Endurance Leersum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:14

Ik ben op zondag nummer 171, start om 12.36 uur (was eerst nummer 8)

Chouchou

Re: Endurance Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:22

Ik sta morgen bij het eerste oversteekpunt (bij groompunt 2 en 3) en start zondag zelf om 12:12! Wij zullen morgen als we tijd hebben ook wat fotootjes schieten! Zo maar eens gaan slapen, moet morgen veel vroeger opstaan dan wanneer ik zelf moet rijden :P Iedereen heel veel plezier en succes!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:33

Succes voor degenen die er vannacht al zijn, en voor degenen die vanwege de kou morgen heel vroeg weg moeten, en alle vrijwilligers, fotografen, grooms :))

Sanowa, ik zal kijken of ik je ga spotten, ikzelf ben met een bruine kwpn, waarschijnlijk in een blauw setje :)

Wij gaan lekker rijden morgen, weersverwachtingen voor overdag lijken prima :) Ik ben er klaar voor geloof ik en heb er zin in! *\o/*

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:21

Chouchou schreef:
Ik sta morgen bij het eerste oversteekpunt (bij groompunt 2 en 3) en start zondag zelf om 12:12! Wij zullen morgen als we tijd hebben ook wat fotootjes schieten! Zo maar eens gaan slapen, moet morgen veel vroeger opstaan dan wanneer ik zelf moet rijden :P Iedereen heel veel plezier en succes!

leuk kom ik je morgen wel tegen!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 02:43

Morningggggg tot straks allemaal, we hebben er zin innnnnnnnnnn!! *\o/*

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 04:53

Chouchou schreef:

Goedemorgen,

Dan zien we je vast alvast hartelijk dank voor je hulp met over steken.
Wij rijden met 2 Arabieren een vos en een bruine me grote witte vlek op haar linker bil.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:19

Chouchou schreef:
Shettepret schreef:
Is er ergens een route te vinden? Ik wil morgen gewoon gaan rijden maar wil niet in de weg rijden. Mijn ponu intresseert het niets maar kan me voorstellen dat het voor deelnemers vervelend is.

http://endurancealive.nl/pagina25.html Even wat naar beneden scrollen, daar staan alle kaarten.

Leuk, foto's! Ik heb helemaal geen mooie rijfoto's dus die hoop ik nu eindelijk te krijgen, zin in!

Dank je wel!!

Iedereen heel erg veel plezier en succes gewenst!!

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:06

Hallo allemaal!

Geweldige middag gehad! Heerlijk genoten van de zon en mooie paardensport! Iedereen dank die ons zo enthousiast hebben begroet en wellicht tot morgen!

Vandaag lekker gefotografeerd van 12.15 tot 15.45 en morgen hopelijk iets eerder.
Ik hoop zsm de rest af te hebben, foto's zijn te bekijken op

http://www.facebook.com/tamaravanteylingenfotografie

Fleur_Yen en Burana

Afbeelding

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:07

Jammer genoeg weer afgekeurd, hoewel ik nu op een ander paard reed ^), maar het was een fantastisch mooie omgeving. Heftig terrein met veel sneaky verstopte boomwortels net onder de oppervlakte van het zand, waar Bliksem nu waarschijnlijk zich op verstuikt heeft. Gelukkig werd arabesk nu wel goedgekeurd, alleen zat ik daar niet op ,dus ik ben als ruiter nog geen biet opgeschoten haha. Maar nou heb ik gelukkig niet zoveel wedstrijdambitie en vind ik het gewoon een prettig georganiseerde buitenrit op lekker tempo.

In tegenstelling tot KWB, had je hier de andere klasses als tegenliggers ipv telkens achterop +:)+ . Ben slechts één keer ingehaald. Je had het hele bos voor jezelf. We reden de lange klasse 1 en zelfs de korte klasse 1 kwam in tegengestelde richting. Dan zie je allemaal leuke paardjes voorbij komen. Een woest lopende tinker met wapperpoten, geweldig en nog een pittig konikje dat het reuze naar z'n zin had zo te zien.

Mijn lieve pluizige arabeskje heeft wel nog een veearts geschopt, oh oh oh :oo . Voortaan maar een rood lintje in z'n staart, hij is werkelijk de sulligste arabier ooit, maar vond het nu nodig om een jens uit te delen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:28

Hij is gaaf Tamara!
Oh arabesk wat balen, ik heb dan dezelfde da gehad als die door jou paard geschopt is, de mijne 'zag er wel lief uit, die durfde die wel te doen' :')

Organisatie was top, terrein lag er ook super bij, alleen de uitslag van de korte klasse 1 ging even mis, dus na een herinvoering van het systeem ben ik van een 26e naar een 9e plek gegaan, super tevreden zo voor de eerste keer klasse 1 :j

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:37

Jammer arabesk! we kwamen jullie nog tegen onderweg, ik vroeg me idd al af of jullie gewisseld hadden, je arabier leek al ineens zo groot :P

Ik ben ook afgekeurd helaas... Smurf liep echt super de eerste ronde, lekker tempo kunnen maken.
Helaas bleef ze gestresst en druk bij het tellen en dus was de hf te hoog dus helaas...
Wel balen maar nu dus gaan kijken of ik ervoor kan zorgen dat ze minder gestrest is tijdens de wedstrijden en ook thuis. Darmgeluiden waren ook nie top maar dat heeft allemaal met elkaar te maken.
Aan de conditie ligt het niet, ze liep echt als een trein en was echt goed fit. Geloof dat ze zelf ook nog lang niet klaar was :P

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:48

De "nieuwe" uitslag van de klasse 1 leverde mij drie winstpunten en een vierde plaats op! En dat voor onze eerste keer K1 :-) SUPER blij!

De route was prachtig! Heel afwisselend en goed aangegeven.

Ik ben benieuwd naar de foto's Tamara. Je hebt een mooie plek uitgezocht met je camera. Levert vast heeeeel mooie plaatjes op ;-)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:55

Arabesk schopte en enorme scene met het tellen van de hartslag, trapte de VA en bleek uiteindelijk hartslag 48 te hebben _O-

Ben blij dat vriendje altijd terugrijdt, ik ben dan zoooooo kapot. Nu ligt Rein op de bank uitgeteld, dus ik ga maar even lief koffie brengen. <3

Vraag me altijd af hoe 90 km zou voelen, tegen de tijd dat ik denk nou ben ik het wel zat (30 km) zou je dan dus pas op 1/3 zijn %), laat staan 120 of 160 dan zit je gewoon 8 - 10 h op je paard :+

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:00

Wat zonde van jullie afkeuring Arabesk en Kim.

Wij hadden maar 1 doel en dat was fijne ervaring voor mijn rij maatje en goed gekeurd worden .
Dat beide is gelukt paarden liepen super wel mulle stukken en veel stenen ook maar toch de 45 km netjes uitgereden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:16

Wat zonde van de afkeuringen.

morgen mag ik aan de start, ben benieuwd zo voor de eerste keer na 15 jaar!

Hoe zit het met winstpunten? Is goed uitgereden 3 wp? En wat houden de wedstrijdpunten in? Loopt de tijd door na finish, of stopt die?

Wat is handig mbt aanbieden na de finish? Het moet binnen 10 minuten, maar maakt het uit wanneer je het doet?
Laatst bijgewerkt door liberty op 18-04-15 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:18

Dat de route makkelijk was aangegeven dachten sommigen anders over, hè Aileen :P

Kim, super balen. Ik kreeg een berichtje van Mariette dat je was uitgevallen, met nog best een aantal anderen trouwens, vond het zo jammer voor je, je leek echt super lekker te gaan! Ook Arabesk jammer zeg!

Ik heb een heerlijke dag gehad en ongetwijfeld jullie allemaal voorbij zien komen en gedag gezegd, maar heb natuurlijk lang niet iedereen herkend. Tot ongeveer half 1 hebben mijn maatje en ik foto's gemaakt, maar helaas was toen de accu leeg en de reserve bleek niet goed te zijn opgeladen. Helaas dus geen foto's van de klasse 1, maar de rest zullen we binnenkort wel even bekendmaken!

Ben trouwens wel benieuwd naar wat er precies fout ging bij de klassering in sowieso klasse I. Heb het begin meegekregen dat er fouten stonden, maar niet hoe het is afgelopen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:20

chouchou dan heb ik jou wel een aantal keer gezien ben benieuwd hoor naar de foto`s heb zo weinig leuke wedstrijd foto`s.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:21

3 winstpunten krijg je als je de klasse 1 binnen de juiste tijd uitrijdt en zonder een recheck op de hartslag.

Lees voor je start morgen echt het reglement even door! Ik verbaas me soms erover hoe vaak er mensen niet weten hoe de finish bijvoorbeeld werkt of de vetgate. Dat is zo zonde!

De tijd loopt geloof ik door tot je aangeboden hebt. Zo snel mogelijk aanbieden levert de meeste punten op en dus een hogere klassering. Direct aanbieden zou dus het mooiste zijn.
Ik heb al een hele poos geen klasse 1 meer gestart dus ik weet het niet heel zeker.. De regels even checken is het beste.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:24

De tijd stopt wel bij het passeren van de finish, maar je krijgt dus wel aftrekpunten (van de wedstrijdpunten) hoe langer je wacht met aanbieden.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:26

@Chouchou,
Ja echt zo jammer ze ging echt als een trein de eerste ronde.
Conditioneel is ze gewoon echt super nu, alleen moet ze rustiger worden in haar gedrag...
Kreeg wel veel leuke reacties over dat die kleine Smurf zo makkelijk meekwam met de grotere paarden :D
Klein maar fijn!

Ben benieuwd naar je foto's trouwens!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:42

Reglement is al een paar keer doorgelezen :)

We gaan het morgen eerst allemaal eens ervaren. bij mendurance zat ik heel vaak tegen de maximale km per uur aan, en wil dit bij endurance natuurlijk ook doen. Morgen kan dat niet, want stalgenootje rijdt impuls

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:52

Hier ook afgemeld voor morgen... dat klasse 2 debuut wordt alweer uitgesteld -O-
Schrijf je 'm zo laat mogelijk in zodat je zeker weet dat ie fit is, begint ie 1 dag voor de wedstrijd te kuchen ^)

Dus, ik sta als vrijwilliger weer langs de lijn en heb m'n camera bij :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:53

liberty schreef:
Reglement is al een paar keer doorgelezen :)

Excuus dan heb ik niets gezegd :o

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:04

Jammer van de afkeuringen.. is altijd balen!

Anderen gefeliciteerd met de goed uitgereden wedstrijden en prijzen.

Hier ook een tevreden mens :D
2e x alleen starten, en we begonnen wat gespannen maar verder in de wedstrijd ging het steeds beter, paardje had er echt plezier in.
Laatste 2 km ging wat minder, met wat gestress door inhalen, maar bij de finish toch gelijk aangeboden en een hartslag van 52 dus super trots.
we hebben gemiddeld 12,1 pu gereden, en kregen een 5e prijs ( die wss niet verdiend is als ik zo lees dat de uitslagen niet klopten :+ )

Rivella heb jij nu de goede uitslagen lijst wel? wel leuk dat je toch nog prijs hebt :D

Succes morgen voor de deelnemers van morgen

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:10

Jammer Psydoxy! Wel super dat je alsnog hierheen komt om te vrijwilligen!! +:)+

Gefeliciteerd Sanowa! Ik denk dat die 5e plek nog best klopt!