Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Attitude schreef:Ik rij heel afentoe met een hartslagmeter ( omgebouwde) maar vind het op dit nivo niet nodig.
Ik weet hoelang ik moet stappen om de hr onder de 60 te krijgen en meet soms thuis is wat de invloed is van meer koelen of minder lang stappen bij warm weer voor effect heeft met de stethoscoop.
Tot nu toe alleen nog maar getraind op afstand ( schema tonkie) en daaraan merk je vanzelf wel of het paard het wel/niet aankan. Een hartslameter zegt immers ook niet alles.
En ik denk dat sommige zich daar wel heel erg op blind staren. Je paard leren aanvoelen/kennen en je gezonde verstand gebruiken, dan kom je al een heel eind vind ik
arun schreef:Deze kijkt enkel dat de hartslag onder de 64 zit (CEI norm).
arun schreef:Ijzers eraf halen voor 6 weken is geen goed idee. Als je ze eraf wil halen doe dit dan voor langere termijn (minstens 3 maanden).
Ipv 3x per week zo'n kort toerke te doen doe je beter die 20km in één keer. Als je paard nu conditie heeft hiervoor dan zal die conditie na 6 weken winterrust er ook nog zijn hoor. Zo snel verdwijnt dat niet bij paarden. Vervang je korte toerkes in de week door werken aan de longe of dressuur hier zal je meer resultaat mee boeken.