Gaan er nog mensen naar het Drents Friese woud?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re: Gaan er nog mensen naar het Drents Friese woud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:55

Zo hier ben ik ook weer. Vond het een erg leuke dag! Was mijn eerste kennismaking met endurance, die van mijn paard trouwens ook. Was nogal hyper tijdens voorkeuring, super braaf in het bos en nette hartslag. Heb ook niet op de uitslag gewacht, ben dus erg benieuwd hoe wij nou precies gereden hebben. Reed samen met Destiny22 (als ik boktnaam goed heb), ging erg goed samen!

En niet verdwaald Knipoog
Laatst bijgewerkt door Pinacolada op 13-08-06 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:56

Direcht uit de bosjes bij de start was ik al verkeerd gereden. Zag geen lintje hangen. Verder niet meer, wist namelijk waar ik op moest letten, had zaterdag op een controle post. Toen waren heel wat mensen al verkeerd gereden op dat rondje. En ik reed met iemand mee die de route uit haar hoofd kende.

[edit] heeft iemand heel toevallig een uitslaglijst van de klasse I?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:18

Mietje: ik heb een foto in mijn profiel van mijzelf aan het vet-ten!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:20

Ga ff kijken Knipoog..zou best kunnen dat je Sien ook gekeurd hebt..nu ik je foto zo zie

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:12

verdwaald? nee hoor, alleen een keer of vier verkeerd gereden.....je moest wel heel erg goed opletten!! (klasse 2)
Alleen die 2 die verkeerd gefinished waren, was wel hun eigen schuld, want dat was 1 van de dingen die WEL duidelijk aangegeven stonden, klasse 2 finish naar links, klasse 1 naar rechts.
En dan een rood lintje (rood=rechts toch?) waar je naar links moest Jammer.
Maar verder heeft mijn paard het super gedaan en waren we nog derde, dus wat ik klaag ik eigenlijk??

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:46

Jeetje Sym, derde! Geweldig, wat moet jij je in de wolken voelen! Ik was er dus bij op de vetgate en bij de nakeuring.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:53

die drie keer A voor de locomotie zijn echt mijn grootste overwinning van vandaag. En die derde plaats is mooi mee genomen.
Symphony heeft 2 osteopathische behandelingen gehad en is daar enorm van opgeknapt.
In de wolken voel ik me nog steeds niet echt, vond het zo'n rare wedstrijd! Maar ben wel blij over hoe Symphony liep, nou morgen nog even aankijken. Als het dan nog goed is, dan ga ik heel blij zijn.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:57

Ja, ik wist dat die A's de kroon op je behandelingen waren, maar vlak jezelf niet uit! Jij hebt zo getrained dat Sym het vandaag, ondanks het terrein en de minder goede aanduidingen toch prachtig heeft volbracht! Dus ook een pluim voor jezelf!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:06

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uitslagen. Die staan in ieder geval nog niet online? Of inmiddels wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 07:46

Inmiddels staan die online. Ben negende geworden met een gem. snelheid van 12.621.

En ben klasse II startgerechtig. Haha!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 11:19

Jaaaa Go jij! Go jij!
Tovatsj en ik zijn 10e geworden! 12.282 was de snelheid Lachen
Ben wel heel tevreden hoor! Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:24

Hoe hebben jullie de afstand ervaren (met name voor de ervaren ruiters)

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:40

Romkabouter schreef:

Ik vond het erg lang, vooral zaterdag het zwarte gedeelte van de route. Ik heb een tank benzine verstookt met ruiters zoeken maar niets gevonden...................

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:45

Romkabouter schreef:

Ik weet niet of ik een erg ervaren ruiter ben maar ik he de hele tijd het idee gehad dat er niet veel van klopte!
Wij hebben best rustig aan gereden maar haddn toch al binnen een uur het bordje met 15 kilometer 'te pakken'

MoReQuarabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:17

Nog een beetje blauw en een beetje stijf (asfalt is van zo dichtbij nog best hard Knipoog maar glimmend van trots mijn eerste kennismakingsrit goed uitgereden.
De voorkeuring was best spannend want Nadia is wat een angsthaas en een opgewonden standje, dus ik was niet helemaal gerust op de hartslag, maar die was 52 en ik heb begrepen dat de andere waardes ook goed waren (13, A, <1, <1, ++++, A), dus met de complimenten van de vet mochten we starten.
Omdat er 2 dames uiteindelijk zo vriendelijk waren om in te houden en mij de gelegenheid te geven weer op te stappen kon ik de rest van de rit na mijn val rijdend in plaats van wandelend voortzetten en mocht ik ook nog eens met ze meerijden. Heel fijn om met ervaren enduranceruiters op te kunnen trekken! En volgens mij zijn deze dames zelfs 1e en 4e geworden. Ik moest helaas bij de p/a afscheid van ze nemen, want anders zou ik veel te vroeg aankomen (en dat terwijl ik een heel stuk heb gewandeld), maar ik heb er toch veel van geleerd, dames nogmaals heel hartelijk bedankt!
Tijdens de eerste helft van de rit veranderde mijn angsthaasje en hittepetitje in een moedig, sterk en gedreven dier dat met gemak voorop liep ongeacht de bodem, nat glad, rul, mul, hard geen probleem steeds vast ter been en onvermoeid doorgalopperend (stoer).
Bij de p/a 52 (dankzij nuttige tips van de dames) en toen een heel lange pauze genomen. Het tweede deel van de rit geprobeerd wat rustiger aan te rijden want ik begon al wel wat stijf te worden van de val, maar dat lukte niet helemaal. Nadia leek alleen maar meer energie en kracht te krijgen naarmate de rit vorderde, achteraf was 32,5 km (klopte die afstand wel?) voor haar veel te kort en net een opwarmertje Lachen.
Bij alle groompunten extra lang gestopt om Nadia tot rust te brengen met de bedoeling de laatste kilometers te stappen in verband met haar hartslag die door de opwinding wel huizenhoog moest zijn.
Dat stappen is niet gelukt, de combinaties die ons op het laatste stuk voorbij gingen leverden toch teveel opwinding op voor Nadia die niets liever wilde dan achter ze aan gaan (ze heeft ontdekt dat ze nu zelfstandig kan lopen en wil ze allemaal inhalen). Afstappen en het laatste stuk aan de hand wandelen (was een super idee aan het eind van de eerste helft, maar toen waren we met z'n 3-en) werkte averechts, want ik wandel natuurlijk lang niet snel genoeg, dus andere paarden haalden ons in en de opwinding was compleet.
Uiteindelijk gefinisht met hartslag 80, maar na 10 minuten 60 en bij de nakeuring 40. Ook de rest van de waardes weer goed geloof ik of in ieder geval goed genoeg (16, A, <1, <1 +++-, A).
Gewacht tot de uitslag en daarna mijn veterinaire kaart opgehaald als souvenier.
Ik heb enorm genoten, heb nu een paardje met meer zelfvertrouwen en wil best Klasse I starten. Wel denk ik dat ik dat beter met nog een combinatie kan doen dan alleen. Dus daar moet ik nog naar op zoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:11

Ik had inderdaad ook het idee dat het niet helemaal klopte. Na een uur / drie kwartier hadden wij ook al het bordje 15 km.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:28

@ Morequarabs: Volgens mij heb jij nog stukje met ons gereden, kan dat? Zwarte en vos kwpners.

Heb je nou ook diploma gekregen?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:36

judith_cloud schreef:
Ik had inderdaad ook het idee dat het niet helemaal klopte. Na een uur / drie kwartier hadden wij ook al het bordje 15 km.

En die merrie van mij draaft echt niet zo hard! Wij hadden ook al 2 groompunten gehad, dus het lijkt me echt sterkt dat het klopt...

@Morearabs geweldig dat het zo lekker ging ondanks het alsmaar dichterbij komende asfalt! Volgende keer dat ik met Simply start ben je welkom om mee te rijden, maar met Jeddah rij ik liefst alleen, die start in in Holten.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:50

Romkabouter schreef:

wat bedoel je daar precies mee?
Ik vond het een lange wedstrijd, maar ja moet je maar niet zo vaak verkeerd rijden. Clown
Iemand reed met een GPS en de totale kilometers klopten toch wel aardig. Alleen stonden de bordjes met kilometer aanduiding niet altijd helemaal goed. Maar daar zaten geen kilometers verschil in of zo.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:22

Nou, laat ik het zo zeggen... diegene zou zijn GPS ff moeten laten ijken Haha!
Of ze heeft een aantal keren flink verkeerd gereden Knipoog

Ik hoorde van meerdere dat ze toch wel heel snel bij de verschillende bordjes waren en aan de hand meerdere kaarten en de route heb ik het gele rondje (32,5 km) uitgezet in mijn mappingsoftware. Meegenomen mijn kennis van het gebied denk ik dat ik die route behoorlijk precies heb ingetekend.
Afstand van het gele rondje: 24,5 km
Heel ruim gerekend zou ik er een km vanaf kunnen zitten, maar geen 8

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:49

Was er misschien verschil tussen klasse 1 en 2 ? Want ik had ook het gevoel dat het wel aardig klopte (de 56,5 km.).

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:45

Ik heb alleen de 32,5 km ingetekend, dus dat weet ik niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:51

Het is in ieder geval wel een gegeven dat de meeste tijden in de klasse 1 vrij snel zijn. Als ik het zo lees was de route toch redelijk zwaar met al die modder? Of zie ik dat verkeerd?

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:00

Ik heb een mooie rit gereden en ja afgezien de 4 km die we om hebben gereden een goeie eerste keer.
Al vond ik inderdaad dat de km bordjes vrij snel op elkaar kwamen en was de rit eigenlijk voorbij voor ik er erg in had.
Moet ik er ook bij zeggen dat ik dit keer vaak met anderen samen hebt gereden, vele ruiters tegen bent gekomen en onderweg regelmatig bent gegroomd.
Dit in tegenstelling tot mijn ervaringen in de kennismakingsklasse alwaar ik en alleen en zonder grooms heb gereden.
Dus echt oordelen kan ik niet.

De route (klasse 1) was op sommige stukken mul door het droge zand en op andere plekken mul door de modder.
Dus ja de ondergrond vond ik vrij pittig.
Gelukkig heb ik een Haflinger dus zodra die de modder ok vondt ploeterde hij daar ook wel doorheen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:09

Westernfreak schreef:
Was er misschien verschil tussen klasse 1 en 2 ? Want ik had ook het gevoel dat het wel aardig klopte (de 56,5 km.).

ja, was een hele andere route. dus wij mogen niet meepraten Knipoog Lips are sealed