Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)Ganna schreef:Je mag toch doen wat je zelf wilt? Ik bedoel jij kent je paardje het beste en weet dan ook wat ze al dan niet aan kan.
Toydoll schreef:Ganna schreef:Je mag toch doen wat je zelf wilt? Ik bedoel jij kent je paardje het beste en weet dan ook wat ze al dan niet aan kan.
Tuurlijk mag ik doen wat ik wil, maar ik heb geen ervaring hiermee en weet dus ook niet wat 'normaal' is.
Ik heb qua deze wedstrijd echt geen idee wat ik met haar kan verwachten, ik denk dat ze zich wel vrij normaal gedraagd maar we zijn nog nooit met de trailer ergens heen geweest waar ze het niet kende... Tot nu toe alleen maar terug naar de manege waar ze vandaan komt. En ooit zijn we natuurlijk wel naar onze stal verhuist, maar toen heeft ze een half jaar kunnen wennen voordat ik erop zat, ze was immers nog niet ingereden
)
. NienkeMulder schreef:Het is misschien een beetje kortdag, maar ik zou nooit op wedstrijd gaan als ik nog niet eens wist hoe mijn paard zich op vreemd terrein gedraagt... Een eerste wedstrijd heeft al zoveel nieuws in zich dat ik zou proberen het nieuwe zo veel mogelijk te beperken. Je vraagt nu van je paard niet alleen een zware lichamelijk inspanning maar ook een heel erg zware mentale inspanning. Het is niet zomaar een vreemd terrein, er zijn ook nog eens erg veel mensen/auto's/honden/paarden. Er gebeuren rare dingen zoals keuringen/met heel erg veel paarden het bos in/etc.
Ik zou er altijd voro zorgen dat in elk geval een aantal van die dingen al bekend zouden zijn.
Dus een tijd in de trailer staan, ergens anders een rit maken, op een ander terrein zijn waar vreemde dingen gebeuren (al is het maar een manege waar je de trailer neer zet om een rit te gaan maken).
. Overigens hebben we dus al een paar wedstrijden gehad (dressuur & spring) op de manege waar ze ook geboren is (maar niet opgegroeid). Veel mensen, auto's en honden zijn ook geen probleem (wij zijn ook over een honden strand gereden waar iets van 50 honden rond haar heen liepen, ze keek niet eens)

Jij betaalt alleen de kosten die bij een wedstrijd vermeld staan als inschrijfkosten kennismakingsklasse. 
Ben ook altijd benieuwd naar de startlijst....