Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:14

StalMelyn schreef:
Hier pakken we vanavond de trailer in en hopen morgen zo vroeg mogelijk te kunnen starten.

Wel al een hele tijd op zoek naar andere teugels. Misschien kunnen jullie helpen. Ik zoek anti slip teugels maar zonder eerst dat gladde stuk ervoor voor hulpteugels in maat pony of anders cob. Ik zag de fra antislip teugel maar deze heeft dan niet van die blokjes/stops erop zitten en dat zoek ik dan weer wel. Er zijn sowieso maar weinig teugels die geen stuk voor hulpteugels hebben.

Ik rijd met touw teugels heel fijn en glippen niet door mijn handen als ze nat worden

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:33

Voor ons was het uur vervroegen de reden om het door te laten gaan en het feit dat het geen 30 graden wordt. Althans, bij mij geeft hij max 27 graden aan en Naud kan best wat hebben. Met warmer weer niet meteen mega last en sloom (wel als hij dressuur moet rijden ;) ). Wij rijden klasse 1 en rond 9 uur starten tegen middag uur wel klaar en afgerond. Wij wachten niet op de prijsuitreiking want als een andere ruiter besluit veel later te starten is het alsnog lang wachten. Dus dat doen we niet.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 18:24

StalMelyn schreef:
Hier pakken we vanavond de trailer in en hopen morgen zo vroeg mogelijk te kunnen starten.

Wel al een hele tijd op zoek naar andere teugels. Misschien kunnen jullie helpen. Ik zoek anti slip teugels maar zonder eerst dat gladde stuk ervoor voor hulpteugels in maat pony of anders cob. Ik zag de fra antislip teugel maar deze heeft dan niet van die blokjes/stops erop zitten en dat zoek ik dan weer wel. Er zijn sowieso maar weinig teugels die geen stuk voor hulpteugels hebben.

Succes morgen *\o/*

Kijk eens bij ByBaukje biothane teugels zelf samen te stellen met milde grip en volle grip. Ik heb de milde grip maar die kunnen toch nog wel eens wat glad worden bij erg nat weer

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 19:04

Wij gaan morgen ook vroeg weg! 7:15 rijden ongeveer naar Goirle toe. Het is voor ons maar een halfuurtje. Snap dat je geen anderhalf uur wil rijden met de trailer, zeker niet einde ochtend/ begin middag.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 19:54

StalMelyn schreef:

Meelezer haakt even in. Ik heb die van FRA (Parsha oid). Zijn super fijn. Die blokjes/stops kan je gewoon los bestellen en er aan doen. Heb ik ook gedaan. Martingaalstops heten ze geloof ik.

Piekosjj

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-25 20:46

Heel veel succes iedereen die morgen gaat starten! Hopelijk valt het mee met de warmte. Die mogen jullie wel deze kant op sturen, wat een prutzomer hebben wij tot nu toe :+

Martingaalstops kan je inderdaad gewoon los kopen bij de meeste shops waar je andere biothane dingen kunt kopen. https://goedhard.nl/product/marylot-teugelstops/ bijv

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:04

Monody schreef:
Wij gaan morgen ook vroeg weg! 7:15 rijden ongeveer naar Goirle toe. Het is voor ons maar een halfuurtje. Snap dat je geen anderhalf uur wil rijden met de trailer, zeker niet einde ochtend/ begin middag.

Dan was ik ook gewoon gegaan hoor.
Baal wel want de kalender is nu langere tijd leeg behalve wat meerdaagse maar goed ga even kijken.
Misschien uitwijken naar Duitsland of belgie.
Nu morgenvroeg thuis een rondje doen.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:37

Succes allemaal morgen en vooral veel plezier *\o/*
Wij zijn er ook bij morgen :j zin in!
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 22:09

Voor ons is het wel anderhalf uur rijden maar de trailer zet ik open dus kan lekker doorwaaien en op terugweg zet ik de raampjes open, kan naud lekker in de wind staan. Nu staat de trailer ook al open, lekker luchten.

Die teugel tips ga ik opzoeken als ik tijd heb, dankjewel.

Heel veel succes iedereen morgen!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 05:38

Tot zo iedereen!

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 06:10

Veel plezier iedereen! :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 17:48

Hier weer een ontzettende leuke dag gehad. Reden mee in de klasse 1 lang en hebben deze goed afgerond.
Helaas iets te hoge hartslag bij direct aanbieden. Maar net toen ze aankwamen met nog 2 anderen paarden waren er kinderen aan het spelen en die varkens gingen hard knorren, alle 3 de paarden in de ankers en wilden er niet langs haha. Ben er heen gelopen en met praten gingen ze mee er langs. Het was maar kort maar blijkbaar hierdoor toch de hartslag omhoog geschoten. Binnen 10 minuten weer aangeboden en toen netjes 56.

De boosdoener :+
Afbeelding

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 17:49

Ik krijg de big smile niet meer van mijn gezicht af denk ik. Eerste keer officieel gestart in de warmte en in een keer een goede hartslag van 60 na de rit en daarmee zijn we 8e van de 13 geworden, en dat zelfs met de langzaamste gemiddelde snelheid :+
Echt mega trots op hem, alles gelopen als een champ, ondanks de dazenaanvallen *\%/*

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 18:35

Die dazen, verschrikkelijk. Dat was eigenlijk gewoon zielig voor de paarden.

Gefeliciteerd en leuk even kennis gemaakt te hebben!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 19:07

Alle 2 gefeliciteerd met jullie mooie rit *\o/*

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 19:52

StalMelyn schreef:
Die dazen, verschrikkelijk. Dat was eigenlijk gewoon zielig voor de paarden.

Gefeliciteerd en leuk even kennis gemaakt te hebben!

Jij ook nog gefeliciteerd! We hadden beide rond dezelfde tijd de post geschreven zag ik :')

Ja het was echt vreselijk met dazen, hoorde iedereen erover.. Allemaal paarden met bloedvlekken ook over de finish heen, allemaal dazen die kapotgeslagen waren

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 20:41

Ik zag idd veel dazen! Ik heb er zelf nooit echt last van gehad :+ ik zal dan toch een stukje harder rijden, of ze vinden m’n paard niet lekker _O-

Het was een prachtige eerste editie! De route is er bijna helemaal uit, het waterput is opgehaald en het terrein is al opgeleverd. Breehees was ontzettend gastvrij net als landgoed Utrecht en gorp en roovert!

Prachtige uitslagen en blije gezichten!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 20:56

Wij hebben genoten hoor Bo! :D mega bedankt voor de goeie organisatie!

Gefeliciteerd allemaal! Mooie resultaten hier in het topic, top!

Archie heeft een super fijne klasse 2 kort gelopen. De tweede ronde was hij echt waanzinnig *\o/* heel blij met onze 3e plaats :)F
Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 22:09

Heb al een hele tijd niet meer op bokt gereageerd maar ben wel mee blijven lezen hoor! Vond het super leuk om een aantal van jullie in het echt te zien vandaag! En sommige kon ik al +:)+

We hebben onze eerste klasse 2 gereden vandaag in Goirle.

Hadden een super groomteam bij en de jonge paarden liepen beide super.
We hebben de eerste en 2e plaats gepakt echt totaal onverwacht!!!!

Die van mij heeft namelijk niet zo’n super beenwerk (snel gallen en gevulde benen) dus ik heb tussen de wedstrijd in leende en nu rustig aan gedaan en heel behoudend opgebouwd.
En ze had wel in de laatste ronde echt last van de warmte na de rit.
We hebben echt lang staan te koelen (met lauw water _O- ) en toen we eindelijk wat koud water vonden was ze super snel weer op een oke hartslag !

Nu weer een periode rustig aan want der benen waren weer aardig opgelopen helaas.
Ze tikt zichzelf ook nog steeds snel aan dus moet maar weer met de smid om tafel…
Lastig om daar een goede oplossing voor te vinden

En bo super georganiseerd allemaal!
Duidelijke route genoeg ruimte en veel gezellige vrijwilligers
Afbeelding
Afbeelding

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:05

Ja leuk om je te spreken Saskia en gefeliciteerd met de winst! Echt ontzettend leuk. Ik heb voor dit jaar nog de rit bij de Stippelberg op de planning, hopelijk is het dan ook wat minder warm voor Marnix. Al met al nog ontzettend aan het nagenieten, al is naadloos ondergoed ook geen overbodige luxe heb ik gemerkt.. :+ Heb nu een flinke zwelling in mijn lies waar mijn ondergoed dus blijkbaar heeft gesneden zonder dat ik het doorhad.

Leuk ook om zo langzaam de foto's van de fotograven binnen te zien komen. Mijn vader had ook nog wat plaatjes geschoten. De glimlach zegt voldoende denk ik :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 19:58

Echt super leuk al die berichten *\o/* de blauwdruk ligt! Nu de puntjes op de i volgend jaar en we kunnen gewoon ieder jaar hetzelfde doen _O-
Alles is nu opgeruimd en kunnen de voeten omhoog.
Zazoe heeft ook nog een 3de plaats gehaald op de 80! Hele goede aanbied tijden ook! Ze was wel wat rillerig bij iedere aanraking…. Daardoor kon de da heel lastig haar hartslag en darm geluiden meten door dat haar velletje constant trilde. Even kijken wat ik er tegen kan doen…

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 21:55

Tnx ! Is dat rillerige niet door al die dazen die er zaten?
Enne seducci ondergoed kopen!!!
Ik reed me ook altijd open en heb nu seducci ondergoed en een sgc legging

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 22:42

Vermoed het niet. Ik woon/rij hier altijd en ze staat altijd zonder deken omdat ze nooit last heeft van beestjes. Zie vaak wel iets op der zitten van een vlieg of daas maar daar doet ze helemaal niks mee. Ze was mentaal ook wat over de flos toen ze de eerste VG binnen kwam. 2de VG heb ik mezelf er even tussen gemengd en was het een stukje minder wel! Mogelijk te veel vreemde mensen voor de dame :+ we moeten haar handleiding nog leren _O-

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:35

Seducci ondergoed staat inderdaad op het wensenlijstje voor oktober! :) Leuk dat het elk jaar georganiseerd kan worden, super fijn om een rit dichtbij in de buurt te hebben.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:24

Ik zat een beetje op de kalender te kijken. Ik wil sowieso die in de Mortel starten 25 oktober. Alleen nu zag ik dat Wassenaar op 11 oktober is, en dit is voor mij ook nog redelijk aan te rijden. Maar dit is 2 weken voor de Mortel en ik las ook dat het een vrij pittige wedstrijd is in de duinen. Nu zou ik sowieso weer k1k starten maar dit is wellicht niet aan te raden als je twee weken later weer een wedstrijd hebt staan, zeker icm het duinzand niet? Ik weet niet of anderen ook Wassenaar een keer hebben gereden?