Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faya__

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:35

Het NK gaat over 160km en de hippiade over de rest van de afstanden.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:57

:)* Thanks!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:42

Klopt het dat meerdaagse niet mee tellen dus als je een klasse 3 meerdaags hebt gestart mag je wel klasse 2 hippiade starten

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:54

Relien schreef:
Klopt het dat meerdaagse niet mee tellen dus als je een klasse 3 meerdaags hebt gestart mag je wel klasse 2 hippiade starten

Volgens mij is klasse 3 gewoon 3, linksom of rechtsom.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:21

Ik heb de Equicrown voor het herstel van een peesblessure. Mijn paard mag nog niet veel lopen en had zeker in de eerste weken vaak dikke benen. De kousen werken geweldig.

Na het werk heb ik ze nog nooit genruikt. Maar ik zie niet in waarom ze dan niet zullen werken.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:51

een vraagje. Nu heb ik gelezen dat je voor de finisch niet mag stoppen/stilstaan met je paard. Nu ben ik van plan om de laatste km er naast te lopen want dan daalt haar hartslag het snelst maar ik moet er natuurlijk wel weer op. Is dat stilstaan? Anders ga ik zondag even oefenen met wandelend erop komen :-)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:05

Je mag stilstaan voor twee dingen: als je paard moet plassen, en om weer op te stappen als je daar niet overduidelijk tijd bij rekt!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:30

Stil zetten en er meteen op springen is goed. Liefst niet in t zicht van de finish maar gewoon 2-300 meter ervoor. Krijg je ook geen gedoe :)

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:40

Klasse 1 moet je altijd de laatste km op je paard zitten, je mag geen volte's maken of even stilstaan om de tijd te rekken. Bij klasse 2 mag je de eerste lus er wel naast lopen, maar de lus met finish moet te paard.
Daarom staat altijd de laatste km aangegeven.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:45

Ik mocht gewoon als klasse 1 ernaast gaan lopen hoor de laatste km. Als ik maar erop zat bij de finish

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:46

Ik ben uitgenodigd voor de Hippiade. Erg tof maar dan moet Spec goedlopen, en dit doet ze voorlopig niet. Dus ik ga me afmelden :(

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:59

Fury58, wat je zegt klopt niet helemaal. Je moet de start en finish te paard passeren. Daartussen mag je er best naast lopen. In de laatste km mag je niet stilstaan, dus ga niet lopen lummelen met opstijgen maar doe dat snel áls je er dus al naast wil lopen. Tijdrekken mag niet en je moet idd. het parcours in de juiste richting afleggen.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:08

Zo alle info voor de deelnemers op de website *\o/*

Tijd om echt te gaan beginnen met de laatste voorbereidingen.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:10

Ik heb nog steeds geen vervoer kunnen regelen, dus ik twijfel of het me nog lukt. Maar ik hoop wel dat jullie blijven doorgaan, hoor! Voor volgend jaar heb ik wel al vervoer kunnen regelen en een rijmaatje. Wellicht als het dit jaar nog lukt, dat ik dan officieel ga starten.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:30

Waar kom je vandaan en waar moet je heen?

Deeskuh88 schreef:
Ik heb nog steeds geen vervoer kunnen regelen, dus ik twijfel of het me nog lukt. Maar ik hoop wel dat jullie blijven doorgaan, hoor! Voor volgend jaar heb ik wel al vervoer kunnen regelen en een rijmaatje. Wellicht als het dit jaar nog lukt, dat ik dan officieel ga starten.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 01:45

Vanuit Belfeld naar de wedstrijd in Someren. Huren is geen doen, het dichtstbijzijnde bedrijf zit in Weert, en Weert-Belfeld-Someren zijn al ruim 92 km. Dat wordt dus een ontzettend dure grap. En natuurlijk hoeft ook een eventuele lift het echt niet gratis te doen, dat wil ik niet eens. Maar 200 euro aan huurkosten gaan mij ook te ver :P Wil graag starten, maar niet ten koste van alles.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:15

Wat denken jullie; we (ponyruiter van 13 en ik) zouden dolgraag mee willen doen met de impulsklasse in Someren.
Maar ik zit even met de logistiek te hannesen.
Het paard en pony staan in Mierlo; zou het te doen zijn om in de ochtend richting Someren te rijden/wandelen, in stap, dan de impulsklasse van 22km te rijden in de middag en daarna op ons gemakje weer terug naar Mierlo? Paard en pony zijn gewend aan ritten van 25-35km.
Wat denken jullie? Is dit heel bizar of zou het een optie kunnen zijn bij gebrek aan trailer/transport. Evt. kan ik wel iemand regelen met een auto die wat spullen (emmers en wat eten?) naar Someren brengt voor na de rit.

Voor de Loonse en Drunense Duinen hadden we ons willen inschrijven en dan waren we met de Paardentaxi gegaan, duur, maar wel de moeite hadden we bedacht. Maar nu voelt Mierlo-Someren echt als een kippeneindje, en om nou daarvoor de Paardentaxi te laten rijden....

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:56

Rongyos schreef:
Wat denken jullie; we (ponyruiter van 13 en ik) zouden dolgraag mee willen doen met de impulsklasse in Someren.
Het paard en pony staan in Mierlo; zou het te doen zijn om in de ochtend richting Someren te rijden/wandelen, in stap, dan de impulsklasse van 22km te rijden in de middag en daarna op ons gemakje weer terug naar Mierlo? Paard en pony zijn gewend aan ritten van 25-35km.
Wat denken jullie? Is dit heel bizar of zou het een optie kunnen zijn bij gebrek aan trailer/transport. Evt. kan ik wel iemand regelen met een auto die wat spullen (emmers en wat eten?) naar Someren brengt voor na de rit.

Voor de Loonse en Drunense Duinen hadden we ons willen inschrijven en dan waren we met de Paardentaxi gegaan, duur, maar wel de moeite hadden we bedacht. Maar nu voelt Mierlo-Someren echt als een kippeneindje, en om nou daarvoor de Paardentaxi te laten rijden....

Ik zou het niet doen. Even gegoogled, het is ong 12 km. Dan terug, zit je op 24 km + de impuls 22 = 46 km.

Dan is de afstand op zo'n dag wellicht niet eens het ding, maar denk eens aan wat je paard zo'n dag allemaal voor (nieuwe!) indrukken in z'n koppie krijgt + die afstand en de hele dag op sjouw, mensen aan zn lijf, eten op vreemd terrein, veel (passerende) paarden etc.

Het heeft mij (of Nouja, paardlief dan) iig al een paar wedstrijden gekost om dat allemaal 'gewoon' te laten zijn in klasse 1, ik zou het zelf niet prettig vinden om dan ook nog heen en terug te moeten rijden.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:01

Lein_ schreef:
Rongyos schreef:

Ik zou het niet doen. Even gegoogled, het is ong 12 km. Dan terug, zit je op 24 km + de impuls 22 = 46 km.

Dan is de afstand op zo'n dag wellicht niet eens het ding, maar denk eens aan wat je paard zo'n dag allemaal voor (nieuwe!) indrukken in z'n koppie krijgt + die afstand en de hele dag op sjouw, mensen aan zn lijf, eten op vreemd terrein, veel (passerende) paarden etc.

Het heeft mij (of Nouja, paardlief dan) iig al een paar wedstrijden gekost om dat allemaal 'gewoon' te laten zijn in klasse 1, ik zou het zelf niet prettig vinden om dan ook nog heen en terug te moeten rijden.

Precies, dat is een beetje de gedachte die ik ook heb: de kilometers zullen we echt wel redden, maar het is meer 'het gedoe' eromheen dat ik denk, misschien maar niet, de pony gaat dit allemaal prima vinden, maar 'mijn' paard zal het wat tè vinden, denk ik, hoewel hij zich goed gedraagt met de pony in de buurt. Toch maar eens kijken of er transport te regelen is .

De eerste dag van de 3-daags heeft wat dat betreft een perfect startpunt vanuit ons gezien...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 00:45

hier ingeschreven voor de korte klasse 1 in Grolloo, wat dan ons debuut gaat worden.
Holterberg gaat helaas niet lukken, aangezien ik daar geen vervoer voor heb.

Maar goed; 30 september zal eindelijk ons debuut zijn....nu al zin in :):)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:11

Vandaag onze allereerste endurance wedstrijd (korte klasse 1) gereden in Kootwijkerbroek. Het was echt heel leuk! Paarden liepen heerlijk samen. Met de voorkeuring was mijn paard super relaxt, een hartslag van 36. Lekker vlot van start gegaan en ondanks dat we een stukje verkeerd gereden zijn, het was zo'n lekker galoppad dat we even een lintje gemist hadden, toch nog 12.4 km/u gemiddeld gereden. Lijkt me helemaal prima voor een eerste keer. De paardjes liepen de hele weg met de oortjes erop, de omgeving was prachtig en de paden goed. Bij de finish even zadel eraf en gekoeld en na 2 minuten aangeboden, ik was zo benieuwd wat het zou zijn! Het viel enorm mee, een hartslag van 48, volgende keer kan ik dus wat eerder aanbieden. Erg leuk om dit eens gedaan te hebben, en ook echt wel voor herhaling vatbaar. We moeten even kijken of we het in kunnen plannen naast alle dressuur- spring- en eventingwedstrijden, maar dat moet vast goed komen!
Prima debuut toch?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:35

Wauw! Klinkt super!!! Proficiat hé!!! :D
Is er ook beeldmateriaal?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:38

klinkt idd als een super debuut...12, 4 km gemiddeld is heel erg super voor een eerste endurance wedstrijd.
En idd gefeliciteerd met je meer dan mooie debuut.

Er staan trouwens van PhotoHanke al foto's online op fb van KWB; wie weet sta je er tussen

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:49

Dank jullie! Het leek ons ook wel prima inderdaad! In ieder geval heerlijk gereden, dat was het voornaamste doel!
Ik heb de foto's van PhotoHanke gevonden, heel gaaf, die ga ik zeker bestellen!

Afbeelding

En nog een leuke foto samen met m'n maatje

Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:54

mooie foto's...de eerste is helemaal gaaf

De tweede beeld dan weer perfect jullie plezier uit :)