Kootwijkerbroek, wie gaat er allemaal naar toe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

Re: Kootwijkerbroek, wie gaat er allemaal naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:45

nou, ben weer thuis van een enigszins teleurstellende rit...

Dustin liep zo lekker in het begin! heb ongeveer 17 km/h gereden en het ging echt super. Totdat we samen met sabien en jarc de 2e route oppikten inplaats van naar de vet-gate te gaan... Daardoor 15 km om gereden. Had er toen zo de balen van en omdat ik in feite het 2e rondje toch al zowat had gereden maar gestopt in de vet-gate. Poownie gelukkig helemaal goed gekeurt en was ook nog lekker fris dus dat was allemaal wel goed Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:33

Wat een dag zeg.
Ik ging naar de wedstrijd met de intentie om eens wat harder te rijden dan we normaal doen en ik wilde ook wel eens een wedstrijd winnen, want ik weet dat Anouar het kan op deze afstand.

Eerste rondje lekker door gereden, aangeboden op 2 minuten en ik ging als eerste weg uit de vetgate. Maar niet ver achter me zat een meisje met een klein ponytje.
Dus die kwam me op een gegeven moment voorbij. Maar ik wilde winnen, dus liet haar niet gaan.
Tweede rondje nagenoeg helemaal gegalopeerd, zij voorop, ik voorop etc. Laatste stukje ben ik er achter blijven rijden omdat wist dat Anouar die pony in een eindsprint makkelijk kon hebben (Anouar kan loeihard)
Zo gezegd zo gedaan, het hek door en de eindsprint ingezet. Anouar vloog er voorbij en met een ruime paardlengte voor die andere vlogen we naar de finish...

Maar er was geen finish. We vlogen het pad over in enorme vaart, m'n moeder schreeuwend tegen mensen en andere ruiters dat ze aan de kant moesten.
Opeens zag ik de weg wel heel dichtbij komen, dus ik trek Anouar op de rem, dat andere meisje vliegt me voorbij, in galop de weg over. Zij galopeerde in volle vaart door tot de weg die langs het terrein loopt.
Ik ben gaan stappen en daar kwam de finish auto aan, opweg naar de finish.
Ik was echt kwaad.

Anouar verzorgd en naar huis gebracht, met de jury gesproken en dan maar wachten op de prijsuitrijking, want wie had er nu gewonnen?

Uiteindelijk heb ik toch gewonnen, met een gemiddelde snelheid van 18,3 km/uur.
Wat was ik blij zeg. De allereerste keer dat ik eerste wordt op een endurance wedstrijd Party!!

Maar vooral die eindsprint is me heel erg bijgebleven. Wat gingen we hard. Anouar was alleen maar bezig met winnen, ik kreeg er kippenvel van.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:04

Gefeliciteerd Lenneke! Super Lachen Maar tot waar mocht je nog sprinten? Tot aan die grote weg bij de oversteek of stond daar voor de finish auto al?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:12

De finish had halverwege het pad moeten zijn, maar ze waren er nog niet.

Ik zat in de eerste groep van klasse 2, dus ik finishte als eerste van alle deelnemers van de dag.

In principe ben je daarna klaar. Maar ik was alleen maar druk met die finish te zoeken, tot ik ineens doorkreeg dat er geen finish was en we in volle rengalop op de weg afstormde.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:17

Wow, dat had dus behoorlijk mis kunnen gaan bij de weg en natuurlijk balen dat ze er nog niet waren om je tijd op te schrijven ed. Hoe hebben ze het nu opgelost?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:34

Ik ben gewoon eerste geworden.

En nu lekker onder een warme douche Haha!
Ik heb trouwens heerlijk gereden op m'n leen podium. Toch wel veel lekkerder dan op m'n Massimo.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:38

Dus het wordt waarschijnlijk toch een podium? Kan je daar ook nog een beetje fijn mee dressuren? Lijkt me lastiger dan met een Engelse boom of heb ik dat mis?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:56

Dressuur gaat prima, alleen mag je er niet mee op dressuurwedstrijd.

Alleen ik wil met een lederen zitje ipv een bontje. Na de eerste bui was het bontje vol water Clown

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:57

Gefeliciteerd Lenneke, ook nog maar eens hier!
Ik ga naar bed, maar wil wel nog even meedelen dat we inderdaad samen met nog iemand als laatste binnenkwamen, maar WEL goedgekeurd onze derde klasse 3 uitgereden hebben!
Ik ben weer heel erg trots, maar dat begrepen jullie al!
Goh, die Jipper is ECHT klasse 4 startgerechtigd... WOWWWW!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:57

woeliej schreef:

Dustin liep zo lekker in het begin! heb ongeveer 17 km/h gereden en het ging echt super. Totdat we samen met sabien en jarc de 2e route oppikten inplaats van naar de vet-gate te gaan... Daardoor 15 km om gereden. Had er toen zo de balen van en omdat ik in feite het 2e rondje toch al zowat had gereden maar gestopt in de vet-gate. Poownie gelukkig helemaal goed gekeurt en was ook nog lekker fris dus dat was allemaal wel goed Haha!

Balen zeg. Ik kwam je nog tegen, ik dacht nog, die hoort hier niet te rijden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:58

mazzeltje schreef:
Gefeliciteerd Lenneke, ook nog maar eens hier!
Ik ga naar bed, maar wil wel nog even meedelen dat we inderdaad samen met nog iemand als laatste binnenkwamen, maar WEL goedgekeurd onze derde klasse 3 uitgereden hebben!
Ik ben weer heel erg trots, maar dat begrepen jullie al!
Goh, die Jipper is ECHT klasse 4 startgerechtigd... WOWWWW!

Gefeliciteerd!!! Nu op naar de eerste klasse 4?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:00

Nee, volgend jaar.
Op naar de 102 van Wanroij!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:27

Super Mazzeltje, gefeliciteerd! En nu verhuizen morgen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:43

Altijd zo mooi om te zien wat de paarden willen eten tijdens en na zo'n wedstrijd.
In de vetgate wilde hij alleen maar appels en wortels eten, absoluut niets anders. Na de finish wilde hij alleen maar haver eten en nu thuis wil hij alleen maar hooi eten en laat hij z'n wortels en appels gewoon in z'n bak liggen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:51

Lenneke_ schreef:
woeliej schreef:

Balen zeg. Ik kwam je nog tegen, ik dacht nog, die hoort hier niet te rijden.

punt is dat het me echt zo vaak gebeurt, fout rijden... Daarom was ik ook super gefrustreerd en kwaad dat ik maar gestopt ben. Zou wel eens een rit gewoon lekker uit willen rijden zonder weer tich km om te rijden door 1 of ander dom onbenulligheidje.. Huilen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:55

Misschien een gekke vraag, maar drink je wel genoeg onderweg?

Zodra ik te weinig drink kan ik me niet meer goed concentreren en ga ik fout rijden.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:58

Jammer woeliej dat je verkeerd gereden bent maar wel fijn dat alles verder goed was

Lenneke gefeliciteerd! wat super zeg zo'n eindsprint, jammer dat er geen finish was

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:58

Grappig he, dat eten. Fleur had net thuis ook een bak muslie, maar liet ook de appels voor wat het was!

Alles is hier ook weer zoals het hoort, ik vond het een top dag! Voor het eerst met Fleur een wedstrijd alleen gereden, ik heb genoten!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:21

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:28

Hoi hoi!!

Ik heb gisteren ook heerlijk gereden in de kenningsmakingsklasse, 9,8 km/u met een hartslag van 40 en een 4e plek Haha!, helaas geen prijs..
Maar wat een gedoe zeg om half 8!
Mijn paard ging naar de voorkeuring, nou die fax waar ik eergister over vertelde was dus mooi niet voldoende, terwijl de organisatie had gezegd van wel!
Ik was booos!!! Was echt woest, dan moeten ze maar duidelijkheid binnen de organisatie creëren, omdat ze dat niet hadden mocht ik dus niet starten!!
Ik ben dus met me paard naar Bokhorst gelopen (dierenkliniek naat Onder de Kastanje), die vent uit ze bed gebeld hihi om te vragen of hij wat stempels kon zetten, dus hij weer met de dierenarts bellen die de fax had gestuurd en het was geregeld Haha! helemaal blij ikke!!
Ik weer terug naar de jury, paspoort onder der neus gedrukt, kon ze me mooi niet weigeren, stond ze wel even raar van te kijken want ze had niet gedacht dat het me zou lukken!
Bij de tussentijdse keuring had Kadans een te hoge hartslag van 68, na 5 minuten was het 48, maar dit was me eigen schuld omdat we voor de keuring gegalopeerd hadden..
Ik vond het ondanks het slechte weer toch een leuke rit!
En niet te vergeten, ben ik 1 keer goed gereden (hier zit er ook 1 die overal verdwaald)

Edit: Oh ja bij de tussentijdse keuring stond iemand te fotograven maar weet niet meer op welke site ik ze kon terug vinden, iemand wel?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:39

Lenneke_ schreef:
Misschien een gekke vraag, maar drink je wel genoeg onderweg?

Zodra ik te weinig drink kan ik me niet meer goed concentreren en ga ik fout rijden.

nee, ik drink erg weinig onderweg. Sowieso overdag eigenlijk. Best slecht, ik weet het Bloos

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:44

maximiliaan schreef:
Edit: Oh ja bij de tussentijdse keuring stond iemand te fotograven maar weet niet meer op welke site ik ze kon terug vinden, iemand wel?

www.janexel.nl

Ik heb bij de zandverstuiving en later bij de finish gestaan.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:47

Misschien moet je dan eens proberen om meer te drinken.
Er zijn van die handige heupgordeltjes met kleine flesje voor hardlopen. Neem dat mee en spreek met jezelf af dat je bijvoorbeeld twee van die flesjes leeg moet drinken per ronde en dat je in de vetgate ook nog eens minimaal een half normaal flesje leeg drinkt.

Als je je daardoor beter kunt concentreren en minder fout gaat rijden zou dat toch mooi zijn.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:12

Gister ook kennismakingsklasse gereden ... en helemaal trots op m'n 4 jarige Haha! Had niet gedacht dat ie zoveel conditie had ... rare puber maar z'n energie verspillen met z'n gehuppel en stuiter Tong uitsteken

Voorkeuring: hartslag 36, ademhaling 44, andere waarden goed en locomotie A
p/a: hartslag 60 .. hij wilde niet rustig stappen 2km voor de p/a. Ipv dat je nou moe wordt van die zandverstuiving, kreeg ie helemaal een opleving .. raar beest Tong uitsteken
finish: hartslag 52
nakeuring: hartslag 36, ademhaling 22, locomotie een A .. en DA vond dat ie wat te weinig darmgeluiden had, moest ik in de gaten houden. Viel wss wel mee, aangezien die wel gegeten, gedronken en gemest had.
Mijn snelheid was 9,027 km/h ... incl . 10 minuten wachten bij de p/a voor m'n zusje.

Vond het best zwaar ... zulk zand en heuveltjes zijn we helemaal niet gewend. Maja, dan moeten we al heel ver reizen om zulke omstandigheden ze vinden. Appelscha komt wat in de buurt, maar is nog steeds niet hetzelfde.

Maar ben erg trots op m'n huppelende puber .. geen moment echt moeten bijdrijven. Was me ook een partij ongeduldig met de voorkeuring (kijkerig, trappelen op de plaats en dan een hartslag van 36 .. dat snap ik dan niet Clown ) .. en de start moeten we het maar niet over hebben. We starten gewoon in stap, dus waar dat weg komt Tong uitsteken

Hier een piccie van m'n knappe peerd (en moi erachter) bij de p/a
Afbeelding

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:44

ik kan inderdaad wel eens gaan proberen meer te drinken en eten. Haha!