Endurance 2024

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:05

Ik zou als ik jou was die niet starten met jouw pony :o .
Ik denk dat dat veel te zwaar is voor hem. Zou dan lekker in de mortel starten alleen.
Je gaat door een duingebied heen 2 x dus heen en terug en dat is voor warmbloeden al pittig denk niet dat hij daar blij van word

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:39

Ja dat vreesde ik al. Jammer, lijkt mij wel tof op de renbaan. Maar wellicht dat we dan die in Voorne of Zeeland volgend jaar meepakken. In ieder geval de Mortel en wellicht nog Ermelo in november .. ? <<)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:18

Maar je kunt we sowieso ook in je trainingen zulke dingen meepakken he ! Locaties opzoeken zoals de loonse en drunense duinen en daar dan stukje mul zand rustig in stap meepakken en dat langzaal uitbreiden .
Als je daar komende tijd naartoe traint dan kan je misschien die wedstrijd volgend jaar wel rijden.
Want ook in onze wedstrijd in februari zitten wel wat zware stukken

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 12:18

Ja dat is zeker een goede. Alleen is het voor mij vrij duur om steeds we wagen te huren haha dus het zal niet elke week kunnen helaas. Nu hebben we al vaker op de loonse duinen gereden en dat kan hij prima hebben!

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 22:08

We hebben het trainen weer opgepakt na die warme dagen :) Zag afgelopen weekend dat de wedstrijd in Klein-Zundert ook doorgaat, super leuk, dat is bijna een thuiswedstrijd voor ons. Rond de 8 km van onze stal vandaan *\o/* Dus nu staan er 14 september en 25 oktober wedstrijden nog op de planning.

Ook mijn Gaston Merciers zijn binnengekomen bij de dealer, ik laat ze over 2 weekjes naar mij toe verzenden. Mocht er iemand tegen die tijd geinteresseerd zijn in mijn Zaldi Vila's, stuur mij even een berichtje! Anders zet ik ze op marktplaats tegen die tijd.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 21:26

Hier in het bos zoveel dazen echt niet fijn hoewel de weg er naar toe erger is dan in het bos zijn het er dit jaar best veel.
Morgen lekker naar de Eifel voor een weekendje genieten!
https://www.eifelzupferd.de/1068/statio ... kijeschbel

En dan heb ik op de planning de Someren Marathon staan wel nog even vrij regelen dat weekend.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 22:16

Heerlijk al die plannen! Duopenoti hebben nog vrij tot einde van de maand. Dan heeft Arie 6 weken vakantie gehad en Zoe 4 weken. Kunnen we gaan kijken hoe we ervoor staan :j

Vind het verschil tussen de 2 paarden wel grappig om te zien. Arie kan niet tegen vliegen, dus die staat met vliegendeken. Maar die had ineens 2 dikke benen eergister, even hem geobserveerd, hij stampt echt letterlijk iedere seconde met z’n benen om de vliegen. Dus die staat nu van top tot teen ingepakt tegen vliegen met z’n flyboots. Geen vocht meer in zijn benen.
En dan heb je Zoe ernaast staan, die boeit het geen ene moer _O-

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 05:34

Wat is het stil hier! Niemand meer op pad geweest?

Wij vertrekken zo richting Someren voor de marathon :j Eerste keer klasse 3 :oo Heel veel zin in maar vind het ook heel spannend. We gaan er een leuk weekend van maken!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 06:15

lideli schreef:
Wat is het stil hier! Niemand meer op pad geweest?

Wij vertrekken zo richting Someren voor de marathon :j Eerste keer klasse 3 :oo Heel veel zin in maar vind het ook heel spannend. We gaan er een leuk weekend van maken!

Tot straks dan ik vertrek zo ook naar Someren voor de lange klasse 2.
Reuze spannend vind ik het alleen op GPS zit de route te bekijken maar dan denk ik als ik maar niet verdwaal :=
Ben jij startnummer 300 ?

Ik heb nummer 200

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 07:57

Succes beide!

Hier een (geplande) break gehad en nu weer lekker in de opbouw :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 12:49

Wij starten in oktober en november weer :) dan klasse 2 voor het eerst.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 20:45

Ik had ook niet zoveel te melden eigenlijk, na Goirle 2 weken vrij gegeven toen gewoon lekker aan het rijden geweest zonder echte plannen want heb er nu 2 vakanties tussen zitten,
Ik heb me zojuist ingeschreven voor de korte klasse 2 in Stippelberg .

Vandaag heuvels getraind toch 220 hoogtemeters mee kunnen pakken in een klrin gebied. De pika werd erg fanatiek :')

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 21:52

Gefeliciteerd dames met het uitrijden! *\o/*

En knappe pikka, nog rondere billen :D

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 22:04

Ik twijfel om ook nog een keer te starten, maar mijn paard fit krijgen is een uitdaging ben ik bang. Ze is 28 :Y)

Weet iemand meer over het Kolpa endurance festival? Ik kan er niet zoveel over vinden.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 08:12

We did it..!!! *\o/* 94 km in drie dagen voor het meisje in een omgeving die ze reuze spannend vind en helemaal alleen ook nog.

De voorbereiding had beter gekund met dat gedoe met mijn schoenen.
IJzers eronder op laatste moment daardoor net niet zuiver op voor rust gegeven een weekje.
2 dagen er voor kijken ja Rad.. Gelukkig.
Ze loopt wel heel makkelijk op ijzers dus te overwegen waard om in wedstrijd seizoen ze te houden en daar buiten mijn schoenen te gebruiken maar daar denk ik nog even over.

Wel een singel plekje heeft ze nooit ik verdenk het wat scheef lopen door dat ze gewoon niet graag in de berm loopt en we die best wel wat hebben gehad.
Maar goed ze heeft vakantie ik ga afspraak met de osteopaat plannen voor een check.
En dan mag ze in Montferland weer weer mee.

Kolpa is ook nog niet veel over bekend de organisatie zijn wel hele leuke mensen en de omgeving is prachtig.

berg je op bergje af vinden ze vaak echt heel leuk

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 08:47

Gefeliciteerd scooby09! *\o/* jullie hebben het knap gedaan :j

Wij hebben de marathon ook uitgereden *\%/* super trots op mijn power pony <3 Onze eerste klasse 3 wedstrijd, 120km in 3 dagen.
Was een onwijs leuk en mooi weekend. Heerlijk gereden, prachtige omgeving, lekker eten, blij paard :D

Afbeelding

Leender(b)os ;)
Afbeelding

Afbeelding

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 09:50

Echt onwijs knap meiden, gefeliciteerd met die topprestaties! Ik doe het jullie niet na.

Marnix en ik zijn nu hard aan het trainen voor klasse 1 lang in Klein Zundert 14 september! Ze hebben volgensmij een leuke route uitgestippeld met 95% onverhard terrein. Wordt onze eerste 32 km :)

En dan willen we afsluiten met de Stippelberg, daar ook een klasse 1 lang rijden en dan volgend jaar hopelijk klasse 2 starten! Hij gaat voor die tijd wel kaal want zijn vacht begint al enorm te groeien..

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 10:22

Wat een knappe prestaties.

Is de wedstrijd van 120km over 3 dagen hetzelfde als 120km op 1 dag? Of zit daar verschil in?

Wij hebben ons zojuist ingeschreven voor endurance wassenaar, klasse 2 kort. Onze eerste klasse 2!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 10:48

Word gezellig op de Stippelberg! Krijgen we dan een bokt meeting hahahaha _O-

Zijn jullie ook al met dekens aan het stoeien? Heb nu al 2 avonden op rij dat ze met haren omhoog stonden zonder deken. Het is augustus. Dat is helemaal geen deken tijd :x dan ben ik best blij dat ze weer aan huis staan

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 15:35

Wat leuk dat word weer zwaaien naar elkaar haha!
Leuk monody gaat vast goedkomen.

En super knap al die uitgereden kilometers!
Eerste keer klasse 3 !!! Top zeg

Ik ga volgend jaar ook in someren rijden als alles volgens plan loopt.

En ook leuk meylen !

Ik zie misschien nog wat mensen in monferland? Daar ga ik denise groomen

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:40

Stippelberg ben ik er niet..
Word aan mijn hand geopereerd Carpaal Tunnel Syndroom dus mag ik ven niet auto rijden en andere dingen doen en dat red ik dan dus niet.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-25 19:33

Gefeliciteerd dames met het mooie uitrijden van de marathon! En leuk zo veel op de volgende wedstrijd, moeten jullie er indd een bokt meeting van maken haha :D

Vera leuk dat jullie wedstrijd eindelijk in zicht komt! Gaat vast super goed komen, jullie zijn super goed voorbereid :j

Stal Meleyn succes bij jullie klasse 2 debuut! Hoe lang is een korte klasse 2?

Scooby veel succes met de operatie, hopelijk gaat het effect hebben :)

billy3105 schreef:
Zijn jullie ook al met dekens aan het stoeien? Heb nu al 2 avonden op rij dat ze met haren omhoog stonden zonder deken. Het is augustus. Dat is helemaal geen deken tijd :x dan ben ik best blij dat ze weer aan huis staan

Wij zitten natuurlijk wel een heel stuk noorderlijker maar echt opeens een week of zo geleden is de zomerwarmte weg, het was laatst een keer maar 6 graden s nachts! Stalgenoten hebben inderdaad al dekens op buiten / s nachts bij koud weer, en ik merkte ook na die koude nacht dat Clara het ook koud had gehad. Ben er echt nog niet klaar voor dat de zomer voorbij is :brr:

Degene die mij op insta volgen hebben het al wel langs zien komen maar zo'n zes weken geleden heeft Clara een ongeluk gehad in de wei. Ik weet niet dat ze uitgehaald heeft, maar toen ik langs ging voor de avond check vond ik haar met een giga wond op haar voorbeen en je kon zo de buigpees zien lopen. %) Direct met spoed naar de kliniek gereden, godzijdank zitten we sinds de verhuizing zo'n drie kwartier rijden van de universitaire kliniek vandaan, als we nog in het zuiden hadden gewoon hadden we 5 uur mogen rijden om bij de dichtstbijzijndste kliniek te komen die 's nachts acuut open is. En ook een geluk natuurlijk dat ik haar nog die avond vond, er zaten zo veel vliegen en denk als ze de hele nacht er zo bij had gestaan.

Ze moest op de kliniek blijven en ze hebben haar geopereerd om te kijken of er geen schade was. Om een of andere magische rede is er totaal geen schade aan de pees, vraag me niet hoe maar jee wat een geluk. Ze is gehecht en daarna een week op de kliniek gestaan met een gips van haar knie tot haar hoef en een 'schoen' om. Na een week (en bijna 6.000 eur aan medische kosten :$ ) mocht ze weer naar huis en begon mijn chronische stress :+ Alle andere paarden staan nu natuurlijk 24/7 buiten dus Clara stond helemaal in d'r eentje op stal. De eerste week mocht ze echt haar box niet uit, alleen van de poetsplaats en weer terug tijdens het mesten. Elke paar uur langs om haar meer hooi en aandacht te geven. Het was ook nog 'ns super warm die week, ze stond te zweten op stal en ze had zooooo veel jeuk onder het gips. Gelukkig was de DA na het eerste bezoek positief en mochten we weer wat aan de hand grazen. De dag na het bezoek had ze even ergens last van, geen hooi willen eten, 39 graden koorts en ze had heel veel last/irritatie van haar been. Waarschijnlijk een samenloop van het weer mogen grazen en daardoor geen hooi meer willen eten (drama queen :roll: ), jeuk en irritatie van het wisselen van gips naar gewoon verband en ze was ook de avond ervoor gestoken door een wesp waar ze helemaal van in paniek raakte dus ik denk dat ze daardoor koorts had. De kliniek gebeld en die dachten dat ze koliek had, maar gelukkig ken ik m'n paard en nee koliek was het niet. Ze wouden dat ik de dag er na (op een zondag :$ ) langs zou komen. Ik dacht: ik kijk het wel ff aan :') Gelukkig verbeterde ze goed de dag er na en twee dagen later was ze weer helemaal prima, mooi minstens 500 eur uitgespaard :+

De wond geneest goed en vanaf gister hoeft ze geen verband meer om en mag ze in een klein weitje staan **\O/** Ze mag ook weer gereden worden, een half uurtje stappen per dag, maar daar wacht ik nog maar even mee. Ze heeft zes weken het merendeel van de dag in d'r eentje op stal gestaan en jullie weten hoe gigantisch ze kan bokken :)) Vanochtend gaf ze ook een mooie rodeo maar gelukkig is ze verder rustig en vooral erg blij dat ze weer haar benen mag strekken.

Maar jeetje, het is wel onze zomer niet. Weet niet zo goed wat ik hierna ga doen als ze weer beter is, ze hebben voor de operatie haar ijzers er af gehaald en ik heb eigenlijk niet echt de zin/motivatie/durf om ergens naar toe te werken met haar. Wellicht dat ze de hele herfst / winter gewoon vrij krijgt ofzo of dat we gewoon een beetje rond gaan hobbelen in de binnenbak. Ben ook echt ontzettend moe van 24/7 stress en de hoeveelheid zorg die ze nodig heeft gehad en nog steeds nodig gaat hebben en we hebben nu al drie keer op rij gehad dat zodra het weer goed gaat en ik weer ergens naar toe wil werken dat er weer iets mis gaat. Dus vanaf onze kant gaat er zeker niet zo veel spannends gebeuren de komende tijd en ik weet ook niet of we ooit nog endurance kunnen gaan rijden -O-

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:36

Jeetje wat heftig!!!! Vind het ontzettend sneu voor je dat het zo gelopen is de afgelopen tijd!
Heel veel sterkte voor jullie !

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:06

Freyr schreef:
Weet iemand meer over het Kolpa endurance festival? Ik kan er niet zoveel over vinden.

We zijn bezig met de vergunningen en hopen heel snel meer te kunnen delen :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 14:13

Piekosjj, ik volg je inderdaad op insta. Nu had je een keer een foto van de wond geplaatst maar kon er gewoon niet naar kijken.
Nu ziet het er super uit! Op naar een geheel goed herstel.