Helchteren 16 maart 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Helchteren 16 maart 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:09

willeke_nijs schreef:
oh het lijkt precies nog mee te vallen voor zondag... ik vreesde er eerst al wat voor... Met een beetje geluk blijft het bij enkele druppels

Grapjas *LOL*

Oh, wat een dag, wat een dag .. Ben nog steeds aan het bekomen Clown
Heb zelf niet gereden, maar uiteindelijk vond ik dat niet zo heel erg ...
Ben wel aanwezig geweest van 7.15u tot iets van 20.30u, en ik wed dat niemand mij gezien heeft Vork

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:15

Ja, of 2 weken Schijnheilig

Vraagje: ik ben me suf aan het zoeken naar het adres waar ik mijn "endurance kaart" heen kan sturen in NL? Naar de KNHS.
Is dat het algemene adres of moet ik een specifiek adres hebben?

Heb het ooit in een mail gelezen, maar ben die kwijt Verward

Wel respect voor de mensen die de gehele dag in de regen alles hebben georganiseerd, gekeurd en noem maar op..
Bedankt hiervoor! Ik vond het een geslaagde dag.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:38

Gisteren ben ik dus ook voor de eerste keer gestart. Het was de bedoeling rond 10h op het terrein te arriveren ('t is ongeveer 2 uur rijden), maar dat is dus grandioos mislukt. De avond tevoren was ik nog lang bezig geweest om alles klaar te krijgen en door de constante regen toch maar beslist om de auto de volgende ochtend te laden. Ik had wel zoveel mogelijk klaar gezet, maar dat duurde toch nog vrij lang. Bovendien had ik mij een beetje overslapen, mede door de korte nacht. Bloos Uiteindelijk kwamen we aan rond 11h45; op het secretariaat zeiden ze dat het al de hele dag geregend had...

Ik was de enige die me op voorhand had opgegeven voor de 20km, dus had ik het startnummer 1 gekregen; er waren uiteindelijk ongeveer 37 deelnemers voor de kortste afstand. Er was heel veel volk, waardoor de parking snel vol stond en wij vrij ver langs de weg moesten parkeren. Na een bezoekje aan het secretariaat naar de voorkeuring, waar we meteen mochten presenteren. Naresh was nog wat onder de indruk van de lange rit en de vele andere paarden, waardoor zijn hartslag op 54 lag; de rest was goed. Daarna een starttijd gaan aanvragen: 13h15 was het uur der waarheid. Ondertussen had het opgehouden te regenen. Daarna zijn we snel gaan opzadelen en nog wat gaan instappen.

We startten samen met twee ruiters voor de 40km en die gingen er tegen een vrij snel draftempo vandoor. Naresh moest en zou bij hen blijven, er was geen houden aan. Ik was er niet echt mee akkoord; het was mijn bedoeling eerst nog rustig wat te stappen. Maar we zijn dus blijven draven/galopperen, totdat we bij drie andere ruiters voor de 20km waren. Die gingen iets trager en voor de rest van de rit zijn we dan ook bij hen gebleven. Één van hen was een ervaren ruiter met een vers paard en ze gingen voor de traagste tijd, dus het zou wel goed komen. Het eerste stuk lag er wat blubber, maar niks speciaals.

Ondertussen zou mijn ma naar het eerste groompunt komen (op ongeveer 9km); ik was er blijkbaar eerder dan zij, dus hebben we mekaar gemist. Geen erg; een beetje later was er een waterpunt en daar heeft meneer even zijn lippen gespoeld, maar meer niet. Blijkbaar was hij toch niet zo dorstig; anders drinkt hij ook niet zo gemakklijk, dus het was wel enigzins te verwachten... Na het tweede groompunt begon de miserie. Als het droog is, is dat normaal gezien een groot stuk los zand. Nu was het echter een brede strook modder, blubber en grote plassen. Op sommige punten was het zelfs zo erg dat we naast de modder in de heide moesten rijden, omdat het anders niet meer ging. Zo is het eigenlijk gebleven tot een goeie 3km voor het einde.

Het was de bedoeling om de laatste km te stappen, maar ook dat zat er niet in; de andere ruiters waren vroeger begonnen en moesten zich haasten om op tijd binnen te zijn. Naresh wou uiteraard opnieuw mee en achterblijven was alweer onbegonnen werk. Uiteindelijk zijn we gefinisht na 1h59m; mooi tussen 1h45m en 2h06 en dus was alles in orde. Daarna op 't gemak naar de trailer gewandeld (die nog steeds vrij ver stond) en op 't gemak afgezadeld. Naresh heeft wat mogen rollen en dan met 't dekentje op naar de vetgate gespurt om net op tijd binnen te komen. Daar waren we niet alleen en dus moesten we wat wachten. Terplekke hebben we nog wat rondgewandeld en uiteindelijk konden we aanbieden. Zijn hartslag lag op 46 en al de rest was ook in orde. Onze eerste endurance rit was dus een succes! Naresh was wel moe, maar niet uitgeput; ik had de indruk dat hij 't zelfde rondje nog wel eens wou lopen. Maar daarvoor zullen we toch nog wat moeten trainen; ik vertrouw zijn conditie minder dan hijzelf. Knipoog We hebben niet in de regen moeten rijden; volgens mij is dat puur beginnersgeluk. Het seizoen maakte een voor mij geslaagde start; ik hoop dat de andere ruiters er ook tevreden mee waren.

Zoals het cliché het wil, keerden we moe maar voldaan huiswaarts; na het opruimen was het immers opnieuw beginnen regenen en het was nog ver... Op sommige momenten zag je zo goed als niks meer door de intense regen en dus zijn we maar heel voorzichtig geweest.

Verdere plannen zijn er nog niet; ik moet eerst eens bekijken wat er nog op de kalender staat en wat er haalbaar is in combinatie met school. Maar het is zeker voor herhaling vatbaar! De organisatie is bij deze ook hartelijk bedankt voor het vele werk; zij hebben jammer genoeg wel bakken regen over zich heen gekregen...

Groeten, SuSEQ

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 21:11

Nina_rex schreef:
Nee, dat duurt in België meestal een week ofzo. Lachen

Als je ze al krijgt... We hebben nog steeds de uitslagenlijst van aug 2007 Baileux niet Boos!

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:27

[***] schreef:
Ben wel aanwezig geweest van 7.15u tot iets van 20.30u, en ik wed dat niemand mij gezien heeft Vork

Misschien wel als je ze verteld wat je aanhad? Clown

Suseq, je was net op tijd met de voorkeuring! Ik vroeg me al af waarom je als een idioot binnen kwam rennen, maar toen zagen we het op de tijden... Jammer dat 'k niet wist dat jij het was, anders hadden we nog even kunnen babbelen. Super iig dat je eerste rit zo succesvol was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:33

carina schreef:
[***] schreef:

Misschien wel als je ze verteld wat je aanhad? Clown

Suseq, je was net op tijd met de voorkeuring! Ik vroeg me al af waarom je als een idioot binnen kwam rennen, maar toen zagen we het op de tijden... Jammer dat 'k niet wist dat jij het was, anders hadden we nog even kunnen babbelen. Super iig dat je eerste rit zo succesvol was!

En dat gaan we nu net even niet doen .. Vork Clown

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:56

Nicole85 schreef:
Vraagje: ik ben me suf aan het zoeken naar het adres waar ik mijn "endurance kaart" heen kan sturen in NL? Naar de KNHS.

Naar Jessica van der Eijk. Lachen

Sabine, jij stond niet toevallig bij de keuringen in die vrachtwagen?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:47

hahaha had me idd grandioos vergist met het weer!
Toen ik wilde vertrekken hadden we ons al hopeloos vast gereden met de jeep... Hebben daar zoveel tijd mee verloren in de gietende regen dat het geen zin meer had om te vertrekken Lachen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:19

Nina_rex schreef:
Nicole85 schreef:

Sabine, jij stond niet toevallig bij de keuringen in die vrachtwagen?

Ah, ok.. dank je wel Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:57

Nina_rex schreef:
Nicole85 schreef:

[naam], jij stond niet toevallig bij de keuringen in die vrachtwagen?

Uhm .. staan niet, zitten wel Clown
Weet niet of je mij hebt gezien, maar als je het over staan hebt zal je waarschijnlijk Carina bedoelen Knipoog .. die had ik ingeschakeld om de hele tijd op en af te lopen Vork (maar ben haar ontzettend dankbaar hoor, want als ik alles alleen had moeten doen was het toch niet zo'n succes geweest vrees ik Nagelbijten / Gniffelen)

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:01

Whoehoeeee ik ben 14e geworden van de 41:D

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:53

F3nn3 schreef:
Whoehoeeee ik ben 14e geworden van de 41:D

Proficiat! Haha! Ik ben maar aan 22 geraakt, maar het is imo niet slecht voor de eerste keer... (De uitslagen staan dus online.)

Carina: dan was jij diegene die de papieren aan de vrachtwagen in ontvangst nam?

Groeten, SuSEQ

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:33

Zeg.. Bloos
Ik was in de veronderstelling dat de 30 km klasse een maximumsnelheid had van 12 km per uur Bloos Verward ?
Of denk ik nu verkeerd??

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:50

ik dacht dat de 20 km een maximum van 13 had xD had fout gekeken op het blaadje Lachen
@SuSEQ dit was mijn 2e endurance:) Katwijk vorig jaar was de eerste(H)

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:20

Nicole85 schreef:
Zeg.. Bloos
Ik was in de veronderstelling dat de 30 km klasse een maximumsnelheid had van 12 km per uur Bloos Verward ?
Of denk ik nu verkeerd??

Op het blaadje dat we kregen op het secretariaat staat 13km/h voor de 30km en 12km/h voor de 20km...

Fenne: op naar de top! Haha!

Groeten, SuSEQ

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:58

Ok, ik dacht dus 12 km per uur voor 30 km klasse.
Zat bij 25 km op 12,5km/pu.. dus ik expres tijd rekken door te gaan stappen.
Paard boos Haha!

Maargoed, ben uiteindelijk wel met een fit paard over de finish heen gekomen Knipoog
En een mooie 12 km/pu mét mooie hartslag.
Volgende keer wel even beter kijken Knipoog

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:20

SuSEQ schreef:
Carina: dan was jij diegene die de papieren aan de vrachtwagen in ontvangst nam?

Klopt!

Melisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:06

Nicole85 schreef:
Ok, ik dacht dus 12 km per uur voor 30 km klasse.
Zat bij 25 km op 12,5km/pu.. dus ik expres tijd rekken door te gaan stappen.
Paard boos Haha!

Maargoed, ben uiteindelijk wel met een fit paard over de finish heen gekomen Knipoog
En een mooie 12 km/pu mét mooie hartslag.
Volgende keer wel even beter kijken Knipoog

haha, dat had ik ook. Paard was het ook niet mee eens. Had een hoge begin hartslag, maar ach bij zo'n eerste endurance ervaring komt er natuurlijk wel veel op je af als paard. Rolleyes

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 08:04

wat is het adres waar ik het heen moet sturen, het moet naar Jessica van der eijk had ik al gelezen, maar wat is het adres. Vind het nergens.