Endurance Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Endurance Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 07:11

Balen zeg. Sterkte en hopelijk is het snel weer beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:50

Vervelend, veel beterschap voor je paard.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:06

Ben al weer wat optimistischer, niet dat ik weet of ze nu goed loopt aangezien ze op rust staat.
(bij mij dat rust ook daadwerkelijk rust betekend en niet elke dag rennen om te kijken hoe het gaat)
Maar vond het raar, dat ze gisteren slechter liep dan zaterdag.

Reden kwam vandaag: mevr. koudbloed fjord heeft samen met meneer koudbloed haflinger gisteren
het beest uitgehangen in de paddock. Stel mallerds heeft dat zo 1 x in de maand.
Rest van de maand rollen ze alleen tot ze om en om gepanneerd zijn.

Wist ik niet tot ik vandaag baasje van de haf sms had gestuurd met Sjol niet in paddock zetten kreupel.
Zij dacht zelfs dat het kwam door gisteren. (had er dus ook al niets aan gezien, ben ik nou zo'n muggezifter?
instructie zag het gelukkig wel, anders zou ik denken dat ik gek was.)

Nog steeds niets warm of dikker dan anders. (we hebben al jaren gallen en bobbels en hobbels op de benen)
Pony uiterst teleurgesteld over de minimale hoeveelheden voer die er momenteel vertrekt worden :=

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 16:21

Ik ben nog hard op zoek naar vrijwilligers om de wedstrijd mogelijk te maken!
Dus als je zin hebt om 21 of 22 maart mee te helpen, hoor ik het graag.
Je krijgt een lunchpakket, aandenken en een gezellige dag! Het maakt niet als je geen ervaring hebt, dan zorg ik dat je bij een ervaren persoon terecht komt.
Alvast bedankt!!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:44

Ik weet waarschijnlijk pas een paar dagen van te voren of ik zaterdags vrij ben, als ik vrij ben dan zou ik wel willen helpen, maar kan nu nog niets beloven.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:30

hmm balen, nu wel dik, dat been.
Zit altijd al een gal, maar nu echt veel dikker en harder, mopppppeeerrrrrrr.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:49

De oefenwestrijd van zaterdag ging super. Alleen moet wel zeggen dat de aangegeven afstanden tijdens de route voor geen meter kloppen, want die wijken gerust een kilometer af :? Zo stond het bord 1Km P/A controlle namelijk 2 km voor de controlle. Maaar gelukig hebben we wel een GPS computer :)

Hier de hartslagkaarten.
Jan
Afbeelding

Jolly
Afbeelding

Bij vertrek hadden ze beide hartslag van 48bpm.
1,36Km Check Jan 96 Jolly 60.
7,57Km Check Jan 77 Jolly 75
9,00Km enkel stap.
10,56Km P/A controlle, we hebben eerst halve minuut gewacht en toen had Jan 54bpm en Jolly 45bpm.
(Hier uit hebben de conclusie getrokkken dat de 2km stappen veelste lang is voor onze shets.)

Daarna hebben we maar even wat hoger tempo in gegooid.
14,5km Check Jan 112 Jolly 65
15,2Km enkel stap
15,91Km Finish
Bij de Finish krijgen we advies om eerst uit te spannen en dan harstlag te laten meten. Maar omdat we weten dat onze shet toch zo snel herstellen besloten omdat niet te doen.
Eventjes gewacht en na 20 sec was de hartslag al gezakt onder de 64bmp toen hebben we laten meten.
Jan 56bpm en Jolly 51bpm en gemiddelde snelheid van 6,5km/h.

Koelen, dat hebben we dit keer wel gedaan en we hebben ervaren dat het koelen posetieve invloed op hun heb wanneer ze begingen te zweten. Koelen tijdens uitstappen hebben we echter beperkt gedaan en van mee genomen water hebben we nog geen 5 liter van gebruikt. Voor wedstrijd overwegen we de shets 1 streep te laten sheren.

Aanpak voor wedstrijd wordt iets hoger tempo, 2km voor P/A niet meer sneller dan rustig drafje en laaste km enkel stap.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:20

Ik meld me ook in dit topic :wave:

Wilde al enige tijd ook een meedoen met een endurancerit, en nou deden er net twee stalgenoten mee in klasse I (voor mij de kennismakingsklasse) waardoor ik en paard en lift krijgen. :D
Ben dus ok presen met mjn Haflinger, stalgenootje met Quarter en andere met Arabier. :) Lekker stel met z'n allen.

Heb er zin in. :):)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:55

Joram: ik begrijp dat jullie meedoen met de mendurance clinic? Bevalt dat goed? Ik wou ook graag meedoen maar weinig mogelijkheden met werktijd en vervoer. Nette waarden maar ik denk dat je shets wel wat sneller kunnen. Vooral het stappen voor de PA/finish neemt veel tijd in voor shetten. Galopperen jullie ook? Wij pakken vaak de gelegenheid even rustig te galopperen op een mooi lang en recht pad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:04

Ja zeker. We laten ze altijd galopperen wanneer ze aangeven dat ze er zin in hebben. Maar we hadden ze zaterdag iets minder laten galopperen dan anders.

Over de clinic, kan ik alleen over praktijk gedeeltes praten omdat ik maar heel eventjes bij theorie geweest ben.

Praktijk is super, zo werd twee weken geleden de pony’s + kar geïnspecteerd. En afgelopen zaterdag hadden we oefing wedstrijd wat voor mijn gevoel niet veel anders dan echte wedstrijd. Ook heb ik een keer stukje theorie gevolgd toen er werd verteld hoe je pony’s/paarden beste kan trainen en wat hun ervaring er mee is. Heb er zelf niet veel aan gehad omdat het trainen al erg goed gaat en elke paard zijn eigen aanpak nodig heeft.

Dus ja ik denk dat de mendurance clinic erg leuk is voor wanneer je van plan bent om met de mendurance te begingen. Maar wanneer je al tijd in zit wat minder intersant is, tenzij je tegen bepaalde dingen aanloopt of wat nieuwe tips nodig hebt.
En praktijk gedeeltes zij erg goed om je paarden/pony`s alvast aan de omgeving te laten wennen. In ieder geval vinden onze shetjes het dolle pret. Na uitspannen snel na de modder poel om ze lekker te rollen.. grazen en vervolgens wouden ze richting afspoel plaats (nee, ik had om dat moment echt niks meer te zeggen). En daarna hebben we ze nog even vast gezet aan de trailer en daarna er in met een handjes biks zodat wij nog even konden gaan lunchen.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:15

Hé Joram, wij zagen jullie nog voorbij komen met de shets!
Wij (enduranceruiters) stonden om de hoek bij ODK geparkeerd met 2 trailers en we hebben nog even gesproken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:19

Ja, dat klopt idd. Volgens mij hebben we jullie zelfs zien vertrekken en toen wij weer langs kwamen waren jullie weer terug en hadden we even gepraat.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:50

Psies...

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:23

Ik ben ook bij een groot deel van de mendurance curcus aanwezig geweest en ook bij de oefenwedstrijd.
Wij werden maar gek aangekeken met onze waterflessen :P

Ik ben erg benieuwd hoe de wedstrijd gaat, mijn vader gaat dan zijn eerdet mendurance rijden en ik groom met de auto. Normaal is het omgekeerd :P

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:30

Mijn vader heeft met Rowan meegedaan aan de oefen mendurance... ging eigenlijk heel goed (fysiek kan hij het makkelijk aan) alleen z'n oude probleem met de metingen kwam weer eens boven... hij moet alles zien en raakt steeds opnieuw opgewonden van andere paarden. Een keer klapte de hartslag tijdens de meting met dertig slagen omhoog omdat er een interessant span aankwam op de meetplaats!

Er zit niets kwaads in - hij stuitert min of meer op en neer met hoe interessant en leuk hij het allemaal vind - maar erg handig is het niet tijdens een wedstrijd..

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:39

Hé Arwen, hoe ie het?

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:49

Hoi! Tja het gaat. Ik rijd zelf helaas helemaal niet meer, ben chronisch ziek geworden en het doet allemaal te veel pijn. Af en toe kan ik er een kwartiertje op, stappen en een heel kalm schommelgalopje. Rowan is wel heeeel zoet met mij, hij is ongeloofelijk voorzichtig. De bijrijdster stond er verstelt van :-)
Maar het is allemaal nog maar moeilijk te accepteren, vandaar dat ik al zo lang niet meer in 'paardenkringen' geweest ben - ik krijg zo'n zin om er weer op te klimmen als ik de verhalen lees!
Ik zie dat jij de verhuizing waar je van droomde waar heb kunnen maken en wat gaaf dat het zo lekker loopt met Jip! Hoe is het verder?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:57

wennie schreef:
Ik ben ook bij een groot deel van de mendurance curcus aanwezig geweest en ook bij de oefenwedstrijd.
Wij werden maar gek aangekeken met onze waterflessen :P

Ik ben erg benieuwd hoe de wedstrijd gaat, mijn vader gaat dan zijn eerdet mendurance rijden en ik groom met de auto. Normaal is het omgekeerd :P

Is het koelen dan niet in de cursus aan bod gekomen???

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:43

Hey medebokkers :)

Ik had een vraag. Ik had nog geen dag terug hier een berichtje geplaatst dat ik mee zou rijden in de deelnemingsklasse met twee stalgenoten.

Maar die hebben vandaag dus besloten dat ze mij toch niet erbij willen hebben. -O- Vinden ze te lastig, met twee trailers, drie paarden die samen rijden, nog een onervaren ruiter erbij.
Ik heb een hele waslijst met redenen en excuses gekregen, maar het komt er dus op neer dat ik niet mee mag rijden met hun, dat ze daar geen zin in hebben. Ongelooflijk kinderachtig,mar waar. -O-

Maar ik heb mij wel al ingeschreven. :=

Nou was eigenlijk mijn vraag; rijd er hier iemand in de klasse I die wel met mij wilt samenrijden? Of kennen jullie misschien iemand via via, met wie ik mee kan rijden?

Voel me nogal l*llig, had me er erg op verheugd, en zomaar opgeven wil ik ook nog niet. :\

Kan iemand me helpen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:51

Vervelend zeg. Maar er is vast wel iemand te vinden en je start zowiezo met nog iemand tegelijk en onderweg kom je ook wel andere tegen die ongeveer hetzelfde tempo rijden. Als je vraagt of je een stukje mee mag rijden zullen de meeste dat geen probleem vinden.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:12

PB Gracia op bokt eens!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:38

Napie schreef:
Is het koelen dan niet in de cursus aan bod gekomen???

Laat ik het zo zeggen, het thema van de lezing was: Groomen het vergeten onderwerp, omdat het niet in het orginele programma stond :P
Het is wel aan bod gekomen, maar voor veel mensen was de boodschap niet duidelijk :o

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:04

Nou, ben nou maar op zoek naar een nieuw maatje, maar vervoer word waarschijnlijk een probleem. :\

Wat zijn de uitschrijfkoten, weet iemand dat? :=

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:16

Hoi Roane,

Ik doe zelf ook mee met de 26km met mijn jonge paardje. Ik rijd drie jaar endurance wedstrijden en dit is de eerste keer dat ik met haar start. Als je vervoer kan regelen kunnen we wel afspreken om samen te rijden (als dat organisatorisch nog lukt). Tempo zal niet hoog liggen...

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:36

@ Roane ik heb je gepbt. Mocht je geen maatje kunnen vinden kan ik altijd mijn maatje mailen via e-f of ze met z'n drieen wil rijden...