Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik ben wel blij dat onze paso peruano wel aan het halster door de plassen wilde, ze is erg leiding-gevoelig dus toen ik erdoorheen plonste vond ze het niet meer zo eng.
Mijn ijslander heeft een favo plasje, daar komt hij tot ongeveer de helft van zijn 1.40 m in denk ik of nog hoger, tot ong. 10 cm boven mijn enkels als ik die laat hangen, en ik ben 1.80 m, dat vind hij om de een of andere reden echt geweeeldig daar.
Terwijl hij eerder nooit door grote 'meren' durfde. Maar toen ging het een keer stortregenen en we waren doorweekt en nat en toen moesten we nog een uur ofzo naar huis dus toen ging ik maar tolten, zodat we warm bleven en sneller thuis enzo, en toen moest ie wel, er lagen overal plassen! 
Dan wil ie dus wel zwemmen / waden in die grote modder regenwater poel in het bos, maar niet over gewone plasjes.
Ik ben wel blij dat hij nu meestal wel door de plassen gaat, vooral omdat vaders hem voor de kar wil gaan zetten.