endurance katwijk 9/10/10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:47

biancavos schreef:
ik krijg bij googlemaps voor de wassenaarseslag
wassenaarseslag 13
voor de pompstationweg , pompstationweg 235

(dit is niet heel erg nauwkeurig, je kan er een klein stukje (10 meter ofzo) vandaan zitten.

*\o/*

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:01

Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Heb waarschijnlijk wel een groom...

Had net een link met groom punten maar kan die nu weer nergens vinden...

Wassenaarseslag is dus niet te doen met auto?

Dus dan Meijendallseweg, pa en pompstationweg???

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:33

Voor mij helaas weer geen rit in Katwijk.
Vanaf 2002 ben ik lid, en al die jaren wil ik Katwijk al rijden, elke keer was er iets... en nu zou het dan eindelijk gebeuren.

Gister belde de oppas af dus moest ik op laatste moment nog oppas voor me kids regelen... maar gelukt...
Ook zei mijn groom af maar ook dat was op het laatste moment nog geregeld dus vanmorgen om half 7 op pad.

Het weer was goed en ik had er onwijs veel zin in....
Helaas afgekeurd, ze liep wat stijf links voor, toen mocht ik na 10 minuten stappen en nog eens aanbieden... de stijfheid was minder maar ze viel iets op links.... en ja conclusie na onderzoek, mok (dat wist ik maar niet dat ze daar niet goed van zou lopen, heb er thuis niets van gemerkt en moet eerlijk zeggen dat ik er zelf niets bijzonders aan zag, heb het later ook op film terug gezien want grooms hadden het gefilmt...)

Wel balen, mijn man had voor mijn verjaardag afgelopen week gekeken naar harslagmeters incl gps en zijn bij hippogriff geweest om ons te laten informeren... zou vandaag proefrijden zodat ik van de week kon beslissen welke het ging worden... niet dus...
Zo een goed jaar gehad, heerlijk gereden en net als in 2002 eindigt het zo vervelend (in 2002 kreeg ze op een dressuur wedstrijd een schop en was toen ruim 2 jaar geblesseerd, dat was mijn 1e endurance jaar en we waren verslaafd...)

Hoop dat het nu allemaal niets ernstigs is, en dus echt alleen de mok en dat we in maart 2011 weer aan de start kunnen verschijnen en dan wellicht in klasse 2.

Hoop dat verder iedereen een heerlijke dag hebben gehad, het weer was natuurlijk super!

charily

Re: endurance katwijk 9/10/10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 18:41

poehh weer thuis, baal alleen dat na de p-a de linten weg waren gehaald heb ruim 5 km ongereden....
morgen-maandag uitgebreid verslag :P

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:46

charily schreef:
poehh weer thuis, baal alleen dat na de p-a de linten weg waren gehaald heb ruim 5 km ongereden....
morgen-maandag uitgebreid verslag :P

Ik dacht dat ik de enige was O:).

Ik was al eerder verkeerd gereden, mijn eigen schuld. Zo dom :Y)
Ik zag bordje: "25km en klasse 2 kort" Dus ik rechts zo van.. naja klasse 1 andere kant op ?

Dus idd ook al gauw 20 min heen en weer.

Daarna kwam ik na PA ook weer verkeerd uit bij, een eetcafe haha ?!
Achterop kwam bij mij een meisje met een Fries, had ook geen lintjes gezien ?

Toen ben ik gestopt. Vriendlief mij en Fjordje opgehaald met de trailer, want was al 2,5 uur flink onderweg in dat zware zand.

Heel erg jammer, maar vond sommige stukjes heel onduidelijk.
Misschien lag het aan mij hoor ! Maar ik ben heel niet bekend daar, dus heb echt vaak moeten zoeken en stukjes terug gereden. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:00

Jeetje, hadden ze al zo vroeg linten weg gehaald ?

Wedstrijd ging super, bij PA netjes boven 9km/h met hartslag 54. Zag naar uit dat perfect zouden uitrijden. Vervolgens fout gereden waardoor onze rit 5,5km langer was geworden. Voor Tobbe echter te veel waardoor aan hem merkte dat hij niet meer op adem kwam laatste 4km. Ben toen lopen veder gegaan, groom punt zadel ingeleverd.
Gaande weg ging gelukkig stukke beter.
Snel voor Finish opgestapt en daar aangekomen was zijn hartslag 76. Is maar goed dat zo rustig aan heb gedaan. Op herkeuring 56 en nakeuring ging ook vlekkeloos op 2sec na voor vochtgehalte.
Was hele leuke dag en ben ook erg blij dat paard goed heeft uitgelopen ondanks dat erg zwaar voor hem was.

Wel erg jammer van de lintjes.

Kalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:27

Wij hadden een heerlijke rit. Smook heeft vandaag bevestigd dat Quarters inderdaad een leuke klasse 1 endurance kunnen rijden. Bij p/a en finish snel aangeboden en mooie hartslag van 52 en 56. Helaas werd ik op de terugweg bij de Wassenaarse Slag door de vrijwilligers weer de duinen in gestuurd. Stom, want ik ken de route goed... maar ja, als je zo duidelijk aanwijzingen krijgt dat je van het strand af moet!

Dus omgereden en al met al net niet de minimum snelheid gehaald. Smook heeft zich super gedragen en was tot het eind toe lekker voorwaarts. Volgend jaar komen we zeker terug en dan laat ik mij niet meer van de wijs brengen met foute aanwijzingen!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 07:45

Jemig wat zonde zeg van de aanwijzingen en de lintjes. Hebben jullie dit ook aangegeven bij de hoofdjury? Deze moet dit nl meenemen in zijn/haar rapport naar de KNHS.

Naja 1 ding, het was wel schitterend weer :D

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 08:12

Het was echt een heerlijke rit, maar poehee wat zwaar.
Zjief liep als een trein. Toen het strand in zich was, kreeg ik wel een beetje de zenuwen, want hij was zo fris.

Wauw wat was het prachtig op het strand. De heenweg was het nog best rustig , maar de terug weg moesten we langs van die strandzeilers en het deed hem niets, Knap paard.
We zijn heerlijk door het water geweest, al vond hij de vloedlijn wel een beetje eng, maar die plassen daar ging hij moeiteloos doorheen. :(:)
Ze waaiden ook heerlijk droog op het strand, superverkoeling.

Helaas ook zijn ook wij verkeerd gereden, daar waar we eigenlijk het strand weer op moesten zijn we nog een behoorlijk stuk rechtdoor gegaan en mul dat het was.
We konden toen al niet meer binnen de tijd finishen, dus hebben we heerlijk rustig aangedaan.
De terugweg kon ik zelfs met lang teugeltje over het strand. We hebben de hele rit geen galopsprong gemaakt, gelukkig kan hij wel lekker doordraven :-)

Finish had hij 56 (direct aangeboden) en bij de nakeuring was hij metabool prima (44 hartslag), alleen met voordraven kregen we een C :-(
Hij heeft mok aan een voet en ik denk dat het zoute water hem wat pijn heeft gedaan. Tijdens de rit niets gemerkt.
Gisteravond nog gestapt en stukje gedraafd en toen liep hij alweer rad. Dus ik denk dat het de mok was, dat was dus wel een beetje jammer.
Maar de rit was zo prachtig, dat het de pret niet kon drukken.

@ JOram, ik zag je nog zadelloos over de finish komen, goed gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:07

Josfoto schreef:
Als het goed en droog weer kom ik ff foto's maken ;)

Ik zie weer erge leuke fotos op je website :D

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:05

Ben jou niet tegengekomen :o
Geen 4daagse galop dus :+ :+
Joram schreef:
Josfoto schreef:
Als het goed en droog weer kom ik ff foto's maken ;)

Ik zie weer erge leuke fotos op je website :D

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:15

mij heb je blijkbaar wel gezien (ik jou alleen niet, valt wel erg op op de foto's)

bij mij ging het eerste rondje erg lekker, vervolgens op de vetgate jammer genoeg 20 min gekregen omdat ik te snel had aangeboden.
Het tweede rondje viel voor frank heel erg zwaar, de paden waren zwaarder geworden en de temperatuur veel hoger, de tweede heelft van dat rondje heb ik dan ook heel veel gestapt.
Uiteindelijk wel goed uitgereden met iets meer als 10 km per uur.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:15

biancavos, volgens mij heb ik jou gezien :-) Je was met een haflinger toch? Zag er allemaal heel relaxt uit, leuk dat alles goed gegaan is :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:22

Josfoto schreef:

Oh, wel zie de foto IMG_0591 waar we met 3 op staan. Was erg gezellig groepje :)

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:39

Deze :+

Afbeelding
Joram schreef:
Josfoto schreef:

Oh, wel zie de foto IMG_0591 waar we met 3 op staan. Was erg gezellig groepje :)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:29

Apple schreef:
biancavos, volgens mij heb ik jou gezien :-) Je was met een haflinger toch? Zag er allemaal heel relaxt uit, leuk dat alles goed gegaan is :-)

ja was met een haflinger..
hij was jammer genoeg niet altijd even relaxed, hij wilde constant mee met andere paarden en als ik dan wilde stappen dan werden het allelei zijgangen :+ , maar grotendeels gelukkig ook wel lekker gereden.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:15

Het was heerlijk weer voor een wedstrijd.
Ik heb ook super genoten van de rit.
Het was wel erg zwaar dat zand (normaal train ik veel in de duinen met mijn eigen paard)
Maar nu was ik al het hele jaar niet meer in de duinen geweest.

Ik heb op een arabier gereden van een vriend van mij hij deed voor de 2e keer mee op zijn arabier. (hij heeft 2 arabieren van 4 en 6 jaar oud)
ik heb heerlijk op de 6 jarige gereden. Super paardje altijd hartslagen goed gelijk aanbieden. De 4 jarige had het een beetje zwaar dus we hebben rustig gereden.

Gelukkig niet fout gereden (maar ja ik weet de weg) En echt jammer dat er na de P.A veel mensen verkeerd zijn gereden.

Nu op naar wanroij dan rij ik de 6 jarige merrie, in klasse 2 en vraag dan gelijk promotie aan om volgend jaar klasse 3 te gaan starten.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:09

Ik sta er helaas niet op Jos ;(
Maar waarschijnlijk heb ik dat stuk ook niet gereden haha :d

Ben wel op de foto gezet op strand, dus ben benieuwd door wie :D.

Baal nog steeds, maar was echt compleet weg kwijt steeds :+ Blond(t).
Had wel A bij voor en nakeuring, dat deed me dan wel goed :).

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:10

Jammer :o Ga je nog naar SGW Barchem?
Amber_ schreef:
Ik sta er helaas niet op Jos ;(
Maar waarschijnlijk heb ik dat stuk ook niet gereden haha :d

Ben wel op de foto gezet op strand, dus ben benieuwd door wie :D.

Baal nog steeds, maar was echt compleet weg kwijt steeds :+ Blond(t).
Had wel A bij voor en nakeuring, dat deed me dan wel goed :).

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:16

Nee, sla ik over ivm Fjorden dag (Dressuur - Springen - Barrelrace)
Ik ben er bij hopelijk in Bathmen :).

charily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:36

IMG_0743 op de foto is duidelijk te zien dat de laatste 2 km vermoeiend waren ;) sorry josfoto, maar had echt geen puf meer voor een gallopje ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:12

Alle foutrijders, hadden jullie wel een kaart mee onderweg? Als je nl weet waar je bent kun je het vaak zonder lintjes ook nog wel vinden...

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:40

ik denk dat ik maar eens een lesje kaartlezen moet volgen :)

Djilna dat is ook waar, maar er werd van te voren ook gezegd dat rechtdoor soms logisch was en daarom geen lintjes. bij die plek stond zelfs verboden toegang. (strandoprit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:48

Djilna schreef:
Alle foutrijders, hadden jullie wel een kaart mee onderweg? Als je nl weet waar je bent kun je het vaak zonder lintjes ook nog wel vinden...

Laat niet laggen, van die kaart was geen soep te maken zo onduidelijk was die :( en zelfs stuk bij P/A klopte niet. Daar moest je zelfde stukje heen en terug rijden, wat op kaart niet geval was.
Hoop dat volgende jaar hier wat meer aandacht wordt besteed.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:55

Dat kun je alleen hopen als dit ook als feedback aan de organisatie is meegegeven. Heb je dat gedaan?