Jolindaa schreef:Het zou ook een goede feedback zijn voor de vets om zich misschien te verdiepen in het gangwerk van diverse paarden, want niet elk ras loopt even ruim. Afkeuren op kort lopen is dus niet in alle gevallen terecht. Nu is dit niet op mij van toepassing, maar heb wel iemand gehoord die hierop is afgekeurd.
Ik denk en weet dat de meeste dierenartsen die keuren bij de wedstrijden zich juist heel erg verdiepen in het gangwerk van verschillende paarden.
Het is altijd weer jammer dat de dierenartsen het gedaan hebben. Dat een afkeuring zuur is snap ik, maar het is niet voor niks. Daarbij zijn de dierenartsen altijd bereid om uitleg te geven en als je het er niet mee eens bent is er ook nog een second opinion. En je paard goed voorbrengen is ook een kunst apart.
Nu is het altijd moeilijk om een been aan te wijzen, want ze hebben er wel 4 en het is lastig om te zien welke ze extra belasten om er 1 te ontlasten...
Ze worden immers dierenarts om zorg te kunnen dragen voor dieren en dat doe je niet om mensen te pesten