Endurance kootwijkerbroek 19 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:44

Je start samen met ons, en ik heb 2 grooms bij. Dus maak geen zorgen

Ik had gevraagd om niet al te vroeg te starten, maar ze hebben ons zowat als laatste gezet *oeps*
Volgende keer een optie-tijd mee geven hihi...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:57

Hoe vroeg zij jullie er van te voren?

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:59

Ik weet het nog niet... Een uur of 10 ofzo. Wil wel graag van te voren aanwezig zijn want moet Liekie nog een paar snukken aan zijn halster geven dat hij zich gedraagt (opwinding) voordat ik hem laat keuren...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:01

Vorige keer was ik er ruim 2 uur van te voren, toen had ik ruim de tijd, dus ik denk dat ik dat nu ook maar doe

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:05

Ja gelukkig kan ik met jullie rijden!!

Ik ben er om 7:45 al, want dan begint toch het voorkeuren? En ik ben als 21ste (van de 182!!, er zijn er echt veel) Dus ik moet er dan toch wel zijn, of niet?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:22

Wij gaan om 9 uur/half 10 weg, dan zijn we er rond 10 uur. Lekker op tijd, dan kan ik ook nog even bij de keuringen enzo kijken, vind ik altijd wel interessant.

Ik zie alleen een beetje op tegen de keuring. Anouar wil nooit netjes naast me rennen, hij loopt dan altijd vrezelijk te sloffen en ik moet hem dan half mee sleuren. Ik heb nu wel geoefend, de ene keer gaat het goed en de andere keer niet

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:40

Toydoll schreef:

Ik ben er om 7:45 al, want dan begint toch het voorkeuren? En ik ben als 21ste (van de 182!!, er zijn er echt veel) Dus ik moet er dan toch wel zijn, of niet?

Je kunt ook later voorkeuren. Ik hoorde net van Djilan dat je tot zeker een uur of 12 a 13 kunt laten voorkeuren. Je hoeft dus niet zo vroeg daar te zijn hoor...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:51

Ik heb van de week een feloranje jas gekocht via Marktplaats, ik hoop dat ik hem deze week krijg

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:21

Ik heb trouwens startnummer 106

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:01

griebels schreef:
Toydoll schreef:

Je kunt ook later voorkeuren. Ik hoorde net van Djilan dat je tot zeker een uur of 12 a 13 kunt laten voorkeuren. Je hoeft dus niet zo vroeg daar te zijn hoor...

oooooooooh in dat geval, ga ik idd niet zo achtelijk vroeg...
Dan ben ik er rond 10 uur denk ik Ik vondt het ook al raar, dat we zo vroeg moesten keuren en dan pas zo laat starten. haha.

Ik heb er wel zin in, ik heb gister dan de laatste intensieve training met haar gedaan, en heb nu ontdekt dat op een zware ondegrond (waar ze veel wegzakt) ze liever galopeerd dan draaft. Sinds we (goed) les hebben is haar galop ook gigantisch verbeterd! Eerst kende ze alleen de versnelling hard op de voorhand, en vondt ze galoperen ook helemaal niets, maar nu is het geheel in evenwicht (veel meer dragend op de achterhand) in een 'lope'. Ze vindt galop nu ineens helemaal het en het is heerlijk om uit tezitten ook!

Haar conditie is nu ook super en in dit weer (het vóór-voorjaar, wintervacht kwijt, lekker zonnetje maar toch nog fris) is ze het meest in haar sas, dus wat dat betreft zit ons alles mee
Ik liet haar paar dagen terug na een bak training even uitrazen in het bos (wat we vaak doen), en normaliter hoef ik alleen maar recht te gaan zitten en ze komt meteen terug, maar deze keer wou ze liever het hele rondje in volle galop doen! Voor het eerst moest ik werkelijk mijn teugels erbij pakken om haar terug te rijden naar een normale galop. Ook met de training gister, ze ging telkens net even harder lopen dan dat ik in gedachte had, en als ik ook maar niet oplette sprong ze meteen heel enthausiast aan in galop, dat ook nog na 2 uur draf/galop...
Ik heb nu ook een hartslag meter! Moet hem nog even 'ombouwen' maar dan heb ik toch een idee van haar hartslag, wel zo handig

Anouar, je bedoelt zo'n fluoriserende? Dat is handig. Ik heb zo'n hesje voor als ik buiten ga rijden, en een hesje voor mijn hond haha!

Ik ben startnr 21

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:51

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:53

Anouar galopeert ook liever door zwaar zand. Ik laat hem altijd maar een beetje zelf uit zoeken wat hij het prettigst vind.

Gracia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:58

waarom is de postbode hier nog niet geweest dan???

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:38

Vanessa, je bent start nr 87 en moet om 12:46 starten

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:18

Oei ik hem hem ook al spannend!!!

nikyta34

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 09:10

ik heb de lijst gister ook binnen gekregen,maar ik sta niet bij de kennismakings klasse maar gewoon bij de 1ste klasse!!!Dus ik moet morgen denk ik maar ff bellen
Laatst bijgewerkt door nikyta34 op 12-03-06 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 09:10

Toydoll schreef:

Vanessa bedoeld wrs de postbode voor dat oranje jasje

Vanessa heeft ook alles in het oranje

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:53

griebels schreef:
Toydoll schreef:

Meestal kun je tot een uur voor de laatste starttijd keuren. Als dat half 2 is zou je dus tot half 1 kunnen voorkeuren.... Ik zou altijd lekker op tijd gaan zodat je na de voorkeuring nog ruim voldoende tijd hebt om jezelf klaar te maken voor de start en een beetje los te stappen.

Ganna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:18

Meestal kun je nog wel langer voorkeuren hoor. In principe tot de laatste start. Alleen moet je dan nog zadelen etc en dan ben je dus te laat. Maar je kunt wel tot laat keuren hoor, dat is geen probleem.

nikyta34

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:08

Volgens deze startlijst moet ik om 10 over 10 starten dus als ik er om half 9 ben zou ik nog tijd genoeg hebben????

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:47

Ik ben er nu al achter dat ouders als grooms niet echt zou werken (bij mij)
Ik vraag nog wel iemand mee.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:27

griebels schreef:
Toydoll schreef:

Vanessa bedoeld wrs de postbode voor dat oranje jasje

Vanessa heeft ook alles in het oranje

oooooooh okay hahaha sorry

Djilan schreef:
Meestal kun je tot een uur voor de laatste starttijd keuren. Als dat half 2 is zou je dus tot half 1 kunnen voorkeuren.... Ik zou altijd lekker op tijd gaan zodat je na de voorkeuring nog ruim voldoende tijd hebt om jezelf klaar te maken voor de start en een beetje los te stappen.

Okay thanx! Ja ik ga wel op tijd, ik denk dat ik er een uur of 10 ben, dan kan Flower voordat ze gekeurd wordt nog even rustig wat hooi knabbelen en kunnen we nog even wat stappen en dan is ze wat rustiger En dan kan ik ook rustig zadel e.d. en nog even rondkijken, het is immers ook de eerste keer.

Anouar15 schreef:
Ik ben er nu al achter dat ouders als grooms niet echt zou werken (bij mij)
Ik vraag nog wel iemand mee.

Nee bij mij ook niet, maar nu zegt ze wel weer mee te willen gaan, zolang ze maar niet elke keer mee hoeft en ze niet om 4 uur op hoeft optestaan.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:35

Mijn persoonlijke richtlijn: ik keur altijd ongeveer een uur voordat ik moet starten, en ik zorg dat ik anderhalf uur voor mijn starttijd aanwezig ben zodat ik nog een half uur heb om langs het secretariaat te gaan, te plassen, even met het paard te stappen als-ie net van de trailer komt etc.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:09

Mijn ouders willen maar al te graag mee, ze vinden het geweldig.
Maar toen ik vroeg of ze het leuk vonden om eens met een ervaren groom mee te gaan dachten ze meteen dat ik vond dat ze het de vorige keer niet goed deden en vond m'n vader dat hij niks te leren had van een ervaren groom en dat ik maar eens m'n best moet doen met rijden en naar hun moest luisteren. *zucht

Gracia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:19

nee vanessa bedoelde de postbode voor het boekje... maar die heb ik inmiddels... en idd ik ben ook zwaar oranje verslaafd....

ik had kwb graag in mijn kika-shirt willen rijden www.kika.nl naar das denk te koud... dus ga ik maar voor mijn unox-nieuwjaarsduik-jas... hahahah heb zelfs voor mijn grooms unox-jassen en oranje stoelen...