Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:42

Wij staken met z'n 3en rechtover, terwijl je echt gewoon naar links moest. Ze stond voor een boom, waar wij waren wel laatste starters van korte klasse 1. Achja wel heerlijk gereden en mooi debuut gehad met mooie waardes voor mijn oudje :D. Wij gaan 1 juli naar Etten-Leur, gaat hier iemand daar ook heen?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 00:18

Ik ben ook in Etten leur :D

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 00:22

FelineNanet schreef:
Wij staken met z'n 3en rechtover, terwijl je echt gewoon naar links moest. Ze stond voor een boom, waar wij waren wel laatste starters van korte klasse 1. Achja wel heerlijk gereden en mooi debuut gehad met mooie waardes voor mijn oudje :D. Wij gaan 1 juli naar Etten-Leur, gaat hier iemand daar ook heen?

Oudjes zijn gewoon de beste haha de mijne is ook al 22 en pas sinds vorig jaar in de endurance..

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 00:24

FelineNanet schreef:
Wij hebben precies hetzelfde gedaan. Ik heb de beelden van m'n helmcamera terug gekeken en het witte lintje dat aangaf dat we linksaf de zandverstuiving op moesten hing op een boom aan de linkerkant. Aangezien je alleen lintjes aan je rechterhand moet volgen dacht ik dat deze voor de terugweg was. Als ik van tevoren de kaart goed had bekeken en had gezien dat je maar één keer over de zandverstuiving komt had ik kunnen weten dat dat lintje wel voor ons bedoeld was.. leermomentje, maar wel echt zonde van onze tijd.

Ik ga ook naar Etten-Leur!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 00:30

Zijn jullie weleens eerder geweest? In het programma stond dat hoefbeslag aangeraden werd, maar mijn merrie staat momenteel op blote voeten. Hoefschoenen zijn helaas geen optie. Voor een keer weer op ijzers kan, maar heeft niet mijn voorkeur. Dus mijn vraag: is het echt nodig of is er genoeg berm?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:19

In Etten-Leur zou ik wel hoefbeslag nemen...

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:07

Ik ga niet naar Etten-leur. Die van mij heeft geen ijzers dus ik doe die niet.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:57

Wat is er precies voor ondergrond? Ik wil daar starten met voor hoefschoenen en achter bloot.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:38

Etten-Leur is veel asfalt.. en als je pech heb en het heeft geregend modderig en veel wortels.. ik vond het vorig jaar een zeer lastig parcours

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:06

Heb je daar toevallig nog de route van? De kaart staat nu nog niet online. Maar moet ik me dan voorstellen dat er 3km achter elkaar wel asfalt kan zijn (zonder berm ernaast) of zijn het steeds kleinere stukken tussendoor?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:11

Het is weer een jaar geleden maar volgens mij soms stukken asfalt en er was ook en stuk beetje stenig maar hoelang dat was weet ik niet..

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:18

Ette leur is wel meer afvalt maar valt mee zijn overal bermen. En kleine stukjes waar geen berm is. Bos is als het nat is wat techniescher rijden maar ook goed te doen.
Zal vanavond eens kijken of ik de kaarten van vorig jaar nog heb
En het is het altijd super gezellig!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:19

Die van mij vindt asfalt minder erg dan stenig. Maar we gaan het gewoon proberen, moet goedkomen :)
Als iemand toevallig de route heeft zou ik die alsnog wel graag willen!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:21

Crazymel schreef:
Ette leur is wel meer afvalt maar valt mee zijn overal bermen. En kleine stukjes waar geen berm is. Bos is als het nat is wat techniescher rijden maar ook goed te doen.
Zal vanavond eens kijken of ik de kaarten van vorig jaar nog heb
En het is het altijd super gezellig!
Ah kijk, ik was tegelijk met jou aan het typen.
Maar als er grotendeels bermen naast zijn komt het al helemaal wel goed.
Dat technischer rijden is voor ons wel echt een goede oefening. Merkte in Teteringen al dat hij niet gewend is dat er boomwortels liggen waar hij op moet letten, maar dat ging gedurende rit steeds beter. Bij ons thuis is alles vlak en zand haha. Maar juist leuk vind ik dat, geeft een beetje uitdaging :P

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:34

Dan gaan er voor de zekerheid wel ijzers onder, wel zo lekker voor mijn merrie. Ik heb er in ieder geval zin in. Mocht iemand trouwens nog een rijmaatje zoeken, ik leer graag en wil tussen 10 en 11 gemiddeld rijden. Het wordt voor ons de 2de wedstrijd

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:28

Ik heb altijd ijzerloos gereden t/m klasse 3 (mendurance trouwens) Etter Leur was de eerste wedstrijd waarbij ik heb getwijveld om te stoppen op een groompunt vanwege de ondergrond. Bermen waren er wel maar erg smal, veel brandnetels of doornstruiken. Nu rij ik op ijzers

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:53

Als het al aangeraden word in het programma geloof het dan ook maar zal er niet voor niks staan en organisatoren kennen de route vaak erg goed.

Als je geen ijzers hebt en je wilt wat ik me kan voorstellen geen hoefschoenen zou ik een andere wedstrijd uitzoeken.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:30

Hoefschoenen zijn geen optie omdat mijn merrie een soort zwemslag doet voor, hoe goed ze ook zaten (ook helemaal ingesnoerd) ze bleef ze draaien. Gebeurt overigens ook met springschoenen. Dus maar besloten dat het beter is om gewoon een ijzer eronder te doen :+. Ijzertje komt er nu gewoon onder, bijkomend voordeel is dat ze ik ze mooi in kan rijden met andere routes bij ons waarbij eerst 5km verhard is.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:53

Heb deze nog gevonden is de kaart van vorig jaar.
Sta in die omgeving 5 km van de start af Afbeelding

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:18

Hier nog een beginner. Dit jaar ga ik mijn verzorgpaard en met mijn ponymaatje en verzorgpony meedoen met de impulsklasse in Loonse en Drunense Duinen. We zijn daar al 2x vrijwilliger geweest en willen graag zelfs eens meerijden.
Vind vooral het vervoer tegen die tijd vanaf omgeving Eindhoven naar Loon op Zand spannend; ik heb in die jaren dat ik dit paard rijdt hem nog nooit op een trailer gehad. De pony laadt heel gemakkelijk, dus het zal wel goed komen. MIsschien kan ik voor die tijd eens oefenen met iemands trailer uit de buurt.
We gaan gebruik maken van de Paardentaxi omdat we zelf geen trailer/geschikte auto hebben. Mochten er nog meer mensen vanuit omgeving Eindhoven gaan en nog vervoer zoeken; volgens mij kan ze 4 paarden/ponys laden op de vrachtwagen. Dus dan zouden we wat kunnen combineren. Tijdens de wedstrijd blijft ze ook op ons wachten.
Onze buitenritten zitten meestal tussen de 25-30km in, dus daar maak ik me geen zorgen over. Nog wat preciezer kijken hoe ons tempo is (maar daar zijn handige apps voor ;-)) en vooral lekker rijden.
De basisenting moeten we herhalen; 1e deel hebben ze afgelopen week gehad, 2e deel met een paar weken. Ze waren al een paar jaar niet geent....

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 01:06

Ik start ook in Etten-leur!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:24

Rongyos schreef:
Hier nog een beginner. Dit jaar ga ik mijn verzorgpaard en met mijn ponymaatje en verzorgpony meedoen met de impulsklasse in Loonse en Drunense Duinen. We zijn daar al 2x vrijwilliger geweest en willen graag zelfs eens meerijden.
Vind vooral het vervoer tegen die tijd vanaf omgeving Eindhoven naar Loon op Zand spannend; ik heb in die jaren dat ik dit paard rijdt hem nog nooit op een trailer gehad. De pony laadt heel gemakkelijk, dus het zal wel goed komen. MIsschien kan ik voor die tijd eens oefenen met iemands trailer uit de buurt.
We gaan gebruik maken van de Paardentaxi omdat we zelf geen trailer/geschikte auto hebben. Mochten er nog meer mensen vanuit omgeving Eindhoven gaan en nog vervoer zoeken; volgens mij kan ze 4 paarden/ponys laden op de vrachtwagen. Dus dan zouden we wat kunnen combineren. Tijdens de wedstrijd blijft ze ook op ons wachten.
Onze buitenritten zitten meestal tussen de 25-30km in, dus daar maak ik me geen zorgen over. Nog wat preciezer kijken hoe ons tempo is (maar daar zijn handige apps voor ;-)) en vooral lekker rijden.
De basisenting moeten we herhalen; 1e deel hebben ze afgelopen week gehad, 2e deel met een paar weken. Ze waren al een paar jaar niet geent....

Ik stuur je even een PB. Hier ook omgeving Einhoven en wil misschien ook de impulsklasse rijden daar.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:13

Leuk! Ik heb je ook een pb gestuurd.

Josien_ schreef:
Rongyos schreef:

Ik stuur je even een PB. Hier ook omgeving Einhoven en wil misschien ook de impulsklasse rijden daar.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:22

Yes,

Leersum 29-7 is ingeschreven!! 30KM

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:43

Hier ingeschreven voor de impuls :)F