Rabobank Vechtdalrit 2012 (Ommen endurance)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: Rabobank Vechtdalrit 2012 (Ommen endurance)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 12:43

Er komen startlijsten als ik het goed heb. Aan de routekaarten wordt momenteel gewerkt.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:02

Mooizo! :D Ben heel benieuwd of ie heel veel anders is dan in 2006!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:41

als er nog plek is zullen de 3 musketiers allemaal aan de start verschijnen *\o/*

keep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:01

Karrimh schreef:
als er nog plek is zullen de 3 musketiers allemaal aan de start verschijnen *\o/*

He Donna wat leuk dan hebben jullie echt een heleboel starters !!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:28

keep schreef:
Karrimh schreef:

He Donna wat leuk dan hebben jullie echt een heleboel starters !!

valt wel mee hoor, 3 en dat hebben we vaker gehad. alleen nog niet in deze formatie ;)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:39

Leeeuuuk! Kan ik de rest ook een keer bewonderen! :D
(en Palmass weer een keer zien natuurlijk, hij is zo schattig!)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:43

Ik ben erg benieuwd naar de startlijst.
Heb er helemaal zin in, best spannend hoe mn paard het gaat doen :) Ik hoop op een succesvol begin van dr carriere haha!

keep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:16

Karrimh schreef:
valt wel mee hoor, 3 en dat hebben we vaker gehad. alleen nog niet in deze formatie ;)

Oops, dan heb ik het een beetje verkeerd begrepen, want ik dacht dat Dinky Toy en Sera ook zouden meedoen..... :o

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:27

keep schreef:
Karrimh schreef:

Oops, dan heb ik het een beetje verkeerd begrepen, want ik dacht dat Dinky Toy en Sera ook zouden meedoen..... :o

Sera loopt geen CEN's meer alleen dit jaar nog maar CEI

helaas kan het ruitertje van Dinky Toy niet anders was hij er ook bij :j

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:46

Zal van't weekend even geld overboeken, mijn aanmelding is als't goed is binnen via de slakkenpost, en verder ben ik rete zenuwachtig voor hoe het allemaal gaat, en hoe het allemaal in zijn werk gaat!
Dinsdag ga ik nog een rondje trainen met een ervaren endurance rijdster, hopelijk met hartslag meter en ben heel benieuwd wat voor hartslag mijn paard heeft en hoe snel ze weer gezakt is zoals dat moet bij de keuring....

hebben jullie nog tips wat je het beste kunt aandoen, wat je moet meenemen, wat je NIET moet vergeten(behalve paard, cap en zadel whaha).
en hoe doen jullie dat met het eten voor het paard? laten jullie hem op de trailer eten? bv gewoon onbeperkt hooi?

keep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:48

Karrimh schreef:
helaas kan het ruitertje van Dinky Toy niet anders was hij er ook bij :j

Ohw, wat jammer had ik hem IRL kunnen ontmoeten en un is hij er niet... ;(

@ Bobomelo, ik heb sinds 2007 niet meer gestart en ben toch ook wel een beetje zenuwachtig...
P.S. vergeet je startkaart en je paspoort niet ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:51

Bobomelo: bij aankomst laten we paard meestal nog even op de trailer staan. Hij heeft een hooinet en blijft lekker staan eten. Een half uurtje voor de voorkeuring halen we hem uit de trailer. Even poetsen, beentjes laten strekken, laten grazen, soms wat muesli met een appeltje/worteltje erbij, waterbak neerzetten. Na de voorkeuring en tussen de start tot rust laten komen, nog wat laten grazen, nog wat laten eten. Rustig opzadelen, op tijd richting start, daar even instappen (draven). Op de PA eventueel ook wat te eten aanbieden en zeker water. Eten: wat muesli, appels en wortels. onze arabier geeft gauw genoeg aan wat hij wil. Vaak wil hij snel weer verder na een klein hapje en slokje. Na de finish even lekker afspoelen, eten geven water niet vergeten (heel belangrijk).
Neem voldoende dekens mee, zodat je paard het niet koud krijgt. Het kan bijv wel heel lekker weer zijn, maar een fris briesje kan snel spierpijn opleveren. Al zal je alleen een deken over de rug en billen leggen.
Doe zelf kleding aan die makkelijk zit, zoveel mogelijk laages, zodat je zoveel mogelijk uit kan doen, waterdicht/dunne jas, T-shirt met mouwtjes(!!), zorg dat je het niet te koud krijgt. Zorg voor genoeg eten voor jezelf. ik weet niet of je een makkelijke eter bent, maar wij hebben verschillende soorten broodjes mee ( wit/bruin/krentebollen met veel verschillend beleg). dochter wil haast niet ontbijten en als we vroeg weg moeten zorg ik voor die pakjes met yoghurt of kleine (kinder)toetjes. OOk verschillende soorten drinken. Wat hier ook favoriet is, zijn gevulde koeken voor na de wedstrijd. Kleine zakjes chips kan ook heellekker zijn, vooral bij vroeg weg moeten en lange dag hebben. in ieder geval hebben we altijd een auto vol spullen, eten voor ons, eten voor paard, drinkwater voor paard, koelflessen met water voor paard, verschillende dekens. Denk inderdaad aan je paardenpaspoort, startkaart. Kijk ook voor de tijd goed na of de entingen van je paard correct zijn.

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:38

ingeschreven!!! en helemaal in conditie, hele weekend heerlijke ritten gemaakt en nu... een singelwondje. ik geef haar deze week een week met longeer en wandelwerk en hopen dat het snel geneest... iemand nog tips hievoor? ik had gedacht om het gewoon rust te geven en geen zalfjes ed te gaan smeren. de huid is nu natuurlijk wat dunnen ivm verharen...succes allemaal!! heb er zin in

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:23

Dank voor de tips!!
Water kun je daar krijgen? dat je een lege emmer meeneemt? of nemen jullie jerrycans mee?
Entingen zijn in orde!

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:28

Water kun je daar niet zelf krijgen. Wij nemen altijd jerrycans mee en melkflessen met water om te koelen.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:28

Ik neem 3 van 20 liter jerrycans mee.
En daarnaast van die 2 liter melkflessen, geloof iets van 20.
Dit is dan wel voor een klasse 2 of 3
maar voor klasse 1 had ik ook al aardig wat mee..

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:05

En eten.. zoveel mogelijk gras en hooi als hij wil in elk geval...
En daarnaast slobber.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:21

Sjeempie, das heel wat eten en drinken dus!!
klasse 1 is natuurlijk ook wel wat anders dan klasse 3...
Maar een jerrycan maar meenemen dus en een emmer, en zal een fles meenemen om te kunnen koelen als het heel warm weer is!(cola fles kan ook toch om te koelen? of is die onhandiger omdat er meerdere zijn met melkflessen!)

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:28

Je moet gewoon meenemen wat jij het handigste vind met koelen. Je leert vanzelf wel wat je wel en niet fijn vind.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:35

Melkfles heeft een handvat en is dus makkelijker om aan te pakken:-o, maar colaflessen kunnen ook. ik zou er wel meer als 1 meenemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:03

Ben ook benieuwd. Heb trouwens inschrijving om laat zetten naar lange k1. Wou bij k2 op vetgate stoppen maar gezien die onderweg is dat niet zo handig idee.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:58

Ingeschreven voor de 25 km, eerst maar even rustig aan beginnen. :o

Wij hebben meestal 3 (kleine) jerrycans mee in de auto, beter teveel dan te weinig denk ik altijd maar.

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:21

Ik heb me ingeschreven voor de lange klasse I .

Afgelopen 2 wedstrijden samen gereden met mariekyy :) maar deze rit ga ik alleen rijden! Eens kijken hoe hij dat gaat doen, tegelijk een goede training voor hem! We hebben er in ieder geval zin in :D

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:25

Leuk Stephanie!

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:46

Ik pik je maatje in voor Ommen Stephanie ;) ! maar moet je nou noodgedwongen alleen rijden? of was dat sowieso wel het plan?
Heb er zin in Marika! Zondag nog 20 km gedraafd, ging lekker dus denk dat onze haffies ook wel goed gaan lopen samen :D