Wat is een goed halsterhoofdstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:14

De riem komt bij de Welkoop vandaan. (€ 8,95)
Hij is niet van biothane, maar ligt wel lekker stevig en zacht in de hand. Hij kan ook in de wasmachine.

Karin

Re: Wat is een goed halsterhoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:22

Orchid schreef:
Ik denk dat ik gewoon mijn leren teugels eraan ga hangen, vind 30 euro voor een paar simpele teugels echt asociaal duur..

Voor een beetje aparte leren teugels betaal je dat ook al snel. Ik ben op zoek naar teugels die overtrokken zijn met een soort suede en die ben ik ook nog niet onder de 30 euro tegengekomen. En biothane heeft nu eenmaal een bepaalde prijs, dat kun je asociaal vinden maar het is wel oersterk materiaal.

Anyway, je kunt prima leren teugels aan een biothane hoofdstel knopen hoor. Ik rijd met mijn jachtteugels (leer met stof) omdat ik dat fijne teugels vind en die ben ik in biothane nog niet tegengekomen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:36

NkPrecious schreef:
www.hoofdstellen.nl onder het kopje endurance hoofdstellen, verkoopt die libby's halsterhoofdstellen. Heb er zelf ook 1 en heb er langere tijd mee gereden. er is geloof ik 1 keer in dit topic gezegd dat ze snel slijten en niet schoon te krijgen zijn maar daar heb ik nog niets van gemerkt..? Heb nu ruim een jaar ermee gereden en enkele keren meegedraait in de wasmachine en hij was weer schoon! verder is het enigste waar je van kan zeggen dat et ietsje sneller slijt te teugels.. maar daarvanaf gezien vind ik het een heerlijk hoofdstel, schuurt niet is superlicht, erg sterk en heel makkelijk in gebruik..

en ook deze zijn er in leuke kleurtjes!!
Afbeelding

ik gebruik die ook al jaren en rijd er ook mee op mijn stage(www.singlefooter.nl) Fijne hoofdstellen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:42

Ik heb ook gewone leren teugels. M'n geld was op na dat hoofdstel en teugels had ik nog in alle soorten en maten liggen
Ik wil er misschien teugels van touw aan doen. Toen ik nog met een halster reed had ik daar een halstertouw aan en dat vond ik tien keer prettiger rijden dan teugels, omdat een touw rond is

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:00

Afbeelding

Zwart Beta biothane halsterhoofdstel op een zwart paard.
Het ziet er een beetje stoffig (grijzig) uit na een 2 uur durend buitenritje

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:01

Karin schreef:
Orchid schreef:
Ik denk dat ik gewoon mijn leren teugels eraan ga hangen, vind 30 euro voor een paar simpele teugels echt asociaal duur..

Voor een beetje aparte leren teugels betaal je dat ook al snel. Ik ben op zoek naar teugels die overtrokken zijn met een soort suede en die ben ik ook nog niet onder de 30 euro tegengekomen. En biothane heeft nu eenmaal een bepaalde prijs, dat kun je asociaal vinden maar het is wel oersterk materiaal.

Anyway, je kunt prima leren teugels aan een biothane hoofdstel knopen hoor. Ik rijd met mijn jachtteugels (leer met stof) omdat ik dat fijne teugels vind en die ben ik in biothane nog niet tegengekomen.

Ja dat biothane langer meegaat zit wel iets in maar voor een simpel dingetje als een teugel heb ik dat geld echt niet over Speciale teugels zijn natuurlijk wel snel duurder, da's wel logisch....Mja ik ga wel lekker met leder rijden tot die helemaal af zijn en dan zie ik wel weer verder..doe toch haast niets met de teugels, ik heb ze vast maar dan houd het ook bijna op (nja soms niet eens vast )

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:05

Ik vind kunststof teugels wel lekker omdat de hele bedoening dan met de tuinslang schoon te maken is, en zilco kan tegen de sloten koelwater die erover heen gaan. Overigens kan ik de zilco teugels met supergrip niet aanraden. Spul is erg dik en niet zo lekker aan m'n handen.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:21

nou ik heb vandaag ff een ander hoofdstel gehaald aangezien de nylon verre weg van nog bruikbaar was

heb een norton gehaald (de prijs was wel ff schikken) ik wilde dolgraag knal oranje aangezien ze alleen paars en blauw in felle kleuren hadden ging dit niet, die 2 kleuren waren trouwens ook afschuwelijk lelijk dus heb voor een zwarte gekozen welk materiaal het is geen idee, denk aan biothane al staat op het kaartje buffelleder maar dat is verre van dat denk

ik vindt de teugels echter afschuwelijk, dat rubber/ antislip argghhh niet echt fijn om mee te rijden met name niet met blote handen geloof ik, heb er ook nog niet mee gereden maar de teugels ogen ook wat kort, maar tja ben western teugels gewend dus ik ben maar van plan denk om mn andere teugels aan te knopen, zijn lederen teugels die overlopen tot linnen zonder nopjes of stukjes leder tussenin(volgens mij jachtteugels) deze zijn een ideale maat en rijden heerlijk, maar ja bruin op zwart zal wel niet staan maar boeiend

vrerder nog 1 vraag, hoe krijg je zon halstehoofdstel soepel een leren gooi ik een uurtje in de olie en daarna goed afdoen en dat stroeve viel wel mee, maar geen idee hoe ik het hier moet aanpakken, heb zere vingers bij het verstellen van een riempje

groetjes

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:31

Het klinkt niet echt alsof je tevreden bent
Is het geen beter idee om hem terug te brengen, iets door te sparen en een biothane te kopen?

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:33

o ben wel tevreden hoor maar zover ik wee worden bij verkoop van hoofdstel altijd zulke teugels standaard. Maar ik ga morgen ff een stuk rijden met mn paard kijken of het hoofdstel bij hem bevalt

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:34

Bij mijn hoofdstel van beta biothane zaten geen teugels, die moest ik er los bij kopen als ik die wilde (wat ik niet heb gedaan omdat ik dus met mijn leren/stoffen jachtteugels rijd - jachtteugels hebben trouwens een soort 'lussen', zeg maar twee paar op elkaar genaaide springteugels).

Mijn hoofdstel was ook niet zo stug zoals jij het beschrijft, het is gewoon soepel spul. Dus helaas heb ik geen tips voor je.

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:37

ach ff afwachten denk en anders deze week ff terug ze hadden daar enkelt norton halster hoofdstellen en enkele nylon. Maar dan ff online nog rondkijken

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:59

Norton is ook geen biothane, maar wel een soort van kunststof. Deze is idd een beetje stug. Totaal geen vergelijking met mijn 2 biothane hoofdstellen.

Ik heb de paarse Norton maar dan met een gecombineerde neusriem, puur voor dressur en longeren. Voor buitenritten en endurance gebruik ik liever mijn biothane hoofdstel.

Ik vond de Norton trouwens nog goedkoop in vergelijking met mijn biothaantje

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:58

nou het is dus 10x niks :/ :| het halster gedeelte de ringetjes gingen omhoog zitte en kwamen tijdens het rijden tegen zn ogen, oorzaak, doordat het zoi stijf is als wat en de "keelriem" niet voor het gewicht zorge maar achter hing. Voorgevoel over de teugels klopte ook, afschuwelijk om mee te rijden, tevens tijdens het rijden stond de neusriem steeds omhoog en dat maakte mn paardje wat "zenuwachtig en angstig"

ik ga het per direct terug brengen, dit is zonde van mijn geld

hier enkele foto's op een gegeven moment had ik de keelriem maar aan de voorste ringetjes gehangen om daar wat gewicht op te krijgen zodat het niet meer omhoog kwam. Het hoorde eigenlijk aan de achterste ringetjes te hangen.

Ik ga nu op internet rondneuzen naar een fel oranje had al bij goedhard gekeken maar daar kan ik de kleur niet selecteren als ik bestel.

Afbeelding
Afbeelding

groetjes

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:03

Ik heb het idee dat de keelriem niet helemaal goed zit. Hoort die niet aan die ringetjes die nu 'los' hangen, zeg maar? En niet aan de ringetjes waar ook de bakstukken naar het bit aan hangen?

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:04

Kaaaarin:

Citaat:
...hier enkele foto's op een gegeven moment had ik de keelriem maar aan de voorste ringetjes gehangen om daar wat gewicht op te krijgen zodat het niet meer omhoog kwam. Het hoorde eigenlijk aan de achterste ringetjes te hangen...

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:05

Oké, thanks, ik zat dus vrolijk alleen plaatjes te kijken.

Freggel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:05

Edit Ann wat me al voor

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:45

Bel of mail even met Goedhard, volgens mij hebben die zeker wel oranje als mogelijkheid.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:51

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:35

RhealLover schreef:
Ik ga nu op internet rondneuzen naar een fel oranje had al bij goedhard gekeken maar daar kan ik de kleur niet selecteren als ik bestel.

Als je even op de site van marylot( http://www.marylot.be/kleuren.htm ) kijkt bij de kleuren kaart, dan kan je daar het kleurtje uitzoeken dat je wil. Bij je bestelling geef je dan onder opmerkingen, de naam en het nummer van kleur aan. Dan komt het goed !

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 05:40

thnx voor de reacties ik zal ff kijken nog bij goedhard en equestriannomads

groetjes

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:22

Ik heb een fel oranje, foto's staan wel in m'n profiel of in de link in m'n onderschrift

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:26

Ik ben iig op zoek naar een hoofdstel dat stevig is en zoveel mogelijk uit een geheel bestaat om gerinkel van ringen en verschuiven te voorkomen. Bijvoorbeeld zo eentje als Ann plaatste eerder deze pagina.

Heb bij goedhard gekeken en de marylot easy komt het digste bij, aangezien het andere model erg veel weg heeft van de norton.

Groetjes

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:55