Endurance Holterberg (4/9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:37

Maarten schreef:
Als je bij het aanmelden op zaterdag nogmaals even aangeeft dat je graag samen wilt starten met vrienden/vriendinnen dan zorgen we dat dat op één of andere manier goedkomt. Recentelijk zijn de regels van samen starten aangepast en eigenlijk kan/mag het niet, maar daar passen we wel een mouw aan Knipoog

Huh heb ik iets gemkst, sinds waneer mag je niet meer samen met je trainingsmaatje starten? (niet dat ik die heb ofzo maar soms is samen met iemand oprijden wel handig).... Is dit alleen voor Holten of algemeen?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:26

Volgens mij kan dat ook gewoon, moet je even goed lezen want volgens mij zijn we daar nog over doorgegaan.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:03

Oeps Bloos! tsja vakantieluiheid he? Hihihii

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:48

Weet iemand vanaf hoe laat je normaal gesproken kunt starten? Ik rij voor het eerst mee en rij de 28 km. Hoe laat ben ik dan ongeveer bezig met keuren, P/A etc. Ik verwacht dat ik er circa 3 uur over rij.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:49

manon 2 is het dan iet handig om een stal in de buurt te regelen en een dag eerder te komen, lijkt me anders wel erg zwaar voor je paard....

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:58

Nee hij is het wel gewend, hij kan er goed tegen. Ik vertrek rond 6 uur/half zeven van stal. Dan neem ik biks mee voor op de wagen en heeft hij zijn biks al gehad. Na t rijden spons ik m af en laat m rustig wat muesli eten, dan weer op de wagen met opnieuw hooi en dan lekker naar huis.

Ik ben pas bij Karin geweest, was goed te doen op 1 dag.

Ik wil graag thuis slapen, ik hou niet van ergens anders slapen zonder mijn man Lachen

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:00

Man meenemen, doe ik ook!!!! En klasse 2 zal wel rond 9 uur starten dus dan zou ik wel errug vroeg moeten vertrekken.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:09

Mijn man vindt dat niet leuk om de hele dag daar te hangen tot ik klaar ben Lachen die heeft leukere dingen te doen.

Ik wil graag weten hoe laat ik ongeveer klaar ben, want mijn groom heeft 's avonds een feestje (IngridM het feestbeest).

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:32

Manon 2 schreef:
Ik wil graag thuis slapen, ik hou niet van ergens anders slapen zonder mijn man Lachen

en de groom slaapt ook GRAAG gewoon thuis

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:29

Manon 2 schreef:
Weet iemand vanaf hoe laat je normaal gesproken kunt starten? Ik rij voor het eerst mee en rij de 28 km. Hoe laat ben ik dan ongeveer bezig met keuren, P/A etc. Ik verwacht dat ik er circa 3 uur over rij.

volgens mij was het vanaf 10 uur starten en daarvoor voorkeuren.
Vorig jaar ben ik lekker vroeg gaan keuren toen de klasse 3 net weg was, kun je daarna meteen starttijd aanvragen en lekker op je gemakje klaar gaan maken, beviel me prima. Haha!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:32

Ja, maar net als vorig jaar kom jij een dag van tevoren.

Iemand nog in het bezit van de groomplaatsen klasse 2 van vorig jaar??

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:15

Jorie schreef:
Ja, maar net als vorig jaar kom jij een dag van tevoren.

Iemand nog in het bezit van de groomplaatsen klasse 2 van vorig jaar??

Ja klopt, de ervaring leert zeggen we maar, geeft toch veel meer rust voor ruiter en paard.
Ik heb die kaart nog wel ergens moet ik morgen ff gaan zoeken voor je, tis ene beetje een zooitje in mn kantoortje hihihi

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:49

Oké maar hoe werkt het dan?
Je komt aan op het terrein.
Meldt je bij het secretariaat.
Daar krijg je ook je veterinaire kaart.
Dan ga je laten voorkeuren (mag dat wanneer je wilt?)
Dan ga je een starttijd aanvragen (weer bij het secretariaat?)
Klasse 1 start altijd als laatste????

Moet je je dan nog ergens melden voordat je vertrekt?

Jeetje wat een vragen!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:57

Dat staat allemaal in je boekje wat je zo ongeveer een week voor de wedstrijd in huis krijgt!

- je komt aan
- meldt je
- krijgt je hesje en kaart
- gaat naar de voorkeuring zodra die open is voor jou afstand
- wordt hopenlijk goed gekeurd!
- loopt naar de start en spreekt een starttijd af

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:58

Je mag pas na de nakeuring vertrekken als je bent goed gekeurd!
Na inlevering van je hesje en kaart!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:58

ik zoek nog een rijmaatje wie moet er ook alleen rijden? ik heb een haflinger die pittig doorloopt kan groot paard bijhouden

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:45

Ik vind het juist zo heerlijk om alleen te gaan rijden, lekker ons eigen tempo. Maar misschien ben ik gek.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:02

Manon 2 schreef:
Ik vind het juist zo heerlijk om alleen te gaan rijden, lekker ons eigen tempo. Maar misschien ben ik gek.

Vast!!! (kiddin')

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:30

Manon 2 schreef:

Ik denk ook niet dat ik Heleen's paardje ga bijhouden, die heeft echt temperament en snelheid! Bloos! Maar die van Irsa klinkt al net zo iets als mijn Roskurtje, dus ik zie dan wel weer hoor. Lachen

Ik rij thuis al zovaak uren alleen, en met meerdere mensen erbij vind ik het altijd veel leuker om langer weg te blijven, Roskur ook. Dus dat gun ik hem en mij wel, om naast een 'wedstrijd', ook nog plezier te hebben en gezelschap. Lachen

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 08:08

Het gaat mij ook zeker niet om de wedstrijd (eigenlijk helemaal niet). Ik vind het alleen gewoon zo lekker om zelf te kunnen bepalen hoe hard ik draaf en galoppeer. Maddox heeft van zichzelf een lekker draftempo waarbij zowel hij als ik niet moe worden. Als je met z'n 2en rijdt dan pas je je toch aan elkaar aan.

Samen rijden is ook heel leuk en doe ik ook heel vaak, maar op één of andere manier vind ik alleen rijden ook heel prettig, dan ben ik ook meer gefocust op Maddox dan wanneer ik met iemand rij. Dan is hij meer vervoermiddel zeg maar.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:27

Manon 2 schreef:

Nee, is niet gek. Ik rijd ook alleen. Zeker nu in klasse 2. Gewoon eigen tempo bepalen. Ik praat ook tegen mijn paard onderweg, dus alleen ben ik niet. Je doet het toch samen met je paard.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 11:12

Jorie schreef:
Nee, is niet gek. Ik rijd ook alleen. Zeker nu in klasse 2. Gewoon eigen tempo bepalen. Ik praat ook tegen mijn paard onderweg, dus alleen ben ik niet. Je doet het toch samen met je paard.

Dat heb ik ook heel sterk, dat teamgevoel! Maddox is ook zonder ander paard veel dapperder. Zodra er een paard bij is, dan mag dat andere paard de enge dingen eerst doen.

Het enige waar ik Maddox niet alleen overheen krijg is water en bruggetjes waar je het water doorheen kan zien (houten plankjes). Bij de bruggetjes kan ik nog afstappen en dan loopt hij mee, maar door een grote waterplas heen dat lukt dus echt niet.

Op het strand liep hij wel met Apple's paard mee door de zwilletjes, maar de zee in: nooit!

En bij ons zo'n klein meertje, nou al ga ik er tot mijn knieën in: hij niet hoor! Maar ik heb tijdens mijn rit in Holten geen water gezien dus, ik hoop maar dat dat er niet in zit.

Ik heb toch een tijdje geleden ergens foto;s gezien van een endurance met een grote plas waar je doorheen moest?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 11:42

Dat was Wittelte Manon. En die wedstrijd is er helaas niet meer.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:59

En daar kon je ook omheen. Mijn paard dus.........gaat echt niet zomaar in haar eentje door een grote waterplas.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:47

Rowan ook niet. Mocht dat ooit nodig zijn dan moeten we met z'n allen opstellen achter Ka en direct achter de kont van Retje aansturen Haha!