Endurance Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mereltje66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:44

Gefeliciteerd iedereen die in de prijzen is gevallen. Het was een erg leuke dag!
Die van mij had het in het begin wel zwaar met zijn blote voeten, gelukkig kwamen er op de 2e helft betere paden.
Volgens mij heb ik net geen 11 km per uur gehaald dankzij de overstekende koeien }:0 .
Kwam met een hinnikend paard over de finish met een hartslag van 60.
Er waren inderdaad wel een aantal kreupel paarden (ook paarden met verloren ijzers).

Somebitch

Re: Endurance Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 05:25

Ja zo raar met zijn voornemen doet hij dan in dat tempo. :j hij loopt linksachter kreupel. :(:) maarja niks aan te doen. Het was wel erg leuk. :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 07:33

Baalde ook wel even toen die koeien net voor onze neus moesten oversteken, gelukkig bleven ze beide braaf ze hebben het namelijk niet zo op koeien. Er was ook een stukje over een soort van heide, daar begonnen jonge stieren te rennen dus daar schoot mijn gemiddelde ineens heel erg omhoog :P

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 07:58

Ik heb nog foto's van de "kennismakingsklasse" (zeg ik dat zo goed?) en het naverzorgen gemaakt gisteren. Je kunt de foto's terug vinden op:

www.endurance-ettenleur.weebly.com

Was voor het eerst bij een endurance wedstrijd en vond het erg leuk! Was daar voor bokker Cocochanel, die reed voor het eerst mee.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:06

Hele gave foto's!! Wij staan er ook op!

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:11

Waren wij de enige die de km aanduiding voor de finish miste? Wij hadden daardoor te lang gedraafd. Gelukkig wel binnen 8 min kunnen aanbieden met hartslag 58. Vond t opzich nog vrij goed te doen met zijn hoefjes zonder ijzers, in ieder geval minder erg dan dat ik had verwacht. Op 1 pad was t alleen wel heel erg, hele grote brokken. Ook 2x een stukje verkeerd gereden, omdat een boer zijn tractor voor het lintje had staan. :+

Hij werd de eerste keer bij de nakeuring ook op de locomotie afgekeurd. Gevraagd wat er dan te zien was aangezien ik een stukje op t terrein aan de hand had gedraafd en niets gezien had.
Hij zakt met zijn hoofd als hij op zijn linker voorbeen terecht kwam was de uitspraak -O- .
Vond het wel heel fijn dat ze het me ook wilde laten zien, alleen toen deed hij het niet. Uiteindelijk nog een B gekregen. Mijn vriend denkt dat het kwam omdat ik niet echt zuiver loop als ik moe ben en hem daarmee waarschijnlijk gestoord heb ik zijn gang. Dus het voorbrengen is de volgende keer mooi voor vriendlief :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:16

Dezelfde uitspraak hier Sandros ;) Exact dezelfde uitspraak... Bij mij was op de terugweg van de pion niks te zien, maar ik kreeg geen B :+

Hier ook geen bordjes voor de finish gezien ;) En ook mensen gehoord die daardoor te vroeg aankwamen.. Zeer teleurstellend :j

Ik vond ook de route niet helemaal taktvol... Sommige plekken heb ik prikkeldraad in de berm gevonden!! Dat is echt te bizar voor woorden. Als ik het niet gezien had, had ik nu in de kliniek gestaan met doorgesneden pezen en spieren.
Ook de grote brokken steen (afgebroken stukken baksteen was het gewoon) vond ik niet geschikt voor een endurancerit. Ook niet met goed hoefbeslag :n

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:25

Gefeliciteerd iedereen die de rit heeft volbracht (en dubbel voor de mensen met een prijsje :D ).

Voor ons heeft het helaas niet zo mogen zijn. Mijn paard was al afgekeurd, voordat we waren begonnen :Y) . Het bleek dat hij een enting mistte uit 2004. Hij heeft de basisenting in 2005 wel gehad, maar helaas niet de herhaalenting :') . Toen de dierenarts het uitlegde was het heel logisch, maar in de afgelopen 8 jaar is het nog nooit iemand opgevallen (ik heb het paard zelf pas sinds 2010, gekeurd en al en al 8 jaar lang geent door dezelfde dierenarts.. voor niets dus..). Erg balen, dus we hebben wat gegraasd en toen is paardlief weer lekker naar huis gegaan. Dat zijn zo van die dingen die je 1x in je leven meemaakt en nooit meer vergeet. Ik ben wel teruggekomen om mn vriendinnetje te supporten, dus toch een leuke middag gehad.

Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. De dierenarts staat woensdag iig al op de stoep om alles in orde te gaan maken.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:51

Ik vond de hoeveelheid prikkeldraad langs de route ook echt niet prettig.
Die van mij is nogal bodemschuw en springt nogal eens opzij.
Buiten dat ik bij de koeien in een mooie piaffe op een zwaar gefrustreerd paard naast het prikkeldraad hupste en daarbij nog een hond achter me aan kreeg van de boerderij.

Misschien kan de organisatie wat met deze feedback.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:05

inderdaad de bordjes aan het einde miste ik ook dus ik had geen idee wanneer ik nog 1km te gaan had, gelukkig wel nog een bordje met 20km tegen gekomen :)

Dat as jij dus Attitude ;) die van jou vond de koeien ook niet zo leuk toch :p
Vond het ook heel aso van die boer dat hij zijn hond niet even bijhield, en inderdaad veel prikkeldraad!

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:14

Dan trek ik mijn opmerking over het bordje voor de finish in en dan word t toch echt tijd voor een nieuwe bril B-)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:16

Ik had het persoonlijk fijn gevonden als er een bordje had gestaan :'' nog 2 km voor de finish'' en ''nog 1 km voor de finish''... Nu is het bordje van 20km natuurlijk gelijk aan die van nog 2 km voor de finish, maar dat bordje van 1 km had mij erg geholpen.. Was nu steeds op mijn gps aan het kijken en aangezien die op mijn telefoon loopt, doe ik dat liever niet continu.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 11:04

Uiteraard doen wij zeker iets met jullie feedback. Ik lees mee en noteer alles.
Met het oog op volgend jaar zijn de voorbereidingen al in volle gang, twee enduranceruiters uit de buurt hebben aangeboden om mee te denken over de routes voor komend seizoen. Wij bekijken veel dingen nog met de menbril op (om het zo maar even te zeggen) en daarnaast zijn wij niet anders gewend dan zulke wegen/bermen. Zo leren wij elk jaar bij (dit was ook pas onze twee endurance) en doen wij ons best als organisatie elk jaar beter te worden zodat jullie bij onz willen blijven starten. Uiteindelijk is dat toch waar wij het voor doen.

Ik zou in elk geval nog graag willen weten waar ongeveer dat prikkeldraad in de berm lag. Dan kan ik dat opnemen met de mensen die de route gecontroleerd hebben en deze voorzien hebben van lintjes.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:47

In mijn herinnering lag dat tussen 10 en 15 km op de korte klasse 1... Verder heb ik ruiters gehoord die met hun paard vast zaten in touwen in de berm op de klasse 2 route, waar dit was weet ik natuurlijk niet, maar ik denk tegen het einde want daar stond mijn vader en hem werd gevraagd om te kijken of het paard bloedde omdat hij vast had gezeten.

Misschien een goede inderdaad om mee te denken aan de route door rijdende ruiters :j De stukken bos die erbij zaten en de hele brede zandpaden vond ik erg lekker! Die zou ik er zeker in houden. Ik zou zelf alleen minder grove kiezel willen berijden.. De bermen is natuurlijk niet anders wanneer er asfalt is en dit heb ik zelf ook niet als storend ervaren, maar de grove kiezel wel. Ik denk ook dat het grote aantal afkeuringen op locomotie te danken is aan de grove kiezel :j Ik denk dat er meer mensen opnieuw zullen starten als de route iets vriendelijker zou zijn, ook voor paarden zonder hoefbeslag.
En inderdaad het (prikkel)draad in de bermen, dat is wel gevaarlijk :j

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 11:52

Volledig asfaltvrij zal bij ons nooit gebeuren, daar hebben we de mogelijkheden niet voor.
Ik wil volgend jaar een route waarbij alleen de route naar het bos en de terugweg over asfalt (met brede berm uiteraard) gaat. In hoeverre dat haalbaar is, zullen we de komende tijd gaan onderzoek.

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:42

De berm vond ik op veel plekken ook goed te doen ( kennismakingsklasse ). Beter dan dat ik verwacht had. De brede paden waren ook heerlijk. Ik vond inderdaad ook de grove kiezels t ergste.
Had het nog niet gemeld maar verder was t wel top geregeld. Heb ook een perfecte uitleg van de VET gehad over de controle.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:22

Ik vond de route verder gewoon prima te doen hoor! De bermen waren breed genoeg om in te rijden zelfs op veel stukken kunnen galopperen.

Af_en_toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:44

Mooie foto's. Leuke om te lezen dat het leuk was :) Weer zat ook mee.
Hopelijk volgende keer weer aanwezig achter de lens.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:37

Iemand die mij kan vertellen wanneer de uitslagen ongeveer online staan?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 15:42

Vanavond in elk geval op onze site.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:56

Super!!!

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:41

uitslag staat er op :) +:)+

dankjewel iedereen :)

heeft er iemand toevallig nog fotos gemaakt van klasse 2 ruiters?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:55

Soophia schreef:
Ik heb nog foto's van de "kennismakingsklasse" (zeg ik dat zo goed?) en het naverzorgen gemaakt gisteren. Je kunt de foto's terug vinden op:

http://www.endurance-ettenleur.weebly.com

Was voor het eerst bij een endurance wedstrijd en vond het erg leuk! Was daar voor bokker Cocochanel, die reed voor het eerst mee.

Thnx :) Ik sta er ook op bij de keuring. :D Korte klasse 1 :)

Mereltje66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:00

Het zijn mooie foto's geworden, ik sta er ook op.
Zie net dat ik 3e ben geworden :) .
Ik vind het wel schrikbarend dat ongeveer 1/3 kreupel was op nakeuring of zich had teruggetrokken.
Dat de route lang asfalt ging vond ik niet zo erg alleen die stenen waren inderdaad erg vervelend.
Ik baalde eerst ook wel toen die koeien overstaken. Gelukkig is die van mij er niet bang voor.
Die boer stond wel te mopperen zeg, maar ach als je aan een onverharde weg woont verwacht je niet dat er opeens een hele groep ruiters die aan een wedstrijd meedoen langskomen.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:42

De hoeveelheid kreupele paarden is mij idd ook teveel... Overigens vond ik de vets daar erg streng. Bij Day zagen ze niks op de terugweg, alleen op de heenweg zeer lichtelijk en gelijk afgekeurd.. Meerdere mensen gehoord :j
Vandaag overigens niets gezien, dus misschien was ie wat lui op de heenweg, waar hij "kreupel" bij was.

Het zou ook een goede feedback zijn voor de vets om zich misschien te verdiepen in het gangwerk van diverse paarden, want niet elk ras loopt even ruim. Afkeuren op kort lopen is dus niet in alle gevallen terecht. Nu is dit niet op mij van toepassing, maar heb wel iemand gehoord die hierop is afgekeurd.

Ben erg teleurgesteld, maar niet in mijn paard. Onze tijd was waanzinnig goed :j wel teleurgesteld in de paden. Ben gelijk de rest van mijn geplande wedstrijden nagegaan of er veel steenslag is, want een rit die hoefbeslag aanraadt ga ik niet meer rijden :n

Niks ten nadelen van de organisatie overigens, want er zaten prachtige stukken tussen en we hebben fijn gereden :j