) )

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:01

*\o/* Wij hebben ons ook ingeschreven. Dat wil zeggen ik met mijn lipizzaner en stalgenootje als teamplayer.

Heb hier nog nooit aan meegedaan, maar heb wel meerdere trektochten gereden. Wat dat betreft hebben we wat praktijkervaring die van pas kan komen. Heb er zin in!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:33

Leuk hoor :)
Hopen op lekker weer! Maar niet zo warm als vandaag, want dat is net te.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:48

Hee lcranch- hoe was je oefenzondag gegaan?? Enne, heb je nog vrijwilligers nodig? Want ik denk dat ik niet ga rijden, maar wil dan wel graag helpen! Lijkt me echt heel erg leuk! Ergens post zijn bij de POR lijkt me gezellig :) Of wat dan ook...haha. Misschien krijg ik als ik daar ben wel spijt van dat ik niet meedoe, maar vrijwilligers zijn ook nodig heh!

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:06

@Elpharo, de oefen zondag was erg gezellig :9k en ook leerzaam natuurlijk :=
Zou super zijn als je kunt vrijwilligen, daar heb ik niet zo veel van nog :o
pb je gsm nummer maar en je emailadres, dan hoor je nog van mij.

Vanavond weer een training rond half 8, hoop dat het droog blijft :))

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:12

Natuurlijk blijft het droog, ga zo op stap!!! :-) ben benieuwd hoe lang het duurt voor de ezel in de kar staat zeg maar:-)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:17

Krijg je nog een bevestiging van het ontvangen van je inschrijf form?

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:54

Was leuk die training Carla en gezellige mensen ook! Super...Indra heeft zich weer van haar beste kant laten zien, maar het gaat hopelijk in Voorhout beter. Nog bedankt voor je hulp en adviezen !!! Leuk terrein hebben jullie!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 07:00

Leuk hoor :)

Als jullie nog een keer gaan trainen laten jullie het maar horen.. Wie weet kan ik ook een keer. Druk druk druk druk :')

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:24

En het was droog gisteravond *\o/*
Was pas rond 23.00 richting huis :P :o

@indra2001, was inderdaad weer beregezellig!
En Indra is gewoon een heerlijke haflinger :D Op het einde ging het toch goed?
En ja... de bezembak is errug eng en zitten vol met lolliefanten en woezels :')

@Elise, mail maar even wanneer jij zou kunnen. Als het droog blijft is het wel zo leuk.
Sharon en Jamie willen ook nog een keer oefenen.
Kunnen we dat mooi combineren

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 07:28

haha, zie nu pas je onderschift, je hebt mijn knulletje er in staan :+

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:35

Gilbey schreef:
haha, zie nu pas je onderschift, je hebt mijn knulletje er in staan :+

Natuurlijk *D Beggar is de grootste knuffel van Tessa nu (en Kathy ook hoor).
Hij helpt haar goed over Macy heen en daar ben ik erg blij mee. 16 juli mag hij bixie proefje lopen met mijn dochter, hi hi.
Moest wel even letters maken en we gaan paar keer oefenen, dit kende ze nog helemaal niet :o Tja, dat heb je als westernruiter 8-)