Endurance Holterberg (4/9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:32

Dan heb ik ook iets gemist! *LOL* heeft iemand zo de reglementen bij de hand? Haha! Dit heb ik namelijk niet meegekregen, terwijl ik dat reglement toch meerdere malen heb doorgelezen Knipoog

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:41

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:42

Uhhhhhhh, nou nee. Niet het organisatie regelement. Ik ben gelukkig ook niet van de regelementen kant. Want daar kan ik allemaal geen wijs uit.....(Blondt!!) maar ik denk gewoon aan de afgelopen wedstrijden. Volgens mij starten de klasse 1ers in LV gewoon per maximaal 4. In Katwijk (maar dat was natuurlijk vorig seizoen) was dat sowiezo zo.

In klasse 2 en hoger mag geen gesplitste start meer. Dat weet ik dan weer wel. (Of dat moet ook ineens weer veranderd zijn)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:08

Ik heb gelukkig zelf genoeg prikpaaltjes... Ik zag die advertentie ook al, maar bedacht me toen dat ik me waarschijnlijk eerder blauw betaal aan verzendkosten, en het niet kan komen ophalen, dus tja. Dan maar wat paaltjes uit de wei jatten. Schijnheilig

Ik ben niet alleen heel enthousiast (kijk al een jaar uit naar m'n endurancedebuut, verdorie!! wanneer is het nou eens 4 september?! Knipoog) maar ook heel onzeker dus ik wil alles graag weten. Ik zie mezelf nu al in de stress raken als ik er achter kom dat ik zelf paaltjes ed moest meenemen en daar dan sta... Tsja... *LOL*

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:46

Heey iedereen! Ik kom dus Vippie groomen! Tjody krijgt nu even een supertraining omdat ze door de spierbevangenheid en hoef(smid)problemen even wat rustiger aan moet doen, maar ze vindt het onwijs leuk om weer lekker de grote rondes te lopen die we ook voor de spierbevangenheid met 2 vingers in de neus en een been in de emmer reden. Dus voor 4 september is TurboTjo weer helemaal terug Knipoog.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:46

Karin schreef:
Zelfs mijn vriendje c.q. groom kan zich niet herinneren dat het heeft geregend. Knipoog

Maar had hij het niet ook te druk met een zekere auto uit de greppel trekken??? Haha!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:37

Jorie schreef:
Ik ga voor klasse 2. Net als vorig jaar. Toen was het mijn 2e klasse 2. Nu mijn 6e. Stoer he??

Ik had laatst een discussie met iemand die zei dat het vorig jaar zo regende tijdens de rit. Kan ik me niks meer van herinneren..... Weten jullie dat nog??

Ik heb hem vorig jaar ook gereden (kennismakingsklasse, dat wel Tong uitsteken ) en ik kan me niet herinneren dat het geregend heeft.. Verward
Maarja, ik doe nu ook weer mee, de 38 km. Cool

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:47

Prinnie schreef:
Dan zal ik naar je zwaaien als ik langs kom denderen. Want ik ga voor het eerst een kennismakingsklasse starten.

Heb er erg veel zin in.

ga jij ook starten in Holten? Tiet, dat wist ik helemaal niet.. >;)
Of ben ik dat vergeten? Oh je, niet slaan! Verdrietig
Maar wat leuk! Nu kan ik princess ook eens irl zien..

Waarom mis ik deze topics altijd? Ik kijk nooit bij wedstrijden geloof ik.. Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 19:59

Disciplinereglement Endurance schreef:
Artikel 3.6
In principe wordt door alle deelnemers tegelijk gestart (massastart). In de kennismakingsklasse en in klasse I vindt geen massastart plaats. In klasse II kan zowel een massastart als een individuele start plaatsvinden. In geval van een massastart mag de deelnemer tot 15 minuten na de officiële starttijd starten, waarbij de initiële starttijd van de massastart gehandhaafd blijft.

Geen massastart in klasse 1/kennismakingsklasse dus, wat inhoudt dat je in die klasse dus zowel individueel als in groepjes van twee of meer mag starten. Want verder staan er geen regels of richtlijnen in voor die klassen. Lachen

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:02

Mag je eigenlijk ook de dag zelf nog een paddock neergooien? Als ik nog bij Jories blauwe bus kom buurten enzo moet ik m'n knol namelijk ergens laten.. Schijnheilig

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:01

Jaaaaa, leuk!!!! O....maar ik ga misschien al terug naar Olthuis. Hoewel, als het lekker weer is maak ik nog wel effe een paddock. Hoef ik niet heen en weer heen. Lady is dol op merrie's!!!!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:24

Als het nou ergens gezellig is de avond van tevoren, wil ik misschien ook nog wel even in de auto stappen en komen buurten Lachen
Klasse II, is dat massastart of ??? Kan ik me vast voorbereiden op een stuiterbal onder mn kont

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:26

Uhm, neem aan van wel, massa start dus. Ben toch vaag van mening dat individueel starten niet meer kan. (tenzij je dus uit eigen beweging later wilt starten, dat kan altijd)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 21:29

Jawel hoor, zie het reglement hierboven: 'In klasse II kan zowel een massastart als een individuele start plaatsvinden'. Maar dat beslist dus de organisatie, niet jijzelf en dat is per wedstrijd verschillend (hoewel je in Zelhem in klasse II dus WEL in groepjes kon starten...).

En daarnaast mag je nog steeds zelf beslissen of je (tot maximaal een kwartier) individueel na de massastart van start gaat.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:48

Hihi, niet dat dat uitmaakt in mijn geval (denk ik) want ook tijdens een individuele start is Salty een stuiterbal en wil haar voorgangers voorbij. Na een km. of 5 a 10 wordt ze meestal pas weer goed te hanteren.
Tenminste, dit is mijn ervaring tot nu toe Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 21:54

Misschien helpt het om juist vooraan te starten in plaats van achteraan? Ben er bij toeval achter gekomen dat dat bij Ret zeker helpt, die kan prima de grote massa achter zich hebben, maar liever niet voor zich.

Klasse 3 heeft sowieso een massastart in Holten, ik duik wel weer in het gat vooraan. Knipoog

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:01

Kan ik altijd proberen natuurlijk!
Als ik tenminste inderdaad de 56 km. ga starten...kan me inderdaad voorstellen dat ze dan rustiger is, want paarden voor haar staat gelijk aan inhalen en om nou de eerste 10 km. ruzie te hebben met je paard over het tempo...

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:32

Ja, voorop starten in Holten bij de 56 km gaat dus niet..............daar sta ik al!!!!! Knipoog

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:42

Gezellig Jorie! Kunnen we meteen die harddraverij eens houden Schijnheilig
Maar goed, vooraan betekent natuurlijk in de voorste regionen. Wilde het nog wel rustig aan doen...
Maar goed, alles is beter dan getouwtrek met je paard, toch ?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:51

O ja, !!!!!! harddraven!!!! Ik zat in Kootwijk of zo op 20km per uur na een half uur. Had ik nog geen meter gegalopeerd............
Is niet mijn planning hoor, maar om je een drafindruk te geven.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:52

O ja, en idd, ik wil met Lady ook niet vechten. Na 3 kwartier ga ik stappen meestal. Zijn we los van de groep en daarna is het ruk en plukwerk over.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:57

Jorie schreef:
O ja, !!!!!! harddraven!!!! Ik zat in Kootwijk of zo op 20km per uur na een half uur. Had ik nog geen meter gegalopeerd............
Is niet mijn planning hoor, maar om je een drafindruk te geven.

IS ook niet echt mijn planning hoor, je hebt immers nog 56 km. voor de boeg!
20 km / uur, dat moet te overtreffen zijn, maar dat doen we dus NIET tijdens Holten of welke endurance dan ook.... Maar goed, weer on-topic misschien ? Schijnheilig

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:00

Westernfreak schreef:
Maar goed, weer on-topic misschien ? Schijnheilig

O ja............. Bloos

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:17

ik ga niet mee Boos!
jammer maar helaas.
me vz shetje is niet gechipt

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:48

Huilen Nog geen vervoer gevonden helaas...wordt wel erg krapjes nu om nog iets te vinden Huilen Damn...nah ja dan maar weer hopen op Katwijk Scheve mond Was ik maar rijk en niet zo knap Verdrietig Tong uitsteken