Endurance Holterberg (4/9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:50

Nou zelfs dat helpt bij Maddox niet. De enige keer dat hij vrijwillig in water is gestapt waar hij niet doorheen kon kijken was toen hij kon kiezen: of achteruit de steile heuvel op waar hij net vanaf was gekomen, of t vennetje in waar zijn lievelingsmerrie al in stond.....

Na veel aarzelen en praten ging hij dan eindelijk....

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:38

Geeft niks hoor!!! Murphy doet dat ook niet. Ach, als ze verder maar gezond zijn... Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:03

Haha ik heb ook paarden met waterangst. Haha! Ik ben wel blij dat onze paso peruano wel aan het halster door de plassen wilde, ze is erg leiding-gevoelig dus toen ik erdoorheen plonste vond ze het niet meer zo eng. Knipoog Mijn ijslander heeft een favo plasje, daar komt hij tot ongeveer de helft van zijn 1.40 m in denk ik of nog hoger, tot ong. 10 cm boven mijn enkels als ik die laat hangen, en ik ben 1.80 m, dat vind hij om de een of andere reden echt geweeeldig daar. Verward Terwijl hij eerder nooit door grote 'meren' durfde. Maar toen ging het een keer stortregenen en we waren doorweekt en nat en toen moesten we nog een uur ofzo naar huis dus toen ging ik maar tolten, zodat we warm bleven en sneller thuis enzo, en toen moest ie wel, er lagen overal plassen! Lachen

Hij springt over kleine plasjes ook vaak heen. Verward Dan wil ie dus wel zwemmen / waden in die grote modder regenwater poel in het bos, maar niet over gewone plasjes. Knipoog Ik ben wel blij dat hij nu meestal wel door de plassen gaat, vooral omdat vaders hem voor de kar wil gaan zetten. Tong uitsteken

Ik zie wel hoe ik rij met de wedstrijd, als er iemand is die Roskur's tempo heeft ga ik daar mee mee, en anders maar alleen. Ik rij al zo vaak alleen (mijn sociale vaardigheden begeven het af en toe nog weleens...... arme rusman...) en moet toegeven dat ik samen rijden wel leuker vind daardoor, maar niet ten koste van m'n paard natuurlijk. Knipoog

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:21

Ohja ik heb me van't weekend officieel opgegeven en betaald! Jippieeee!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:39

Change of plans!
Heb een stal gehuurd bij Stal Olthuis en wij slapen in een trekkershut daar vlak bij! wel zet ik nog een paddockje op voor overdag!
Als het weer zo blijft heb ik nl geen zin in een tentje, dat trekken mijn "oude" botten niet!
Dus Roskur, we zien je vast wel!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:28

jaaaaahh gezellie.... zullen we het het BOKT.NL straatje noemen aldaar? Geloof dat de stallen zo'n beetje door allemaal bokkers bezet zijn straks.
Naja Tjo hoef ik niet te introduceren, die zie je vanzelf, kan niet missen, geel met een pluispluk.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:29

Goh ik val wel een beetje buiten de boot omdat ik niet blijf slapen... weheeh nou hoor ik er niet bij.... Verdrietig

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:31

Ik blijf ook niet slapen hoor, nu horen we er samen niet bij Knipoog

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:31

Irsa schreef:
Ik blijf ook niet slapen hoor, nu horen we er samen niet bij Knipoog

Lovers gelukkig! Knipoog

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:58

Merens schreef:
Goh ik val wel een beetje buiten de boot omdat ik niet blijf slapen... weheeh nou hoor ik er niet bij.... Verdrietig

Doe niet zo raar!!!! Je rijd toch endurance?? Dan hoor je erbij!!!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:03

Grapje hoor Jorie! Dan moet je wel even zwaaien he? Lachen haha!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:13

Hahahahaha, ja tuurlijk!!!!!

Zodra het boekje binnen is ga ik alle nummers van bekende in mijn kop stampen!!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:14

Ja ik denk dat ik een blaadje in mn zak stop met alle bekende nummers! Tong uitsteken

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:41

O, da's best een goed plan!!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:10

Mijn nummer hoef je niet te onthouden hoor, wij zijn herkenbaar aan ras en kleur hihihiii (Fjord met oranje outfit), kan niet missen!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:31

Da's waar, Vip!!! Diegene op een fjord zit en met enorme bogen om allerlei paaltjes rijdt.......da's Vip!!!! Knipoog

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:01

Ik denk dat ik gewoon ernaast lopend de berg afga, ik neem geen risico meer hihihii...... hoop dat ik snel klasse 2 wordt, kan ik tenminste nog snel een sprintje trekken naar de finish na zo'n wandeling, nu moet je op die f**** hartslag letten in de kl 1:( .

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:22

Kan iemand wat meer vertellen over het landschap? Zitten er ook steilere afdalingen in?? (denk het niet maar we zijn er wel dol op Knipoog )
Andere leuke weetjes/tips?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:13

Vorig jaar zaten er geen steile afdalingen in Lachen

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:16

net de Brennerpas dat holten! Knipoog Tong uitsteken

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:31

Haha verder nog wat???

Morgen ga ik ook naar de Holterberg! Want aan de voet ervan ligt een bedrijf waar ik morgen moet werken (rara: je ziet ons ook overal)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 06:38

Nee geen steile afdalingen of galopeerbergjes, het gaat heel langzaam omhoog, dat is juist het venijnige.

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 07:45

Rare vraag: wat doen jullie grooms in de tijd dat jullie aan het rijden zijn?
Een vriend van me is zo lief om mee te gaan als groom, maar ik vind het ergens wel sneu dat hij zo lang moet wachten. Hoe houden jullie grooms zich in de tussentijd bezig? Lachen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:09

Mijn grooms racen van punt A naar B en verder en puzzelen aldaar weer uit hoe ze verder gaan. Meestal hoeven ze niet zo heel lang te wachten hoor en als dat wel gebeurt moedigen ze andere deelnemers aan die langskomen, lezen een boekje of genieten gewoon van de natuur.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:18

In klasse 2 en hoger komt over het algemeen het paard frisser over de finish dan de grooms. Die hebben zich 3 slagen in de rondte gereden om op tijd bij alle groompunten te zijn. Daar dan al het koelwater (in wasmiddelflessen) en het drinkwater zeulen om zo dichtmogelijk bij de ruiter te kunnen komen. Afijn, In nog geen minuut flikkeren ze water over de hals, houden een emmer water voor en daar gaat de ruiter weer. De grooms moeten meestal om het rijgebied heen rijden. Dus alles als een gek inladen en weer door naar het volgende punt die "maar" +/- 5 km verder ligt.

In klasse 1 is het nog niet nodig om alle groompunten af te gaan. Alleen als het 30 graden is of zo. De P/A is wel belangrijk dat daar iemand staat.

Na de wedstrijd kan het nog wel eens lang duren voor de prijsuitrijking is. Mijn paard staat dan in een paddock of gehuurde stal. Mijn wip doet dan een tukkie (hij moet weer terugrijden) en/of kijkt een DVD met een geleende DVD speler die in de aansteker kan.