Miriam91 schreef:Ik rijd nog met een gewoon katoenen dekje. Heb wel eens gekeken naar een Burioni pad oid maar twijfel of dat soort dekjes mooi vallen onder mijn springzadel. Iemand enig idee?
De Burioni pads zijn behoorlijk dik, er zit een extra vulling in zodat ze eventueel ook onder boomloze zadels kunnen. Ik had er eentje onder mijn edix zadel. Onder mijn Massimo lag die niet mooi en zweefde ik als het ware boven mijn paard. Daarom ben ik over gestapt op de Toklat pad.
jazzejam schreef:Nou, hier zijn we toch nog niet helemaal van de zweer af. Arme pony stond toch weer behoorlijk kreupel vanochtend. Wilde de voet alleen op de toon zetten. Kroonrand aan de kant waar de hoefsmid een klein zweertje hadt ontdekt leek ook wat dikker en zachter. Nu maar in de klei gezet om dat ze haar voet niet laat weken.
Verder barst ze van de energie en is ze lekker bezig iedereen te vervelen.wat een draak...
Wat balen en sneu, hopelijk snel weer beter
wat een draak...
hier hielp een natte luier met soda goed bij de zweren. Vind ze altijd zo zielig ermee...
) dus veel stap-draf en over het stroompje er maar af gestapt. Gelukkig na een km of 4 het meeste ijs wel gehad en konden we daarna gelukkig heerlijk doorrijden. Ze was helemaal beduusd dat we op een kruispunt naar links gingen, dus hop hop ff doorrijden, ze is zo slim dat ze precies weer waar we normaal af slaan maar als we dan eens anders rijden krijgt ze echt een beetje kortsluiting in d'r brein lijkt het
Ongeveer halverwege hebben we een stukje asfalt met wat boerderijen en oh oh oh, ze was daar zo ontzettend bang! Geen idee waar ze allemaal naar zat te kijken maar ik had m'n HR band om en ze stapte de hele tijd met HR 80-90 en op een punt waar een of ander kunstwerk in iemands tuin stond ging 'ie zelfs op de 130. Dat was dus ook meteen de hoogste piek van de hele rit
Moet nu echt even de moed krijgen om haar wellicht toch iets strenger te rijden en een keertje echt even door laten galopperen. Het blijft toch puzzelen met die galop!
Na het afzadelen en naverzorgen nog even een stukje voor draven, kijken hoe ze dat zou doen nadat ze 'klaar' is. Ik draaf haar sowieso heel vaak kleine stukjes voor bijv tijdens het wandelen en dat kan ze echt heel goed nu, en dat deed ze dus ook na het werk zonder problemen. Braaf paard
Hij wordt uitgebracht door m’n dressuurinstructrice, want ikzelf voel me niet zo thuis op dressuurwedstrijd. Uiteraard ga ik wel mee als chauffeur/groom/voorlezer/trotse pony-mama.