Wat voor (endurance)zadels hebben jullie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:38

Marchador schreef:
Ik ga dit weekend (zondag) eens de tijd nemen dit topic door te lezen.
Zelf rijd ik nog geen endurance, ik heb een westernzadel waar ik een redelijk harde kont van krijg.
Boomloos lijkt mij erg fijn, maar vind het toch ookk wel een beetje eng.. deze zadels ken ik ook niet en zou ze dus eerst willen proberen

Je kan een barefoot een weekje testen, tegen eenmaal verzendkosten (€6,20)

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:49

Lenneke, bedankt ik heb net gekeken bij het dichtstbijzijnde punt bij mij in de buurt. Daar zou het voor een week 12,50 kosten.
Ik begin wel steeds nieuwsgieriger te worden naar een boomloos zadel

Inn

Re: Wat voor (endurance)zadels hebben jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:45

Mordysh schreef:
/quote]
Interessant Inn... Draagoppervlak is dus ook mooi groot?

Ik zit erover te denken om ze ooit naast de Gaston Mercier en Guichard te gaan verkopen, maar juist over de verweg zitten twijfelde ik...
Het zijn zeker leuke zadels!
Mooi dat het zo goed werkt voor jullie!

Doordat je eigenlijk in een soort hangmat zit, zit je dichter bij je paard dan de voor en achterkant van de boom doet uitschijnen.
Je hebt voor en achter ipv. een boom 2 bogen waar tussen leer bespannen is en doormiddel van leren veters* bevestigd aan de zijdraagboom dat maakt dat je waar je ook zit bijna altijd in het diepste punt zit en het gemakkelijk voor iedere ruiter past. Het vangt ook heel veel schokken op. Het zadel is ook volledig demonteerbaar voor hertstelwerken. Eén nadeel de bevestigingsringen om dekens enz. aan te bevestigen durven wel eens los draaien dus als je het zadel wilt verkopen kan je er best enkele in stock nemen. Zelf heb ik er nog geen verloren. Als je in mijn buurt woont of we komen elkaar op wedstrijd tegen mag je gerust even mijn zadel proberen om te weten hoe het voelt.

*(bij de namaak leren banden voor de rest is er geen uiterlijk verschil maar toch paste dat niet op mijn paard.)

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:39

Inn schreef:
[Als je in mijn buurt woont of we komen elkaar op wedstrijd tegen mag je gerust even mijn zadel proberen om te weten hoe het voelt.
[/quote]

Woon niet in de buurt... maar wil vast die kant een keer opkomen, zij het voor een wedstrijd (moet dan wel 100+ zijn...) of om eens leuk te trainen...

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:44

Ik rij endurance met een massimo zadel. Ik heb deze nu twee maanden. Ik ga dit weekend 80 km ermee rijden.
Omdat ik een zeer kort paardje heb die ook nog haar achetrhand strek beweegd zijn de meeste endurance zadels voor ons te lang.
Dit zadel zoekt het wat meer in de breedte van de kussens. Tot nu toe bevalt deze prima. Een zeer zachte zit en meer dresuurachtige houding dan ik gewend ben.
En verder ook geschikt voor een sprongetje of onderlinge wedstrijd.
Afbeelding

Vorig jaar heb ik een pegaso zadel gekocht die perfect leek maar na een aantal ritten toch problemen begon te geven die we maar niet opgelost kregen. Daarom heb ik deze toch maar weer verkocht. Waarschijnlijk was ook dit zadel te lang.

Daarom eerst maar kijken wat dit Massimo zadel doet het komende seizoen.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:03

Ik heb dat zadel ook. Zit lekker zacht
Nu even kijken of hij op mijn nieuwe paard past..

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:26

Ik ben in een ver verleden gestart met een Stubben Siegfried VZH. Paste niet, was te hard; weg ermee. Overgestapt op een Thorowgood Endurance. Voordeel is het gewicht, het gemak van schoonmaken en de Dressuuruurtjes die hier prima op uit te houden zijn. Nadeel is de vreselijke kwaliteit en de zweetbladen die mijn contact met Navy beperken.
Daarna een Westernzadel; 3x niks. Toen een Podium en deze beviel erg goed. Helaas lag deze niet lekker meer en ben ik overgestapt naar een Zaldi Record. Dit is echt een aanrader voor de ruiters zonder klasse3 plannen. Na 80km kom je hier in de problemen omdat de kussens té smal zijn en niet gemaakt zijn voor het absolute drukverdelingwerk.

Inmiddels trots eigenaresse van de HO Endurance Flex. Een Endurance zadel op Westernboom, aangemeten door Horseman Outfitter en mede ontworpen door Yvonne v/d Velden. Ben erg ontzettend blij is en het mooie is dat dit zadel d.m.v pads voortdurend aan te passen is aan de bespiering van het paard. Het rijdt heerlijk, zit heerlijk, ligt heerlijk.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:42

Wij hebben de Guichard Montsegur Country:
Afbeelding Afbeelding

En een Podium LDM (Long Distance Model):
Afbeelding

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:32

ik heb een z.g.a.n. boomloze Torsion Endurance .
Komt binnenkort te koop, iemand hier misschien belangstelling?

17 inch, zwart nubuck.
Het heeft een sympanova onderkant, om het voor het paard minder broeierig te maken dan de synthetische onderkant van de meeste boomloze zadels.
Extra (mogelijkheid voor) viltinlages in het zadel om de rug van het paard nog meer vrij te houden.
Afbeelding

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:25

Ik ben enorm blij met mijn endurance-wintec:

Afbeelding

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:27

Ik heb een podium Western model endurance zadel..
Vingers aflikken Hij is tevens te koop. Vingers aflikken
Haha! ZGAN
Zitten mooie zadels tussen hier!
Afbeelding
Ik heb hem gekocht van een meisje met een ijslander, die heeft hem misschien 3keer gebruikt, en ik heb er misschien een maand mee gereden, heb nu een echt western.

lijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:52

Ik heb sinds kort een Podium Endurance.

Afbeelding

Hij ligt als een huis op Atlas, maar ik moet er erg aan wennen. Ik zit toch een stuk losser en harder dan op m'n oude Ainsley dressuurzadel Lachen
Maar hij loopt er lekker vrij en los mee, en ik zal m'n houding ook wel weer vinden Haha!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:47

Ik heb ook de Massimo trail, ben er erg blij mee. Eindelijk een zadel wat echt lekker ligt op mijn tank en waar ik heerlijk op zit.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 00:28

Leuke zadels komen hier voorbij!

Ik ben begonnen met een Podium Star Trek, heerlijk zadel ben er nog steeds verliefd op. Maar helaas werd Fenna te breed voor het zadel, ze heeft dan ook geen slank lijntje Knipoog (dit zadel is te koop bij Goedhard, incl. nieuwe garantie).

Toen voor even overgestapt op een Continental Equiflex Endurance, ook een fijn zadel maar niet helemaal ons droomzadel. Dus weer doorverkocht.

Nu heb ik gister een American Flex zadel gekocht, het moet nog opgestuurd worden dus kweenie hoe het gaat rijden met Fenna.... Verrassing Lachen

Foto's van mijn nieuwe aanwinst:
Afbeelding

info op http://www.american-flex.de/

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:11

WOW zadel! niet van mij alleen ik heb op vakantie endurance gereden en beviel me echt super!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 23:03

ben misschien geinteresseerd in je torsion skessa, graag vraagprijs!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:54

@celticpony:
Nieuwprijs van mijn kale Torsion was 900 Euro.
Compleet met extra zadelinlages, pad, fenders, stijgbeugels en singel heb ik er 1200 euro voor betaald.
Je mag dus een goed bod doen! Knipoog
Het zadel is maar weinig gebruikt en er zit nog 1 jaar garantie op.
Je mag hem komen proberen.

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:30

NaVy! schreef:
Ik ben in een ver verleden gestart met een Stubben Siegfried VZH. Paste niet, was te hard; weg ermee. Overgestapt op een Thorowgood Endurance. Voordeel is het gewicht, het gemak van schoonmaken en de Dressuuruurtjes die hier prima op uit te houden zijn. Nadeel is de vreselijke kwaliteit en de zweetbladen die mijn contact met Navy beperken.
Daarna een Westernzadel; 3x niks. Toen een Podium en deze beviel erg goed. Helaas lag deze niet lekker meer en ben ik overgestapt naar een Zaldi Record. Dit is echt een aanrader voor de ruiters zonder klasse3 plannen. Na 80km kom je hier in de problemen omdat de kussens té smal zijn en niet gemaakt zijn voor het absolute drukverdelingwerk.

Inmiddels trots eigenaresse van de HO Endurance Flex. Een Endurance zadel op Westernboom, aangemeten door Horseman Outfitter en mede ontworpen door Yvonne v/d Velden. Ben erg ontzettend blij is en het mooie is dat dit zadel d.m.v pads voortdurend aan te passen is aan de bespiering van het paard. Het rijdt heerlijk, zit heerlijk, ligt heerlijk.

super! wij hebben hem sinds vandaag ook. de American Flex Liberty paste voor geen meter op Dhabi en wordt dus verkocht en moest met spoed een nieuwe hebben. het is de HO geworden. vandaag opgehaald. ben heel erg benieuwd. er moest wel een zeer dikke pad onder (vilt, round skirt) zodat ik mijn nieuwe rendierpad helaas niet kan gebruiken. Het Friese Wold wordt dus de eerste wedstrijd met onze HO.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:37

Wij rijden met een Startrekk Comfort. Ook boomloos
( Slechte foto, ik weet het Clown Heb ook niks beters )
Afbeelding

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:38

Hoe bevalt die?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:06

Goed! Haha! Alleen ik heb in de 13 jaar (als het niet al langer is) dat ik paardrijd nooit zonder steun bij m'n knieën gereden, dus dat was voor mij een hele omschakeling.
Ik kon er in het begin niet heel fijn lange ritten mee maken, maar dit gaat nu ook steeds beter! Lachen

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:14

nasheeta schreef:
het is de HO geworden. vandaag opgehaald. ben heel erg benieuwd. er moest wel een zeer dikke pad onder (vilt, round skirt) zodat ik mijn nieuwe rendierpad helaas niet kan gebruiken. Het Friese Wold wordt dus de eerste wedstrijd met onze HO.

Waarom moet er zo'n dikke pad onder?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:40

Ik heb sinds een paar weken een Barefoot Cheyenne bevalt voor korte ritjes prima (8 km ofzo). Over een paar weken ga ik de kennismakingsklasse starten in Holten dus daarna een beetje endurance ervaring van mijn kant Haha!

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:47

Mordysh schreef:
nasheeta schreef:
het is de HO geworden. vandaag opgehaald. ben heel erg benieuwd. er moest wel een zeer dikke pad onder (vilt, round skirt) zodat ik mijn nieuwe rendierpad helaas niet kan gebruiken. Het Friese Wold wordt dus de eerste wedstrijd met onze HO.

Waarom moet er zo'n dikke pad onder?

vanwege het model, dunnere kussens. zelfde concept als westernzadels die GEEN kussens hebben en die enorm dikke pad eronder. mijn pad is dunner, wel een western pad. ik snapte dit nooit, waarom zo'n enorm dikke pad bij die westernzadels maar nu wel. femke ter steeg van HO heeft het me uitgelegd.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:21

nasheeta schreef:
vanwege het model, dunnere kussens. zelfde concept als westernzadels die GEEN kussens hebben en die enorm dikke pad eronder. mijn pad is dunner, wel een western pad. ik snapte dit nooit, waarom zo'n enorm dikke pad bij die westernzadels maar nu wel. femke ter steeg van HO heeft het me uitgelegd.

'K snappum! Heeft Femke ook uitgelegd waarom ze liever een dikke pad eronder leggen ipc die kussens iets dikker maken?
Heeft dat nog een speciale reden? (vast... want er is een poos over nagedacht...)