Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:04

Bedankt voor de reacties! De M400 zou ik heel graag willen hebben, maar wat een bedrag. Ik kijk nu ook naar de Inzone, stuk goedkoper maar ook een stuk minder mogelijkheden. Maar misschien wel genoeg voor in het begin?

Waar ik vooral inzicht in wil, is de zwaarte van mijn trainingen. Zo doe ik bijvoorbeeld intervaltraining waar mijn paard snel van herstelt, maar toch zou ik willen weten wat zijn hartslag doet. Voor de longe heb ik altijd weer een aparte band nodig om de hartslag te meten, toch?

Zijn er hier meer mensen die interval trainen en die daar een hartslagmeter bij gebruiken? Wat levert jullie dat extra op aan informatie?

Marije_jiplover

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:49

Je hoeft niet perse met een horloge te werken, als je met name achteraf wil analyseren kun je ook de polar H7 koppelen met bv endomondo op je telefoon of met polar beat op je telefoon.
Scheelt een berg kosten aan een horloge.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:08

Ik wil juist ter plekke kunnen anticiperen op de hartslag en binnen bepaalde grenzen kunnen trainen. Dus dan heb ik sowieso een horloge nodig toch?

Achteraf analyseren vind ik dan weer minder interessant.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 18:14

Je kunt ook je telefoon aan zo'n polsband om doen, want je kunt de hartslag wel live aflezen op je telefoon.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:13

De band die je onder het zadel gebruikt, kun je ook tijdens het longeren gebruiken, gewoon bevestigen aan de longeersingel.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:52

Dank voor de fijne tips, daar kan ik zeker wat mee!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:31

Ik lees hier al eventjes mee, heb ook plannen om te beginnen met endurance/lange afstanden rijden. Hoewel het niet al nodig is voor ons maar ik het reuze interessant vind heb ik de Polar M400 gekocht. Ook nav een tip hier ergens op bokt om de humane versie tweedehands op marktplaats te vinden en dan de equine belt los bij te kopen. Dus dat is ook een tip voor jou Wijslander! Ik heb het horloge met humane belt nu voor 70 euro gekocht (1 jaar oud en in perfecte staat) en hoef er nu voor 70 euro losse elektroden bij te kopen. Dus goed marktplaats in de gaten houden.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:11

En heb ik met het humane horloge dan dezelfde functies als met de equine versie, weet iemand dat? Gezien het prijsverschil denk ik van niet?

Mij lijkt het ook vooral reuze interessant en handig om effectiever te kunnen trainen :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:21

Het is hetzelfde horloge.
Bij de equine versie heb je er de equine belt of equine electroden bij. Bij de humane alleen een humane borstband.

Ik heb zelf eerst de electroden en de polar H7 zender gekocht en ben met m'n telefoon gaan experimenteren.
Heb inmiddels een Garmin horloge gekocht en daar moest een garmin hartslag sensor bij, want die werkt niet met blue tooth maar met ANT+, dus de polar H7 deed het niet met m'n horloge. Ik wilde iig meer kunnen dan het polar horloge kon, dus vandaar verder gaan zoeken en een poos getwijfeld tussen een Tomtom sporthorloge, maar uiteindelijk voor de Garmin gegaan. Tsja, toen moest er ook een nieuwe sensor bij, maar ja, als je alles van te voren weet...

Ik heb nu dus een H7 sensor met humane band over, die ga ik te koop zetten zodra ik thuis ben van vakantie.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:37

trouwens...ik vraag me zo af, gezien ik hier nogal wat combinaties voorbij zie komen wat betreft hartslagmeters (humaan combineren met equine bv)
Ik heb zelf dus de meest eenvoudige gekocht van polar; de equine inzone...vorig jaar nieuw gekocht......stel ik wil ooit (als we in hogere klasses zitten zeg maar) een uitgebreiderde versie hebben; dus een horloge met gps die daarnaast ook de gemiddelde snelheid en aantal km's etc voor me bijhoudt......kan ik dan gewoon een losse horloge kopen en die combineren met de inzone elektroden en transmitter? Of wordt het dan toch een complete nieuwe set kopen?

Niet dat ik dat nu al wil doen, maar op zich wel weer interessant om vast te weten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:47

Dat hangt af van op welke manier je transmitter en je horloge aan elkaar gekoppeld zijn.
Mijn humane horloge van toen ik nog hardliep, rsx300 van polar, ziet de H7 wel. Maar de transmitter die bij dat horloge hoort, is gecodeerd en kent alleen dat ene horloge. Uitwisselen met mijn mans horloge gaat niet, ook al is het precies hetzelfde horloge en dezelfde transmitter.
De electroden zijn wel uitwisselbaar, je klikt een andere transmitter met van die drukknoopjes gewoon op de electroden.
Maar of de transmitter overdraagbaar is naar een ander horloge moet je dan tzt even opzoeken op de website van polar. Die hebben ergens staan wat met wat compatible is.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:54

ja ok duidelijk....zou in het ergste geval dus een horloge met transmitter zijn die ik dan zou moeten kopen dus?
En dan de transmitter van het horloge gebruiken bij de inzone elektroden....na ja; das altijd nog weer wat goedkoper uit zijn dan echt een complete nieuwe set moeten aanschaffen.
Maar dat zoek ik dan idd tegen die tijd wel even uit op de polar website...voorlopig red ik het nog wel met de inzone en endomondo.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:53

Ik had de gewone inzone en reed dan met endomondo voor mijn route. Hartslag lees je dan direkt af van het horloge. Eigenlijk niets meer en niets minder. Begin deze zomer wou ik mezelf een kadootje geven en heb ik H7 transmitters gekocht voor 90 euro. Werkt wel op mijn inzone horloge dus nu lees ik daar de hartslag onderweg op af en de andere grgevens in de polar app

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:32

Wat bedoel je met H7 transmitters Napie? Wat kun je daarmee?

Ik vind het allemaal ingewikkeld haha. Neig nu naar de Polar Inzone, die voldoet prima aan mijn wensen en en dan hoef ik niet te klooien met een telefoon om de arm...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:51

De H7 trensmitter is er 1 met bluetooth zodat je die op je telefoon kan uitlezen

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:01

Ik zou graag willen beginnen met endurance, een kennismakingsklasse aan het einde van dit jaar (Epe of Someren?) en als het bevalt volgend jaar starten. Zijn er misschien nog mensen die er ook over na zitten te denken? Mijn paard heeft het mentaal soms nog een beetje moeilijk om alleen te lopen (in bos gaat beter dan in de polder), dus het zou lekker zijn als ik met iemand samen zou kunnen rijden. Ik heb een grote KWPNer van 8 jaar maar met een gemiddeld tempo (ze is niet extreem vlug en past zich snel aan aan een ander).

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:22

Ik ga ginkelse heide starten korte klasse 1, dat is 9 september. Mocht je die ook doen kunnen we wel wat afspreken :). Epe wilde ik de lange klasse 1 gaan doen.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:05

Linda_Fleur schreef:
Ik zou graag willen beginnen met endurance, een kennismakingsklasse aan het einde van dit jaar (Epe of Someren?) en als het bevalt volgend jaar starten. Zijn er misschien nog mensen die er ook over na zitten te denken? Mijn paard heeft het mentaal soms nog een beetje moeilijk om alleen te lopen (in bos gaat beter dan in de polder), dus het zou lekker zijn als ik met iemand samen zou kunnen rijden. Ik heb een grote KWPNer van 8 jaar maar met een gemiddeld tempo (ze is niet extreem vlug en past zich snel aan aan een ander).

Ik denk er nu over om in Someren mee te doen met de impulsklasse. (Wilde eigenlijk Loonse & Drunense Duinen doen...) Dan zou ik samen met mijn paardrijmaatje (13) en onze verzorgpaard en pony meerijden. Je mag dan gerust aansluiten bij ons. De pony is echt een durfal en bomproof. 'Mijn' hackney is soms een beetje een twijfelaar, maar met haar erbij durft ie bijna alles ;-). Ik ga het weekend bedenken of we gaan of niet.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:44

Ik zou eigenlijk ook Loonse & Drunense Duinen doen maar ik denk dat Teteringen mijn eerste en laatste wedstrijd was dit jaar :(
De andere vind ik allemaal te ver weg voor een pony die nog heel veel moeite heeft met trailerritten... Echt balen.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:18

Loonse & Drunese duinen gaat dit jaar niet door.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:56

AlexVB schreef:
Loonse & Drunese duinen gaat dit jaar niet door.

Ja daarom ook Zou ik die doen :P net als Rongyos hierboven
Jammer dat die 2 jaar op een rij niet doorgaat :(

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:55

@ Kayleigh327, Someren is ook maar een uurtje... ;)
@ Linda_Fleur, Waarom niet allebei?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:49

FelineNanet, ahh ik zie steeds meer wedstrijden die interessant zijn. Ginkelse Heide is ook niet heel gek ver van hier (of nouja.. eigenlijk is alles ver komende uit de randstad, op Wassenaar na dan, maar dat lijkt me niet zo'n super wedstrijd voor de eerste keer). Maar ik zou met deze wedstrijd met jou samen de korte klasse 1 kunnen starten?

Ronygos: Laat maar weten wanneer jullie besloten hebben! Someren is ook zeker een optie, hoewel een stuk verder bij mij vandaan maar mijn vader woont daar weer in de buurt waar we alvast zouden kunnen voorovernachten.

Psydoxy: Haha ja dat is een goede vraag, ik had me ingesteld dit jaar alleen te 'proeven', maar als de eerste me goed bevalt dan zou ik zomaar meerdere kunnen doen. Is er een limiet aan het aantal impulsklasses die je in een jaar mag rijden?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:54

Nee, je mag er zoveel rijden als je wil.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:59

Linda_Fleur schreef:
Ronygos: Laat maar weten wanneer jullie besloten hebben! Someren is ook zeker een optie, hoewel een stuk verder bij mij vandaan maar mijn vader woont daar weer in de buurt waar we alvast zouden kunnen voorovernachten.

En dan sluit je zaterdagavond gezellig aan tijdens de Marathon BBQ :D