Katwijk. Eerste keer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Katwijk. Eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 06:34

Hij heeft twee witte plekjes op z'n rug. Totdat ik zeker weet waar dat van komt ga ik niet meer rijden.
We gaan vandaag een afspraak maken bij de DA die hem vorig jaar behandeld heeft voor een rugprobleem. Hij heeft ons toen ook dit zadel aangeraden, dus ik wil weten of dit zadel nu nog wel goed is en een algehele chek voor z'n rug is ook niet verkeerd.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 06:36

nee idd, wel balen zeg!!

idd chel hoop het Knipoog gelijk testen op strand, en druk met de paarden, ben erg benieuwd.,.. zit nu al in de zenuwen Nagelbijten / Gniffelen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 06:40

Z'n rug is gelukkig niet gevoelig, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Hij krijgt nu gewoon vervroegd vakantie

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:06

Ik ga gewoon zonder beschermers, ze tikt maar af en toe aan en vaak alleen omdat ze schrikt.
In het mulle zand krijgt ze last van schuurplekken, en die kans is groter dan dat ze aantikt.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:32

Ik ben vandaag weer even naar het strand geweest (en jaja deze keer heb ik het strand zelfs gevonden!).
Tot mijn verbasing vond mevrouw het niet nodig om harder te gaan, misschien een beetje overdonderd? Ze was in ieder geval erg braaf *trots*. Hopen dat ze dat over 2 weken nog steeds is ...

Voor alle mensen die hebben moeten afzeggen door blessures : beterschap!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:05

Als de DA zegt dat ik gewoon kan rijden (ik betwijfel het hoor, maar je weet maar nooit), kan ik altijd nog vragen of er een plekje is

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:12

Lenneke_: het zou natuurlijk wel mooi zijn als je paard toch helemaal in orde is en je mee kan rijden Lachen

Mijn zusje (groep 6 basisschool) heeft dinsdag haar spreekbeurt over Endurance Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:57

Paard is opzich wel in orde. Hij loopt als een tierelier. Maar het zadel is denk ik niet helemaal in orde

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:59

dat is niet zo mooi..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:06

Maar aan de andere kant, beter dat het zadel niet goed is dan dat het paard niet goed is.

Ik rij niet voordat ik weet hoe of wat. Nu fiets ik met Anouar aan de hand. Vind hij prachtig en is ook nog eens heel erg goed voor hem.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:28

Lenneke_ schreef:
Paard is opzich wel in orde. Hij loopt als een tierelier. Maar het zadel is denk ik niet helemaal in orde

Enne zonder zadel rijden is ook zo wat he? Kun je geen ander schabrak of gelpad proberen? Of zo'n "schuimpad" waat je die plekjes dan uitsnijdt zodat ze zijn rug niet raken?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:29

kan je geen berberpad doen, of boomloos?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:02

Ik heb boomloos.

Hij heeft vorig jaar vrezelijk last van z'n rug gehad. Dus ik neem gewoon geen risico.
Dinsdag gaan we naar de DA, dan hoor ik wel wat hij ervan zegt.

Zonder zadel is niks *LOL* We zijn nog nooit op het strand geweest. Bovendien zie ik mezelf niet 60 km zonder zadel rondhobbelen. Arme Anouar Ach gut

Volgend jaar zijn er weer wedstrijden, dus het maakt mij echt niet uit als ik deze niet rij

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:09

Lenneke_ schreef:
Ik rij niet voordat ik weet hoe of wat. Nu fiets ik met Anouar aan de hand. Vind hij prachtig en is ook nog eens heel erg goed voor hem.

Ja, dat is echt leuk om te doen met je paard. Cool Ik doe het ook wel eens, vind t wel goed als ze rechtuit lopen zonder belast (trekken of dragen) te worden.

Is het een drukplek of meer een schuurplek? Joker had wel eens vlak achter het zadel een schuurplekje als ze wintervacht had. Blijkbaar bewoog het zadel (barefoot) een beetje en dat schuurde haar vacht daar een beetje. Na een paar heer was het over (toen was t leer ook wat zachter).

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:13

Het zit precies onder de beugelophaning, aan beide kanten van de ruggengraat. Het haar was helemaal weg en nu komen er witte haren terug. Wel echt drukplekken dus.

Van die schuurplekken achter op z'n rug heeft hij 's winters ook altijd. Maar daar gaat het haar niet helemaal weg en komen er gewone bruine haren terug.

Vandaag was het natuurlijk zondag, vrezelijk druk in het bos. Al die mensen raar kijken als ik met Anouar naast de fiets voorbij kom *LOL*

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:21

Op zondag is het idd druk. Ik ga dan al eigenlijk nooit naar het bos. Ben 1 keer bijna over 2 kleine kleutertjes gestruikeld die het ruiterpad hadden omgedoopt tot zandbak en daar een prachtig zandkasteel aan het bouwen waren Haha!

Het is dat je er al dubbele inlages in hebt zitten anders was dat mij advies Tong uitsteken Hoop dat je er wel een oplossing voor kan vinden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:23

Als dit zadel niet goed blijkt te zijn (wat ik dus denk, waar komen die plekken anders vandaan) ga ik denk ik toch weer voor een zadel met boom.

Maar we maken er wel een gezellig klets topic van Haha!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:36

Tja, ik zal heel eerlijk bekenen dat ik ook weer op zoek ben naar een boomzadel *bloos* En dat na een jaartje of 3 boomloos.
Ik kreeg bij lange ritten toch het idee dat haar rug een beetje gevoelig werd.

Ik heb nu een Zaldi Country op proef. Wel een lekker zadel, maar toch niet helemaal goed bij mijn merrie.

Ik las trouwens in de bit dat er ook een boomlooszadel is dat de druk van de beugelophanging beter verdeeld.

Dan zal ik meteen maar weer even on topic gaan: Zie ik het nou goed op de kaart en moet je op het strand omkeren en een stukje dezelfde weg terug?

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:58

Ja inderdaad, ook de terugweg is via het strand. Wel zo prettig, want het strand is een betere (hardere en dus mnder zware) ondergrond dan het duingebied. Het stuk door het duingebied gaat voor zover ik kan zien ook door een bosgebied en dat is doorgaans ook minder zwaar dan puur zand.

Het is nu eenmaal zo dat je langs het strand niet echt mogelijkheid hebt voor uitgebreide rondjes Pling

Toen ik twee jaar geleden Katwijk reed waren ze op het strand lekker aan het vliegeren. Tong uitsteken

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:56

Ja, de ondergrond is dan idd beter. Dat pure zand is idd heel erg zwaar (zeker als je paard het niet gewend is)
En na de P/A ga je ook weer het strand op als ik het goed begrijp?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:02

Klopt.

Je rijdt eerst 10 kilometer over het strand naar Langevelderslag, dan keer je en na een kilometer of 2 ga je het duin in. Het duin is vrij zwaar, vooral in het begin en de laatste kilometer naar de PA (verkijk je daar niet op).
Na de PA is het weer datzelfde zware pad af en dan weer richting zee. Laatste 5 kilometer is weer over het strand Lachen.

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:18

En ik zit bij het keerpunt dus kom jullie allemaal tegen Haha! Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:52

Leuk gezellig, ik ben echt zo benieuwd hoe Levi het strand vind... Ik vind het iig reuzespannend Haha!

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:31

Weet iemand wanneer er starttijden bekend worden gemaakt? Krijg er ook al zin in Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:33

Klasse 2/3 is altijd massastart (volgens mij om 9 uur 's ochtends).

Klasse 1 en kennismakingsklasse kunnen zelf een starttijd aanvragen op de dag zelf.