Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:09

Leuk! Wij starten aanstaande zaterdag K1-kort... Nog anderen..?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:12

Ik heb in Laag Soeren gestart.

Heerlijk gereden en trots op m'n pony die met warm weer en pittig terrein keurig gelopen heeft.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:21

Prachtig..,!!!! Wij waren te laat voor Laag Soeren dus zijn we naar Paard en Leven geweest ...

Afbeelding
Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:16

Ik ben ook in Laag Soeren gestart maar dan een dag later op de mendurance klasse 2. Ik heb al sinds 2011 geen klasse 2 meer gereden en reed voorheen altijd met mijn dubbelspan. Nu aan start met mijn 19 jarige shet Nickey. We zijn eerste geworden met 13,5 km/u en een prachtige vetkaart. En dat ondanks de hitte op zondag.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:51

Detroit schreef:
Hier ingeschreven voor de impuls :)F

Nice!!!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:21

MarlonNaldo schreef:
Yes,

Leersum 29-7 is ingeschreven!! 30KM

Ik ook! Met de merrie van mijn vader, hopelijk daarna de overstap maken naar de k2 met haar.

Aankomende zaterdag start ik kk2 met mijn eigen paard. :)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:09

Ik vrees met het voorspelde weer een beetje voor de wedstrijd in Etten-Leur. :oo Hoorde dat de stukken zandpaden die er zijn zuigende modder worden bij veel regen en ze voorspellen nu regen dinsdag tot en met zaterdag. Hoop dat het meevalt, hebben lekker getraind dus ik heb geen zin in stapwerk door een slechte bodem :P

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:34

Bliksem schreef:
Ik vrees met het voorspelde weer een beetje voor de wedstrijd in Etten-Leur. :oo Hoorde dat de stukken zandpaden die er zijn zuigende modder worden bij veel regen en ze voorspellen nu regen dinsdag tot en met zaterdag. Hoop dat het meevalt, hebben lekker getraind dus ik heb geen zin in stapwerk door een slechte bodem :P

Ik zag het ook vorig jaar was het ook al zo nat. Galop was toen echt zeldzaam ben bang nu weer

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:12

Ben je daar vorig jaar ook gestart? Is het echt zo ellendig? Zit te twijfelen of ik dan wel wil starten als benen helemaal wegzakken in de blub en de andere helft asfalt is. Lijkt me niet heel bevorderlijk voor z'n benen.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:39

Zo erg is het ook weer niet, als het geregend heeft is het wat technieser rijden.
Is voor mij een thuis wedstrijd. En start daar se 84
Er zijn paar paden die modderig kunnen. Worden
Let gewoon goed op je paard pas je thempo aan en zie het als een uitdaging

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:45

meld me hier ook weer...laatste 5 maanden voornamelijk stille meelezer geweest (training heeft lange tijd stil gestaan vanwege darminfectie paard en gigantisch gewichtsverlies ten gevolge daarvan).

Maar goed; we zijn weer lekker aan het trainen weer sinds 2 maanden (onder het zadel, daarvoor alleen longewerk en wandelingen) en rustig aan de km's weer aan het opbouwen.

Alleen nu het volgende:heb op googlemaps wat routes uitgetekent om te rijden als training en daarbij gelijk de afstand gemeten. Nu had ik afgelopen weekend 1 van de routes gereden; 17 km volgens google maps. En daarbij endomondo aan gehad om de gemiddelde snelheid te meten. Maar bij terugkomst gaf endomondo een veel kortere afstand aan. En niet een paar meter of zo, maar echt km's verschil; endomondo gaf aan dat ik bijna 13 km gereden heb.
En van wat ik op het kaartje kan zien komt het verschil niet door contactverlies van de gps.

Nu wil ik toch wel graag weten wie nu de juiste afstand aangeeft. Ik ben geneigd te zeggen; google maps is de correcte van de 2 wat betreft de afstand. Dit omdat ik wat getest heb van de week op weg naar mn werk; volgens de ANWB routeplanner is dat 20 km......maar endomondo zegt op die route dat het iets over de 16 km is (en ja ik heb dezelfde route gereden als de ANWB routeplanner gaf; kon ook niet anders, omdat dat de enige mogelijke route voor op de fiets is). Heb nog niet gecontroleerd wat google maps zegt hoeveel km die route is. Maar wel op google maps de lengte van de trainingsbaan van mijn oud werkgever (dravers) gemeten...daar weet ik toevallig de afstand van...en google maps gaf diezelfde afstand aan.

Maar goed, omdat ik wel de juiste kmafstand bij wil houden om te weten waar we staan in de training...wie geeft de correcte afstand; google maps of endomondo?
En is het jullie zelf als eens opgevallen dat endomondo nogal afwijkt wat betreft de afstand die je gereden hebt? en dan bedoel ik; ook als het op het kaartje lijkt dat je geen contact verloren bent met je gps onderweg, want dan is het logisch natuurlijk dat de afstand niet klopt met de werkelijk gereden km's.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:00

Ik denk niet dat het aan endomondo ligt, maar aan de nauwkeurigheid van de GPS op je telefoon.

Met de wedstrijd In Ermelo had ik nagenoeg dezelfde afstand als de 21 km die het zou moeten zijn (minder dan een km afwijking) en in Laag Soeren ook (en daar klopte de afwijking ook nog eens, want op laatste moment was de route iets verlegd en daardoor zo'n 600 m korter geworden).

Heb sindskort ook een GPS horloge en ook daarmee komen de afstanden overeen met endomondo op m'n telefoon. Heb nu ingesteld dat de gegevens van m'n horloge zijn gekoppeld aan endomondo, dus hoef mijn telefoon niet meer mee te laten draaien, scheelt weer batterij.

Maar kort en goed, nee, ik herken het niet.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:27

Crazymel. Een uitdaging is het zeker .. ik hou er ook wel van ken alleen ook een hoop ruiters die dit jaar niet starten van wegen die paden..

Is er inmiddels al veel gevallen bij jullie ??

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:29

Bliksem schreef:
Ben je daar vorig jaar ook gestart? Is het echt zo ellendig? Zit te twijfelen of ik dan wel wil starten als benen helemaal wegzakken in de blub en de andere helft asfalt is. Lijkt me niet heel bevorderlijk voor z'n benen.

Echt wegzakken. Niet en er zitten ook wel goede stukken tussen maar ik had vorig jaar een paar paden waarvan ik dacht loopt mijn pony nu kreupel.. en zodra ik weer op het asfalt kwam liep hij goed.

Maar tis net waar idd je uitdaging ligt iets langzamer en technisch of makkelijker en sneller.

Tuurlijk baal ik ook als het echt een bagger zooi is. Maar ach we moeten het er mee doen en maak er maar een mooie uitdaging van

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:30

He relien nee is op paar druppels vrij droog gebleven gelukkig! Ik ga morgen helpen route uitzetten,

Met gps en Endomondo polar scheelt het bij mij ook wel eens ligt echt net aan de gps helaas.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:25

Mijn endomondo is altijd erg accuraat. Geen problemen mee

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:44

Crazymel schreef:
He relien nee is op paar druppels vrij droog gebleven gelukkig! Ik ga morgen helpen route uitzetten,

Met gps en Endomondo polar scheelt het bij mij ook wel eens ligt echt net aan de gps helaas.

Goed om te horen, ben benieuwd hoe je de paden er morgen bij vindt liggen. We gaan het zien, heb er in ieder geval weer zin in. Hoop dat het zaterdag zelf wat droger blijft dan ze nu voorspellen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:17

Ik doe morgen de computer en rij overmorgen de mendurance

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:45

Iedereen die morgen start heel veel plezier :)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:24

Mijn paard wilde de vrachtwagen niet op, dus ik ben inmiddels weer thuis en kan alle zooi weer uitladen voor niks. -O-

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:25

Bliksem schreef:
Mijn paard wilde de vrachtwagen niet op, dus ik ben inmiddels weer thuis en kan alle zooi weer uitladen voor niks. -O-

Nooo dat is balen! |(

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:09

Marije_jiplover schreef:
Ik denk niet dat het aan endomondo ligt, maar aan de nauwkeurigheid van de GPS op je telefoon.

Met de wedstrijd In Ermelo had ik nagenoeg dezelfde afstand als de 21 km die het zou moeten zijn (minder dan een km afwijking) en in Laag Soeren ook (en daar klopte de afwijking ook nog eens, want op laatste moment was de route iets verlegd en daardoor zo'n 600 m korter geworden).

Heb sindskort ook een GPS horloge en ook daarmee komen de afstanden overeen met endomondo op m'n telefoon. Heb nu ingesteld dat de gegevens van m'n horloge zijn gekoppeld aan endomondo, dus hoef mijn telefoon niet meer mee te laten draaien, scheelt weer batterij.

Maar kort en goed, nee, ik herken het niet.

hmmmm ok, dat zou betekenen dat mijn telefoon dus nooit de juiste afstand gaat geven waarschijnlijk. Wat die tot nu toe waarschijnlijk ook nooit gedaan heeft; had al een tijdje het vermoeden dat endomondo bij mij te weinig aangaf wat bevestigt werd uiteindelijk door google maps.
Nou ja dan meet ik zoveel mogelijk de route zelf wel uit op google maps om zo toch een beetje de km stand bij te houden.

Ow bliksem; dat is wel balen zeg.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:57

Meelezer meldt zich met een vraag! de laatste berichten over hartslagmeters in dit topic komen van begin 2016, dus ik ben benieuwd hoe het nu staat. Wie van jullie gebruikt er een hartslagmeter en welke heb je? Is een hartslagmeter i.c.m. je telefoon net zo handig als die met horloge? En hoe zit het met elektroden en megadikke vachten (ik heb IJslanders)?

Alle weetjes en tips zijn welkom :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:17

Bij mijn shet werkt hij prima het hele jaar door. Ik heb een polar h7 en gebruik onderweg alleen het horloge. Op telefoonn polar beat voor het uitlezen van de route achteraf

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:30

Met betrekking tot smartphones en GPS! Je GPS staat standaard op een afwijking van 100mtr. Dit is om je batterij te sparen. Je kan de nauwkeurigheid instellen tot 5mtr enbij sommige smartphones zelfs tot 1 mtr nauwkeurig. Dit vreet wel energie. Ik heb die van mij ook opnieuw ingesteld tot 1mtr nauwkeurig en het klopt als een bus zeg maar.

Ik gebruik de Polar M400 voor paard en mijzelf. De elektroden leg ik onder het zadel en aan de singel en tot nu toe nog nooit problemen gehad. De electrode onder het zadel moet je niet te hoog leggen dan krijg je wel drukplekken. Ik heb deze ter hoogte van mijn knie liggen altijd.