Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:20

Wauw dat klinkt ook wel heftig, zou ik ook de trailer niet meer in willen haha.
Ik heb de les niet door laten gaan, ik weet nog niet wat het probleem is, dus neem ik maar het zekere voor het onzekere en wilde ik hem dus niet belasten door oefeningen te doen op een laadklep.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:27

Begrijp ik helemaal!

Tja, in een vrachtwagen (het ongeval gebeurde met een vrachtwagen) heb ik 'm nooit meer gekregen... Begrijp het ook wel!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:34

Trouwens... "vroegah" toen mijn paard nog in pension stond werd daar weleens gezegd dat stappen het belangrijkste is om conditie op te bouwen en dat het dus zo gek nog niet is om regelmatig stapritten in te lassen. Zin of onzin?

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:51

Memuska schreef:
Trouwens... "vroegah" toen mijn paard nog in pension stond werd daar weleens gezegd dat stappen het belangrijkste is om conditie op te bouwen en dat het dus zo gek nog niet is om regelmatig stapritten in te lassen. Zin of onzin?

Zin, ik stap nog wel eens door het dorp heen om dr wat makkelijker te maken met hekken (das echt dr ergste vijand) en containers enzo. En dat zijn beste stapritten, ze is toch altijd wel moe daarna want je bent toch een langere tijd bezig met een kort aantal km.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:07

Ik was daarnet ook met de kleuter gaan stappen, 6,3 km en een fijn tempo doorgestapt. Ik had idd de indruk dat hij een beetje moe was, maar ik denk ook deels door de indrukken die hij heeft opgedaan. Ik was met hem langs het motorcrossterrein gewandeld, we zijn tractors tegengekomen, we hebben een vrachtwagen gezien, ...
Top braaf, overigens!

Maar dan kan ik dat regelmatig wel eens inlassen als echte training, toch.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:47

Stappen heeft zeker zin! Maar pas zin als je toch stevig doorstapt en van voor naar achter rijd. Vorig jaar werd win in het laaste half jaar echt een spier bonkje door het vele stappen <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:35

Iedereen in Leersum, veel plezier dit weekend!

Ondanks mijn voornemen om als vrijwilliger te komen doe ik dit nu niet. De wedstrijd in Leersum ligt na twee keer niet kunnen startten door blessures erg gevoelug en ik voelde me er niet prettig bij om er dan 'vast' te zitten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:02

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:14

Hellaas toen ik vanmiddag pony lief uit de wei haalde liep hij stok kreupel.. hellaas gister bij de smid een vernageling opgelopen

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:38

Mijn endurance ging echt bagger helaas.

We begonnen met 48hr op de voorkeuring en dat is heel hoog voor Spec.

Toen ik voor locomotie ging kreeg ik allemaal Atjes, maar er kwam nog een andere aan die mij wees op haar dikke achterbeen.
Naja, dat achterbeen ken ik niet anders.

Blijkt dus een peesschede ontsteking te kunnen zijn. En hoe ze het me liet zien is hij al ver gevorderd. Als ze hier kreupel aan word is het einde verhaal.

Hier schrok ik natuurlijk best wel van en hier ga ik ook zeker wat mee doen.

We mochten wel starten.
Spec liep niet zoals ik gewend ben, moeizaam, langzaam en niet gemotiveerd.

Bij terugkomst 2x aangeboden en na 70 en 66 gedisqualificeerd.

Na een half uur aangeboden voor de nakeuring en nog steeds 44. Niet blij dus.
Normaal rent ze met met de nakeuring haast voorbij, en dit keer wilde ze amper mee lopen. Dus bij terugkomst gaf ik direct al aan dat ze niet goed voelde. Aangezien ik al uitgesloten was maakte het niet meer uit, maar ze hadden het idee dat ze gevoelig liep op dr voorvoeten. Erg kort op de hoeven (ze heeft nu eenmaal kleine voetjes en ze was juist aan de lange kant) oja en ze werd dik genoemd. Ja, mensen zien niet dat er ruim 100 kilo vanaf is...

Maargoed, ik ben niet happy met vandaag ondanks dat Spec heel goed Dr best heeft gedaan. Trots op dr!! Maar hier moet ik iets mee.

Als er rond je heen 5 paarden met pees problemen staan waarvan er al 2 zijn geeuthanaseerd zijn. Dan krijg je hier toch wel buikpijn van.

Gaan we Kootwijkerbroek rijden???

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 00:33

Als ik dit zo hoor zou ik wedstrijden maar uit je hoofd zetten voor in ieder geval een maand, liefst 2.

Ik spreek uit ervaring, het is psychisch zoveel beter om te zeggen nu niet we gaan dit tot op de bodem uitzoeken, dan twijfelen en toch af moeten zeggen. (toch gaan is natuurlijk helemaal notdone)

Klinkt namelijk of hier echt wel het eea aan de hand is. Zelf zou ik dit ook zeer serieus nemen en op z'n minst bespreken met eigen dierenarts.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 00:36

Ja, ik wil eerst weten wat er aan de hand is! Vrees dat dit voorlopig de laatste was.
Ga maandag de DA bellen om te overleggen

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:20

Marlon nando, wat baalen zeg, jullie zagen er zo vrolijk en fit uit bij de start.
Snap dat het behoorlijk schrikken voor je is als je dit van de jury hoort.
Beterschap met haar!
En ik zou ook echt even rustig aan doen, je paardje moet nog heel lang meegaan hè.

Bellatrix leuke foto's!
Ik sta er een keer op ben nummer 38.
Mijn rit ging wel goed, maar had ook een beetje een zwart randje, want onderweg toen mijn rijmaatje iets te dicht op mijn merrie kwam haalde ze zo hard uit naar achter, dat haar been geraakt werd.
Ze heeft met dat pijnlijke been de hele rit nog uitgereden en kreeg daarna haar laars bijna niet meer uit.
Bleek het een flinke wond te zijn die gehecht moest worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:21

:oo Dat is best heftig!! Beterschap voor haar! Ging jou rit wel goed?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:59

@MarlonNando: wat vervelend! Ik zou rust inlassen en dit goed uitzoeken. Zoals hierboven al gezegd, ik denk dat je anders toch niet ontspannen meer kan trainen. Hopelijk valt het mee. Wanneer is het uiterlijk inschrijven?

@ieris: wow! Dapper rijmaatje heb jij! Hoe ging het rijden zelf voor jou verder?

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:42

Ja vond het ook echt dapper dat ze nog door ging, het gebeurde al op 5 kilometer, en toen moesten we nog 25.
Ik had helemaal niet door dat het zo erg was, ze had wel pijn, maar wilde zelf ook niet stoppen, maar de rit uitrijden.
We hebben verder wel genoten van de omgeving, en gewoon rustig aan gedaan, vond het best een pittig parcours.
Bij binnenkomst was de hartslag mooi laag 44 , en de rest was ook goed.
Het paard van mijn rijmaatje had alleen een iets te hoge hartslag bij de finish, maar verder ook helemaal goed gekeurd.
Pas toen ze haar laars uit deed en naar de ehbo post ging, zag ze hoe erg het eigenlijk was.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:07

Poeh! Veel beterschap voor je vriendin!

Fijn dat je paard zo'n mooie hartslag had!

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:09

Ja beetje bagger, maar moet me afmelden dus ben alweer geld kwijt. Nee, ik stap niet meer met een fijn gevoel op, op deze manier. Morgen bellen en overleggen met de DA

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:04

Kan je je geld niet terugkrijgen met een dierenartsattest? In België gaat dat, ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie werkt.

Ik duim mee voor je paardje!

Ik ging vandaag een bosrit maken, maar 't is aan het stortregenen en super hard aan het waaien. Mss geen strak plan met mijn kleuter... Vanavond maar wat gaan dresseren, en intussen verder toetsen opstellen dan maar!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:19

Memuska schreef:
Kan je je geld niet terugkrijgen met een dierenartsattest? In België gaat dat, ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie werkt.

Ik duim mee voor je paardje!

Ik ging vandaag een bosrit maken, maar 't is aan het stortregenen en super hard aan het waaien. Mss geen strak plan met mijn kleuter... Vanavond maar wat gaan dresseren, en intussen verder toetsen opstellen dan maar!

Volgens mij gaat dit niet in Nederland tis gewoon jammer pech. Ik heb mij gister ook af moeten melden maar er werd ook niks benoemd over eventuele geld terug gave.. Ik stond met de trailer klaar om te gaan :(

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:49

Oh da's wel jammer :( 't Was een poging waard hé, als je dus ooit in België komt... ;-)

Hoe gaat het intussen met jouw paardje Relien? Vernageld las ik?

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:19

Ga het wel vragen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:30

Vaak is het zo dat wanneer je je weer uitschrijft voor de sluitingsdatum, je niet het volledige startgeld hoeft te betalen. Dit kun je vinden in het vraagprogramma. Bij Kootwijkerbroek staat in het vraagprogramma dat afmelden voor sluiting van de inschrijfdatum nog 10 euro kost, scheelt toch weer iets ten opzichte van het hele startgeld.

Afmelden op dag van wedstrijd is idd heel zuur, maar dan heeft de wedstrijdorganisatie ook wel al het werk al zo'n beetje gehad om je te laten starten (startlijst gemaakt, vetkaart al klaar, voldoende dierenartsen/assistenten geregeld voor het aantal deelnemers, etc) en evt. iemand van de reservelijst oproepen (als die er was) is dan ook niet meer mogelijk.
Dus hoe zuur ook, als je op de wedstrijddag zelf afmeldt, is het best logisch dat je het startgeld gewoon verschuldigd bent.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:14

Ik gaf mensen met een dierenartsverklaring wel startgeld terug maar niet inschrijfgeld of ik gaf de mogelijkheid te vrijwilligen. Moest wel een echte verklaring zijn want als de weersverwachtingen slecht waren waren er wel ineens heel veel paarden kreupel. Beetje jammer voor degene die echt een kreupel paard hadden maar afmeldingen zijn voor een organisatie ook niet fijn

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:57

Ik ga nog wel mailtje sturen voor mijn overnachtings kosten ik zou van zaterdag op zondag dan daar slapen.. camper was al halverwege