Rabobank Vechtdalrit Ommen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:53

Ik denk dat dit ook een punt is voor het bestuur. Kan een paard worden afgekeurd op algemene conditie? Want daar gaat het hier om. Het gaat verder dan hartslag, turgor of wondjes...
En als een paard volgens de regels wordt goedgekeurd, mag een jury een paard alsnog niet laten starten vanwege de risico's die er bij komen als het paard in slechte algemene conditie is? Wiens taak is dat eigenlijk, van die dierenarts of van de jury?

Er zijn al meerdere berichten richting het bestuur gegaan, hopelijk pakken ze dit op :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:57

_suus19_ schreef:
Zal de jury er wat aan (kunnen) doen? Neem aan dat die ze ook gewoon voorbij heeft zien komen en het niet voor niets zo gelaten heeft. Het is geen onderdeel van de vet-kaart ofzo.

Ik zie wel meer dingen waarvan ik denk; moet dat nou? Veel te zware/grote ruiters bijvoorbeeld. En op een gegeven moment reed er een paar achter me die zo hard hijgde dat ik dacht dat hij ieder moment neer kon storten..Maarja als de hartslag goed is aan het eind, en ze lopen nog redelijk, wat moet je er dan mee?

Maneges hanteren 80 kg als grens voor een rijles. Maar ik zie mensen het bos ingaan die over die grens zitten en dan niet voor een klasse 1 ritje...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:38

Arabesk heb jij misschien een verklaring voor de conditie van de arabier en draver in ommen.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:39

Arabesk schreef:
_suus19_ schreef:
Zal de jury er wat aan (kunnen) doen? Neem aan dat die ze ook gewoon voorbij heeft zien komen en het niet voor niets zo gelaten heeft. Het is geen onderdeel van de vet-kaart ofzo.

Ik zie wel meer dingen waarvan ik denk; moet dat nou? Veel te zware/grote ruiters bijvoorbeeld. En op een gegeven moment reed er een paar achter me die zo hard hijgde dat ik dacht dat hij ieder moment neer kon storten..Maarja als de hartslag goed is aan het eind, en ze lopen nog redelijk, wat moet je er dan mee?

Maneges hanteren 80 kg als grens voor een rijles. Maar ik zie mensen het bos ingaan die over die grens zitten en dan niet voor een klasse 1 ritje...

Dat is dus precies de reden waarom ik ben afgevallen voor mijn paard!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:49

Was je zo zwaar dan? Ik ken je alleen van recente foto's, model slanke den :-D

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:15

Ik was als groom mee en heb genoten. Enige punt was dat we het groompunt D niet konden vinden, we hebben echt vanalles geprobeerd maar helaas bleven we maar rond rijden. Na een uur maar richting finish gegaan en toen een stuk tegemoet gelopen en in de berm wezen wachten met prachtige palmbomen achter ons en een hoop lol :P

De vosjes vielen mij ook op en dan niet in positieve zin. Vind eigenlijk dat er ook de mogelijkheid moet zijn op paarden die in te slechte conditie zijn niet te laten starten ookal is hartslag, locomotie etc in orde.

Arabesk, begrijp ik het goed als 1 van de vosjes van jou is/jij mee startte? Mag ik vragen waarom de paardjes er momenteel zo uit zien?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:06

Nouja 80 kg is wel weer erg weinig en het ligt ook wel een beetje aan het paard natuurlijk. Maar ruiters zouden ze niet in de weg moeten zitten.

Maar Arabesk, je reageert helemaal niet over die vossen? Het hele topic al niet Als ze van jou zijn neem ik aan dat je er zelf ook wel een mening over hebt? Jouw paard heeft bijna alle wedstrijden dit seizoen gelopen toch? En ook een aantal keer afgekeurd, als ik mij niet vergis.. Waarom zoveel wedstrijden?

Denk eerder dat ze niet onbespiert zijn maar juist gigantisch overtraind.

Ik had hetzelfde probleem met mijn paard, kwam hier in februari achter, dat hij wel erg mager werd en wat conditie verloor. Toen veel rust gegeven en heel veel meer gaan voeren. Pas in Ommen ben ik weer gestart. M'n paard had echt bijna 3 maanden nodig om bij te komen..

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:30

Arabesk schreef:
Was je zo zwaar dan? Ik ken je alleen van recente foto's, model slanke den :-D

Totaal off topic :Ja, op het laatst 80 kilo....

Maar waren jouw paardjes dan zo mager op Ommen? Weet je ook hoe dat komt? Ik wil overigens niemand aanvallen hè, kan best een reden hebben dat beestjes invallen. Vandaag ontdekt dat Dushi wormen heeft ... viel in een week super in ....

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:55

Ik ben ook wel benieuwd naar jouw visie Arabesk :) niet als aanval, maar hoe zie jij deze situatie?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:20

Beetje offtopic dus iedereen die wat wil weten graag een pb anders wordt dit een t opic over mij ipv Ommen

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:43

Arabesk schreef:
Beetje offtopic dus iedereen die wat wil weten graag een pb anders wordt dit een t opic over mij ipv Ommen

Op Facebook heb je toch ook je mening gegeven dus kan dat hier ook hoor.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:44

De moderators hebben het niet verwijderd dus ik neem aan dat het wel goed zit :) het gaat toch wel degelijk om iets wat op de wedstrijd is gebeurd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:50

Moderatoropmerking:
Even een reactie tussendoor. Het staat een ieder vrij om te vragen naar het gewicht van een paard, net zoals het in andere topics een ieder vrij staat om te vragen naar gewicht van de ruiter/te lang voor het paard/paard zelf te dik/paard onregelmatig etc.etc.etc.. Het is echter aan de Bokker die wordt aangesproken zelf om al dan niet te reageren hier op.
In dit geval heeft de aangesproken Bokker besloten alleen per PB te reageren om te voorkomen dat het topic dan ipv over Ommen alleen nog maar over haar en haar paarden gaat. Ze heeft dit ook in dit topic genoemd.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:40

Met zo'n profiel verwacht je toch anders..
Mijn IJslander loopt inmiddels weer ok.
We doen nog even rustig aan.

Nog even een tip voor de organisatie voor volgend jaar. Wat meer drink gelegenheden voor de paarden onderweg zou fijn zijn. :)

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:30

wij hebben een geweldig mooie eerste endurance rit hier gereden :D