31 augustus VET 2000 Opoeteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Re: 31 augustus VET 2000 Opoeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:07

Smoske schreef:
Ik laad alles rond 8uur in en schat dat we dan al om half 9 in Opoeteren zijn. Hopelijk herken ik iemand van jullie! Irma ken ik al maar de rest zal een gokje zijn: wie is nu wie? Toch geen 'boktsticktertje'? Clown

Mij zal je ook wel herkennen hoor. Ik zal de enige zijn met een groene Volvo 850 met een 1 paards wit met zwarte letters trailer Knipoog
Tot morgen!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:11

Zoezi schreef:
Smoske schreef:
Ik laad alles rond 8uur in en schat dat we dan al om half 9 in Opoeteren zijn. Hopelijk herken ik iemand van jullie! Irma ken ik al maar de rest zal een gokje zijn: wie is nu wie? Toch geen 'boktsticktertje'? Clown

Mij zal je ook wel herkennen hoor. Ik zal de enige zijn met een groene Volvo 850 met een 1 paards wit met zwarte letters trailer Knipoog
Tot morgen!

Dat zal ik wel herkennen.
Ik ben trouwens niet met de pickup jeep, een kennis rijdt met een 'busje'. Wel groene trailer dus.
tot morgen allemaal!!! en veel succes en vooral veel plezier!!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:42

Succes allemaal vandaag!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:11

Ben waarschijnlijk te laat, maar veel succes!!!

Martine, als ik vrij had, wou ik gerust fotograaf spelen vandaag, maar heb dus helaas geen vrij Clown

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:13

Zo, weer fris gewassen (ik was 1 en al zout na die rit) en heel trots op mijn paardje Mix!
Ons doel voor dit seizoen was 0 strafpunten halen en dat is gelukt! (onze 2e wedstrijd dit seizoen)
Verder vond ik het heel leuk om verschillende 'bokkers' tegen te komen! Ik hoop dat iedereen een leuke rit gehad heeft maar volgens mij wel hé! (toch al even bijgepraat na de rit)
Op naar de volgende! 21 september in Tienen, is ook niet zo ver hoor!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 14:51

ook schoon gespoeld Haha!
het was een heerlijke rit die we gezellig met zijn 4en hebben uitgereden
ikke, zoezi, elke en loffy
mijn doel was deze wedstrijd op tempo rond te rijden en dat hebben we gedaan
ik heb wat foto's, niet allemaal even scherp helaas maar daar maak ik morgen of overmorgen even een topicje van, hopelijk staan dan ook de foto's van de VET op de site, kunnen we die er bij zetten

we hebben zowaar zelfs een tijdje een heer in ons gezelschap gehad Tong uitsteken

smoske tot zo!
is leuk elkaar weer te treffen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:10

Konden jullie Max bijhouden? Haha!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:32

Ja die jongeman was een vriendelijke verassing Haha!
Niet dat het nou een lekkere man was of zo (hè waarom moet het bij mij nu altijd gelijk lekker zijn? Tong uitsteken ), maar zo 4 dames en dan 1 geinteresseerde man die even komt buurten dat is altijd leuk!!! Clown
Hij was super behulpzaam, heeft Loffy geholpen met koelen. Tof!!!
Ik ben 9:35 vertrokken samen met de andere dames en we waren 11:56 (dacht ik) terug. Om 12:15 heb ik Cisco aangeboden bij de vetgate. Zijn hartslag was 40!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ik zei het toch dat het goed zou komen Knipoog Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken (en ook jij Willeke had gelijk!)
Tijdens het rijden wou meneer weer haantje de voorste zijn. Voor endurancewedstrijden ga ik nu (zo ook op advies van Spatter) een ander bit proberen. Het was af en toe niet leuk. Meneer wou zowat in de kont van de andere kruipen en als ik dan hem inhield trok hij mij bijna van mijn zadel.
Ik heb alleen vanaf 10 km enorme krampen gehad en moest naar de wc Boos!
Nu heb ik dat goed volgehouden Tong uitsteken Thuis gekomen heb ik buikloop gekregen........de bbq bij schoon pa en ma van gisteren was niet zo goed gevallen. Dus deze middag eerst een tijd op de wc vertoeft, daarna een douche en op de bank plat gelegen. Nu ben ik alweer iets herstelt gelukkig....... Knipoog
Dames, Loffy, Spatter en Elke, ik vond het erg gezellig OK dan! Afgod
Loffy je hebt het super gedaan met je lieve Haflingertje. Ik weet nog wat je op het terrasje zei tegen mij over sommige mensen. Trek het je niet aan Knipoog
Leuk als je hier een keer een trainingsrit komt doen Knipoog Lijkt me erg gezellig.
Ik wil er zeker bij zijn in Tienen!!!
Groetjes uit Hechtel Doei! Doei! Doei! Doei!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:00

@Willeke........

Ook weer meedraven aan een slappe lijn tijdens de keuring Haha! Haha! Haha!
Ik begin in te zien dat oefenen inderdaad wonderbaarlijke effecten kan geven Haha!
Kom maar op met Parelli en ik heb volgend seizoen een perfect mak paardje Tong uitsteken

p.s. Hoe was Antwerpen?? Je hebt mijn triomfantelijke gezicht gemist bij de vetgate toen ik 40 op de hartslagmeter zag Go jij! Go jij!
Weet jij trouwens iets over bitten?? Heb je advies nodig voor een bitje tijdens endurancewedstrijden.........zal je morgen ff mailen Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:52

hellow hellow! Wat leuk dat jullie het zo goed gedaan hebben dames! Linda meid, voor jou ook een hééééél dikke proficiat! Wow maar! cisco die zowaar even een hartslag 40 toont! Je mag trots op hem zijn! Da's wat anders dan die 70 van vorige keer hé!

Awel ik ken nu eens nix af van bitten... heb voor casandra een dubbelgebroken bitje... dat is het eerste bit da'k geprobeerd heb en dat ook hielp... wil uiteindelijk zonder bit gaan rijden...

ennuh dames... was die vriendelijke jongeman knap? anders mag je'm volgende keer wel eens aan mij voorstellen Lachen whahahaha

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:02

En aan mij Haha!

Proficiat allemaal! 40 ivg 70 is idd een wereld van verschil, echt super!

erwinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:17

hallo beste Endurance vrienden. Ik heb vandaag Opoeteren gereden en een verslagje geschreven op mijn blog "Vliegend paardrijden". H Pling et was me wel een wedstrijdje zeg. Warm warm en nog eens warm. Ik ben benieuwd hoe het jullie is vergaan. Groetjes, Erwin

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:20

erwinde schreef:
hallo beste Endurance vrienden. Ik heb vandaag Opoeteren gereden en een verslagje geschreven op mijn blog "Vliegend paardrijden". H Pling et was me wel een wedstrijdje zeg. Warm warm en nog eens warm. Ik ben benieuwd hoe het jullie is vergaan. Groetjes, Erwin

Hey Erwin, voor mij is de rit dus geslaagd omdat ik mijn doel bereikt heb gisteren wat ik dit seizoen graag wilde: 0 strafpunten.

Maarre, kan het zijn dat jij jouw hesje niet hebt ingeleverd? Ik heb Johan gezegd dat ik het zou navragen bij jou!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:24

@Lofty: het is jammer jou haffie gisteren zo'n hoge hartslag had maar het was dan ook zijn eerste keer hé. En het is echt niet zo dat een haflinger niet zou kunnen meedoen aan de endurance! Mijn buurmeisje rijdt ook op een haf en dat gaat goed! Volgende keer beter! succes nog

Trouwens aan iedereen nog veel succes en plezier!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:30

idd, linda had met haar draver ook een hele hoge hartslag tijdens de eerste rit... En kijk hem nu! Die hoge hartslag is wss te wijten aan het warme weer in combinatie met een nieuwe omgeving. Soms lijkt het alsof paarden er geen moer omgeven en zien ze er van buiten rustig uit terwijl hun koppeke druk bezig is alle indrukken te verwerken met gevolg: hoge hartslag. Komt wel goed joh!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:53

Voor mij was het gisteren ook de eerste x dat ik geen strafpunten op hartslag behaald heb. (onze 5e wedstrijd op 2seizoenen) dus het is denk ik inderdaad een kwestie van tijd. Ook ben ik voor het eerst gestart met een hartslag onder de 40, nu weet ik dat het kan en is dat voor mij een stimulans om weer verder te rijden. Elke keer blijft die hartslagmeting het meest spannende moment vind ik. Je hebt het niet in de hand en elk paard is anders.

En...ik heb hem geen eten gegegeven na de rit dus wie weet heeft dat toch ook wel geholpen!!! Haha!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:32

Nee Willeke, het was helemaal niks hoor Tong uitsteken Maar misschien vond jij hem wel lekker Tong uitsteken Kan jouw smaak niet beoordelen Knipoog
Ik ga wel even wat verder vragen over bitjes..........een pessoabit lijkt me wel wat. Of eerst een kinkettinkje.
Hij is al zo ver gevorderd met alleen rijden, met een groep rijden wil hij gewoon altijd vooraan of zeker dichtbij volgen. Hoe hard ik ook schreeuw of trek hij heeft echt geen intresse in wat ik wil Boos! Ik weet ook niet hoe ik dat moet oefenen. In het bos reageerd hij zo goed op commando's. Ik hoef maar stap te zeggen zonder te trekken en hij gaat lopen. "Ho" gaat ook echt geweldig. Zelfs stilstaan voor langere tijd begint te lukken Knipoog
Vrijdag heb ik weer centjes en gaan we Parelli DVD's kopen Haha! En op mijn adje om een rijbak te lenen van iemand hier in de buurt heb ik ook een reactie op Knipoog
Ik doe m'n best Ja Maar ik denk niet dat ik in Tienen nog met 3 anderen wil rijden. Samen met 1 iemand anders lijkt me veiliger Verdrietig

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:49

mjah... ik groep rijden is niet altijd zo simpel... ik ben eigenlijk helemaal niet zo te vinden voor pessoabitten omdat het ophaaltrensen zijn.. ze zijn echt héél scherp in de mond... Ik denk dat bij jullie het probleem ligt in de communicatie... Dat ga je niet opgelost krijgen dmv een straffer bit... Ik vrees dat je met een straffer bit een paard gaat krijgen dat alleen nog maar meer gaat staken en onnozel doen... Het zal misschien helpen voor een korte periode tot hij weer gedesensibiliseerd is op dat bit...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:56

willeke_nijs schreef:
mjah... ik groep rijden is niet altijd zo simpel... ik ben eigenlijk helemaal niet zo te vinden voor pessoabitten omdat het ophaaltrensen zijn.. ze zijn echt héél scherp in de mond... Ik denk dat bij jullie het probleem ligt in de communicatie... Dat ga je niet opgelost krijgen dmv een straffer bit... Ik vrees dat je met een straffer bit een paard gaat krijgen dat alleen nog maar meer gaat staken en onnozel doen... Het zal misschien helpen voor een korte periode tot hij weer gedesensibiliseerd is op dat bit...

Onnozel is hij zeker in een groep Boos! Clown
Het is zo frusterend dat als je aan de teugels trekt dat hij er gewoon helemaal niet op reageerd. Ik koop in elk geval nooit meer een draver, vind het eigenlijk maar een rotbeest op zo'n moment Lips are sealed Misschien moet ik maar gewoon als hobby fietsen doen of zo Clown

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:04

ben er zeker van dat van zodra je begint met parelli en dat later uitbouwt naar het rijden toe dat het jullie véél beter af zal gaan! Nu lopen jullie gewoon constant tegen diezelfde muur aan...

is er eigenlijk iemand die foto's gemaakt heeft van gisteren? Ben wel benieuwd!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:52

willeke_nijs schreef:
ben er zeker van dat van zodra je begint met parelli en dat later uitbouwt naar het rijden toe dat het jullie véél beter af zal gaan! Nu lopen jullie gewoon constant tegen diezelfde muur aan...

is er eigenlijk iemand die foto's gemaakt heeft van gisteren? Ben wel benieuwd!

Jaaa Spatter is creatief geweest..........maar (even teruglezen) die zou ze vandaag of morgen pas plaatsen Ja
Vrijdag komen mijn centjes weer en zal ik de Parelli DVD's kopen Haha!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:57

Kan iemand eigenlijk de uitslag vertellen van de wedstrijd? Ze zijn op internet zo traag met plaatsen van de resultaten. Ik wil graag zien wat ik er van gemaakt heb deze keer Tong uitsteken

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:33

hihihi 'k was stiekem ook al gaan kijken of de uitslagen erop staan Lachen was stiekem ook wel benieuwd welke plaats je gehaald had Lachen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 19:04

zoezie je was iets van 20 of 21
als we geen foto's hadden gemaakt aan het eind en net wat eerder binnen waren geweest had je heel hoog geeindigd
uitslag ligt in de bus en daar is mijn man mee weg

ik ben het trouwens helemaal niet eens met willeke wat betreft het bit
ik rij met een heel los teugeltje maar als ik wil dat hij terug komt doet hij dat
hij heeft een hekel aan een trens(trouwens heel veel paarden) en gaat daar tegen in
ben het er wel mee eens dat je voorzichtig moet zijn met een scherper bit, maar niks zo irritant als een paard wat in het "heetst van de strijd" totaal niet meer let op de ruiter
liever 1 x streng als de halve rit hangen in het bit

mijn ervaring is dat naar mate een paard gevorderder is je met een steeds lichter bit kan werken
bij mijn welsh-cob werkte een trens eerst ook niet
scharenbitje er in en hij reageerde super, paar jaar later reed je hem zonder problemen op een trensje en later zelfs bitloos
natuurlijk moet je wel goed opletten wat je doet met een scherper bit anders stompt je paard af

smoske was 10de!!!
en haar teammaatje 2de in de wandeling

foto's komen morgen, moet nog werken Bloos dus zoef zoef

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:19

spatter schreef:
zoezie je was iets van 20 of 21
als we geen foto's hadden gemaakt aan het eind en net wat eerder binnen waren geweest had je heel hoog geeindigd
uitslag ligt in de bus en daar is mijn man mee weg

ik ben het trouwens helemaal niet eens met willeke wat betreft het bit
ik rij met een heel los teugeltje maar als ik wil dat hij terug komt doet hij dat
hij heeft een hekel aan een trens(trouwens heel veel paarden) en gaat daar tegen in
ben het er wel mee eens dat je voorzichtig moet zijn met een scherper bit, maar niks zo irritant als een paard wat in het "heetst van de strijd" totaal niet meer let op de ruiter
liever 1 x streng als de halve rit hangen in het bit

mijn ervaring is dat naar mate een paard gevorderder is je met een steeds lichter bit kan werken
bij mijn welsh-cob werkte een trens eerst ook niet
scharenbitje er in en hij reageerde super, paar jaar later reed je hem zonder problemen op een trensje en later zelfs bitloos
natuurlijk moet je wel goed opletten wat je doet met een scherper bit anders stompt je paard af

smoske was 10de!!!
en haar teammaatje 2de in de wandeling

foto's komen morgen, moet nog werken Bloos dus zoef zoef

Dat nu dan maar de foto's de moeite waard zijn geweest Haha! die plaats kan me dan niet meer zoveel schelen Haha!
Ik was al zo fier op mijn knolletje!

Mwa ik heb me deze avond even zitten verdiepen in bitten, tussen een (water)trens en een (water)trens zit bijvoorbeeld ook heel veel verschil. Frusty
Ik laat het wel verder zo, iedereen vliegt me aan op dit forum en zeuren toch allemaal over basis oefeningen Frusty Volgens mij snappen die mensen niet dat ik er gewoon niks vanaf weet Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Ik denk heel simpel, als ik trek en hij reageert niet dan zal het bit wel niet pijn genoeg doen Blond Zelfde als bij een hond, als je trekt aan een gewone halsband doe dan een slibketting om, doet wonderen Ja Ik weet gewoon niks van paarden Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken (Ieder gek z'n gebrek, hahaha)
Iemand riep nog dat ik dan maar een fiets moest kopen Tong uitsteken hahahaha, soms denk ik inderdaad dat dat beter is, maar waar is dan nog de uitdaging?
Volgende keer proberen we het gewoon weer Haha!
Ik ben blij met de wedstrijd, het ging buiten wat gevloek om prima OK dan!
Er was ook 1 voordeel, doordat Cisco zo gefocusd was op de paarden voor hem heeft hij lekker door plassen heen gedraafd Tong uitsteken (dat doet hij anders nooit hóór!)