Hoe ziet jou endurance outfit eruit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Re: Hoe ziet jou endurance outfit eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:05

Ik heb ze met rubber, zgn supergrip. Zonder handschoenen vind ik ze niet fijn, als je wat zweethandjes hebt of zweet van het paard, waardoor het nat wordt heb ik helemaal geen grip meer. Met handschoenen heb ik daar geen last van. In de zomer gooi ik daarom vaak mijn dressuurteugels eraan, dan kan ik zonder handschoentjes rijden.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:39

BenteAmy, wat bedoel je precies? Andere musketons kun je gewoon kopen en teugelstops zitten er los aan dus die sloop je er zo af...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:47

Bente gebeurt dat ook als je die uitsteeksels aan de buitenkant doet? Ik heb er nog nooit last van eghad vreemd!

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:00

@ Hilli, Ik bedoel dat stukje waarmee je het haakje opent. Dat ging tussen de riempjes of de ringen van de sidepull zitten. Waar het precies tussen zat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Het waren touwteugels zonder stops, geen teugels van Marylot.

Kim, hmn, jij hebt dus dezelfde haakjes. Volgens mij had ik die uitsteeksels aan de buitenkant, want dat lijkt me logisch. Zeker weet ik het niet. Zou ik het toch nog een keer moeten proberen :) Alleen als de teugel losgaat, lijkt me dat niet zo fijn! Ik rij toch meestal langs de weg namelijk. Je zult net zien dat het in een harde galop open gaat of als ze er fijn vandoor gaat XD

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:07

Bij de nieuwe teugels van mij van marylot zitten andere clipjes, iets zonder uitsteeksels in elk geval, je zou bij goedhard kunnen vragen of ze voor jou ook teugels hebben daarmee...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:14

Die clipjes heb ik ook Bianca, die blijen nergens achter hangen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:47

BenteAmy schreef:
@ Hilli, Ik bedoel dat stukje waarmee je het haakje opent. Dat ging tussen de riempjes of de ringen van de sidepull zitten. Waar het precies tussen zat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Het waren touwteugels zonder stops, geen teugels van Marylot.

Kim, hmn, jij hebt dus dezelfde haakjes. Volgens mij had ik die uitsteeksels aan de buitenkant, want dat lijkt me logisch. Zeker weet ik het niet. Zou ik het toch nog een keer moeten proberen :) Alleen als de teugel losgaat, lijkt me dat niet zo fijn! Ik rij toch meestal langs de weg namelijk. Je zult net zien dat het in een harde galop open gaat of als ze er fijn vandoor gaat XD

Hmm nee dat wil je niet... Heb jij dezelfde clipjes? Want ik heb ze dus wel van marylot, je mag ze wel eens proberen als je wilt? Kun je kijken of hetdan niet losschiet en of het wat is, je kan dan voor de zekerheid je eigen teugels ook eraan houden?

BillieJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:21

Haha, wat grappig al die foto's met al die kleurencombi's!! Ik wil later ook gaan endurancen met mijn paardje, duurt nog wel eventjes want ben haar nu net aan het inrijden. Maar het is dus gebruikelijk om bepaalde (felle) kleuren te gebruiken als je rijdt? Dat wist ik echt niet hahah :P Ik denk dat ik het vooralsnog gewoon bij bruin houd :D

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:31

Knakker schreef:
ik ben geen fan van de endurance, ieder z'n hobby natuurlijk.
Maar als ik ze wel eens door het bos ziet rijden in felgekleurd tuig, vind ik dat niet mooi.
Dan bedoel ik al dat geel. groen, oranje.
Dit soort tuigage hoor niet bij de oospronkelijke ruitersport, maar ja, de sport gaat natuurlijk met zijn tijd mee.
Het moet in deze tak van sport natuurlijk licht en praktisch zijn, maar mooi, nee dat ik niet.
Maar diegene die er mee moet "werken" en het zelf wel mooi vind, moet het vooral gebruiken!

Ik zit hier als niet endurance fan nu ook dit topic te bekijken, was wel benieuwd aangezien ik de topic`s van springset`s en cross setjes ookal had gezien! Maar ik houd zelf ook niet zo van endurance en van de tuigen, maar ik moet wel zeggen dat ik al die felle kleurtjes een stuk vrolijker vind staan ik zou er zelf ook niet mee gaan rijden maar dat is ook omdat ik dressuur en spring wedstrijden rijd en ze daar niet zo gek zijn op die felle kleuren hahah!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:45

Met dressuur ben ik ook helemaal van het zwart-wit hoor :D Maar dat is omdat ik me bij de endurance al met kleurtjes kan uitleven. Al ben ik daar ook gewoon de eerste tijd met mijn gewone hoofdstel gestart. Dat kleurtjes en biothane kwam pas later. Je grooms herkennen je van ver (als niet iedereen dezelfde kleuren heeft dan ;) ) en op foto's van fotografen herken je jezelf ook eerder terug :D

Internationaal is het wel handig, een oranje team valt wel op. En zeker met 100 combinaties die in het begin nogal op elkaar zitten is dat errug handig om te zien waar je met je koelflessen en emmer water moet zijn.

Vind het ook ergens wel wat voorbarig als mensen voor de eerste wedstrijd al helemaal in een nieuwe set willen starten, ik zou eerst even afwachten of je de sport wel echt wat vindt. Nou zijn de meesten na 1x verkocht dus ach :D

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:59

Ik heb op dit moment geen geld voor nieuwe teugels van Goedhard, helaas!
Maar Kim, wel heel aardig dat ik ze van je zou mogen lenen. Als ik ze over een tijdje wel kan/ga bestellen, maak ik van tevoren graag gebruik van je aanbod :)

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:12

Ik heb nu pas 4 endurance wedstrijden gereden. Maar ik had mijn biothane set al een paar jaar eerder: ik houd van 'stevig' buitenrijden en soms een trektocht. En dan is zo'n biothane hoofdstel waar je het bit los kunt klikken en meteen een halster hebt wel heel handig. Je paard staat op die manier nooit 'los' (bij de mijne wel een prettig idee). Het is ook gemakkelijk als je hem ff wilt laten grazen zonder bit. Ik heb destijds een bruin halsterhoofdstel gekozen, omdat dat wat minder opvalt. Van een afstand valt het niet eens zo erg op dat het 'plastic' is (overigens wel fijne kunststof hoor). Bijkomend voordeel: hij schimmelt niet in vochtige ruimtes, je hoeft niet te vetten en schoonmaken kan in de vaatwasser ;)

Inmiddels weet ik (na 4 jaar groomen en anderhalf seizoen zelf rijden) dat ik dit een geweldige sport vind.
En ach, nu ga ik mee met de kleur: het podium halsterhoofdstel in de kleuren rood-wit-blauw-oranje ligt naast me op tafel.
(Hopelijk) lekker herkenbaar - in combinatie met witte cap - voor de grooms en op foto's...

BillieJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:38

Dus eigenlijk zijn al die kleurtjes voor de herkenbaarheid! Wel leuk, al weet ik niet of ik in knalroze of groen zou gaan rijden. Misschien val ik juist wel op met mijn "saaie" bruine hoofdstel tussen al die kleurtjes hihi :D Weet ook niet of ik een groom meeneem, is die onmisbaar? Ik ben nog niet echt thuis in de sport, dus zou niet weten of je verplichte pauzes hebt enzo. Maar goed dat is een beetje off topic, dus ga vooral door met de foto's!! :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 07:58

Je hebt ook lederen halsterhoofdstellen, die hebben wij voor onze paarden, is fijn spul!

repin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:16

IJslands rood! :D

Afbeelding

Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:37

Stoer!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:53

Dit dekje vandaag net nieuw voor bij onze outfit. :D Moet thuis nog wel ff uitproberen hoe het zich houdt met veel zweet en langere tijd ohz.

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:03

Kan helaas niet meer mn andere post editten :+ Voel me net zo'n spammert :P

Maar heb mn outfit nu compleet met hoofdstel, combi van touwhalster met clickbriddle (bitgedeelte) Overigens heel erg snel geleverd door Goedhard! +:)+
(Mijn andere hoofdstel gaat trouwens in de verkoop, zie mijn eerdere posts hier)

Afbeelding

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:10

Dat is wel een apart hoofdstel! Half touw en half biothane? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet als het om het hoofd van een paard zit :)

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:44

Hier een fotootje van het nieuwe halsterhoofdstel (http://www.podiumzadel.nl).
Hoofdstel rood-wit-blauw-oranje, teugels wit/zwart, martingaal rood-wit-blauw:

Afbeelding

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:02

Gave setjes komen er voorbij.

Mijn kleine held heeft ook zijn eerste deel van zijn outfit *\o/*
Afbeelding

Ik wil er alleen nog een bijpassend dekje bij.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:00

Supergaaf joyce!
Mill is stoer en leuk dat je een ruitertje voor hem hebt gevonden!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:09

Ikke wil binnenkort ook gaan proberen zo te rijden. Wil dan in hetvroze starten.
Liefst in fel rood, maar roze kan ik nu iets goedkoper krijgen. Eerst maar uitproberen dus:) heeft iemand tips hoe je begint enzo??

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:33

Ik en mijn Fjordenbeest starten in felblauw :)
we zijn nog steeds aan het sparen maar al goed op weg!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:43

Zal binnenkort even foto's uploaden, met mijn merrie start ik in oranje.
zowel endurance als koets