Endurance Katwijk Klasse I:Wie start ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:35

ganna je hebt nummer 156 en tonkie 154. HrAlkemade staat ok op de lijst met nummer 152 die zal wel aanhaken.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 16:10

porsche schreef:
Hallo alle bokkers die zaterdag in Katwijk komen rijden,

Met de organisatie gaat het allemaal okee, tot nu toe, maar ik heb er alle vertrouwen in. Nu alleen het weer nog, heb net bij het KNMI gecheckt en volgens hun gaat het het weekend beter worden.

Hierbij wil ik ook even van de gelegenheid gebruik maken om de onduidelijkheid over klasse O (kennismakingsrit) en klasse I weg te nemen.
Voorheen was er in Katwijk geen onderscheid en reed iedereen mee, lid of geen lid, voor de winst. Nu de DER ook onder het KNHS valt is deze mogelijkheid niet meer aanwezig.
Deelnemers van klasse 0 en klasse 1 ( of hoger) kunnen door elkaar starten of zelfs samen rijden. Als ze samen de rit uitrijden kan de kl I rijder niet mee strijden voor de winst, omdat de max.snelheid voor klasse 0 lager ligt.
In de kennismakingsklasse mag pertinent geen rangvolgorde worden toegekend. Er mag dus geen sprake zijn van een winnaar in deze klasse. Het is een klasse om te leren. In principe is de KNHS tegen deze klasse, alleen vanwege het feit dat de DER geen onderlinge wedstrijden kent, zoals dressuurproefjes bij een manege, wordt dit toegestaan. Elke deelnemer in klasse 0 die de rit goedgekeurd uitrijdt krijgt een diploma.

Ik hoop dat we met z'n allen een leuke dag gaan krijgen, dus allemaal tot zaterdag, Jeanette

Maar ik ben sinds ruim een maand lid van de DER en ik moet wel klasse 0 rijden. Dat snap ik dan niet. Verward Ik heb ook gewoon de ledenprijs betaald enzo.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:17

bubbels"]
[quote="porsche schreef:
Hallo alle bokkers die zaterdag in Katwijk komen rijden,

Met de organisatie gaat het allemaal okee, tot nu toe, maar ik heb er alle vertrouwen in. Nu alleen het weer nog, heb net bij het KNMI gecheckt en volgens hun gaat het het weekend beter worden.

Hierbij wil ik ook even van de gelegenheid gebruik maken om de onduidelijkheid over klasse O (kennismakingsrit) en klasse I weg te nemen.
Voorheen was er in Katwijk geen onderscheid en reed iedereen mee, lid of geen lid, voor de winst. Nu de DER ook onder het KNHS valt is deze mogelijkheid niet meer aanwezig.
Deelnemers van klasse 0 en klasse 1 ( of hoger) kunnen door elkaar starten of zelfs samen rijden. Als ze samen de rit uitrijden kan de kl I rijder niet mee strijden voor de winst, omdat de max.snelheid voor klasse 0 lager ligt.
In de kennismakingsklasse mag pertinent geen rangvolgorde worden toegekend. Er mag dus geen sprake zijn van een winnaar in deze klasse. Het is een klasse om te leren. In principe is de KNHS tegen deze klasse, alleen vanwege het feit dat de DER geen onderlinge wedstrijden kent, zoals dressuurproefjes bij een manege, wordt dit toegestaan. Elke deelnemer in klasse 0 die de rit goedgekeurd uitrijdt krijgt een diploma.

Ik hoop dat we met z'n allen een leuke dag gaan krijgen, dus allemaal tot zaterdag, Jeanette

Maar ik ben sinds ruim een maand lid van de DER en ik moet wel klasse 0 rijden. Dat snap ik dan niet. Verward Ik heb ook gewoon de ledenprijs betaald enzo.
[/quote]

Bubbels dan hoor jij toch klasse I mee te rijden Verward Ik ben 'nog' geen lid van de DER dus doe mee in de kennismakingsklasse (0 dus).

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 16:24

Ja klopt, maar ik had mijn nummer nog niet binnen toen ik me inschreef, maar heb wel duidelijk aangegeven dat ik absoluut ingeschreven zou zijn op het moment van de wedstrijd.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:44

nou, dan is er niks aan de hand , en doe je heus wel mee voor 't echie!!

eVeLyNtJuHhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:41

Maar daphne, als je voor de wedstrijd mee doet, kan ik dan nog wel samen met jou rijden????
en ik heb er heeel veel zin in. en wie heeft trouwens het paard dat als vader sonny af hojmark heeft????? dat is namenlijk de opa van mijn paard;).
xxxjes evelyn

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 19:19

He cool, heb je Bokt ook ontdekt? Knipoog

eVeLyNtJuHhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:43

ja ik ben al een tijdje lid van Bokt.
maar ik kom er haast nooit.
maarjah ik zie je morge wel weer op de manege denk ik. *LOL*
bye bye
xxxjes evelyn

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 18:12

Hoe laat is het verstandig op het wedstrijdterrein te zijn?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:15

ik heb echt zo'n zin om volgendjaar ook endurance te starten met mn knollie!
helaas, maar terecht, mag het nu nog niet, aangezien ie pas 3 is. Maar volgend jaar... Haha!
Ik heb namelijk n paard wat alleen maar buiten rijden leuk vind, net als ikke Bloos

Iig, iedereen die gaat starten: heel erg veel succes!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:32

Bubbles: minstens een uur, maar het hangt af van hoe je paard aankomt. Als je aangekomen bent moet je je eerst aanmelden op het secretariaat, dan je paard (bloot!) voor laten keuren (het kan soms duk zijn bij de vets, plus het is meestal verstandig om je paard een kwartiertje warm te stappen voor je ze aanbied), zadelen en minimaal een kwartier warm stappen en draven voor je start. Ikzelf mik op anderhalf uur.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:19

Nou, de duinen zijn niet zwaar, nu. Dat is een voordeel.
Eigenlijk voor mij zou het een thuiswedstrijd zijn, volgend jaar doe ik misschien mee.
Het nadeel is wel dat de rit vlak langs onze stal gaat (strand op-duinen door) en dan denken de paarden, olee, we mogen naar huis, maar dan moeten ze nog een stuk over het strand Haha!
Veel plezier allemaal!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:30

Kan iemand mij het rekening nummer van katwijk misschien ff pb. Kan het namelijk niet terug vinden in het boekje, en de site van DERONLINE krijg ik het ook niet meer te zien.

Dus om te zorgen dat het toch nog op tijd binnen komt.

Alvast bedankt.

michèle

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:53

je kan het inschrijfgeld ook gewoon bij het secretariaat betalen hoor!!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:06

hoi astrid waar staat jouw paardje dan?
Misschien ken ik je wel, het is voor mij een thuiswedstrijd.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:12

mazzeltje schreef:
je kan het inschrijfgeld ook gewoon bij het secretariaat betalen hoor!!

Dat ga ik zaterdag dus ook doen Dat mag inderdaad!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:22

Oke bedankt, dacht dat het perse overgemaakt moest worden. Zo zie je maar ik ben nog niet echt bekend met de regels.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 16:52

En ik ben nog steeds bang dat Baduh bij het zien van het strand in een bloedvaart er vandoor gaat. Verward

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:32

oh...

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:39

Ik ga zaterdag toch mee om te groomen.

Ik hoop dat ze wel een duidelijke groomroute hebben!
Ik ben namelijk niet zo'n held om in een vreemde auto en in een vreemde omgeving helemaal in mijn uppie rond te rijden
Dus als jullie een blauwe nissanpatrol zien en in paniek iemand achter het stuur, dat ben ik dus die verdwaalt is geweest Haha!

ik zal mijn digi meenemen en fotos maken

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:40

Mooi Dynamiek dat je er toch bij bent!! Alles weer goed met je paard???

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:54

Ja gelukkig wel, heb er gisteren weer voor het eerst opgezeten, beetje gestapt en 5 minuutjes gedraaft. Wij gaan pas weg om 8 uur van stal, ik hoop dat je ik je dan nog zie en natuurlijk maak ik foto's van je.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:37

Wij doen ook definitief mee Haha! Heb er zin in, Neef ook Tong uitsteken

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:04

bubbels schreef:
En ik ben nog steeds bang dat Baduh bij het zien van het strand in een bloedvaart er vandoor gaat. Verward

Dat scheuren op het strand is aangeleerd gedrag, meestal veroorzaakt door ruiters die heel hard "alles los!" roepen en zich vervolgens afvragen waarom hun paard nooit te houden is op het strand. Als jij je paard in het bos op een lang pad onder controle hebt (ook als je de snelheid wat opvoert) zou je dat op het strand ook moeten hebben, tenzij iemand 'm verpest heeft zoals ik hierboven beschrijf. Een paard heeft van zichzelf niet de associatie dat er op het strand gescheurt moet worden, die geeft de ruiter hem. Houd 'm gewoon in een lekkere draf of arbeidsgalop - als 'ie niet eerder op het strand is geweest lijkt het me onwaarschijnlijk dat 'ie ineens onder je kont vandaan schiet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:12

Ik sluit me aan bij Arwen Haha!. Paarden die voor het allereerst op het strand komen zijn meestel wat overdonderd door de ruimte en makkelijk te rijden (pas ongeveer de derde keer gaan ze wat spoken en kijken of ze hard mogen Haha!).

Paarden die bij een vorig baasje mochten racen op het strand zijn wat dat betreft een stuk moeilijker te rijden en te heropvoeden.