Endurance Kootwijkerbroek 11 augustus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:26

Pam schrijft het al, voordat je binnen bent en nagekeurd bent.
Ligt ook nog aan hoe hard je rijdt.
Ik vraag meestal - na de wedstrijd - hoelaat ze denken de prijsuitreiking te gaan doen.
Tot die tijd staat mn paard bij de trailer te eten. Tijdens de prijsuitreiking gaat ie op de trailer.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:43

pam15 schreef:
Je bent een van de laatste starters dus wanneer jij niet te laat binnenkomt zal de prijsuitreiking nog voor het donker wordt plaatsvinden :D .
Ik start net na je, samen een jong paard en een ervaren amazone. Wij tuffen wel door. :j

Meestal is de prijsuitreiking tussen 17.00 uur en 18.00 uur.
Helaas kun je in KWB geen paddock maken dus blijf je wachten, haal je paard af en toe van de trailer voor eventueel plassen en zorg voor voldoende hooi en water.

Wordt een lange dag dan voor m'n paard!
Kwartje valt nu pas dat ik daarom hooi mee moet nemen, om m'n paard bezig te houden :')

Dispar_Vulgo

Re: Endurance Kootwijkerbroek 11 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:11

Nog 1 vraag trouwens (kon m'n vorige post niet meer aanpassen):
Waar laten jullie de routekaart en je vetkaart?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:18

Routekaart gaat bij mij in een insteekhoesje/ringbandhoesje en dan met een skipashouder aan mijn zadel. je kan ook een kaarthouder voor om je nek kopen.

Vetkaart gaat in een plastic zakje (dan blijft 'ie leesbaar ondanks zweet, water, regen, vuil, enzovoort) en dan in m'n jaszak of in m'n moneybelt - afhankelijk van het weer.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:53

Ik heb het tot nu toe niet op kunnen brengen om te wachten op de prijsuitreiking. We moeten elke x zo'n eind rijden en tot nu toe starten we elke x vroeg.. Ik heb wel elke x het verzoek ingediend voor een zo laat mogelijke start, maar dit is nog niet gehonoreerd :+ wat niet kan, dat kan niet.

Ik download de kaart op mijn telefoon, zo heb ik hem altijd bij de hand. Telefoon staat uit tot vlak voor vertrek om batterij te sparen. Vetkaart gaat idd in zo'n paspoorthoudertje om de nek. Mijn eerste wedstrijd had ik hem in mijn binnenzak van mijn jas (siberische omstandigheden in KWB 1).

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:01

Met zo'n eerste x hoef ik denk ik niet bij de prijsuitreiking te zijn hahaha. Ik denk dat ik Dush eerst even terugbreng naar de camping vlakbij en dan weer terug karren voor de prijsuitreiking. Lijkt mij wel leuk om het allemaal even mee te maken. We hebben er ontzettend veel zin in. De zenuwen gieren door mijn lijf man.... mijn auto is eergisteren overleden dus we hebben snel een ander autootje kunnen regelen via een kennis (diesel + trekhaak is lastig vinden , maar toch gelukt zucht....). Mijn stalbaas komt ook op de wedstrijd ons aanmoedigen. Hartstikke gezellig, wat mij betreft kan KWB nu al niet meer stuk ;-)

loessie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:48

Tempo zit er bij ons ook goed in hoor. Tussen 12 en 13 km per uur sowieso :). 22 km stelt voor hem niet veel voor. Hij kan prima in de trailer wachten :). Vorige keren was ik naar huis gegaan met uiteindelijk leuke uitslag, dus nu misschien blijven wachten is wel leuk!

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:58

@Dispar: ik heb een klein stevig doorzichtig plastic tasje bij Blokker gekocht, dat is eigenlijk bedoeld voor je paspoort geloof ik. Past precies een vetkaart in en is waterdicht (en dus ook zweetdicht). Kostte anderhalve euro geloof ik.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:39

Ik start om half 1, dus verwacht half 3/3 uur terug te zijn.
Eer dat ik dan klaar ben met die nakeuring en afgezadeld ben, is het al 4 uur. Dus dat uurtje tot de prijsuitreiking kan ik dan ook wel wachten.

Hoewel ik alleen kans maak op een prijs, als ze ook poedelprijzen uitdelen :+

Nog een laatste vraag :o
M'n broertje wil toch met koek en zopie langs de route gaan staan :+ Wat kan hij nog voor m'n paard doen daar langs de route? (groomingpoint 2 of 3 gaat hij staan)

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:46

Wat doet een groom op een groompunt? Emmer drinkwater aanbieden aan je paard. Of appel(s) voeren. Waterflessen aangeven die jij dan leeggiet over je paard.
En voor jezelf een slokje drinken misschien.
Leuke foto maken?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:27

Ik hoop dat wij nog mee kunnen doen zondag, gisteren raakte paard in paniek en viel... Komende dagen maar even aan de hand stappen en vrijdag maar weer er op. Kijken of hij niet ergens in zn lijf vast zit... Vertrouw ik het niet blijft paard thuis en ga ik vriendinnetje groomen...

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:19

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:14

Kaygee schreef:
Ik hoop dat wij nog mee kunnen doen zondag, gisteren raakte paard in paniek en viel... Komende dagen maar even aan de hand stappen en vrijdag maar weer er op. Kijken of hij niet ergens in zn lijf vast zit... Vertrouw ik het niet blijft paard thuis en ga ik vriendinnetje groomen...

Oh dat is minder :(
Je verheugt je er toch op. Ja, ik moet ook afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen na 2,5 week zonder zadel rijden i.v.m. singelwondjes. Vrijdag gaat er weer een zadel op en dan zien we het wel!! Dus ook voor mij wordt het even spannend. Maar goed net wat je zegt , anders ga ik mijn vriendin aanmoedigen, ook leuk ! *\o/*

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:21

Singelwondjes zijn ook niet mis Aileen! Heb je wel een andere singel nu dan? Weet je zeker dat je zadel goed ligt? Als ze 31km moet lopen met zere plekjes gaat dat hem ook niet worden natuurlijk :(

Daya vandaag even aan de longe gehad en het is echt een stuiterballetje, hihi. Ga morgen nog maar even een klein stapritje maken, want de hele week weidevrij is voor hem dus niet heel geschikt :')

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:27

Nou meiden, Kaygee en Aileen_Noël, ik ga voor jullie duimen hoor!! En anders ga je inderdaad gezellig mee om te groomen Kirs! Maar het is natuurlijk leuker als Nerootje gewoon mee kan :D!!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:30

Ja, de wondjes zijn al genezen. Vermoedelijk te strak aangesingeld en ze heeft nogal veel vel in haar oksel. Het enige is; gaat het weer open? Dat is de hamvraag. Ik ga vrijdag kijken wat er gebeurt als er weer een zadel op ligt en als het fout gaat, houdt het op. We hebben inmiddels een PC merinowollen singel, dus dat scheelt ook. Zadel ligt goed, daar ligt het godzijdank niet aan.

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:33

Ik heb het met King ook vaak gehad. Ik denk dat je met een merinowollen singel een eind komt.. Hopelijk gaat het vrijdag goed en kun je aankomende zondag gewoon starten :)

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:38

Kingloveyou schreef:
Ik heb het met King ook vaak gehad. Ik denk dat je met een merinowollen singel een eind komt.. Hopelijk gaat het vrijdag goed en kun je aankomende zondag gewoon starten :)

Ja, we zien het wel!!! Ik denk dat het wel goed komt hoor. We rijden al 2,5 week zonder zadel en de huid is goed genezen en dicht.
Ach, zo is er altijd wel wat hè hahahaha. Paarden, wat móet je ermee?? :P :P

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:42

Ja joh, positief blijven! Komt vast allemaal goed! Zag je op de startlijst staan. Je start 20 minuten eerder dan ik! Jammer, ik zoek nog een maatje haha!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:48

Oh dat is jammer. 20 minuten is inderdaad best lang al.
Effe lachen! Vandaag (uiteraard zonder zadel) bosritje gemaakt. En dan lig ik toch wel in een deuk hoe gespannen ik op mijn doodbrave paardje zit hahaha Afbeelding

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:49

Kingloveyou schreef:
Ja joh, positief blijven! Komt vast allemaal goed! Zag je op de startlijst staan. Je start 20 minuten eerder dan ik! Jammer, ik zoek nog een maatje haha!

Hey wat zie ik nou? Jouw paardje heeft als vader King Kadanz hahaha . Dat is de opa van Dushi!

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:50

Ja inderdaad, ach wellicht voor in de toekomst :)
Leuk beestje heb je! Dat hoef ik met mijn stuiterbal niet te doen haha!

Jaaaa King Kadanz is de vader van King! Haha wat grappig!! :))

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:53

Ja, ze is enorm leuk! Ik heb bewust een bitloos hoofdstel gebruikt zodat ik niet in dr mond trek. Want mevreuj onstabiel(moi) heeft nogal de neiging de teugels vast te pakken en dat vind ik zielig voor haar.
King Kadanz is een leuke sportpony. Hij kan goed springen, iets wat die van mij echt doodeng vindt whahahaha. Goh, ik krijg steeds meer zin in de wedstrijd.... dikke dikke duimen draaien dan maar ..

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:58

Haha dit komt me erg bekend voor! Ik rij ook bitloos om verschillende redenen waaronder de reden die jij verteld!
Afbeelding

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:17

Wow mooi paardje hoor! Zou niet gek staan naast Dushi :D