Endurance - voor de ruiters met de lange adem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 21:11

Ik ga ook naar het spotlight event :)

Marnix heeft een paar weken een break gehad. Mede door het weer en doordat ik druk bezig ben met mijn bekapopleiding. Ik wil dit jaar graag die van Renesse meepakken in maart, Goirle, Klein -Zundert en als het mee zit ook de Stippelberg :) Renesse start ik voor het eerst klasse 2 kort! Erg veel zin in.

little_birdy

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 22:04

Yes hier ook zaterdag aanwezig!
Zin in .

Wat een leuke plannen allemaal!
Mocht iemand zich nog vervelen 7 februari we kunnen nog wel wat vrijwilligers gebruiken!

Piekosjj

Re: Endurance - voor de ruiters met de lange adem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 12:50

Ik heb de titel van het topic aan laten passen, dus nu kunnen we gewoon lekker doorkletsen in welk jaar dan ook :D

Bijzonder dat in NL het seizoen al zo vroeg start!

Hier ligt er op het moment zo'n 50 cm sneeuw en het is echt genieten! Goed ploegen voor de paarden, dus lekker billen trainen :D Clara loopt op het moment iets minder, de combinatie ijs, kou, en nu dikke sneeuw is duidelijk zwaar voor haar kapotte gewrichten, maar ze voelt zich verder goed dus we doen lekker veel stapritjes zonder zadel zodat ik zelf ook lekker warm blijf :j Maar voor ons dus helaas geen wedstrijden meer op de planning, maar ik blijf wel graag lekker meekletsen en meelezen :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 14:28

Afbeelding

Het is weer genieten met de grote g <3 ze waren echt braaf, de zon kwam door en de rust in het bos was gewoon top. Wel nog een paar ijsplaten tegen gekomen. Dat is dan wel wat tricky met 2 paarden _O-

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 22:07

Piekosjjj
Ja hier is gewoon minder winterweer.
Maar goed mocht het hier streng vriezen moeten we de boel ook annuleren hoor.

Heerlijk billy !!! Dat is zeker genieten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 22:24

Ah top andere titel wat fijn.

Hier ook alles weg morgen rondje bos eens kijken of ze nog beetje braaf is.
Gisteren de hoefsmid geweest volgende beslag beurt gaat ze op ijzers nu nog op schoenen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 17:52

Ik denk dat wij vandaag niet de enige in Voorne waren :')
Voor de gelegenheid buck mogen lenen. Altijd leuk jonkies mee en een keer andere oortjes *D
Afbeelding

Vanmorgen om 8 uur thuis vertrokken na even snel mijn kwartet gevoerd te hebben en kom nu net thuis _O- gezellig, even op de koffie bij iemand _O- nu weer de boel hier voeren en dan beentjes omhoog. Morgen mijn 2 maar weer stappen

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 07:23

Hahaha jaa zo het was me een partij druk ! Logisch ook met dat lekkere weer.
Helaas liep ons oefenritje niet helemaal zoals gepland… dus ik ga vandaag even alleen met pika een nieuwe poging wagen :o

Mooie oortjes heb je mee !

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 20:21

Wij zijn vandaag in Ermelo geweest, Arie mee voor de vrijwillige 0 meting kader keuring en Zoe mocht mee voor de ervaring. Beide mooi door de 0 meting heen en daarna lekker 2 uurtjes op de heide gereden met mijn vaste groom.
Ook nog de eerste opnames gehad van de mogelijke docu die gemaakt gaat worden over Al Ula. Was best raar om te doen :+ en Arie stond de hele tijd in mijn vingers te bijten _O-
Afbeelding

Hoe was jullie weekend?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 20:41

Wat leuk wat voor meting was dat?

Was nog best frisjes vandaag was de hei niet bevroren hier toch wel veel harde plekken in het bos ze heeft dus dagje vrij gehad.
Ik had vrijdag heerlijk rondje Speulderbos gemaakt.
Ik ga volgende week op vakantie daarna gaan we de boel serieuzer aanpakken.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 21:20

0 meting is altijd samen met de team da video materiaal van de locomotie in rechte lijn en op de volte, evt buigproef en verder af voelen van het paard en luisteren naar hart en longen en controle van beslag.
Vind het altijd wel fijn, zo net uit de rust wanneer ze een paar weken licht werk gehad hebben even een check of ze de winter goed doorstaan hebben. :D

Heide was inderdaad wat “hard” maar niks harder als mijn bos op het moment. Mooi lekker drafje kunnen mee pakken :)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 08:08

Arie en jij gaan gewoon naar AlUla! Ik manifesteer het voor jullie :))

Wij zijn gisteren ook in Ermelo geweest voor de scouting dag. Was ontzettend leerzaam en interessant. In de loop van de week horen we meer. Zou het onwijs tof vinden als we vaker mee mogen gaan doen met de trainingen *D

Na afloop ook nog een lekkere stapronde gedaan over de hei. Over twee weken is het al tijd voor de eerste wedstrijd *\o/*

Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 10:37

Hey wat leuk ! Ga voor jullie beide duimen draaien!!
Hier natuurlijk druk bezig met alle prijzen verzamelen voor de wedstrijd en gewoon lekker aan het voorbereiden op komende seizoen.
Veel krachttraining in de bak aan het doen en af en toe een training op wat langere afstand.
Pony was alleen weer heel erg niet lekker van de enting dus dat is altijd weer sneu

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 11:33

Dankjewel dames!
Niet lekker van een enting is niet leuk :( hier waren ze vorige week ook even iets tammer na de enting.

Maar Meeeeen wat was het koud vandaag. Ik had mij voorgenomen ergens deze week Zoe alleen mee te nemen. Nu kwam vandaag Zoe als eerste aangelopen en had Arie de gekke 5 minuten. Dus dacht vandaag is dus de dag dat ze in der uppie mee mag. Nu ben ik dus volledig bevroren, en moet Arie dezelfde ronde dus ook nog doen _O-

Eerst maar even opwarmen binnen :brr: Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 16:04

Leuk he paarden trainen in de winter !
Hopelijk heb je het 2e rondje nog een beetje overleefd

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 19:57

Nou echt he zo koud die wind en zo niet motiverend...
Hier ook een uitrijdeken op haar met rijden ze vind het anders echt niet fijn dat stuk over de weg is vol in de wind.

Pony heeft vandaag even lekker los mogen spelen in de binnenbak.
Iets druk op werk morgen weer rijden en dan hoop ik donderdag een rondje bos te kunnen doen .
vrijdag op vakantie voor een week en daarna is haar vakantie over. ~~}>

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:27

Weet iemand hoe de route eruit ziet bij Renesse? Ik wil de k2k starten, alleen zijn hoefschoenen daarbij noodzakelijk of is het veel door zachte ondergrond heen?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:49

Heb geen idee denk dan aan strand gebied dus zand, maar je kan evt de organisatie even mailen?
Staat er niks van vermeld op de website?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 09:45

Monody schreef:
Weet iemand hoe de route eruit ziet bij Renesse? Ik wil de k2k starten, alleen zijn hoefschoenen daarbij noodzakelijk of is het veel door zachte ondergrond heen?

Geen hoefschoenen nodig! Klein stukje over de weg, verder alleen zand en strand.
Hou er wel rekening mee dat de route dezelfde weg heen en terug over het strand gaat. En voor klasse 2 dan twee keer. Dat vinden sommige paarden nogal saai

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 12:08

Super dankjewel!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 18:45

Hi Monody zoals lideli zegt klein stukje asfalt, verder zachtere bosgrond, kleine duinovergang en verder strand, dat kun je zo zwaar maken als je wil, hoe dichter bij de duin hoe losser het zand ;)

Ik vind het persoonlijk een fijne vroege 40!

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 22:25

Dan doen we die lekker zonder schoenen en ga ik scoot boots enduro’s kopen voor later in het jaar :) Scheelt dat Marnix vaak op de terugweg weet dat we weer terug gaan en dat hij dan flink de pas erin heeft :’)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 19:09

Wat een heerlijk weer hadden we vandaag bij de eerste wedstrijd van het seizoen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 19:33

Nou echt he wat een heerlijke dag zo een kado zo vroeg in het jaar.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 12:25

Wat hadden we inderdaad gisteren een heerlijke dag zeg! Alleen maar blije gezichten maar 2 afkeuringen en een hele hoop gezelligheid!
Jammer dat ik je net niet meer gespot heb bo ik was denk ik even andere dingen aan het doen haha.