Endurance Ommen, zondag 4 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zoutenootjes

Re: Endurance Ommen, zondag 4 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:02

Het was een heerlijke rit vandaag. Wij (paard en ruiter) hebben echt genoten. Het was voor ons de eerste keer, maar zeker voor herhaling vatbaar.

Het was super georganiseerd. Wij zijn netjes rondgegaan in de kennismakingsklasse. De uitslagen zijn door een computerfout nog niet bekend, werd er later gezegd. Wij zijn netjes over de finish gekomen (gelijk goed, en steeds goedgekeurd) en daar ging het om.
Dank voor de mooie dag.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:04

Hier ook goed aan de finish gekomen! Mooi vlot kunnen rijden en goede waarden.
Kon er bij de prijsuitreiking niks van verstaan, behalve mijn naam ineens. Weet alleen nog steeds niet hoe en wat, er was nl vertelt dat er bij de KK geen klassement gemaakt zou worden. Ben later ook nog heen gelopen of het wel terecht was, maar was allemaal stress stress natuurlijk :P

Weet iemand wie de fotograaf was die bij het riviertje aan het eind van de route zat?

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:13

Lappie Lap, volgens mij was dat Mark Spoelstra. Er staan wat foto's op facebook, daar kun je even kijken of het de goede is.
Welk startnummer had jij? Ik had nummer 8. Mijn groom was op de fiets mee, die staat ook op de foto.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:16

Klopt dat was mark spoelstra!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:49

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 23:06

Ja, had het inmiddels ook via FB gevonden. De actiefoto niet zo charmant :P Maar wel leuke bij vet en bij de trailer :j (14)

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 02:00

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 07:43

Corelli schreef:
Muurp schreef:
Klopt :D
Wij zijn onderweg! Tot zo!

Ik wist niet dat je zelf ook endurance reed, zie je altijd als fotograaf of vrijwilliger!

Veel plezier en succes, ook voor alle anderen!

Ik zou komen groomen maar dat gaat niet meer door dus ben er niet bij vandaag

Haha, dit was mijn allereerste wedstrijd :D

Ik heb gisteren een heerlijke dag gehad! M'n paard presteerde boven verwachting! Hij was superbraaf en had zelfs flink de vaart erin :') Resultaat was dan ook dat ik met 11,05 km/u finishte. Helaas werkte de hartslagmeter niet meer mee, dus was het gokken met aanbieden. Net 1 minuut te vroeg, dus 64. Minuut later weer aangeboden en toen 58. :)
Ik ben echt zo trots op 'm!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 07:59

Wij zijn ook weer thuis. Ik reed samen met een vriendin. Die is goed gefinished, maar mijn ouwe draak had twee keer een te hoge hartslag. Vanaf het moment dat we een paar kilometer voor de finish ingehaald werden door twee friezen (die heeft ie thuis ook, zal wel gedacht hebben: we zijn er bijna...) heeft ie geen pas meer normaal en rustig gezet. Heb er zelfs nog een stuk naast gelopen (nou ja, gehangen :o het was amper bij te houden). En tijdens het hartslag meten gingen de paarden in de het land ernaast aan de haal en dat was natuurlijk ook veel leuker en spannender dan gewoon rustig stilstaan. Bij de nakeuring was alles gelukkig weer goed. Hij was in ieder geval bijzonder fit en alert!

Verder was het een super mooie rit, de bruggen en spoorwegovergangen waren geen probleem, mede dankzij ons aangehaakte rijmaatje met supergroom op de fiets (de partner van Zoutenootjes gok ik? :D ) de route was super aangegeven en de omgeving prachtig!

Ik ga eens verder speuren naar foto's, heb ons groepje al gespot!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:01

Route was idd goed aangegeven! Genoeg tape onderweg :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:03

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:08

Ah ik heb ons ook gevonden! Alleen zie je mijzelf niet, ben verstopt :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:35

Jammer! Ik sta er niet op, mijn rijmaatje wel :+

Dankjewel Kim! Jij ook goed gedaan, volgende keer weer een hogere klasse?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:36

Muurp schreef:
Jammer! Ik sta er niet op, mijn rijmaatje wel :+

Dankjewel Kim! Jij ook goed gedaan, volgende keer weer een hogere klasse?

Ja gisteren maar direct ingeschreven voor ermelo de 60 km (was de laatste dag om in te schrijven) en hopelijk als dat allemaal goed gaat weer door naar de k3...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:37

Leuk :D Misschien zien we jullie nog wel daar!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:08

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:15

Hier ook een geslaagde dag! Voorkeuring prima, HR48 en een A. Vanaf de start pakte ze al heel fijn aan en op de groompunten kwam ik deze keer ook echt steeds mijn grooms tegen, super duidelijk route voor de grooms *\o/*
We gingen erg vlot en kwam er achter dat we op een gegeven moment eigenlijk te hard gingen. Daardoor tussendoor even een paar minuutjes gestapt en de laatste 2km voor de finish ook en daardoor gefinished in een mooie tijd van 2 uur 36 minuten!
Meteen aangeboden, hmm hoge hartslag? Ohnee dat is mijn eigen hart dat op hol slaat :') Een mooie 54, helemaal blij!
Nakeuring HR 42 en weer een A voor de locomotie.
Ik ben dan ook echt supertrots op mijn paard :Y)

Het fietstunneltje was voor ons wel een uitdaging... Ze vond dat richeltje eng en nam daardoor een sprongetje. Gevolg was dat ik bijna geplet werd tegen het plafond := Toch niet altijd zo handig een groot paard :+

Aan het eind kreeg ze nog een lekker massage :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:00

Was fantastische leuke rit en nieuw route is super!

Wel ben iets te rustig van start gegaan met als gevolg dat mijn Fjord na 20km nog alleen maar keihard wou en uitstapppen echt onzin vond. Daardoor was wel heel spannend op finish.
Afbeelding
Voor rest super waardes en voor en na keuring als enkel verschil 4 slagen meer in rust.

Dank voor alle grooms die niet erg vonden om mij tussen door ook nog te groomen _/-\o_
Ik heb alleen van 1 jerrycan/fles per ongeluk de dop mee naar huis genomen. In dien gewenst wil ik hem wel opsturen of mee nemen maar wedstrijd DFW.

Tammie schreef:
http://www.dutchtwister.com/ , dit is de andere fotograaf die er stond.

Zie geen fotos op zijn website. Ben wel benieuwd naar zijn fotos.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:07

Goed gedaan Joram! :D Brave Tobbe!

Klinkt als een geslaagde dag Goldie!

Ik ben ook benieuwd naar de foto's :D

Ik heb net op het enduranceforum vernomen dat het een invoerfout was, en dat de uitslagen nu al herberekend zijn. Hopelijk komen ze snel online!

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:04

Was een super mooie rit gister en mijn paardje en ik hadden er een flink tempo in (K1 lang), maar helaas ging ze de laatste twee km nogal over de zeik en was uitstappen er niet echt bij (lees steigeren of stuiteren).
Daardoor liet ze zich bij de finish bijna onmogelijk tellen en had ze 72. Voor de her duurde het te lang voordat ze haar nog een keer konden tellen en zijn we dus helaas uitgekeurd vanwege te laat aanbieden (had toen wel 60 :Y) ). En bij de nakeuring was ze natuurlijk de rust zelve met een hartslag van 40...

Alles was super geregeld, complimenten voor de organisatie en vrijwilligers *\o/*

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:23

specialmoon schreef:
Was een super mooie rit gister en mijn paardje en ik hadden er een flink tempo in (K1 lang), maar helaas ging ze de laatste twee km nogal over de zeik en was uitstappen er niet echt bij (lees steigeren of stuiteren).
Daardoor liet ze zich bij de finish bijna onmogelijk tellen en had ze 72. Voor de her duurde het te lang voordat ze haar nog een keer konden tellen en zijn we dus helaas uitgekeurd vanwege te laat aanbieden (had toen wel 60 :Y) ). En bij de nakeuring was ze natuurlijk de rust zelve met een hartslag van 40...

Alles was super geregeld, complimenten voor de organisatie en vrijwilligers *\o/*

Haha bekend verhaal behalve stuiteren en steigeren :D Die laatste km echt niet grappig en hengstig en op de nakeuring zelfs 70 |o

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:38

Uitslag is opnieuw berekend en is rondgestuurd (voor degene die geen EF toegang hebben/willen)

Was overigens geen systeemfout, maar een menselijke fout.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:09

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 19:36

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:57

sanowa schreef:
Tammie schreef:
http://www.dutchtwister.com/ , dit is de andere fotograaf die er stond.

Staan de foto's er al op? ik kan ze nog niet vinden :o

Nog niet, hij is ze nog aan het bewerken. Ik heb hem gemaild en hij verwacht morgen of overmorgen een aparte pagina te hebben aangemaakt die dan ook op zijn site te herkennen is. Maar hij mailt mij hoe of wat en ik zet dan iig de link hier neer.

Grtz. Ben.