NaVy! schreef:Ik ben in een ver verleden gestart met een Stubben Siegfried VZH. Paste niet, was te hard; weg ermee. Overgestapt op een Thorowgood Endurance. Voordeel is het gewicht, het gemak van schoonmaken en de Dressuuruurtjes die hier prima op uit te houden zijn. Nadeel is de vreselijke kwaliteit en de zweetbladen die mijn contact met Navy beperken.
Daarna een Westernzadel; 3x niks. Toen een Podium en deze beviel erg goed. Helaas lag deze niet lekker meer en ben ik overgestapt naar een Zaldi Record. Dit is echt een aanrader voor de ruiters zonder klasse3 plannen. Na 80km kom je hier in de problemen omdat de kussens té smal zijn en niet gemaakt zijn voor het absolute drukverdelingwerk.
Inmiddels trots eigenaresse van de HO Endurance Flex. Een Endurance zadel op Westernboom, aangemeten door Horseman Outfitter en mede ontworpen door Yvonne v/d Velden. Ben erg ontzettend blij is en het mooie is dat dit zadel d.m.v pads voortdurend aan te passen is aan de bespiering van het paard. Het rijdt heerlijk, zit heerlijk, ligt heerlijk.
super! wij hebben hem sinds vandaag ook. de American Flex Liberty paste voor geen meter op Dhabi en wordt dus verkocht en moest met spoed een nieuwe hebben. het is de HO geworden. vandaag opgehaald. ben heel erg benieuwd. er moest wel een zeer dikke pad onder (vilt, round skirt) zodat ik mijn nieuwe rendierpad helaas niet kan gebruiken. Het Friese Wold wordt dus de eerste wedstrijd met onze HO.