endurance katwijk 9/10/10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:31

charily schreef:
IMG_0743 op de foto is duidelijk te zien dat de laatste 2 km vermoeiend waren ;) sorry josfoto, maar had echt geen puf meer voor een gallopje ;)

Stond ook op de verkeerde plek, maar had eigenlijk verder geen keus.
Volgend jaar maar op het strand staan :D
Overigens vond ik de kaart op internet ook wel erg onduidelijk; ben duidelijkere kaarten gewend. :o

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:32

Djilan, ook de organisatie heeft min of meer toegegeven dat er geen fatsoenlijke kaart van het gebied is.
Ik heb het nog met hun besproken, terwijl ik de uitslag weer heb gered ;-)

Daarbij heeft de controle post de 44km ruiters in eerste instantie ook nog verkeerd gestuurd.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 21:48

@Djilan: ik kon ook totaal niet wijs worden uit de kaart!!!
daarbij was deze al moeilijk fatsoenlijk uit de printer te krijgen wat dan was deze al niet meer te lezen.
dus ik had al mijn "eigen" kaart gemaakt. van hun kaart af op maps.
maar dan was het nog niet duidelijk welk ruiterpad ik moest volgen! ik reed op een gegeven moment met 1 op die deze rit voor de 3e x reed, en die was zelfs de weg kwijt ;)
daarbij heb ik er zelfs menig klasse 2er over horen mopperen! (en ik verwacht dat die wel de ervaring hebben :P ;) )

ik heb tevens een mail naar de oranisatie gestuurd met deze ervaring, hopen dat het volgend jaar beter wordt! :)

al was het wel super weer dat de sfeer gezellig hield :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:10

Djilna schreef:
Dat kun je alleen hopen als dit ook als feedback aan de organisatie is meegegeven. Heb je dat gedaan?

Heb ik gedaan :j, .
Maar helaas werd er niet helemaal positief op gereageerd. }:0

Zei nog; Ik ben helemaal niet boos ! Heb mezelf vrijwillig terug getrokken, maar ben eerste start dus wilde het nog even laten weten. := Vond nogal apart.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 17:11

Amber_
toen ik bij de nakeuring vriendelijk vroeg wie er voor mij waren, omdat ik niet wou voordringen, werd ik bijna afgesnauwd dat ze hun best deden en het druk was.
en daarbij viel mij ook op dat de vrijwilligers over de DA in opleiding mopperden en omgekeerd!
iedereen die hielp leek bijna gestresst terwijl niemand(van ruiters/grooms) haast had.. :7
don't stress, be happy :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:20

Jammer dat men zo gestrest was.
En idd, zou erg mooi geweest zijn als na de melding van Amber iemand er even heen hadden gestuurd om even nieuwe lintje op te hangen of iemand neer te zetten om de weg te wijzen. Was daarom ook nogal er verbaast dat van af beging af aan fout is gegaan moet route en niks mee gedaan is.

Djilna schreef:
Dat kun je alleen hopen als dit ook als feedback aan de organisatie is meegegeven. Heb je dat gedaan?

Mijn mail is onderweg.

060606

Re: endurance katwijk 9/10/10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:41

Vervelend zeg dat het verkeerd was aangegeven of niet was aangegeven!
Ik zal sowieso even een mail sturen naar de organisatie over de gang van zaken.

Ik heb er nooit last van gehad in Katwijk en heb er heerlijk ritten kunnen uitrijden, dit keer was ik er trouwens niet.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:43

ik was erg blij dat ik de route uit mijn hoofd ken.
Voor de korte klasse II was vooral het probleem waar je van het strand af moest, er zou een auto staan, maar die heb ik pas bij het tweede rondje gezien.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 18:26

iemand eigenlijk enig idee wanneer de uitslag online komt?!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:38

er is een probleem met de site waar het op moet komen, hopelijk snel..

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:26

voor ons ook weer een zeer geslaagde dag. wel erg jammer dat het een zooitje overal was betreft organisatie. in de P/A kreeg ik de vet-kaarten van onze paarden niet eens mee terwijl ze al een paar minuten ervoor goed gekeurd waren en we nog op ons gemak slobber hadden gegeven. ik moest maar wachten totdat ze klaar waren was het antwoord, toen ik zei dat dit van hun rijtijd afging was het antwoord: dan had je maar niet in een groep binnen moeten komen, draaide zich om en ging tussen mij en de tafel staan (waarop ze de kaarten aan het invullen waren). hierop antwoorde ik: dat deden ze ook niet, ze kwamen na hen binnen.
die groep bood niet gelijk aan, onze paarden wel dus dat ging veel sneller, maar vervolgens waren onze kaarten niet ingevuld. uiteraard dit aan de organisatie doorgegeven, maar kreeg niet het idee dat ze er wat aan gingen doen.

bij de finish ook, we riepen nog dat beide paarden gelijk werden aangeboden. er werd er echter maar 1 getelt en toen ging ze naar een ander, toen heb ik ze maar terug geroepen en gezegd dat het 2e paard ook nog getelt moest worden.

bij de nakeuring precies het zelfde, we werden de ene kant opgestuurd en daarna de andere kant op verwezen????

verder was het een hele leuke dag, mooi weer, mooi resultaat en een super vet-kaart en leuke prijzen gewonnen.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:05

de uitslagen zijn er..
zijn wel heeeeeeel erg veel uitvallers klasse I, hebben 21 hem uitgereden en 28 niet.
KK heeft niemand goed uitgereden.

bij de 44 valt het mij op dat degene die gedikwalificeert zijn (weet dat er minstens 2 verkeerd gereden zijn en daarbij een controlepost gemist hebben) er helemaal niet op staan.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:20

)zeker een hele bijzondere uitslag, veel uitvallers. mijn toppers gelukkig niet, een 3e en 15e plaats. Anouk moet nog leren (= pas 11 jaar onze kanjer) dat ze voor de finish te paard de singel losser kan maken voor een lagere hartslag en zodat Adami kan plassen. zijn HR was nu 64 omdat hij moest plassen en Sera iets van 54. toen hij geplast had was het slechts 44.

complimenten trouwens voor de organisatie dat Adami op het aller laatste moment alsnog mee kon doen, door privé omstandigheden was ik te laat met hem aan te melden. nogmaals mijn excuus hiervoor en mijn complimenten voor het regelen.

in mijn vorige reactie was het niet de organisatie waar ik het aan door had gegeven, maar aan vrijwilligers, DA assistenten, jury (en aan Jeannette :P)

en wat een weertje he 8-) heerlijk..... op naar volgend jaar, dan zijn we er weer bij en dit keer op tijd aangemeld :+

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:33

Ik vind de utslag ook heel appart, heb nog niet eerder gezien dat er zoveel klasse 1 en 0 uitgevalen waren. Is dit al eens vaker gebeurd? Draai nog niet zo lang mee in de endurance ;)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:53

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:26

Voor zover ik weet is er gelijk na de eerste meldingen van de route gelijk iemand gaan kijken of de lintjes er nog hingen :-)

Daarnaast kun je altijd zelf een routekaart uitprinten en deze meenemen, de meer ervaren combinaties hadden dat ook inderdaad gedaan (overigens helpt het dan niet als er hier op het internet door enthousiaste deelnemers blije kaartjes verschijnen met ingetekende routes die net even verkeerd zijn :)) ).

Dat er zoveel zijn uitgevallen in de klasse1 en 0 komt ook doordat het vrij warm was voor de tijd van het jaar en het terrein relatief zwaar. Dat is ook een leerdoel van klasse1, je paard leren kennen. Misschien toch die laatste twee kilometer stappen, misschien toch van tevoren je paard scheren. Of wat Karimhh aangeeft, misschien toch de singel gaatje losser voor aanbieden. Dat soort dingen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:32

fannetje schreef:
Ik vind de utslag ook heel appart, heb nog niet eerder gezien dat er zoveel klasse 1 en 0 uitgevalen waren. Is dit al eens vaker gebeurd? Draai nog niet zo lang mee in de endurance ;)

Draai al jaartje of 12 mee (minstens) en heb dit idd nog nooit meegemaakt. En gezien de klachten van de deelnemers denk ik niet dat het lag aan de vachten, temperatuur, vastzittende singels enz.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 09:19

4 Snel, Michelle Huizen Winnetou Teb Draver 6 9:27 68/52 8,23 10 7,80 4 13:12:07 60 60 48 7,996 0
net 0.07 minuut!! te laat binnen :7 om de minimale 8 km per uur te hebben.. frustrerend!!
te bedenken dat ik een 40 minuten rondjes gezworven heb.
en daarnaast bij de finish duurde het 5 minuten voordat ze een keer mn hartslag hadden opgeschreven...
want de vrijwilliger en arts IO waren aan het bekvechten..
gelukkig was de rest wel goed :D en ach ik heb m uitgereden!! :D

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:41

En daarom is het huidige systeem eigenlijk niet geschikt om zo nauwkeurig te bepalen wat de snelheid van iemand is.
Als je dit wilt, dan zul je met een echte finishlijn en sensoren moeten werken.

En vwb de uitslag... misschien dat mensen iets te voorzichtig hebben gereden en daardoor de snelheid niet hebben gehaald. Zeker klasse 1 had een mooi lang stuk strand waar toch een hoop goed gemaakt kon worden.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:36

charily schreef:
en daarnaast bij de finish duurde het 5 minuten voordat ze een keer mn hartslag hadden opgeschreven...

Als het goed is staan de tijden wel goed op de controlelijsten en worden de tijden op je VETkaart daar vanaf gehaald. Belangrijkste is dat je op tijd geteld bent en tsja soms mis je net die paar 10e seconde helaas, heb het ook een keer gehad hoor. Kwam met 8,88km/h binnen, tsja balen.

Kloppen wel meer dingen in de uitslag niet zag ik (iemand die -31.nogwat gereden had 1e ronde??? Best knap, om dan toch nog moet 10,7 te finishen en dan niet in de uitslag wegens onvoldoende snelheid??? Eerste rondje zeker in zn achteruit gereden?).

Klinkt iig als een behoorlijk rommelige wedstrijd dit jaar.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:23

ik heb helemaal geen problemen gehad.
Ook niet verkeerd gereden.
Ik vond de organisatie erg vriendelijk.
Een kennis van mij deed voor de 2 x een endurance wedstrijd en hij vond het ook erg gezellig en alle keuringen gingen ook prima.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:13

Oh wat ben ik kippig zeg.

Ik zie geen uitslagen :=

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:23

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:28

Danku Danku ! *D

Hmm 8,62 haha..
Toch wat anders dan de 11,5 'normaal' O:).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:30

charily schreef:
4 Snel, Michelle Huizen Winnetou Teb Draver 6 9:27 68/52 8,23 10 7,80 4 13:12:07 60 60 48 7,996 0
net 0.07 minuut!! te laat binnen :7 om de minimale 8 km per uur te hebben.. frustrerend!!
te bedenken dat ik een 40 minuten rondjes gezworven heb.
gelukkig was de rest wel goed :D en ach ik heb m uitgereden!! :D

Zodra je zegt dat je bij de finish gaat aanbieden wordt je tijd genoteerd :-) Dat het daarna 5 minuten duurt voordat je hartslag is opgeschreven veranderd niets meer aan je tijd, bij de finishtafel zetten ze nl gelijk de tijd neer en wachten ze alleen nog op de hartslag.