Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb er zin in!
. Marnix blijf ik gewoon lekker trainen, lekkere lange ritten en conditioneel opbouwen want hij gaat er gewoon enorm goed op, maar hij is nog jong dus alle tijd om in de nabije toekomst aan wedstrijden deel te nemen
We wandelen bijna elke dag minstens 1,5 uur wat elke keer weer een stukje langer wordt en twee keer in de week wat grondwerk. Begin onderhand beetje gedemotiveerd te raken want ze loopt op dit moment de travers met twee vingers in d'r neus en zelfs een beginnetje gemaakt met een soort van appuyement
Het wandelen gaat prima, we hebben veel gewerkt aan ontspanning en het focussen op mij ipv de hele wereld om haar heen en ze is een stuk fijner om mee op pad te gaan wat ik hoop dat het ook resultaten laat zien als ik binnenkort weer mag gaan rijden. Al wou ik eergister langs een melkbedrijf en oh oh oh.... We kwamen nogeneens zo ver dat ze de koeien zag, ze was zó bang! Ze stond echt te trillen en te snurken en ze heeft me nog bijna omver getrokken in een van haar capriolen. Dat vergt dus nog wat oefening want om een langere ronde te kunnen maken moeten we toch echt langs de boerderij.
Maar verder alles prima. Clara geniet van het luie leven en is al aardig rond aan het worden zelfs voordat ze de zomerweide op mag
En zo hebben we op onze eigen stal schapen, en we komen dus al zeker ruim twee maanden regelmatig langs de schapen maar ze is er nog steeds super bang voor. Maar herten en zelfs elanden staat ze gewoon leuk naar te kijken
Beetje gek is ze wel, en echt een 'bos' paard. Zolang we in het bos zijn gaat ze overal langs, maar open vlaktes, boerderijen enzo is ze zo kijkerig en schrikkerig. We hebben eerder wel langs boerderijen en koeien gereden, maar ze heeft nu al twee jaar lang eigenlijk bijna alleen in de bossen gereden dus ze moet weer leren dat er ook andere dingen in de wereld zijn 
Vorige week gevraagd of ik in ieder geval weer wat mag gaan hardlopen ofzo maar nee, ik moet echt echt rustig aan doen. Maar ik denk dat ik eind deze maand wel weer op Clara kan stappen
Volgens m'n arts moet ik echt 8 weken niks doen en daarna weer langzaam opbouwen, dus dan vind ik wel dat ik na 8 weken in ieder geval weer mag stappen ohz haha. Ik heb hopelijk ook een ander baantje te pakken wat niet zo fysiek zwaar is, want ik heb nu ook geen inkomen en zit echt op 'n houtje te bijten wat ook niet fijn is.
. Kleine meisjes worden groot. Een mooie 900 hoogte meters gemaakt de afgelopen dagen
lideli schreef:Gaaf Bo! Stoere Zoe!![]()
Gaan jullie toevallig nog een Ardennen weekend organiseren zoals vorig jaar? Asking for a friend

Haha
Heb je al 'gewone' beugels geprobeerd met een wat breder voetenbed? Zoiets bijv: https://www.ej.nl/stijgbeugels-harry-s- ... 62929.html
Dat voorop lopen gaat vast wel komen met de tijd en ervaring
En zo hebben sommige paarden ook zo hun voorkeuren, die van mij kan echt niet achter een andere want dan dendert ze er bijna overheen, die wilt echt overal en altijd voorop lopen.
Vanaf vandaag mag ze ook eindelijk weer de zomerweide op dus dan kan ze lekker al haar energie er uit rennen en lui worden van het gras. Keek er echt naar uit om haar weer fatsoenlijk op de wei te hebben en er valt een last van mijn schouders! Vond 't zo vervelend om ze zo lang op te winterpaddocks te moeten hebben. Ook gaat het longeren vooruit, ze kan nu rechtsom redelijk netjes op commando galopperen! Verder doen we niet zo heel veel meer dan dat. Ik voel me goed genoeg om binnenkort weer wat te kunnen stappen ohz, maar ik wil eerst een safety vest kopen maar daar moet ik eerst wat meer voor sparen. Hopelijk volgende maand!
ik krijg wat last van mijn voeten omdat ik zo kort zit, ik denk met wat dikkere beugels er van af te zijn
Zucht. Het blijft zo lastig! Op mijn wensenlijstje heb ik nog wel de GM Bi Relax 2.0 maar die moeten helemaal custom gemaakt worden met +/- 5 weken levertijd dus voor de komende endurance heb ik daar weinig aan
Monody schreef:Haha ik hou je in gedachten billy! Voor nu houd ik ze tot ik goede vervangers heb gevonden. Ik heb inderdaad ook wel zitten nadenken over fenders maar ik weet niet of die kunnen hangen aan een Edix Emir zadel qua beugelriemophanging..
Die simpelere beugels heb ik inderdaad ook al geprobeerd, ik had nog compositi beugels liggen maar dat was al helemaal een dramaZucht. Het blijft zo lastig! Op mijn wensenlijstje heb ik nog wel de GM Bi Relax 2.0 maar die moeten helemaal custom gemaakt worden met +/- 5 weken levertijd dus voor de komende endurance heb ik daar weinig aan
![]()
Wel heerlijk dat het met Clara zo goed gaat zeg, en ook met jou! Het is een flinke smak geweest met echt wel een lange hersteltijd..
Beugels met andere schoenen proberen is idd nog een optie! Ik vergeet dit echt altijd om gewoon eens mijn sportschoenen mee te nemen naar stal
Monody schreef:Die zien er inderdaad smalletjes uit. Ik zal eens aan Edix moeten vragen of dat mogelijk is.
Ik heb mijn beugels een gaatje korter gedaan en dat zat qua houding stabieler maar daarin knelde mijn tenen nog sneller af. Dus toch maar een gaatje langer gedaan maar dan zit ik weer niet stabiel. Voel mij echt zo'n zeikerd ermee